Το Κρυφό Σχολειό

Facebook Twitter
0

Νομίζω πως ο άνθρωποςγια να υπάρξει και να συνυπάρξει χρειάζεται δύο πράγματα: ορθολογισμό και ευαισθησία. Χωρίς ορθολογισμό οιάνθρωποι δεν μπορούν να συνεννοηθούν και να συνυπάρξουν. Χωρίς ευαισθησία ίσωςδεν αξίζει τον κόπο να το κάνουν.

Άνοιξα πριν 20 μήνεςένα blog, αρχικά για να παίξω. Όταν όμως είδα πως μαζεύτηκε κόσμος, είπανα προωθήσω αυτές τις δύο αρχές.

Μετά από 356 δικά μουκείμενα και 72.496 σχόλια αναγνωστών, κουράστηκα και το έκλεισα. Αποχαιρετώνταςτο, έκανα έναν απολογισμό:

«Ορθολογισμός και ευαισθησία λοιπόν. Ποιο ήταν τοαποτέλεσμα;

Τώρα που γράφω ο ΛΑΟΣ ορκίζεται στην Βουλή, το ΒιβλίοΙστορίας της ΣΤ' Δημοτικού αποσύρεται (αν και διορθωμένο), το ψευδοπρόβλημα τουΣκοπιανού αναδεικνύεται πάλι σε μείζον "εθνικό θέμα" και το ΣυμβούλιοΕπικρατείας, προστάτης της ανεξιθρησκίας, κάνει ορθόδοξο αγιασμό. Αυτά ως προςτον... ορθολογισμό».

Αν κάτι πέτυχε το blog μου, θα πρέπει να ήτανπρος την αντίθετη κατεύθυνση. Ποτέ η Ελλάδα δεν ήταν τόσο ανορθολογική, ανασφαλής,φανατική και φοβισμένη. Φοβάται τις αλήθειεςτης ιστορίας της. Φοβάται ότι οι ξένοι συνωμοτούν σε βάρος της. (Άλλη δουλειάδεν είχαν.) Φοβάται το άοπλο κρατίδιο στο βορρά.

Όχι, δεν ήταν πάνταέτσι. Σε παλιότερα χρόνια η Αριστερά ήταν πιο ορθολογική, κοσμοπολίτικη καιπολεμούσε τους εθνικούς μύθους. Τώρα έγινε εθνικιστική, ενώ διαπρεπείς αριστεροίείναι θεούσοι! (Καημένε Μαρξ, τι έλεγες για το όπιο...) Έτσι λοιπόν και η νέαμας γενιά θα μαθαίνει τα ίδια ψεύδη που διδαχθήκαμε κι εμείς:

«Στις 25 Μαρτίου του1821, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε στην Αγία Λαύρα το λάβαρο τηςΕπανάστασης».

Ούτε μία λέξη σε αυτήτη φράση δεν ανταποκρίνεται στην ιστορική αλήθεια. Κανείς δεν ήταν στην ΑγίαΛαύρα στις 25, η επανάσταση ξεκίνησε στη Μάνη στις 22, ο Π.Π. Γερμανός ήταν (όπωςόλη η ιεραρχία) αντίθετος και το λάβαρο φτιάχτηκε πενήντα χρόνια μετά.

Μήπως θα πρέπει ναιδρύσουμε τώρα το Κρυφό Σχολειό (που ουδέποτε υπήρξε) για να μαθαίνουμε τηναλήθεια;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ