Οι Glass Animals είναι το μεγαλύτερο βρετανικό γκρουπ στον κόσμο αυτήν τη στιγμή

Οι Glass Animals είναι το μεγαλύτερο βρετανικό γκρουπ στον κόσμο αυτήν τη στιγμή Facebook Twitter
Οι Glass Animals σχηματίστηκαν το 2010 στην Οξφόρδη από τέσσερις παιδικούς φίλους.
0

Η εντύπωση που σου δίνουν οι Glass Animals, αν δεν γνωρίζεις τη μουσική τους, είναι ότι πρόκειται για ένα ακόμη αδιάφορο indie rock σχήμα, από αυτά που συναντάς κατά κόρον στη Βρετανία. Το τελευταίο διάστημα, όμως, έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Και για πρώτη φορά εδώ και καιρό βλέπουμε ένα ανάλογο ροκ συγκρότημα να κάνει τόσο μεγάλη επιτυχία.

Στα τέλη Ιανουαρίου το κουαρτέτο από την Οξφόρδη κατάφερε να γίνει το πρώτο βρετανικό γκρουπ που ανέβηκε στην κορυφή τoυ Spotify στην κατηγορία Global Songs, με 4,26 εκατομμύρια plays την ημέρα, με το κομμάτι τους «Heat Waves». Τον προηγούμενο χρόνο, το ίδιο κομμάτι ήταν στην τέταρτη θέση των κομματιών με τα περισσότερα streams στην Αμερική, ενώ στην Αυστραλία ήταν στην πρώτη θέση. Έχει παιχτεί για πάνω από ένα 1 δισεκατομμύριο φορές παγκοσμίως.

Και όχι μόνο αυτό, μπήκε στο τοπ 10 του Billboard και κατέκτησε την κορυφή των αυστραλέζικων τσαρτ. Στο Billboard έσπασε και το ρεκόρ για το πιο παλιό τραγούδι που ανέβηκε στο τοπ 5 στην ιστορία του. «Παλιό» επειδή κυκλοφόρησε ουσιαστικά τον Ιούνιο του 2020 κι όμως κατάφερε αργά και σταθερά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα χιτ της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου. 

Παρά τα φαινόμενα, η επιτυχία του «Heat Waves» δεν ήταν και τόσο τυχαία τελικά. Βασίστηκε κυρίως στην αφοσίωση της μπάντας και σε μια σειρά από μεθοδευμένες κινήσεις της δισκογραφικής τους (Polydor), οι οποίες είχαν ανταπόκριση.

Δεν είναι σπάνιο για ένα σχετικά άγνωστο γκρουπ χωρίς προηγούμενες επιτυχίες να καταφέρει κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν υπάρχουν άπειρα τέτοια παραδείγματα. Το ιδιαίτερο στην περίπτωση των Glass Animals είναι η χρονική περίοδος που συμβαίνει αυτό.

Σε μια εποχή που δεν είναι της μόδας οι κιθαριστικές μπάντες και στα τσαρτ κυριαρχούν οι σόλο καλλιτέχνες, το συγκρότημα κατάφερε να ξεχωρίσουν. Ακόμη και το είδος μουσικής που παίζουν έρχεται σε αντίθεση με ό,τι πουλάει τελευταία, που είναι περισσότερο ηλεκτρονική μουσική, ποπ ή ραπ. Οι Glass Animals αυτοχαρακτηρίζονται ως indie rock σχήμα. Αυτό που έχουν καταφέρει, επομένως, άνετα χαρακτηρίζεται από παράξενο έως εντυπωσιακό. 

Heat Waves

Το «Heat Waves», πέρα από τους αριθμούς, είναι καλή ποπ. Ο frontman του γκρουπ, Dave Bayley, τραγουδάει ένα αρκετά πιασάρικο μελαγχολικό ρεφρέν που σου κολλάει στο μυαλό. Έγραψε το κομμάτι το 2019 σε ένα στούντιο στο Λονδίνο. Νόμιζε ότι ήταν μόνος του μέσα στην αίθουσα, αλλά μόλις τελείωσε το session του γύρισε το κεφάλι και αντίκρισε έντρομος τον Johnny Depp.

O ηθοποιός φάνηκε τόσο αδιάφορος και αγενής, που ο Bayley προβληματίστηκε. Αισθάνθηκε αρκετά περίεργα μετά το σύντομο τετ-α-τετ, ώστε πίστεψε ότι κάτι τρέχει με το τραγούδι. Ένιωσε άβολα, έτσι δεν ήταν σίγουρος αν έπρεπε να το κυκλοφορήσει με το γκρουπ ή να το δώσει να το ερμηνεύσει κάποιος άλλος καλλιτέχνης.

715
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Δεν έφταιγε όμως ο Depp αποκλειστικά γι’ αυτήν του την ανασφάλεια. Το τραγούδι ήταν εντελώς προσωπικό, οι στίχοι του αρχικά μιλούσαν για έναν φίλο που έχασε και πάντοτε όταν το ερμηνεύει, τον πιάνουν τα κλάματα. Στην πορεία αποφάσισε να αλλάξει τους στίχους ώστε να μοιάζει ότι αναφέρεται σε μια ερωτική σχέση.

Παρ’ όλα αυτά, αρκετός κόσμος στο TikTok το χρησιμοποιεί σαν σάουντρακ αποχαιρετισμού για κοντινά του πρόσωπα που έχουν φύγει από τη ζωή. 

Επιπλέον, για ένα διάστημα όλα τους πήγαιναν στραβά, με μια σειρά από κακοτυχίες. Ο ντράμερ του γκρουπ, Joe Seaward, έπαθε ένα σοβαρό αυτοκινητικό ατύχημα. Τον χτύπησε ένα φορτηγό καθώς έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να χτυπήσει βαριά στο κεφάλι και για καιρό δεν ήταν ξεκάθαρο αν θα μπορούσε να περπατήσει ή να μιλήσει ξανά.

Μόλις κυκλοφόρησαν το τρίτο τους άλμπουμ, το «Dreamland», ξέσπασε η πανδημία. Ακόμη και οι μάνατζέρ τους πίστευαν ότι θα πάει άπατο. Όχι και πολύ ελπιδοφόρα όλα αυτά για ένα σχετικά καινούργιο συγκρότημα. 

Οι Glass Animals σχηματίστηκαν το 2010 στην Οξφόρδη από τέσσερις παιδικούς φίλους. Έχουν κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ μέχρι σήμερα, τα «Zaba» (2014), «How to be a human being» (2016) και «Dreamland» (2020). Τo τρίτο θεωρείται και ο πιο αυτοβιογραφικός τους δίσκος. Ο Dave Bayley έχει γράψει και έχει κάνει παραγωγή και στα τρία.

Glass Animals - I Don't Wanna Talk (I Just Wanna Dance)

Παρά την γκαντεμιά, το συγκρότημα δεν το έβαλε κάτω. Και παρά τα φαινόμενα, η επιτυχία του «Heat Waves» δεν ήταν και τόσο τυχαία τελικά. Βασίστηκε κυρίως στην αφοσίωση της μπάντας και σε μια σειρά από μεθοδευμένες κινήσεις της δισκογραφικής τους (Polydor), οι οποίες είχαν ανταπόκριση.

Έδωσαν, π.χ., τη δυνατότητα στους fans να δημιουργήσουν τα δικά τους remixes για το κομμάτι, ενώ άρχισε να ακούγεται από ένα ευρύτερο κοινό μέσα από βιντεοπαιχνίδια όπως το Fifa 21 και το Minecraft. Ο Bayley υποσχέθηκε μέχρι και ότι θα κάνει το πρώτο του τατουάζ στον πισινό του αν το τραγούδι πάει στο νούμερο 1 στην Αυστραλία και τελικά το έκανε. Όσον αφορά την Αμερική, βοήθησε αρκετά η περιοδεία που είχαν κάνει εκεί.

«Ανησυχούσα τόσο πολύ», δήλωσε ο Bayley στην «Guardian» για όσα τους συνέβησαν πριν από την επιτυχία. «Αμέσως αισθάνθηκα ότι δεν υπήρχε χώρος στον κόσμο για τη νέα μουσική. Όλοι άκουγαν παλιά μουσική και έβρισκαν ανακούφιση στο παρελθόν. Ήμουν στα πατώματα για δύο εβδομάδες, είχα σκάσει». Όπως όλα δείχνουν, δεν χρειάζεται να ανησυχεί πια για το μέλλον του γκρουπ. Η καινούργια και κυρίως η καλή μουσική βρίσκει πάντα τον δρόμο της.

@glassanimals 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρίνα Σάττι

PORTRAITS 2022 / Μαρίνα Σάττι: «Με αυτή την εποχή, που η πληροφορία ταξιδεύει τόσο γρήγορα, δεν πολυταυτίζομαι»

Αντί να κυνηγά τη φρενήρη, εφήμερη καθημερινότητα μιας ποπ σταρ, η μουσικός που έγινε το internet sensation μιας γενιάς προτιμά να δουλεύει σε δικούς της χρόνους και να περνά τα Σαββατοκύριακά της με τις «κόρες» (chóres) της, την πολυμελή γυναικεία χορωδία που δημιούργησε «για να μην είναι μόνη της», αφήνοντας την επιτυχία να της χτυπάει σταδιακά την πόρτα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ