Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF)

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter
Το 2016 προβλήθηκε η ταινία «2001: A Space Odyssey» του Stanley Kubrick.
0

Στο πλαίσιο της τρίτης διοργάνωσης του SIFF, το 2015, ένας νέος θεσμός γεννήθηκε στη Ντελαγκράτσια της Ποσειδωνίας: οι βραδιές ντράιβ-ιν. Mία παράδοση που έχει τις ρίζες της στις δεκαετίες του '50 και του '60, ως ένα χαρακτηριστικό σύμβολο της αμερικανικής ποπ κουλτούρας εκείνης της εποχής και που σήμερα, λόγω της υγειονομικής κρίσης, βλέπουμε να αναβιώνει ως μία νέα κινηματογραφική τάση. Το SIFF τιμά αυτή την πρακτική, επιλέγοντας, κάθε χρόνο, να προβάλει δύο μεγάλου μήκους ταινίες, όπως ακριβώς αρμόζει σε μία κλασική ντράιβ-ιν εμπειρία.

Για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα το ότι καταφέρνει και δημιουργεί αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες του, λόγω των πρωτότυπων εκδηλώσεων και προβολών, που μας προσκαλεί να παρευρεθούμε κατά την διάρκειά του. Κάθε ημέρα του Φεστιβάλ, μία γιορτή των τεχνών στήνεται σε μία διαφορετική τοποθεσία του νησιού και οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι μία απόπειρα αποτύπωσης των ντράιβ-ιν βραδιών.

Τα αυτοκίνητα που μαζεύονται λίγο πριν τη δύση του ηλίου, η μυρωδιά του ποπ κορν, οι γευστικοί λουκουμάδες, οι μπύρες και τα παγωτά, με γεύσεις ειδικά φτιαγμένες για το SIFF, τα κορναρίσματα των οδηγών αντί για χειροκρότημα στο τέλος κάθε ταινίας, οι άνθρωποι καθισμένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους, αλλά και στις οροφές των ΙΧ τους, συμπληρώνουν την εικόνα ενός SIFF ντράιβ-ιν.

Φέτος, τον Σεπτέμβριο του 2020, και συγκεκριμένα από τις 3 έως τις 6 του μήνα, το SIFF σας προσκαλεί στην όγδοη διοργάνωσή του στη Σύρο.

Ας θυμηθούμε όλες τις ταινίες που προβλήθηκαν στο πλαίσιο του SIFF ντράιβ-ιν:

2015 (δύο βραδιές):

Ημέρα 1: «Hitch-hiker» της Ida Lupino και «Stagecoach» του John Ford

Ημέρα 2: «Ghost Trip» του Bill Morrison και «Aguirre, the Wrath of God» του Werner Herzog

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter
Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter


2016:

«2001: A Space Odyssey» του Stanley Kubrick και οι μικρού μήκους: «Lapis» του James Whitney και «Non-Places: Beyond the Infinite» του Péter Lichter


2017:

«Εφιάλτης» του Ερρίκου Ανδρέου, «Peeping Tom» του Michael Powell και η μικρού μήκους «Antithese» του Mauricio Kagel


2018:

«Picnic at Hanging Rock» του Peter Weir, «Kin-Dza-Dza!» του Georgiy Daneliya και η μικρού μήκους «Behind This Soft Eclipse» της Eve Heller

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter


2019:

«Φόβος» του Κώστα Μανουσάκη, «Wake In Fright» του Ted Kotcheff και η μικρού μήκους «As To Posterity» της Μαρίνας Γιώτη

O ντράιβ-ιν κινηματογράφος του SIFF, που στήθηκε ειδικά για τις ανάγκες της διοργάνωσης, είχε φυσικά και τη δική του ταμπέλα, η οποία κατασκευάστηκε το 2015 από φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων/DPSDE του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Συγκεκριμένα από τους Χριστίνα Καχριμάνη, Ναταλία Τριανταφύλλη, Φοίβος Πετρόπουλος, Νικόλ Χρυσικού, με τη βοήθεια του Piko Design.

Φέτος, τον Σεπτέμβριο του 2020, και συγκεκριμένα από τις 3 έως τις 6 του μήνα, το SIFF σας προσκαλεί στην όγδοη διοργάνωσή του στη Σύρο. Ένα τετραήμερο προβολών και πρωτότυπων εκδηλώσεων, αποκλειστικά σε ανοιχτούς χώρους, από το οποίο δεν θα λείψει ούτε φέτος το ντράιβ-ιν!

Ειδικά για αυτή τη χρονιά, η ομάδα του SIFF αποφάσισε να τιμήσει την αγαπημένη πρακτική της, διοργανώνοντας όχι μία, αλλά δύο συνεχόμενες κινηματογραφικές βραδιές ντράιβ-ιν, στη Ντελαγκράτσια, γιορτάζοντας με αυτό τον τρόπο τα έξι χρόνια από τη διοργάνωση του πρώτου SIFF ντράιβ-ιν.

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ