Πώς η Δάφνη Ξουράφη έφτιαξε ένα animation που διακρίθηκε σε διεθνή διαγωνισμό

Δάφνη Ξουράφη Facebook Twitter
Oι γυναίκες στον χώρο του animation είμαστε πολλές, έχουμε πολλά να πούμε και επειδή ο χώρος μας παρουσιάζει άνθηση, μπορώ να πω ότι τον σεξισμό που βιώνω γενικότερα στην καθημερινή μου ζωή ως γυναίκα δεν τον αισθάνομαι σχεδόν καθόλου στον τομέα του animation.
0

Η Αμίνα, ένα κορίτσι με κοντά μαλλιά και σκουλαρίκια στα αυτιά, βρίσκεται μέσα σε ένα μικρό σπίτι στο κέντρο μιας μεγαλούπολης και προσπαθεί να δουλέψει καθισμένη ώρες μπροστά από τον υπολογιστή της. Κάποια στιγμή η νεαρή πρωταγωνίστρια χάνεται στις σκέψεις και τα συναισθήματά της, ενώ σταδιακά το σπίτι αρχίζει να πλημμυρίζει. Η Αμίνα βυθίζεται στη θλίψη και τον πανικό.

Αυτή η σκηνή δίνει μια μικρή γεύση από τη νέα anιmation ταινία της εικοσιοκτάχρονης Δάφνης Ξουράφη «Mine», η οποία βγήκε πρώτη στον διεθνή διαγωνισμό Cannes - World Film Festival που έγινε τον Δεκέμβριο.

Η Δάφνη διηγείται μια ουσιώδη ιστορία μέσα σε οκτώ λεπτά και μιλάει με τρόπο ανάλαφρο και δημιουργικό για το θέμα των ψυχικών διαταραχών, απεικονίζοντας μια νέα γυναίκα η οποία νιώθει εγκλωβισμένη και προσπαθεί να ισορροπήσει στον ενήλικο κόσμο. Η καλλιτεχνική οξυδέρκεια της δημιουργού και η σκληρή δουλειά που κατέβαλε της χάρισαν, πέρα από το βραβείο καλύτερης ταινίας, και μια ισχυρή θέση στον τομέα του animation. 

Ήθελα να δείξω μια πτυχή των διαταραχών ψυχικής υγείας που έχω ζήσει η ίδια, αλλά με τρόπο ανάλαφρο, δημιουργικό και όχι βαρύ. Με ενδιέφερε πολύ περισσότερο να δει κόσμος τον εαυτό του στην εμπειρία μου παρά να αναλύσω το τι έζησα εγώ συγκεκριμένα.

Η καλαίσθητη ταινία με τη συγκινητική μουσική ξεκίνησε ως ιδέα πριν από δύο χρόνια και δημιουργήθηκε με τη βοήθεια και τη χρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΥΠΠΟΑ.

Η Δάφνη δούλεψε πολύ για να την ολοκληρώσει. Η ίδια ασχολείται με το σχέδιο από το 2018, ενώ εργάζεται ως illustrator από το 2020. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και κέρδισε μια υποτροφία στο University of Dundee στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στο Αnimation & Vfx.

Δάφνη Ξουράφη Facebook Twitter
Η Αμίνα είναι μια αναπαράσταση της αγχώδους, καταθλιπτικής γυναίκας του σήμερα.

Θέλοντας να μάθω περισσότερα για το έργο και τη ζωής της, επικοινώνησα μαζί της.

— Πώς ένιωσες όταν έμαθες ότι βγήκες πρώτη στο φεστιβάλ;

Είναι μια μικρή νίκη, μάλιστα η ταινία μόλις ξεκίνησε το ταξίδι της στον κόσμο κι αυτό με χαροποίησε πολύ. Τα φεστιβάλ είναι δύσκολη διαδικασία και διαγωνιζόμαστε στις ίδιες κατηγορίες ταινιάκια με πολύ χαμηλό budget και ελάχιστα άτομα, όπως το δικό μου, με κανονικές, μεγάλες παραγωγές, οπότε το ζήτημα δεν είναι ποτέ η νίκη. Μόνο και μόνο το να συμπεριληφθεί μια παραγωγή σε κάποια φεστιβάλ είναι τεράστια τιμή και το ότι μπορεί να δουν άνθρωποι απ' όλο τον κόσμο την ταινία που έφτιαξα στο δωμάτιό μου είναι από μόνο του μια υπέροχη και συναρπαστική σκέψη.

— Πώς ξεκίνησε η ιδέα για την ταινία;

Είχα μια πολύ έντονη εικόνα στο μυαλό μου απ' όταν ήμουν μικρή, που μάλλον είχα δει σε κάποιο περιοδικό: ένα σπίτι που γεμίζει νερό και έρχονται τα πάνω κάτω.

Τα σπίτια μας είναι πλέον σύμβολα της ψυχικής μας υγείας, κάτι πολύ παραπάνω από χώροι ξεκούρασης. Ήθελα να δείξω πώς είναι να βουλιάζουμε μέσα στο κεφάλι μας, δημιουργώντας νοητές φυλακές, και το πώς η κατάθλιψη μπορεί να περνάει απαρατήρητη ακόμα και από εμάς τους ίδιους μέχρι να είναι πολύ αργά.

— Ποια είναι η Αμίνα; 

Η Αμίνα είναι μια αναπαράσταση της αγχώδους, καταθλιπτικής γυναίκας του σήμερα. Είναι όλες εμείς που προσπαθούμε να βγούμε ζωντανές από μάχες με το κεφάλι μας από την ώρα που ξυπνάμε, πριν ακόμα πνιγούμε στις πλημμύρες του.

— Τι διηγείσαι μέσα από την ταινία;

Ήθελα να δείξω μια πτυχή των διαταραχών ψυχικής υγείας που έχω ζήσει η ίδια, αλλά με τρόπο ανάλαφρο, δημιουργικό και όχι βαρύ. Με ενδιέφερε πολύ περισσότερο να δει κόσμος τον εαυτό του στην εμπειρία μου παρά να αναλύσω το τι έζησα εγώ συγκεκριμένα. Γι' αυτό και η ταινία πραγματεύεται το άγχος και την κατάθλιψη σε γενικό πλαίσιο, μέσω μιας κατάστασης που συμβαίνει στο σπίτι της Αμίνα, καθώς και το πώς αντιμετωπίζεται ο «εγκλεισμός» στο κεφάλι μας από τους ανθρώπους που μας αγαπάνε και θέλουν να μας βοηθήσουν.

Δάφνη Ξουράφη Facebook Twitter
Ζωγράφιζα από μικρή και είχα μεγάλη αγάπη στις animated ταινίες από το δημοτικό.

— Πόσο καιρό σού πήρε να την ολοκληρώσεις;

Η βασική παραγωγή της ταινίας πήρε περίπου επτά μήνες, από τους οποίους τους πέντε δούλευα παράλληλα, οπότε τα ωράριά μου ρυθμίζονταν με βάση τον διαθέσιμο χρόνο που είχα κάθε μέρα. Κατά τους τελευταίους και πιο κρίσιμους μήνες παραγωγής δούλευα μέχρι και δώδεκα ώρες την ημέρα, καθώς είχα πάρει την απόφαση να κάνω σχεδόν όλη την παραγωγή μόνη μου, χωρίς να έχω προηγούμενη εμπειρία.

Θέλω να πω ένα τεράστιο «ευχαριστώ» στους συνεργάτες μου που δούλεψαν στην ταινία, τον Χάρη Κατσίλη στη μουσική, τον Στέφανο Πλέτση στο rigging, additional animation και supervising και τον Paul Drauz-Brown στον ήχο, διότι, χωρίς την υπέροχη δουλειά τους και τη συνεχή στήριξή τους, δεν θα είχε πραγματοποιηθεί αυτή η ταινία.

— Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με το animation;

Ζωγράφιζα και έγραφα ιστορίες μανιωδώς από μικρό παιδί και αγαπούσα πολύ τις animated παραγωγές. Στο γυμνάσιο είδα και μελέτησα ό,τι υπήρχε στο Διαδίκτυο από ιαπωνικό και ευρωπαϊκό animation με παιδικό αλλά και ενήλικο περιεχόμενο. Δεν πίστευα ότι υπάρχει δυνατότητα για τέτοια επαγγέλματα στην Ελλάδα και με ενδιέφερε πολύ το ντοκιμαντέρ και ο κινηματογράφος γενικότερα, οπότε σπούδασα και εργάστηκα ως δημοσιογράφος και καταπιάστηκα ξανά με το σχέδιο σοβαρά, αφού είχα τελειώσει τη σχολή μου.

Άρχισα να μαθαίνω μόνη μου σιγά σιγά και αποφάσισα πως θα άλλαζα καριέρα τότε ή ποτέ. Έκανα αιτήσεις για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό στο κομμάτι animation, ψάχνοντας συγκεκριμένα κάποιο που να με δεχτεί χωρίς να απαιτεί προηγούμενες art σπουδές, καθώς ήμουν αυτοδίδακτη. Με δέχτηκαν με υποτροφία στο University of Dundee στη Σκωτία και εκεί ξεκίνησε το ταξίδι μου.

— Τι άλλες δουλειές έχεις κάνει στη ζωή σου;

Η πρώτη δουλειά, την οποία έκανα για αρκετά χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό, ήταν το modeling. Αφού τελείωσα τη σχολή εργάστηκα για αρκετό καιρό και ως δημοσιογράφος. Επίσης, έχω δουλέψει κατά καιρούς ως πωλήτρια σε κατάστημα ρούχων, ως γραμματέας, στη φύλαξη παιδιών και τα τελευταία δύο χρόνια, παράλληλα με το animation, εργάζομαι ως γραφίστρια/εικονογράφος.

CHECK ΤΡΙΤΗ Δάφνη Ξουράφη Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία.

— Σε μια εποχή που υπάρχει οικονομική αβεβαιότητα, πώς επιλέγεις μια δουλειά που είναι αμφίβολο αν θα σε καλύπτει οικονομικά;

Είμαι αρκετά τυχερή ώστε οι ικανότητες που εξασκώ για το animation χρειάζονται και σε πολλούς άλλους τομείς, π.χ. στον χώρο της διαφήμισης, στον οποίο εργάζομαι συχνά για βιοποριστικούς λόγους. Η ταινία δημιουργήθηκε με τη στήριξη και τη χρηματοδότηση του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το υπουργείο Πολιτισμού – δεν θα μπορούσε να είχε γίνει με κάποιον άλλον τρόπο.

Προχωρώ, λοιπόν, αισιοδοξώντας ότι, επειδή ο τομέας μας ανθεί, ειδικά στο εξωτερικό, θα υπάρχει μέριμνα και υποστήριξή του από δω και πέρα. Όταν ξεκίνησα το animation, δεν είχα ιδέα ότι κάποια μέρα θα βιοποριζόμουν από αυτό. Ήταν ένα ρίσκο που ήμουν διατεθειμένη να πάρω για να είμαι ευτυχισμένη.

— Ήταν το όνειρό σου από μικρή;

Ζωγράφιζα από μικρή και είχα μεγάλη αγάπη στις animated ταινίες από το δημοτικό. Είδα τις ταινίες του Studio Ghibli στο σινεμά με τους γονείς μου και έπειτα στην ίδια ηλικία τις έψαχνα στο βιντεοκλάμπ και τις μελετούσα ξανά και ξανά. Ένιωθα κάτι όταν έβλεπα αυτές τις ταινίες, που με συγκινούσε πολύ διαφορετικά και πολύ βαθύτερα από οτιδήποτε άλλο. Θυμάμαι να με συναρπάζει ο τρόπος που απεικονιζόταν το νερό, σαν να είναι ζωντανός χαρακτήρας μιας ιστορίας, καθώς και ο σουρεαλισμός που επικρατεί σε αυτές τις ταινίες, όπου δεν υπάρχει κανένα όριο στους κόσμους που μπορείς να φτιάξεις.

Ως παιδί ονειροπολούσα συστηματικά και μέχρι και το λύκειο μού άρεσε να φτιάχνω κόσμους στους οποίους ζούσα για πάρα πολλές ώρες, χωρίς να χρειάζομαι κάποιο εξωτερικό ερέθισμα. Όταν, μεγαλύτερη, διαπίστωσα ότι υπάρχει τρόπος να δείξω στον κόσμο τι έχω στο κεφάλι μου, άλλαξαν τα πάντα. Νομίζω ότι όλοι οι καλλιτέχνες διακατέχονται από μια βαθιά ανάγκη να μοιραστούν αυτό που αισθάνονται με τους γύρω τους. Ήταν σαν να έβγαλε νόημα ολόκληρη η ζωή μου μέχρι εκείνη τη στιγμή, έτσι ξεκίνησα να προσπαθώ αυτό το όνειρο, όπου και να έβγαζε αυτό.

mine
Η αφίσα της ταινίας

— Τι γίνεται με τις γυναίκες στον χώρο του animation;

Είμαστε πολλές, έχουμε πολλά να πούμε και επειδή ο χώρος μας παρουσιάζει άνθηση, μπορώ να πω ότι τον σεξισμό που βιώνω γενικότερα στην καθημερινή μου ζωή ως γυναίκα δεν τον αισθάνομαι σχεδόν καθόλου στον τομέα του animation. Κρινόμαστε καθαρά από τη μεστότητα και την αισθητική των κόσμων που δημιουργούμε και ο χώρος του animation έχει πολλές και υπερταλαντούχες γυναίκες δημιουργούς.

Στην Ελλάδα, επίσης, έχουμε μεγάλες δημιουργούς, με χρόνια παρουσία στον χώρο, και εδώ και στο εξωτερικό. Παρ' όλα αυτά, οι γυναίκες στον χώρο του κινηματογράφου αποτελούν ακόμα ένα χαμηλό ποσοστό και θεωρώ ότι έχουμε πολλά βήματα να κάνουμε ακόμα.

— Τι συμβουλή δίνεις σε νέες γυναίκες που θέλουν να ασχοληθούν με τον κόσμο του animation και της εικονογράφησης;

Να έχουν αυτοπεποίθηση για τις ιστορίες που θέλουν να πουν και να μην ακολουθούν trends ή συμβουλές σε αυτό το κομμάτι. Το storytelling είναι μια βαθιά και προσωπική εμπειρία και καλύτερα να φτιάξεις κάτι που θα λατρεύεις εσύ παρά ο οποιοσδήποτε άγνωστος. Επίσης, να μη φοβηθούν από το τι βλέπουν εκεί έξω και να ψαχτούν μόνες τους. Είναι μια μορφή τέχνης η οποία απαιτεί τρομερό βαθμό πειθαρχίας και ενασχόλησης, που ορισμένες φορές υπερβαίνει κατά πολύ το δημιουργικό στοιχείο.

Το καλό είναι όμως ότι μπορεί κάποιος να μάθει animation μόνος του, είτε μαθαίνοντας τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε είτε μέσω βοηθητικών tutorials στο YouΤube. Όταν δει κανείς τους χαρακτήρες του να αποκτούν ζωή, όλος ο κόπος και η δουλειά θα αξίζουν γι' αυτή και μόνο τη μαγική στιγμή.

CHECK ΤΡΙΤΗ Δάφνη Ξουράφη Facebook Twitter
Το storytelling είναι μια βαθιά και προσωπική εμπειρία και καλύτερα να φτιάξεις κάτι που θα λατρεύεις εσύ παρά ο οποιοσδήποτε άγνωστος.

— Κατά τη δημιουργία της είχες επιρροές από άλλες ταινίες;

Animated ταινίες που έχουν επηρεάσει βαθιά τη δουλειά μου είναι το «Nausicaa of the Valley Of The Wind» και το «Howl’s Moving Castle» του Hayao Miyazaki, το «Les triplettes de Belleville» του Sylvain Chomet, το «Perfect Blue» του Satoshi Kon και το «Akira» του Katsuhiro Otomo.

— Ποια είναι τα σχεδιά σου για το μέλλον;

Να ενώσω την αγάπη μου για το animation με το κομμάτι του ντοκιμαντέρ, έχοντας συγκεκριμένα πρότζεκτ στο μυαλό μου, καθώς ήδη ασχολούμαι ερασιτεχνικά και με live action ταινίες και με τη φωτογραφία. Να γίνομαι συνέχεια καλύτερη και να αναβιώνω ξανά και ξανά εκείνη την αίσθηση που μου δημιουργήθηκε όταν είδα για πρώτη φορά χαρακτήρες μου να ζωντανεύουν από το δικό μου χέρι. Να λέω ιστορίες που ίσως κάνουν τον κόσμο λίγο καλύτερο. Να επιβιώσω ως καλλιτέχνις και ως άνθρωπος σε αυτήν τη χώρα και σε αυτόν τον κόσμο που συχνά γίνεται πολύ σκοτεινός.

 

To τρέιλερ της ταινίας

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

To «Up!» της Pixar κυκλοφορεί σε γιαπωνέζικο άνιμε

Πολιτισμός / To «Up!» της Pixar κυκλοφορεί σε γιαπωνέζικο άνιμε

Το περίφημο «Up!» (στα ελληνικά «Ψηλά στον ουρανό») μετατρέπεται σε μια ιστορία με ταχύτητα, δράση και μουσική, σε ένα ρεμίξ που δίνει άλλη φρεσκάδα και ένταση στην ταινία χωρίς να χάνει ούτε γραμμή από το περιεχόμενό της.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ