Psarokokalo Film Festival

Psarokokalo Film Festival Facebook Twitter
0

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα του φεστιβάλ συμμετέχουν συνολικά 58 ταινίες μικρού μήκους (µυθοπλασίας, ντοκιµαντέρ και animation) από 32 χώρες, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν συμμετάσχει και διακριθεί σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, όπως των Καννών, της Βενετίας, του Βερολίνου, του Σάντανς, του Βανκούβερ κ.ά., και προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ από τα αφιερώματα ξεχωρίζουν το «18 Days», στο πλαίσιο του οποίου προβάλλονται δέκα ταινίες που γυρίστηκαν πέρυσι κατά τη διάρκεια της επανάστασης στην Αίγυπτο σε συνεργασία µε το μορφωτικό Ινστιτούτο της Αιγύπτου στην Αθήνα, το αφιέρωμα στη Μaya Vitkova από τη Βουλγαρία που βραβεύτηκε πέρυσι με το Βραβειίου Κοινού στο Psarokokalo 2011, τα αφιερώματα στους κινηματογραφιστές Alex Montoya από την Ισπανία και Bartosz Kruhlik από την Πολωνία, που παρουσιάζουν τα φιλμ τους, και το πρόγραμμα 3Χ3, που παρουσιάζουν εννέα ταινίες από τη φιλμογραφία τριών νέων ανερχόμενων Ευρωπαίων δημιουργών.

Στην κατηγορία των αφιερωμάτων ανήκει και το Istanbul Express, όπου 45 νέοι κινηματογραφιστές, χωρισμένοι σε ομάδες των τριών, ταξίδεψαν με τρένο μέχρι την Κωνσταντινούπολη με στόχο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού η κάθε ομάδα να ολοκληρώσει μία ταινία. Έτσι, διασχίζοντας 24 διαφορετικές πόλεις σε 18 χώρες, κατέληξαν στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2010, όπου ολοκλήρωσαν και πρόβαλαν τις ταινίες τους μετά από εξειδικευμένα σεμινάρια. Το Istanbul Express προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής στο Φεστιβάλ των Καννών και παρουσιάζεται φέτος σε πρεμιέρα στην Ελλάδα.

Επίσης, υπάρχουν δύο επιπλέον αφιερώματα που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας. Το πρώτο, με τίτλο «Atelier Highlights», είναι μια σύμπραξη τριών πανεπιστημίων από τη Γερμανία (Filmakademie Ludwigsburg), τη Γαλλία (La Fémis) και την Αγγλία (NFTS), στόχος της οποίας ήταν η παραγωγή έξι ταινιών μικρού μήκους από μεικτές ομάδες φοιτητών υπό την καθοδήγηση καταξιωμένων παραγωγών, καθώς και μια επιλογή των καλύτερων γερμανικών ταινιών μικρού μήκους όπως προβλήθηκαν πέρυσι στο Φεστιβάλ του Clermont Ferrand. Το δεύτερο περιλαμβάνει μια επιλογή από τις βραβευμένες ταινίες του Thess Short Film Festival, με ταινίες υποψήφιες για  Όσκαρ και πολυβραβευμένες διεθνώς.

«Είναι παράδοξο», λένε οι διοργανωτές του φεστιβάλ, «αλλά η κρίση δεν μας έχει επηρεάσει καθόλου. Το Psarokokalo είναι ένα ανεξάρτητο και αυτοχρηματοδοτούμενο φεστιβάλ και συνεχίζει χάρη στη βοήθεια και τη συμπαράσταση των φίλων του και των ανθρώπων που το στήριξαν από την πρώτη στιγμή. Όλοι δουλεύουμε αφιλοκερδώς, οπότε, όταν δεν έχεις χρήματα, η κρίση δεν προβλέπεται να σε αγγίξει». Σε σχέση με τη φετινή επιλογή των ταινιών μικρού μήκους παρατηρούν ότι: «Οι σκηνοθέτες, λειτουργώντας άμεσα, δεν διστάζουν να προσεγγίσουν το παγκόσμιο πρόβλημα της οικονομικής κρίσης απ’ όλες τις πλευρές, είτε με βαριά δράματα, είτε με έξυπνες κωμωδίες. Επίσης, βλέπουμε πλέον μια πολύ ορθολογική χρήση των ψηφιακών μέσων με υπέροχα αποτελέσματα, τόσο στις ξένες όσο και στις ελληνικές ταινίες».

Παράλληλα με τις προβολές, θα διεξαχθούν και άλλες δράσεις, ανάμεσα στις οποίες ένα πρόγραμμα προβολών για παιδιά και εφήβους με τίτλο «PsaroLoco Film Literacy», μια ημερίδα με τίτλο «Νέα μοντέλα χρηματοδότησης και διανομής ταινιών», ενώ, φυσικά, δεν θα λείψουν τα πάρτι στο Belafonte (Aγησιλάου 61Β, Κεραµεικός) το Σάββατο 18/2 και στο Tokyo (Σίνα 21, Κολωνάκι) στις 22/2, την ημέρα λήξης του φεστιβάλ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM