Όλα τα λεφτά του κόσμου All the money in the world

0

Μια αριστερών πεποιθήσεων παραστρατιωτική ομάδα στην Ιταλία καταστρώνει ένα τεράστιο σχέδιο απαγωγής του εγγονού ενός από τους πλουσιότερους άνδρες της υφηλίου, ο τελευταίος όμως αρνείται πεισματικά να τους πληρώσει.

Στις περισσότερες από τις ταινίες του ο παλαίμαχος, αλλά πάντα ακμαίος Ρίντλεϊ Σκοτ επιθυμεί να ξετυλίξει δυναμικά την πλοκή και παράλληλα να αφήσει το βαθύτερο νόημα της ιστορίας να φανερωθεί μέσα από αξιομνημόνευτες ατάκες που βγαίνουν από στακάτο, ακονισμένο διάλογο.

Στο Όλα τα λεφτά του κόσμου η υπόθεση της απαγωγής του συνονόματου εγγονού του Τζον Πολ Γκέτι και η πεισματική άρνηση του παππού, του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο εκείνη την περίοδο, να πληρώσει τα 17 εκατομμύρια δολάρια που ζητούσαν ως λύτρα οι κακοποιοί, είχε γίνει σίριαλ για τα media τη δεκαετία του '70.

Ο Σκοτ το αφηγείται άλλοτε καλπάζοντας με χάρη ανάμεσα στις λεπτομέρειες και κάποιες στιγμές με μια μονταζιακή βιασύνη που ενδεχομένως να οφείλεται στον όγκο του υλικού που έχει να διαχειριστεί ή μπορεί να αποδίδεται στην αλλαγή της τελευταίας στιγμής στον ρόλο του πατριάρχη εξαιτίας του σκανδάλου σεξουαλικής παρενόχλησης με τον Κέβιν Σπέισι ‒ ο πεπειραμένος Κρίστοφερ Πλάμερ κάνει εξαιρετική δουλειά, δείχνοντας δεινότητα στην κατανόηση του χαρακτήρα, προφανώς έχοντας κάνει ελάχιστη προετοιμασία, από τις 8 Νοεμβρίου, όταν αναγγέλθηκε επίσημα η απόλυση, μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου περίπου, όταν και την πρωτοείδαν οι Αμερικανοί δημοσιογράφοι.

Αυτό ωστόσο που προέχει στην ταινία, το πνεύμα του έργου, όπως δηλώνει και ο τίτλος, είναι η καταγωγή της αδιαφορίας για την ανθρώπινη ζωή από τη μεριά ενός μοναχικού ζάπλουτου, που ωστόσο διατείνεται πως έχει αδυναμία στον μικρό. Και ο Σκοτ το λέει και το δείχνει πλήρως.

Σε μια σκηνή όπου ο νεαρός Πολ γνωρίζει τον παππού (που μέχρι πρότινος αγνοούσε την ύπαρξή του) του χαρίζει μια μινιατούρα μινώταυρου, διακρίνοντας την πολυτιμότητα του αντικειμένου από την τιμή του, τη διαφορά ανάμεσα στο invaluable από το priceless.

Όλα έχουν τιμή, τα πάντα διέπονται από τους νόμους της συναλλαγής, δεν υπάρχει κανένας υπεράνω των χρημάτων, χωρίς τακτική, δόλια ή νόμιμη, έλεγε ξανά και ξανά ο Γκέτι, φτάνοντας στο συμπέρασμα πως τα αντικείμενα δεν ζητούν τίποτε για αντάλλαγμα και διατηρούν ατόφια την ομορφιά ‒ και την αξία τους βεβαίως, σε αντίθεση με τους ανθρώπους, που νομοτελειακά θα απογοητεύσουν τον «επενδυτή».

Το λαϊκό επιμύθιο «έτσι βγαίνουν τα χρήματα» υφαίνεται εμπνευσμένα μέσα στο Όλα τα λεφτά του κόσμου μέσα από τον χαρακτήρα ενός εμπειρικού αυτοκράτορα που ποτέ δεν κατάφερε, γιατί δεν θέλησε πραγματικά, να διαιωνίσει ορθά τη δυναστεία που θα κατοχύρωνε την υστεροφημία του.

Ο Πλάμερ αποπνέει τον μοχθηρό υπολογισμό του ανθρώπου που κρύβει το απόλυτο τέρας πίσω από την καλλιεργημένη αβρότητα του υπερόπτη.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ