Nearly Perfect

Nearly Perfect Facebook Twitter
0

Ήταν σημαδιακή χρονιά για την Αθηνά Ανδρεάδη. Και όχι μόνο επειδή το πρώτο CD της, που κυκλοφόρησε ανεξάρτητα στην Αγγλία από τη δική της Embraceable Records, έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές. Το μεγαλύτερο μερίδιο του αγγλικού Τύπου «Uncut», «Mojo», «Guardian», «Daily Mail», «Daily Express», «Independent on Sunday» και «The Observer», «Daily Mirror», έγραψε τα καλύτερα, δίνοντας στο άλμπουμ της 4 στα 5 αστέρια, η «Guardian» μάλιστα την αποκάλεσε «μία από τις αποκαλύψεις της χρονιάς». Οι δύο περιοδείες που έκανε στην Αγγλία πήγαν ανέλπιστα καλά, «ήταν sold out», λέει πίνοντας χαμομήλι στο φουαγιέ του ξενοδοχείου που τη συνάντησα, «ήταν πολύ συγκινητικό επειδή λειτούργησε από στόμα σε στόμα, δεν το περίμενα. Παίζαμε σε χώρους 400 ατόμων σε απομακρυσμένα μέρη και γέμιζαν, αναρωτιόμουν πώς βρέθηκαν όλοι αυτοί εδώ. Δούλεψα πάρα πολύ γι' αυτό. Πολλά χρόνια, σιγά σιγά. Έφτιαξα ντέμο, website, έπαιξα στο Womad, κάποιοι DJ αγάπησαν τα κομμάτια μου κι άρχισαν να τα παίζουν στο ραδιόφωνο. Ήταν και το MySpace που βοήθησε, κάπως έτσι θα πρέπει να έγινε».

Η Αθηνά γεννήθηκε στο Λονδίνο από γονείς μετανάστες, οι οποίοι επέστρεψαν στη Θεσσαλονίκη. Εκεί μεγάλωσε, με γιαγιάδες απ' τις χαμένες πατρίδες. Τη ρωτάω πώς είναι δυνατόν ένας τόσο νέος άνθρωπος να μιλάει για «καημό» και για «πόνο» και να αποκαλύπτει τόσο έντονα συναισθήματα στα τραγούδια του. «Νιώθω ότι ο καημός υπάρχει μέσα μου, στις φλέβες μου, πέρα από τα βιώματά μου και τις ιστορίες που έχω ακούσει απ' τις γιαγιάδες μου, είναι στο DNA μου. Είναι θεραπευτικός αυτός ο καημός, όταν βγάζεις τον πόνο καθαρίζεις», μου λέει, προκαλώντας μου έκπληξη κατ' αρχάς γιατί ο λόγος της παραείναι ώριμος για το νεαρό της ηλικία της. Η Αθηνά ξαναβρέθηκε στο Λονδίνο, αυτήν τη φορά για σπουδές. «Σπούδασα διοίκηση επιχειρήσεων αρχικά», λέει, «από πολύ μικρή όμως ήθελα ν' ασχοληθώ με τη μουσική. Πρέπει να ήμουν 6-7 χρονών όταν το συνειδητοποίησα, αλλά μου πήρε κάποια χρόνια για να γίνει. Αρχικά ήμουν αυτοδίδακτη, κλεινόμουν στο δωμάτιό μου και μάθαινα απ' έξω τους δίσκους των γονιών μου, άργησα να πάρω το θάρρος να τους πω τι θέλω να κάνω. Σίγουρα προτιμούσαν να κάνω κάτι άλλο. Είχα πάει στη Νέα Υόρκη και τυχαία γνώρισα κάποια από το Julliard School of Music, η οποία μου έκανε τα πρώτα μαθήματα φωνητικής. Στη συνέχεια γύρισα στο Λονδίνο και σπούδασα στο Trinity, τζαζ και κλασικό τραγούδι. Κάπως έτσι ξεκίνησα. Λειτούργησε θετικά και το ότι ήμουν αυτοδίδακτη μέχρι μια ηλικία και μετά σπούδασα. Μπορεί να πήρε περισσότερο χρόνο, αλλά μου δόθηκε η ευκαιρία να αποκτήσω τη δικιά μου φωνή, το δικό μου στυλ, να βρω το δικό μου τρόπο να τραγουδάω, τέλος πάντων».

Η μουσική της Αθηνάς φλερτάρει με τη jazz και τη φολκ, αλλά έχει μέσα της ενσωματωμένα αρκετά ελληνικά στοιχεία. Μπορεί κάποιος Άγγλος να μην μπορεί να τα εντοπίσει, αλλά o ρυθμός ζεϊμπέκικουτου «Inside Out» είναι ξεκάθαρος, το ίδιο και τα γυρίσματα της φωνής στο «Eden» που θυμίζουν δημοτικά, ή η θεματολογία του «Wooden Horse» που αναφέρεται στο Δούρειο Ίππο της Ιλιάδας. «Δεν ξέρω αν λειτουργούν θετικά για κάποιον Άγγλο που τα ακούει», μου λέει, «αλλά ο τρόπος που έχω συνδυάσει τα αγγλικά με τα ελληνικά στοιχεία κάνει τον ήχο να ακούγεται στ' αυτιά τους σαν κάτι διαφορετικό. Είναι διακριτικά τα ελληνικά στοιχεία, αλλά υπάρχουν. Ήθελα να εκφράσω ποια είμαι και είμαι λίγο κι από τους δύο κόσμους».

Το δεύτερο που σε εντυπωσιάζει στην Αθηνά είναι ότι είναι λαμπερή και εντυπωσιακά όμορφη. Τη ρωτάω αν αυτή η εμφάνιση μπορεί να ανοίξει κάποιες πόρτες. «Η εξωτερική εμφάνιση μπορεί να λειτουργήσει θετικά και αρνητικά. Μπορεί να σου ανοίξει πόρτες απ' τη μία, αλλά απ' την άλλη μπορεί σου στερήσει ευκαιρίες, να πει κάποιος "έλα τώρα, αυτή τι να σου πει;". Είναι πολύ σχετικό πράγμα η ομορφιά, υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί αρχικά να τους θεωρήσεις ωραίους, αλλά μετά να τους μιλήσεις και μην τους βλέπεις πια το ίδιο. Και το αντίστροφο. Δεν ξέρω πώς γίνεται, αυτό είναι ένα μυστήριο, η εσωτερική ομορφιά κάπως βγαίνει στην εξωτερική. Δεν μπορώ να καταλάβω αν είναι στα μάτια, στην αύρα, πάντως βγαίνει προς τα έξω. Σημασία έχει να καλλιεργήσεις το μέσα σου. Όλοι προσπαθούν να φτιάξουν την εμφάνιση, αλλά δεν καταφέρνεις τίποτα αν δεν φτιάξεις τον εσωτερικό σου κόσμο».

Το ταλέντο της Αθηνάς είναι αναμφισβήτητο, το να καταφέρεις όμως να γοητεύσεις το ξένο κοινό και τους κριτικούς ίσως να κρύβει και γερή δόση τύχης. «Πιστεύω ότι κάθε μέρα σου δίνονται ευκαιρίες», μου λέει, «περνάνε μπροστά μας πράγματα, αρκεί να μπορείς να τα αρπάξεις. Υπάρχουν μικρές εκπλήξεις για όλους, απλά κάποιοι άνθρωποι δεν τις βλέπουν. Κάποιος που τις βλέπει είναι ίσως πιο τυχερός. Ο κόσμος έχει κουραστεί από την ψευτιά, τα σιδερωμένα πράγματα που προσπαθούν να αγγίξουν την τελειότητα, αλλά δεν είναι καθόλου τέλεια. Ίσα ίσα που είναι περίεργα κατασκευάσματα. Τι θα πει τέλειο; Το τέλειο έχει μέσα του και ατέλεια, είναι ωραίο να αφήνεις τον εαυτό σου να εκφράζεται με έναν τρόπο ακατέργαστο...»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ