ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Κάποιος χάκαρε το Facebook του Γιώργου Χρονά, ή είναι ο ίδιος;

Facebook Twitter
32

Άλλο κι ετούτο πάλι!

Λες και κάποιος έκανε κατάληψη στο μυαλό (και στο πληκτρολόγιο) του Χρονά, και έξαλλος βρίζει τη LIFO - που τυχαίνει να τον αγάπησε όσο κανένα έντυπο ή σάιτ.

Τι να πω δεν ξέρω. Έπαθα πλάκα όταν κατάλαβα πόσο τον ενόχλησε ένα άρθρο που βάλαν τα παιδιά του VIRAL -είναι ένα από τα guest blog μας- στο οποίο αναδημοσίευσαν λέξη προς λέξη την (ακραίας σφοδρότητας είναι η αλήθεια) επίθεσή του στην τραγουδίστρια Μόνικα, και μια γνωστή και πολυδημοσιευμένη καταγγελία της Πάολας Ρεβενιώτη. 

Κι όχι απλώς τον ενόχλησε το κείμενο (λες και το γράψαμε εμείς κι όχι αυτός!) αλλά ξέθαψε κάθε πιθανή πικρία, έμπλεξε χίλια διαφορετικά πράγματα, και στο τέλος επέμεινε στην άκομψη δήλωσή του για την Μόνικα. 

Η πλάκα είναι ότι έχουμε εκθειάσει / προβάλλει / προωθήσει τον Χρονά όσο κανέναν άλλον εν ζωή ποιητή - και όχι άδικα. Τώρα που δεν του άρεσε όμως ένα άρθρο δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι η LIFO δεν αξίζει γιατί προωθεί τους μέτριους, μόνο αυτούς που την πληρώνουν. Λέει μάλιστα:

"Η λογική, αυτής της φυλλάδας, είναι: Ακουμπίστε τά μου χαζοπούλια, για να ασχοληθώ μαζί σας! Κι όπως λέμε, λαϊκά, στον Πειραιά: Τόσο η πεολειχία, τόσο το γλυφοκ..., το γλυφομ... Περάστε από το λογιστήριο πρώτα! Βλάκες! Και θα δείτε το ονοματάκι σας στη φυλλάδα μου!"

Τα χαζοπούλια, οι βλάκες και αυτοί που πληρώνουν, βλέπουν λοιπόν τα ονοματάκια τους στη LIFO. Πάλι το λινκ των αρχείων μας με τις αρκετές δεκάδες των εξαιρετικών άρθρων που έχουν γραφτεί για τον Χρονά, άνευ λογιστηρίου. (Οι συνειρμοί με χαζοπούλια και βλάκες ας αποφευχθούν.) 

Δεν πρέπει να γράφουμε εν θερμώ, είναι η ταπεινή μου γνώμη. Όταν κάποιος είναι έξαλλος γίνεται άδικος - και ο Χρονάς, εικάζοντας ότι το άρθρο στο VIRAL το έφτιαξε ο Στάθης (που κοιμόταν τον ύπνο του δικαίου μέχρι να ξυπνήσει, υποθέτω, απότομα...) γράφει:

Φυσικά, στο ηλεκτρονικό του έκτρωμα – που το διαφημίζει ότι το βλέπουν 1.500.000 άτομα (atoms), νόμιζε ότι θα με καταστρέψει, με λουκουμόσκονη – διαθέτει μπόλικη, θέλοντας να φτάσει μ’ αυτό, τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο και τις κρυφές του κάμερες! Δεν αμφιβάλω, πως τον έφτασε, ήδη. Τον ξεπέρασε. Τον καταλαβαίνω, βλέπει το νησί του, την Ζάκυνθο, με τα κλεμμένα παραστατικά του δήμου 15.000.000 ευρώ θαμμένα στους αγρούς, 1.000 κατοίκους να δηλώνουν τυφλοί – με δίπλωμα οδήγησης ταυτόχρονα και τη χελώνα, καρέτα-καρέτα, να πολτοποιείται από τα τζιπ 4 Χ 4 των ζακυνθινών… και φαντάζεται τους ποιητές της, Σολωμό και Κάλβο, ανύπαρκτους. Σπαράζει η ψυχή του. 
Και, νομίζετε, πως τώρα, μετά 3 μήνες κυκλοφορίας μας, τον πήρε ο πόνος που η τραγουδίστρια Μόνικα – την λατρεύει – κάποτε, βρώμαγε, όταν σηκώθηκε από το κάθισμά της; Και αντί να δει την προτροπή μας – η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά! Προτρέπει τους θαυμαστές του, να βρωμούν άδοντας ή περπατώντας. Κι αυτοί, σαν χαζοπούλια, θαυμαστές του, φυσικά, δεν διαβάζουν τίποτα, από αυτά, που βλέπουν στην οθόνη τους, και αρχίζουν να με βρίζουν γράφοντας, ό,τι τους κατέβει. Για να αποδείξουν πως μοιάζουν στο νέο, μοντέρνο πια Τσαγκαρουσιάνο του διαδικτύου. Μα τέτοιοι είστε, τέτοια νομίζετε. Ψώνια του ίντερνετ. Τέτοιο κοινό να το χαίρεται. Του το χαρίζω. Χαίρομαι που με βρίζουν. Τιμή μου! Είναι το κοινό του, που μ’ αφήνει αδιάφορο, κανίβαλοι, τυφλοί, ψεύτες, υποκριτές, φιγουρατζήδες, λαμόγια, ζουλού με ίντερνετ και χάντρες.
Εγώ, χαζοπούλια, δεν είμαι πολιτικός για να με ψηφίσετε με ψευτιές που σας αραδιάζω. Ούτε δικηγόρος να με προτιμήσετε στην επόμενη δίκη σας. Εγώ ζω στον κόσμο μου κι απ’ αυτόν καμιά ψευτοδιανοούμενη – που κάνει την μοναχική ψυχή – δεν μπορεί να με βγάλει.

Αθήνα, Σάββατο, 27 Απριλίου 2013 Γιώργος Χρονάς 

Υ.Γ. Όσο για τον Παύλο Ρεβενιώτη (Πάολα) δεν μένει παρά να μου ζητήσει και τα δικαιώματα από το μιούζικαλ που έκανα το βιβλίο του! Στο Λονδίνο! Στη Νέα Υόρκη! Ακόμη, τα χρήματα, από το σενάριο της ταινίας, βασισμένης σ’ αυτά! Ή τον χορό του, που λάνσαρα!
Πέρασαν τα χρόνια και δεν θυμάται, ίσως, πως την πληρωμή την πήρε, τότε, σε βιβλία – που ο ίδιος ζήτησε για να πουλήσει. Και παραμένουν, τα πιο πολλά, στη σκόνη του έτους 1985! 28 χρόνια, βλέπεις. Και γιατί να τυπώσω άλλα; Αφού εκεί είναι κι αυτά. Αυτό, μάλλον, το επιθυμεί η ψυχή του, δηλαδή. Να είχα τυπώσει. Γι’ αυτό με βρίζει. Που δεν τύπωσα.
Αμήν. 
Γ. Χ.

Διάβασα τίτλο στο ίντερνετ: "Ξεκατίνιασμα Χρονά - Τσαγκαρουσιάνου".

Ξεκατίνιασμα Χρονά ναι, άνευ Στάθη όμως, που υποθέτω ότι δε νοιάζεται να απαντήσει και μπορεί και να το έχει πάρει στην πλάκα.

Είναι όντως για γέλια πάντως.

Το ηλεκτρονικό έκτρωμα - είναι γεμάτο με Χρονά (σχετικά πρόσφατα ηχογράφησε για εμάς εδώ μια ανάγνωσή του, τρία ποιήματα στην online στήλη μας ΠΟΙΗΣΗ).

 

Η επίθεση του Χρονά στη Μόνικα απλώς αναδημοσιευτηκε στο viral, όπου μπαίνουν διάφορα πιπερατα πράγματα που βρίσκουμε στα σοσιαλ μιντια. Παντού γράφτηκαν τέρατα για την ανοίκεια επίθεσή του, εμείς τη βάλαμε με σκαναρισμένη φωτο της Α.Μ. απ' το Facebook, χωρίς καν κάποια συγκλονιστική αξιολόγηση της.      

 
Τι τον έπιασε τώρα δεν ξέρω.
 
Ακόμα κι οι πνευματικοί άνθρωποι παρασύρονται καμιά φορά και λένε χοντράδες. Αντί όμως να επιτίθενται σε όσους ενοχλήθηκαν με το σχόλιό τους -ή/και σε όσους απλώς το αναδημοσίευσαν- ας το υποστηρίξουν/εξηγήσουν/αιτιολογήσουν ή αν τυχόν έχουν μετανιώσει ας το αποσύρουν. (But don't shoot the messenger!)
 
Στην απάντησή του ο κύριος Χρονάς έμπλεξε ένα σωρό πράγματα αλλά απέφυγε να μιλήσει για το μόνο που είχε σημασία. Δημοσίευσε ή όχι το παρακάτω για την Μόνικα;
 
 
"Ακόμα θυμάμαι τη μπόχα, για πολλή ώρα, από τα σκέλια της, στο καφέ του Ιανού -πριν από κάποιον καιρό - όταν σηκώθηκε, μετά την συνέντευξη στη Ναταλί Χατζηϊωάννου."
 
 
Δεν μας φταίνε οι άλλοι γι' αυτά που γράφουμε. Όλοι έχουν μια άτυχη στιγμή. Κι αν κάποιος διαφωνήσει κάποτε μαζί μας δεν σημαίνει ότι υποκινείται από σκοτεινά συμφέροντα, παλιές έχθρες ή τρομερές συνωμοσίες!
 
Αντίθετα, το πρωτοφανές θα ήταν να δημοσιεύσεις κάτι για τη μπόχα στα σκέλια μιας νεαρής γυναίκας, και να εκπλαγείς όταν μερικοί στο ίντερνετ θα το αναμεταδώσουν ή θα απογοητευτούν από σένα.  
 
 
 
Αγαπώ τη δουλειά του Χρονά, από μικρό παιδί. Και στεναχωριέμαι γιατί πολλοί είπαν "Ποιος είναι αυτός ο Χρονάς;" πράγμα που εικάζω ότι τον πλήγωσε, κι ας λέει ότι δεν τον νοιάζει.  (Τους αποκαλεί χαζοπούλια, ψώνια του ίντερνετ, κανίβαλους, τυφλούς, ψεύτες, υποκριτές, φιγουρατζήδες, λαμόγια, ζουλού με ίντερνετ και χάντρες. Και μετά λέει "Χαίρομαι που με βρίζουν". Πού και να μη χαιρόταν, πού και να τον είχε όντως πειράξει!)
 
Στο ίντερνετ όμως όποιος γράφει κάτι μπορεί και να κριθεί.  (Εξάλλου όλοι οι φίλοι του κι ο ίδιος τώρα πιθανότατα θα πουν, και με το δίκιο τους "Ποιος είναι αυτός ο Δημοκίδης;") 
 
Όταν κάποιος δημοσιεύει μια Τεράστια Κακία, γνωρίζει σίγουρα εκ των προτέρων ότι θα προκαλέσει αντιδράσεις. Ας μην σοκάρεται λοιπόν όταν διαπιστώνει ότι, όντως, τελικά προκάλεσε.
 
Αν δεν ήθελε να υπάρξουν καθόλου αντιδράσεις στο ίντερνετ για όσα έγραψε για την Μόνικα, απλώς ας μην τα έγραφε. 
 
 
 
 
 
===
 
 
ΥΓ. Και ένα κλισέ, λυπηρό και σχεδόν φτιαχτό, που υπάρχει πάντα στις κόντρες πνευματικών ανθρώπων: Όταν τσακώνεσαι ή τσατίζεσαι με κάποιον τον οποίον μέχρι τώρα εκθείαζες, ξαφνικά ανακαλύπτεις πόσο σκάρτα ήταν τα ποιήματά του all along, ή πώς οι ταινίες του -μέχρι πρόσφατα φίλου σου!- δεν βλέπονται, πώς οι δίσκοι του δεν αξίζουν ούτε για σερβίρισμα ή πώς τα έντυπά του και τα σάιτ του είναι 'εκτρώματα'.
 
Δεν είμαι πνευματικός άνθρωπος, ίσως και γι' αυτό θέλω να σπάσω αυτό το ανόητο κλισέ: Δεν ξέρω τι τον έπιασε σήμερα τον Χρονά και έβρισε τόσο χοντρά το σάιτ που διευθύνω, όμως ούτε για πλάκα δεν θα αλλάξει η γνώμη μου γι' αυτόν ή το έργο του - το εκτιμούσα, και θα το εκτιμώ. 
 
 
 
32

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Γιώργος Χρονάς μιλάει για τη γυναίκα της Πάτρας

Συνεντεύξεις / Ο Γιώργος Χρονάς μιλάει για τη γυναίκα της Πάτρας

Τη δεκαετία του ‘80, ο Γιώργος Χρονάς εξέδιδε στην Οδό Πανός τις συνομιλίες του με την πόρνη Πανωραία. Ο συγκλονιστικός λόγος της «Γυναίκας της Πάτρας» έγινε αργότερα βιβλίο και μέχρι τις μέρες μας εξακολουθεί να σοκάρει με τη βιαιότητα της ζωής που αφηγείται μα και με όλη την ποίηση που μπορεί να κρύβουν τα λόγια μιας πόρνης. Την Ωραία Πανωραία επανέφερε στο προσκήνιο η παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου με πρωταγωνίστρια την Ελένη Κοκκίδου. Ο Γιώργος Χρονάς μιλάει για τη συνάντησή του με την αληθινή «Γυναίκα της Πάτρας» και την επαφή του με μια συντετριμμένη προσωπικότητα που όμως πίστευε στον Θεό και έβρισκε ακόμα το κουράγιο να νιώθει Ωραία.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
6/4/2013:Ο Γ.Χρονάς, στο Μέγαρο Μουσικής , μεταξύ των τραγουδιών που ερμηνεύουν ο Ηλ.Λιούγκος και η Γ.Νέγκα ,διαβάζει κάποια από τα σχόλια του Τρίτου του διανοούμενου Μ. Χατζιδάκι .Η άρνησή του να φορέσει γυαλιά, έχει σαν αποτέλεσμα μια εκνευριστική, άνευρη, ασαφή, διακοπτόμενη και διεκπεραιωτική διαδικασία ενός -ακριβώς γι αυτό θυμωμένου και δύσθυμου–αναγνώστη, θαρρείς κι έφταιγε το κοινό για το γεγονός ότι δεν έβλεπε καλά.Νομίζω πως στη παρούσα παρόμοια (τόσο με την αρχική του χοντράδα όσο και με τη μετέπειτα αντίδρασή του) περίπτωση ,ταιριάζει η απάντηση του Χατζηδάκη, όταν κάποιος θρασύδειλος, καλυπτόμενος από μια πολυπρόσωπη παρέα, τον έκραξε «φασίστα» χωρίς να έχει το θάρρος της γνώμης του και τη παρρησία να υιοθετήσει την απρέπεια αυτή: Αποδέχομαι το χαρακτηρισμό αν αυτό με διαφοροποιεί από σας. Η Μόνικα λοιπόν, πρέπει ν αποδεχθεί ό,τι την διαφοροποιεί από τον «καθαρό μισάρχοντα», που έχει εκμανεί για το ότι το διαδίκτυο έκανε «outing» τη χοντράδα του.Και μία ερώτηση πριν οι λέξεις χάσουν εντελώς το νόημά τους: Τι ορίζουμε με την έκφραση «πνευματικός άνθρωπος»?
Guys της Lifo μια χαρά τα λέτε.. Το μόνο που με χάλασε ελαφρώς, είναι οτι το συγκεκριμένο άρθρο, υπήρξε το πιο αναρτημένο άρθρο της Lifo μέσω των social media.[Σχόλιο Άρη: Ναι, έτσι γίνεται με τα πετυχημένα VIRAL - εξ ου και η ονομασία τους.]
Μπράβο σου που θαυμάζεις ακόμα το έργο του, όμως ελπίζω να κατάλαβες για τι άνθρωπο μιλάμε...! Αποδείχθηκε περίτρανα ότι η πνευματικότητα δεν έχει να κάνει με το αν γράφει κανείς ποιήματα ή όχι...
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί δικαιολογείσαι συνέχεια οτι τον εκτιμάς.Ο κ.Χρονάς δεν κρίνεται για το έργο του αυτή την στιγμή αλλα για αυτα που είπε για την Μόνικα.Που κατα την άποψη μου είναι εμετικά κα άνανδρα!Ο κ.Τσαγκαρουσιάνος καλό θα είναι να μην μπεί σε αυτή την αντιπαράθεση γιατι και αυτός είναι ο λόγος που τον εκτιμώ τόσα χρόνια.Συγνώμη Άρη αλλα η απάντηση σου είναι σαν να του απολογείσαι του στύλ¨"μα ένα μπλογκ το σχολίασε και όχι εμείς ...εμείς σας σεβόμαστε".Ο κ.Χρονάς όποιος και αν είναι ήταν πολυ άδικος και σκληρός με ένα κορίτσι.Ακόμα και δίκιο να είχε ήταν πολύ αγενές το σχόλιο του.Λέω και έγώ τώρα σαν χαζοπούλι που είμαι..
Και ποιός είναι ο κύριος, δηλαδή; Είναι μέλος της πνευματικής ελίτ της χώρας; Τελικά, εκτός από πολιτικούς, έχουμε και τους λογοτέχνες που μάς αξίζουν…
Εγώ πάλι γιατί πάντα έβρισκα ότι η ποίηση του Χρονά σπανιότατα ξεπερνούσε τον πήχυ της χρυσής μετριότητας; Ίσως γι' αυτό και να μην θεωρώ ότι το ξεκατίνιασμα για τη Μόνικα απλώς "του ξέφυγε". Το βρίσκω μάλλον συνεπές προς το έργο, τον βίο και την πολιτεία του.
Ας πω και εγω μερικές βλακείες που σκέφτομαι.1) Δεν μου άρεσε αυτό που έγραψε ο Χρονάς για την Μόνικα. Κυρίως γιατί δεν κατάλαβα τελικά που αποσκοπούσε. Δεν την πάει απλά; Ήθελε να της τα χώσει γιατί κάτι του έκανε; Ήθελε να της ξεφουσκώσει (το παραφουσκωμένο η αλήθεια είναι) hype της με εντελώς λανθασμένο τρόπο; Η γραφή είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας (πρωτίστως). Ε εμένα λοιπόν δεν μου επικοινώνησε τίποτα. Δεν έχω καταλάβει δηλαδή τι έπαιξε. Και πλέον δεν έχω και καμία διάθεση να μάθω.2) Η απάντηση του στη LIFO ήταν off. Οκ πλακίτσα είχε και γουστάρω τις κοντρίτσες, αλλά wtf. Τα έχωσες, στα έχωσαν (στα social media), take it like a man. Και έτσι κι αλλιώς απλή αναπαραγωγή αυτών που είπε ήταν. Οπότε... τι; Τώρα αν υπάρχουν άλλα από πίσω δεν τα ξέρω και δεν με ενδιαφέρει. Αλλά αν όντως υπάρχουν, επικοινωνιακά τουλάχιστον αυτός έχει βγεί εκτεθειμένος, γιατί αυτό με το αρχείο της LIFΟ με αναρτήσεις που τον αφορούν και είναι όλες θετικές που του πέταξε ο Δημοκίδης ΗΤΑΝ ΤΡΕΛO OWNAGE λέμε.3) Πολλοί σοκαρίστηκαν με αυτό που έγραψε ο Χρονάς και πολλοί έκαναν αναφορά στην γλώσσα του αυτή καθεαυτή και στο πως είναι δυνατόν ένας ποιητής να εκφράζεται έτσι. Εδώ νευρίασα λίγο και απογοητεύτικα η αλήθεια είναι. Γιατί ναι μεν έκανε λάθος. Ναι ήταν όλο το θέμα αστοχία και κατινιά, αλλά αυτό με τη γλώσσα του ποιητή ρε παιδιά δεν μπορώ να το καταπιώ. Έχει διαβάσει κανείς από αυτούς λογοτεχνία και ποίηση με άκρως σκληρή γλώσσα ακόμα και θεματολογία; Henry Miller, Whitman, Bukowski, Burroughs είναι μόνο ελάχιστοι που μου έρχονται στο μυαλό. Δηλαδή αν τους διαβάσουν αυτούς, θα καίνε μετά τα βιβλία; Πολλές φορές με κάτι τέτοια σκέφτομαι πως αν ο Bukowski έτρεχε σήμερα την στήλη του, στην εφημερίδα "Open City" που έγραφε ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ εκεί μέσα, θα εισέπραττε 10 μηνύσεις την ημέρα. Δεν ξέρω. Πολύς συντηρητισμός και political correct. 4) Ορισμένες κυρίες (όπως τις παρατήρησα στα social media) την είδαν φεμινίστριες και άρχισαν να τον κράζουν. Μισογύνης κτλ. Και οι συγκεκριμένες αυτές κυρίες που διάβαζα στα social media είναι οι ίδιες που εδώ και μήνες κράζουν την Πάολα (όχι τη Ρεβενιώτη, την άλλη, την τραγουδίστρια) με κάτι λόγια, που αν τόλμαγε να τα ξεστομίσει αρσενικό, θα τον είχαν λυντσάρει. Είναι οι ίδιες κυρίες που ποτέ δεν έχουν θίξει τον μισογυνισμό που δέχονται γυναίκες πολιτικοί (δεν θα γράψω ονόματα για να μην το κομματικοποιήσω, δεν είναι ο στόχος μου να περάσω κάποια agenda). Είναι οι ίδιες που ουδέποτε ασχολήθηκαν με τις Ιερισιώτισσες και το τι περνάνε. Δηλαδή όλη η επανάστασή τους ξεκινάει και τελειώνει στον Χρονά; Ε βλέπω μια υποκρισία στη στάση τους. 5) Ο Χρονάς έκραξε τη Μόνικα και είναι ... (βάλε ότι επίθετο/χαρακτηρισμό θες)Ο Μιχάλης Δέλτα έκραξε τη Μόνικα και είναι τολμηρός καλλιτέχνης που έχει άποψη και δεν διστάζει να την εκφράσει.Και εδώ βλέπω μια υποκρισία γιατί και ο Δέλτα ότι θα τραβήξει μ*λακία στο σύνταγμα ή κάτι τέτοιο αν θυμάμαι καλά (καλά θυμάμαι). 6) Άρθρα επί άρθρων γράφονται για τη Μόνικα όσο μιλάμε. Με αφορμή τον Χρονά. Το θεωρώ και λίγο εκμετάλευση. Θεωρώ ότι κάτι μικρό, παίρνει μεγάλες διαστάσεις για να πουλήσει ο καθένας την αποψάρα του και να τσιμπήσει μερικά κλικς. Αυτό για μένα είναι μεγαλύτερο κακό για τη Μόνικα, από ότι είπε ο Χρονάς και θεωρώ (χωρίς φυσικά να αφαιρώ τίποτα από τις προσωπικές ευθύνες) ότι σε ένα βαθμό είναι ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ όταν ένα πρόσωπο υπερπροβαλλεται για χρόνια και πλασάρεται από τα ΜΜΕ ως αποκάλυψη, κάποια στιγμή να αρχίσουν να βγαίνουν φωνές που θα προσπαθούν να το μειώσουν, για να το επαναφέρουν στις αρχικές τους διαστάσεις. Οκ. Προφανώς κρίμα που γίνεται με τέτοιο τρόπο γιατί χάνουν, το όποιο δίκιο τους. 7) Πολύ respect για το ΥΓ. του Δημοκίδη. Είχε πάτημα για να το συνεχίσει χοντρά και θα πούλαγε κιόλας. Και φαίνεται όντως να είναι και επί της ουσίας αυτή η θέση του και είναι ωραία θέση που προσπαθώ κι εγω να την υιοθετώ όσο μπορώ. 8) Πάντα μα πάντα θα προτιμώ ανθρώπους που λένε και τη μαλακία τους από ανθρώπους που σιωπούν. Δεν πειράζει. Μπαρούφα ξεμπαρούφα, κατινιά, ό,τι θες τουλάχιστον είπε κάτι. Η σιωπή όταν είναι μόνιμη δεν αρμόζει στην ταυτότητα ενός ποιητή. Και εννοώ το να σιωπάς ακόμα και μέσα στην ποίησή σου. Αυτό το γράφω γιατί συνέχεια όταν κάποιος άνθρωπος της λογοτεχνίας κάνει ένα λάθος, πάντα θα πεταχτεί κάποιος να ποστάρει την συγκεκριμένη ποιήτρια που όλοι ξέρουμε, με τον αγιάτρευτο έρωτά της (δεν θα πω όνομα, γιατί δεν έχω κάποιο πρόβλημα, εξάλλου και σε άλλη περίπτωση την έχω υπερασπισθεί - απλά ΕΛΕΟΣ όμως και ένα φρένο). 9) Η Rachel θα είναι ΠΑΝΤΑ καλύτερη από τη Μόνικα10) Άντε πάμε στα της τροπολογίας τώρα
Μερικές καλοπροαίρετες παρατηρήσεις σε σχέση με όσα προσωπικά με βρίσκουν κατιτίς αντίθετο:3) Δε νομίζω πως τρόμαξαν ή απώθησαν κανέναν οι λέξεις. Η όποια ευαισθησία, η όποια ενίοτε χρήσιμη και επιβεβλημένη πολιτική ορθότητα, δεν αφορούσε τις λέξεις, αλλά τα νοήματα που θεώρησε χρήσιμο να αξιοποιήσει ο Χρονάς. Είτε δηλώνεις πνευματικός άνθρωπος, διανοούμενος, μέλος της ιντελιγκέντσιας, ποιητής και λογοτέχνης, είτε τίποτα εξ αυτών, η δήλωση θα συνιστούσε υπόδειγμα κατινιάς του αισχίστου είδους. Αυτόνομα οι λέξεις δεν διαθέτουν καμία δυναμική, πλησίον όμως και με την ουσία που θέλησε να περάσει ο Χρονάς γίνονται λόγχη και serial killers αισθητικής. Δεν βλέπω τίποτα συντηρητικό στην υγιή αντίδραση απέναντι σε μια δήλωση που ξεφεύγει από τα όρια της αγένειας, γίνεται πικρόχολη και κακόψυχη.5) Στη δική μου συνείδηση, όποιος μπαίνει σε μια διαδικασία κοινοποίησης προσωπικών συνομιλιών θα έπρεπε να επικρίνεται. Όταν η Μόνικα είχε κοινοποιήσει μέσω συνέντευξης την απαξιωτική κι υπεροπτική της θέση για την Γαλάνη, καλώς δέχτηκε την κατηγόρια του κόσμου. Έδειχνε πράγματα για το ποιόν της ως περσόνα και έδινε τροφή για σχόλια συνειδητά. Το να βγαίνει ο Δέλτα και να ενημερώνει για το τι του είπε όταν ήταν να αναλάβει την παραγωγή του δίσκου της, ως ακροατή λίγο με ενδιαφέρει. Την υπεροψία μπορώ να την συγχωρήσω σε ένα βαθμό, την μικρότητα δυσκολότερα. Η πρώτη δεν είναι εκτός καλλιτεχνικής σφαίρας κι ιδιοσυγκρασίας, η τελευταία θα έπρεπε να είναι.6) Προηγουμένως θα πρέπει να γίνει μια σαφής διάκριση: αν ο Χρονάς κι ο κάθε Χρονάς επιθυμεί να απαξιώσει το έργο της Μόνικας και της κάθε Μόνικας καλό είναι να το κάνει σε αμιγώς καλλιτεχνικό επίπεδο και με ανάλογα επιχειρήματα. Οποιαδήποτε αιχμή περί αυστηρά προσωπικών ζητημάτων και μάλιστα με μια γλαφυρότητα που τσακίζει τον αισθητικό αδάμα των περισσοτέρων θα έπρεπε να αποτελεί κατακριτέα επιλογή. Πως ακριβώς αντιμετωπίζουμε το hype, την υπερπροβολή κι ίσως και τις πελατειακές σχέσεις με τα media του εκάστοτε καλλιτέχνη; Μιλώντας περί της υγιεινής του; Μήπως με τις σεξουαλικές του προτιμήσεις και τις στάσεις που προτιμά; Μήπως βγαίνοντας στη Μελέτη και ταΐζοντας τους πανελίστες και το αδηφάγο κοινό με πλείστες όσες πικάντικες λεπτομέρειες; Το σχόλιο του Χρονά ήταν αυτεπίστροφης δυναμικής...αντί να στεκόμαστε στα καλλιτεχνικά κουσούρια της Μόνικας, κατόρθωσε να ρίξει τόσο το επίπεδο που να απολαμβάνει ο ίδιος τη χλεύη της πλειονότητας και να προκαλεί συμπάθεια στην τελευταία.8) Υπάρχουν μαλακίες και μαλακίες. Η συγκεκριμένη έκανε διπλές προπονήσεις για να κατακτήσει την ακρότητα. Κι η σιωπή είναι χρυσός...εκεί που πρέπει κι όταν πρέπει. Το να μετράς συνετά τι θα πεις, πότε και πως είναι σαφώς μεγαλύτερο προτέρημα από το να αναλώνεσαι σε άλογες καταθέσεις ή να αποφεύγεις διά της σιωπής μονίμως. Ο Χρονάς έμοιαζε να την έχει στη μπούκα κι έψαχνε μια κατάλληλη ευκαιρία για να χύσει φαρμάκι. Αν θεωρούμε πως η δυσοσμία που ανέχθηκε για ένα δίωρο είναι επαρκής δικαιολογία για να ξεβράσει την κακοψυχία του, πάω πάσο, αλλά αμφιβάλλω. Εν προκειμένω κανείς δεν έγινε καλύτερος άνθρωπος μέσα από το σχόλιό του, αντιθέτως μαγάρισε τις οθόνες μας.
"Σοφίᾳ γὰρ ἔκ του κλεινὸν ἔπος πέφανται· τὸ κακὸν δοκεῖν ποτ' ἐσθλὸν τῷδ' ἔμμεν, ὅτῳ φρένας θεὸς ἄγει πρὸς ἄταν" - Αντιγόνη του Σοφοκλή. Στη σύγχρονη εκδοχή του προκύπτει ως "μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι". Λυπάμαι αλλά η περίπτωση Χρονά, ανθρώπου Χρονά, από τον οποίο προκύπτει κι η ιδιότητα ποιητή, [....]Μου προκαλεί λύπη, σχεδόν οίκτο, να βλέπω έναν αυτοαποκαλούμενο διανοούμενο, με τέτοιο πνευματικό έργο πίσω του, να περιφέρει το ηθικό του κουφάρι και την πολιτιστική του γύμνια σαν την χειρότερη κατίνα εκεί έξω. Λόγος ανεμάρτιστος, τρικυμία εν κρανίω, σύγχιση και σύγχυση που αναρωτιέσαι που εδράζεται, γιατί λογική και δικαιολογημένη βάση δεν διαθέτει.Η πραγματική μεταμέλεια, η προκύπτουσα ταπεινότητα κι η αναγνώριση της αστοχίας, μπορεί να καταστήσει ακόμα και το πλέον επαίσχυντο σχόλιο σε μια δεύτερη, τρίτη και τέταρτη ευκαιρία στην συνείδηση του κόσμου. Αντί όμως για την προφανή επιλογή, ο Χρονάς καταλήγει να στέκεται οπλισμένος σαν αστακός πίσω από την κατάπτυση δήλωσή του, να την υπερασπίζεται μανιωδώς και να θεωρεί πως επιτελεί και κοινωνικό έργο αυξάνοντας τις πωλήσεις της Johnson & Johnson, με κομπλεξισμό μάλιστα που εκπλήσσει και αναρωτιέσαι που βρισκόταν επί τόσα χρόνια καλά κρυμμένος (ή μήπως δεν βρισκόταν;).Κι είναι να απορείς με την νεά αυτή επίθεση αγάπης. Όταν έψαξα στο παρόν site μέσω της αναζήτησης το όνομά του, προέκυψαν τόσα αποτελέσματα που νόμιζα πως διέθετε αποκλειστική στήλη, για να επιβεβαιωθεί εκ νέου πως ουδείς ασφαλέστερος εχθρός του ευεργετηθέντος. Ο Χρονάς τα χώνει αδιακρίτως μέσα από έναν κυκεώνα ύβρεων, εμπλέκοντας τους πάντες όλους κι αφήνοντας μόνο έξω τους Νεφελίμ ως μη πιθανούς πρωτεργάτες της πνευματικής του εξόντωσης. Κι όμως θα αρκούσε απλά ένας καθρέφτης για να του δείξει το δρόμο προς τον μοναδικό ένοχο.
Αν πρέπει να προσδιοριστώ "πνευματικός άνθρωπος", σαν και τον Χρονά, τότε ευχαριστώ, δε θα πάρω. Μου αρέσει πολύ που στην Ελλάδα είσαι ό, τι δηλώσεις. Καλλιτέχνης, ζωγράφος, ποιητής, συγγραφέας, κοινωνικός στοχαστής κλπ κλπ για να αποκτήσεις το άλλοθι να εκφράζεις τις χυδαιότητές σου μένοντας στο απυρόβλητο. Χρονά [...] Ούτε μου άρεσε το υποκριτικό, δήθεν ποιοτικό έργο σου ούτε σε θεωρώ κόσμημα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας.
Όπως και να χει, καλύτερα να μην αναδημοσιεύετε το τι ειπώθηκε ή όχι για τη Μόνικα. Είναι αρκετά χυδαίο και προσβλητικό θαρρώ για να επαναλαμβάνεται.