«Είχα Καρδιά που Άνθιζε»: Οι CHÓRES παντρεύουν τη μουσική παράδοση με το σήμερα

Είχα Καρδιά που Άνθιζε Facebook Twitter
Φωτ.: Valeria Isaeva
0

Στις 29 Ιουνίου, στις 20:00, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων η γυναικεία χορωδία CHÓRES (Κόρες), σε καλλιτεχνική διεύθυνση της Μαρίνας Σάττι, συμπράττει με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» και πραγματοποιεί ειδική μουσική παράσταση. Τμήμα των εσόδων θα προσφερθεί για την ενίσχυση του σκοπού και του έργου του Συλλόγου.

Η εκδήλωση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ της χορωδίας CHÓRES, του Πανελλήνιου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» και του Προγράμματος «Είσαι Γυναίκα. Είσαι Δύναμη!», της Novartis Hellas, με στόχο την υποστήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών μέσα από την τέχνη.

Οι CHÓRES θα τραγουδήσουν επί σκηνής μαζί με μέλη του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» και με όχημα τη μουσική θα μας μεταφέρουν από τόπο σε τόπο της Ελλάδας, αναδεικνύοντας διαφορετικές μουσικές παραδόσεις, δίνοντάς τους νέα πνοή με την ακαπέλα πολυφωνική ερμηνεία τους και το χαρακτηριστικό ηχόχρωμα τους.

ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ - CHÓRES

Με αφορμή αυτή τη μουσική συνάντηση, συνεργάζονται με 3+6 επιφανείς συνθέτες, με τον καθένα τους να προσεγγίζει και να τιμά την παράδοση με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο.

Ο τζαζίστας Πέτρος Κλαμπάνης κάνει ανασκαφή στο παρελθόν αναπολώντας τα παιδικά του βιώματα από τις χορωδίες και μαντολινάτες των νησιών του Ιονίου και γυρίζει πίσω σε αυτές με τραγούδια από τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Κεφαλονιά, μέσα από τον σημερινό, μουσικό του εαυτό.

Ο εθνομουσικολόγος Αλέξανδρος Καψοκαβάδης εμπνέεται από τις ανώνυμες μουσικές παραδόσεις της Μεσογείου, των Βαλκανίων, της Κεντρικής Ευρώπης και του Καυκάσου και τις συνδυάζει με στίχους από την ελληνική δημοτική ποίηση της Κέρκυρας, της Κάσου, της Κρήτης και της Μάνης, ακουμπώντας σε διαχρονικά και πανανθρώπινα θέματα, όπως ο χαμένος έρωτας, η αγάπη, το μοιρολόι και το νανούρισμα.

Είχα Καρδιά που Άνθιζε Facebook Twitter

Ο λόγιος συνθέτης Φίλιππος Τσαλαχούρης επεξεργάζεται τραγούδια από τη συλλογή «Τραγούδια των Δωδεκανήσων» του σπουδαίου Ελβετού μουσικού και λαογράφου της παραδοσιακής μας μουσικής Σαμουέλ Μπο-Μποβί.

Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με τις λόγιες επεξεργασίες των: Νίκου Κυπουργού, Μάρθας Μαυροειδή, Άλκη Μπαλτά, Άκη Τριανταφύλλου, Χρήστου Σαμαρά και Lajos Bárdos.

ΣΕ ΜΕΛΕΤΑ Τ' ΑΧΕΙΛΙ ΜΟΥ - CHÓRES

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής:
Πέτρος Κλαμπάνης, ΕΠΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ
Δύο ήλιοι δυο φεγγάρια, Μέσης, Καλλιώρα να χουν οι ελιές, Είχα καρδιά που άνθιζε, Παραπότζι.
Μουσική διδασκαλία: Σιμέλα Εμμανουηλίδου, Ειρήνη Πατσέα
Μουσική διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα

Αλέξανδρος Καψοκαβάδης, ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΟΥ ΝΑ ΓΡΑΨΩ
Δίχως μαχαίρια και σπαθιά, Νανούρισμα, Τα πάθη μου να γράψω, Γλυκομιλιά, Σε μελετά τ’ αχείλι μου.
Μουσική διδασκαλία: Σιμέλα Εμμανουηλίδου, Ειρήνη Πατσέα
Μουσική διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα

Φίλιππος Τσαλαχούρης, ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Παραξύπνημα, Κοντομπλεγμένη λεμονιά, Σαρανταπέντε λεμονιές, Μάνα, ήρτεν η άνοιξη, ο βοσκός κι ο βασιλιάς, Κάτω στη Ρόδο, Κάτω στ’ άγριο περιβόλι.
Μουσική διδασκαλία - διεύθυνση: Χριστίνα Πουπάλου

Νίκος Κυπουργός, Μάρθα Μαυροειδή, Άλκης Μπαλτάς, Άκης Τριανταφύλλου, Χρήστος Σαμαράς και Lajos Bárdos, ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πλένω στο κρύο ρέμα (Ν. Κυπουργός), Κοιμάσαι κόρη μ’ (Μ. Μαυροειδή), Τραγούδι των που-λιών, Χελιδονίσματα (Α. Μπαλτάς), Γιατί πουλί μου (Α. Τριανταφύλλου), Κόκκινη κλειστή δεμένη, Η λυγερή, Τί να το καμ’ η μάνα σου, Αγία Μαρίνα (Α. Μπαλτάς), Άστραψεν η ανατολή, Μηλίτσα (Χ. Σαμαράς), Πεντοζάλι, Ικαριώτικος, Τρεις κοπέλες λυγερές (Lajos Bárdos), Κλήδονας, Το Μαργούδι (Μ. Μαυροειδή).

Μουσική διδασκαλία, Διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα
Κινησιολογία: Σταύρος Ίκμπαλ
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι
Διεύθυνση παραγωγής: Νάντια Σαμαρά
Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Μαρίνα Σακελλαρίου
Επιμέλεια κειμένου: Πάρις Κωνσταντινίδης, Μαρίνα Σακελλαρίου
Ηχοληψία: Ekelon

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων από το δίκτυο της
Viva

CHÓRES: Το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs (κόρες) αποτελεί ένα φυτώριο καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε το 2017, ως απόρροια μιας σειράς καλλιτεχνικών εκδηλώσεων της Μαρίνας Σάττι με σκοπό την ανάδειξη του διεθνούς παραδοσιακού ρεπερτορίου, με στόχο να συνδυάσει την εκπαίδευση στη μουσική, τον χορό και την υποκριτική με την παράσταση (performance) και την καλλιτεχνική έκφραση. Οι chórεs πλέον αριθμούν περισσότερες από 150 γυναίκες ηλικίας 13 έως 55 ετών, συνεργάζονται με αναγνωρισμένους διδάσκοντες από διαφορετικούς καλλιτεχνικούς χώρους και σκοπός είναι το σύνολο να εξελιχθεί σε μια ισχυρή κοινότητα αλληλοϋποστήριξης, που να ευνοεί την ανάπτυξη καλλιτεχνών με ευρύτητα και κοινωνική αντίληψη.

Ακολουθήστε τις #CHÓRES στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για συνεχείς ενημερώσεις σχετικά με τις δράσεις τους @chores.voices:
Facebook
Instagram
To event
www.chores.gr

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT