Μερικές καλοπροαίρετες παρατηρήσεις σε σχέση με όσα προσωπικά με βρίσκουν κατιτίς αντίθετο:3) Δε νομίζω πως τρόμαξαν ή απώθησαν κανέναν οι λέξεις. Η όποια ευαισθησία, η όποια ενίοτε χρήσιμη και επιβεβλημένη πολιτική ορθότητα, δεν αφορούσε τις λέξεις, αλλά τα νοήματα που θεώρησε χρήσιμο να αξιοποιήσει ο Χρονάς. Είτε δηλώνεις πνευματικός άνθρωπος, διανοούμενος, μέλος της ιντελιγκέντσιας, ποιητής και λογοτέχνης, είτε τίποτα εξ αυτών, η δήλωση θα συνιστούσε υπόδειγμα κατινιάς του αισχίστου είδους. Αυτόνομα οι λέξεις δεν διαθέτουν καμία δυναμική, πλησίον όμως και με την ουσία που θέλησε να περάσει ο Χρονάς γίνονται λόγχη και serial killers αισθητικής. Δεν βλέπω τίποτα συντηρητικό στην υγιή αντίδραση απέναντι σε μια δήλωση που ξεφεύγει από τα όρια της αγένειας, γίνεται πικρόχολη και κακόψυχη.5) Στη δική μου συνείδηση, όποιος μπαίνει σε μια διαδικασία κοινοποίησης προσωπικών συνομιλιών θα έπρεπε να επικρίνεται. Όταν η Μόνικα είχε κοινοποιήσει μέσω συνέντευξης την απαξιωτική κι υπεροπτική της θέση για την Γαλάνη, καλώς δέχτηκε την κατηγόρια του κόσμου. Έδειχνε πράγματα για το ποιόν της ως περσόνα και έδινε τροφή για σχόλια συνειδητά. Το να βγαίνει ο Δέλτα και να ενημερώνει για το τι του είπε όταν ήταν να αναλάβει την παραγωγή του δίσκου της, ως ακροατή λίγο με ενδιαφέρει. Την υπεροψία μπορώ να την συγχωρήσω σε ένα βαθμό, την μικρότητα δυσκολότερα. Η πρώτη δεν είναι εκτός καλλιτεχνικής σφαίρας κι ιδιοσυγκρασίας, η τελευταία θα έπρεπε να είναι.6) Προηγουμένως θα πρέπει να γίνει μια σαφής διάκριση: αν ο Χρονάς κι ο κάθε Χρονάς επιθυμεί να απαξιώσει το έργο της Μόνικας και της κάθε Μόνικας καλό είναι να το κάνει σε αμιγώς καλλιτεχνικό επίπεδο και με ανάλογα επιχειρήματα. Οποιαδήποτε αιχμή περί αυστηρά προσωπικών ζητημάτων και μάλιστα με μια γλαφυρότητα που τσακίζει τον αισθητικό αδάμα των περισσοτέρων θα έπρεπε να αποτελεί κατακριτέα επιλογή. Πως ακριβώς αντιμετωπίζουμε το hype, την υπερπροβολή κι ίσως και τις πελατειακές σχέσεις με τα media του εκάστοτε καλλιτέχνη; Μιλώντας περί της υγιεινής του; Μήπως με τις σεξουαλικές του προτιμήσεις και τις στάσεις που προτιμά; Μήπως βγαίνοντας στη Μελέτη και ταΐζοντας τους πανελίστες και το αδηφάγο κοινό με πλείστες όσες πικάντικες λεπτομέρειες; Το σχόλιο του Χρονά ήταν αυτεπίστροφης δυναμικής...αντί να στεκόμαστε στα καλλιτεχνικά κουσούρια της Μόνικας, κατόρθωσε να ρίξει τόσο το επίπεδο που να απολαμβάνει ο ίδιος τη χλεύη της πλειονότητας και να προκαλεί συμπάθεια στην τελευταία.8) Υπάρχουν μαλακίες και μαλακίες. Η συγκεκριμένη έκανε διπλές προπονήσεις για να κατακτήσει την ακρότητα. Κι η σιωπή είναι χρυσός...εκεί που πρέπει κι όταν πρέπει. Το να μετράς συνετά τι θα πεις, πότε και πως είναι σαφώς μεγαλύτερο προτέρημα από το να αναλώνεσαι σε άλογες καταθέσεις ή να αποφεύγεις διά της σιωπής μονίμως. Ο Χρονάς έμοιαζε να την έχει στη μπούκα κι έψαχνε μια κατάλληλη ευκαιρία για να χύσει φαρμάκι. Αν θεωρούμε πως η δυσοσμία που ανέχθηκε για ένα δίωρο είναι επαρκής δικαιολογία για να ξεβράσει την κακοψυχία του, πάω πάσο, αλλά αμφιβάλλω. Εν προκειμένω κανείς δεν έγινε καλύτερος άνθρωπος μέσα από το σχόλιό του, αντιθέτως μαγάρισε τις οθόνες μας.
Σχολιάζει ο/η