Το σκίτσο με τους καταρράκτες του Ντα Βίντσι αποκάλυψε τα μυστικά του

Το σκίτσο με τους καταρράκτες του Ντα Βίντσι αποκάλυψε τα μυστικά του Facebook Twitter
Το σκίτσο με τους καταρράκτες του Ντα Βίνσι αποκάλυψε τελικά τα μυστικά του
0

Μια νέα ανάλυση στο έργο «Τοπίο με Καταρράκτη» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι αποκάλυψε πολλά μυστικά για το πως το σκίτσο δημιουργήθηκε σε δύο διαφορετικές φάσεις και πως συνδέεται με τη γεωλογία, μια ακόμη από τις πολλές επιστήμες με τις οποίες είχε καταπιαστεί ο μεγάλος ιταλός δάσκαλος.

Η μελέτη υποστηρίζει πως το έργο δεν αποτελεί απεικόνιση ενός πραγματικού τοπίου αλλά είναι το αποτέλεσμα των χρόνιων γεωλογικών ερευνών του Ιταλού δημιουργού. 

Το σχέδιο έχει ημερομηνία 5 Αυγούστου 1473 και αρκετοί ιστορικοί πίστευαν πως σε αυτό απεικονίζονται οι «Καταρράκτες της Μαρμόρε», στην περιοχή της Ούμπρια. 

Οι καταρράκτες είναι τεχνητοί και είχαν δημιουργηθεί από τους Αρχαίους Ρωμαίους. 

Το σκίτσο φυλάσσεται στην Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας και σπάνια είναι προσβάσιμο στο κοινό, ωστόσο, με αφορμή την έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι που θα εγκαινιαστεί φέτος στη Φλωρεντία, οι αρχές επέτρεψαν την εξέτασή του με υπέρυθρη ακτινοβολία και ακτίνες Χ για πρώτη φορά.

Το σκίτσο με τους καταρράκτες του Ντα Βίντσι αποκάλυψε τα μυστικά του Facebook Twitter
Στο μικροσκόπιο των ερευνητών το σκίτσο του Ντα Βίντσι αποκάλυψε μια νέα διάσταση του έργου

Η έρευνα αποκάλυψε χημικά συστατικά δύο διακριτών μελανιών που χρησιμοποίησε ο Ντα Βίντσι.

Αυτό το εύρημα αποδεικνύει πως ο Ντα Βίντσι δημιούργησε τμηματικά το σκίτσο προσθέτοντας λεπτομέρειες, όπως τα στρώματα των πετρωμάτων, αργότερα. 

Έτσι, είναι σχεδόν απίθανο να απεικονίζεται στο σκίτσο ένα πραγματικό τοπίο, αλλά αντιθέτως, είναι πιθανό να αποτελούσε αποτύπωση της πολύχρονης γεωλογικής έρευνας που πραγματοποιούσε ο Ντα Βίντσι. 

O Ντα Βίντσι μελέτησε τα πετρώματα και τα τοπία όχι μόνο για να ικανοποιήσει την προσωπική του περιέργεια αλλά για να βελτιώσει και τις ικανότητές του στην ζωγραφική. 

Η αποτύπωση της στρώσης των πετρωμάτων στο σκίτσο του, που διακρίνεται πάνω από τον καταρράκτη, είναι γεωλογικά ορθή. 

Ο Ντα Βίντσι χρησιμοποίησε τα ιζηματογενή στρώματα για να δημιουργήσει ένα τρισδιάστατο εφέ στο σκίτσο του μαζί με τις γραμμές που τέμνουν τα καλλιεργήσιμα χωράφια στο φόντο. 

Αργότερα οι ίδιες έρευνες θα επεκταθούν και στο πίσω μέρος του φύλλου του σκίτσου, όπου υπάρχει  μια ανθρώπινη φιγούρα. «Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τις στρωματοποιήσεις και τη σειρά των φάσεων για να κατανοήσουμε την εξέλιξη του έργου» λένε οι ειδικοί.

Το σκίτσο με τους καταρράκτες του Ντα Βίντσι αποκάλυψε τα μυστικά του Facebook Twitter
Το πίσω μέρος του σκίτσου που θα απασχολήσει τη συνέχεια της έρευνας

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.