28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
0
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

H όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι του Βιντζέντζο Μπελλίνι, η οποία θα παρουσιαστεί από τις 13 Νοεμβρίου και για έξι παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, εγκαινιάζει την συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με δύο σπουδαίες όπερες της Ιταλίας: την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας.

Σύμφωνα με την σκηνοθετική σύλληψη του Μπερνάρ, οι ήρωες του έργου ξεπηδούν μέσα από τους πίνακες ενός Μουσείου με αναγεννησιακά έργα. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, περιπλανιόμαστε από αίθουσα σε αίθουσα του μουσείου, ενώ οι ήρωες - φαντάσματα ζωντανεύουν και έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Ο σκηνοθέτης επιχειρεί να συνδέσει τους ρομαντικούς ήρωες του Μπελλίνι με τους θεατές του σήμερα.

Αν και σήμερα, το γεγονός ότι ο ρόλος του Ρωμαίου γράφτηκε για γυναικεία φωνή μοιάζει σχεδόν ακραίο, εντούτοις στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν ακόμα συνηθισμένο για αισθητικούς, αλλά και πρακτικούς λόγους. Έτσι, για την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Βενετία ο Μπελλίνι είχε στη διάθεση του τη σπουδαία τραγουδίστρια της εποχής, την Τζουντίττα Γκρίζι και έναν "πολύ αδύναμο" τενόρο, τον Λορέντζο Μπονφίλι.


Με δεδομένο ότι στις αρχές του 19ου αιώνα ο ρεαλισμός δεν αποτελούσε ακόμα κύριο ζητούμενο στην όπερα, ο Μπελλίνι επέλεξε τελικά την τραγουδίστρια για να ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ρωμαίου.

Σεβόμενος τη δομή της όπερας του Μπελλίνι, τρεις σκηνές στην Α' Πράξη και τρεις στη δεύτερη, περιπλανιόμαστε στο μουσείο από αίθουσα σε αίθουσα και συναντούμε αυτούς τους χαρακτήρες-φαντάσματα, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Συνεπώς, ιστορική διαδρομή, διαδρομή ψυχολογική, διαδρομή προς το μαύρο του θανάτου.


Η σκηνογραφία υποστηρίζει αυτές τις διαδρομές: από το επιδεικτικό χρυσό του μεγαλείου περνάμε στο ζωηρό κόκκινο των εντάσεων και το τρεμάμενης λάμψης πράσινο του πάθους. Περνάμε μέσα από μυστικούς διαδρόμους και από το ένα δωμάτιο στο επόμενο χωρίς να σταματάμε τη μουσική, η οποία είναι ο πραγματικός μίτος της Αριάδνης για αυτή την όπερα: ενώνει τον τόπο, ενώνει το χρόνο, ενώνει τη δράση".

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

Info:

Καπουλέτοι και Μοντέκκοι

Βιντσέντζο Μπελλίνι

Εθνική Λυρική Σκηνή

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα Α. Τριάντη

Πρεμιέρα: 13 Νοεμβρίου, 2015

Παραστάσεις: 13, 14, 15, 18, 20, 21 Νοεμβρίου 2015

Ώρα έναρξης: 20.00

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός

Σκηνοθεσία - Φωτισμοί: Αρνώ Μπερνάρ

Νέα παραγωγή - Πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ - Συμπαραγωγή με την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας

Σκηνικά: Αλεσσάντρο Κάμερα

Κοστούμια: Κάρλα Ρικόττι

Επιμέλεια φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Καπέλλιο: Τάσος Αποστόλου (13, 14, 15, 18, 20, 21/11)

Ιουλιέττα: Μιχαέλα Μάρκου (13, 15, 20/11) - Έλενα Ξανθουδάκη (14, 18, 21/11)

Ρωμαίος: Μαίρη-Έλεν Νέζη (13, 15, 20/11) - Ειρήνη Καράγιαννη (14, 18, 21/11)

Τεμπάλντο: Γιάννης Χριστόπουλος (13, 15, 20/11) - Αντώνης Κορωναίος (14, 18, 21/11)

Λορέντζο: Πέτρος Μαγουλάς (13, 15, 20/11) - Διονύσης Τσαντίνης (14, 18, 21/11)

Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και Μονωδούς της ΕΛΣ


*Οι φωτογραφίες προέρχονται από την τεχνική δοκιμή, που έγινε στις 6 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Α. Τριάντη - Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT