Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter
2

Οι αναγνώστες του LiFO.gr αποφάνθηκαν: Η πιο αγαπημένη τους ταινία από όσες έχουν κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης ταινίας, από το 1927 μέχρι πέρσι, είναι το Όλα Για Την Εύα!

Η ψηφοφορία είχε τεράστια ανταπόκριση και μέσα στις 5 μέρες της διάρκειάς της το αποτέλεσμα άλλαξε πολλές φορές. Αρχικά φαινόταν ότι θα γίνει μάχη μεταξύ του Νονού και του τρίτου μέρους του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, ταινίες που τερμάτισαν τελικά στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, αφού τα τελευταία εικοσιτετράωρα η δημιουργία του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς κέρδισε προβάδισμα.

Στο σημείο αυτό αξίζει να γίνει μια σημαντική διευκρίνιση. Γράφτηκαν πολλά σχόλια για απουσίες από τη λίστα, αλλά και για την αξία μιας τέτοιας ψηφοφορίας. Είναι προφανές ότι σε μια λίστα που δεν περιλαμβάνει καμία ταινία από σκηνοθέτες όπως ο Κιούμπρικ, ο Ταρκόφσκι, ο Μπέργκμαν, ο Φελίνι, ο Γουελς, ο Φίντσερ και τόσοι άλλοι (τυχαία αναφέρθηκαν οι παραπάνω), δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για την καλύτερη ταινία όλων των εποχών. Τα Όσκαρ είναι ένας κινηματογραφικός θεσμός, έγκριτος και αποδεκτός παγκοσμίως μεν, περιβόητος για τις τεράστιες αδικίες και παραλήψεις του στα 85 χρόνια ζωής του δε. Η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών εστιάζει πάντα σε πιο «ασφαλείς» επιλογές, σπάνια καινοτομεί, βραβεύει ως επί το πλείστον το αμερικανικό (ή αγγλόφωνο εν γένει) σινεμά -αφού για όλους τους υπόλοιπους υπάρχει η ειδική κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας-, ενώ θρυλικές και εκ των υστέρων αναγνωρισμένες ταινίες δεν υπήρξαν καν υποψήφιες. Πιθανότατα, λοιπόν, αν διεξαγόταν μια παρόμοια ψηφοφορία με ελευθερία στις επιλογές, το αποτέλεσμα να ήταν εντελώς διαφορετικό, αφού οι λίστες με τα αγαπημένα πολλών αναγνωστών μπορεί να μην περιλαμβάνουν καν κάποια από τις 84 βραβευθείσες ταινίες. 

Η ψηφοφορία όμως αφορούσε αποκλειστικά και μόνο όσες ταινίες έχουν λάβει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Άνιση μάχη, αφού συμπεριλήφθηκαν όλες οι ταινίες από την αρχή του θεσμού το 1927, οπότε ίσως πολλοί αναγνώστες να μην τις έχουν δει όλες για να έχουν πλήρη εικόνα. Όπως και να'χει, παρά τις όποιες αδικίες, τα Όσκαρ είναι ένας θεσμός που οι κινηματογραφόφιλοι αγαπούν και το poll αφορούσε την πιο αγαπημένη ταινία, οπότε το τελικό αποτέλεσμα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον:

TOP 11 (λόγω ισοβαθμίας)

1. Όλα για την Εύα (All About Eve, 1950) του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς - 10,48%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

2. Ο Νονός (The Godfather, 1972) του Φράνσις Φορντ Κόπολα - 9.15%  

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

3. Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά (The Lord of the Rings: The Return of the King, 2003) του Πίτερ Τζάκσον - 8.13%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

4. Καζαμπλάνκα (Casablanca, 1943) του Μάικλ Κέρτιζ - 5.78%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

5. Όσα παίρνει ο Άνεμος (Gone with the Wind, 1939) του Βίκτορ Φλέμινγκ - 4.69%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

6. Φόρεστ Γκαμπ (Forrest Gump, 1994) του Ρόμπερτ Ζεμέκις - 4.63%  

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

7. Στη Φωλιά του Κούκου (One Flew Over the Cuckoo's Nest, 1975) του Μίλος Φόρμαν - 3.43%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

8. Slumdog Millionaire (2008) του Ντάνι Μπόιλ - 3.13%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

9. Ο Άγγλος Ασθενής (The English Patient, 1996) του Άντονι Μινγκέλα - 3%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

9. American Beauty (1999) του Σαμ Μέντες - 3%  

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

9. The Artist (2011) του Μισέλ Χαζαναβίσιους - 3%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

Με μια ματιά στις δημοφιλέστερες επιλογές των αναγνωστών μπορούν να εξαχθούν κάποια πρόχειρα συμπεράσματα. 6 στις 11 ταινίες είναι από τη δεκαετία του 90 και έπειτα (οι ταινίες από τα 90s και μετά συγκεντρώνουν αθροιστικά το 42,64% των προτιμήσεων, τεράστιο ποσοστό δεδομένης της de facto διάσπασης των ψήφων, εξαιτίας των πολλών επιλογών), όμως 3 ταινίες των top 5 επιλογών προέρχονται από το «παλιό» Χόλιγουντ. Οι υπόλοιπες 2 ταινίες είναι της δεκαετίας του 70.

Το Όλα για την Εύα κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων υποψηφιοτήτων (μαζί με τον Τιτανικό, 14), ενώ το τρίτο μέρος του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων κερδισμένων Όσκαρ (μαζί με τον Μπεν Χουρ και τον Τιτανικό, 11).

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ!

 

Η ταινία του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς βγήκε στους κινηματογράφους το 1950 και αποτελεί μια εξαιρετική ειρωνική ματιά στον κόσμο του χολιγουντιανού σταρ σίστεμ αλλά και ένα καυστικό σχόλιο για την ανθρώπινη ματαιοδοξία γενικότερα. Η ερμηνεία της Μπέτι Ντέιβις έχει μείνει στην ιστορία, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (AFI) την έχει κατατάξει στην 28η θέση των καλύτερων ταινιών όλων των εποχών, ενώ η ατάκα «Fasten your seatbelts. It's going to be a bumpy night» είναι από τις πιο χαρακτηριστικές ατάκες σε ταινία. Το 1999, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ απέτισε φόρο τιμής στην ταινία του Μάνκιεβιτς με το Όλα για τη Μητέρα μου, καθώς ο Ισπανός σκηνοθέτης δανείστηκε αρκετά στοιχεία, ακόμα και τον ίδιο τον τίτλο.

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

Στην 23η τελετή απονομής των Όσκαρ, το 1951, το Όλα για την Εύα κέρδισε 6 βραβεία (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Β' Ανδρικού Ρόλου για τον Τζορτζ Σάντερς, Ήχου και Κοστουμιών) ενώ ήταν υποψήφιο για άλλα 8 (Α' Γυναικείου Ρόλου για τις Μπέτι Ντέιβις και Αν Μπάξτερ, Β' Γυναικείου Ρόλου για τις Σελέστ Χολμ και Θέλμα Ρίτερ, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Φωτογραφίας, Μοντάζ και Μουσικής). Εισέπραξε 8,4 εκατομμύρια δολάρια στο αμερικανικό box office.

Αναλυτικά, τα ποσοστά που έλαβε κάθε ταινία βρίσκονται εδώ.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ