Εγώ, η Τόνια (I, Tonya)

0

Η αληθινή ιστορία της Αμερικανίδας πρωταθλήτριας Τόνια Χάρντινγκ η οποία κατηγορήθηκε για τη μεγαλύτερη συνωμοσία στην ιστορία του καλλιτεχνικού πατινάζ.

Από την υπαινικτική κομεντί Lars and the real girl με τον Ράιαν Γκόσλινγκ και την ιδιαίτερη φιλενάδα του, που σκηνοθέτησε πάνω από μια δεκαετία πριν, ο Αυστραλός Γκρεγκ Γκιλέσπι περνάει σε μια επιθετική μαύρη κωμωδία, καθώς το Εγώ, η Τόνια κοπανάει με πυγμαχική φόρα και πλήρη εναρμόνιση με το αδιέξοδα προαστιακό περιβάλλον της μπερδεμένης, προικισμένης, πεισματάρας, αλλά αταίριαστης με το ευγενές άθλημα της μαχήτριας του πάγου, χωρίς περιστροφές, αλλά με πολλές, ηθελημένες ανακρίβειες, όλα τα βιογραφικά στοιχεία που προηγούνται και έπονται της μνημειώδους απόπειρας της πατινέζ Τόνια Χάρντινγκ να βγάλει από την πορεία προς το χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο τη βασική και απεχθή προς αυτήν ανταγωνίστρια και συναθλήτριά της στην Εθνική ΗΠΑ Νάνσι Κέριγκαν.

Βλέπετε, η τραχιά, αποφασιστική και εκ μητρός εκπορευόμενης υπερφιλόδοξη Χάρντινγκ ήταν η μόνη που σπίναρε με άνεση και δύναμη τρεις φορές γύρω από τον άξονά της εκείνη την περίοδο, αλλά δεν διέθετε class και, δυστυχώς, ακόμη και τα καλύτερα τριπλά άλματα δεν βαθμολογούνταν πιο ψηλά από το νάζι της Καταρίνα Βιτ και την πολλές φορές faux μπαλετική χάρη των υπολοίπων.

Όσο ζητούσε τα ρέστα από τους κριτές, την προπονήτρια και την άξεστη μητέρα της, τόσο έτρωγε τα μούτρα της. Μιλώντας συχνά μπροστά στην κάμερα, η κακοποιημένη Τόνια (Μάργκοτ Ρόμπι, εξαιρετικά δυναμική) και ο βίαιος σύζυγός της (ο Ρουμανο-αμερικανός Σεμπάστιαν Σταν, μία από τις αποκαλύψεις της σεζόν) λένε τη δική τους εκδοχή για την κοινή ζωή και το δόλιο πλάνο τους, διαφέροντας αγρίως στα στοιχεία που μοιράζονται με το κοινό.

Στην πραγματικότητα, διαφωνούσαν στα πάντα, συμφωνώντας πως η μητέρα της Τόνια, η Λαβόνα Φέι Γκόλντεν, ήταν ένα τέρας που δεν αγάπησε ποτέ την κόρη της και της φερόταν σαν να ήταν σκουπίδι που της χρωστούσε τα πάντα, επιμένοντας πως όλη της τη ζωή δούλευε σαν το σκυλί για να της δώσει το υστέρημά της και τη σκληραγώγησε όπως έπρεπε ή όπως γνώριζε, για να φτάσει στην κορυφή.

Ο ρόλος της στεγνής, γραφικής Λαβόνα είναι καταλυτικός και απολύτως κινητήριος και η μεγάλη καρατερίστα Άλισον Τζάνι (West Wing), ήδη βραβευμένη από το Σωματείο Ηθοποιών για την απολαυστική ερμηνεία της, δίνει το δικό της show, φρενάροντας τις ανήκουστες προσβολές προς το σπλάχνο της με αβυσσαλέα απελπισία, σαν να συνειδητοποιεί, αμετάκλητα αλλά πάντα μεμψίμοιρα και κακόπιστα, πως το πεπρωμένο του white trash φυγείν αδύνατον.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ