Σε κίνδυνο τα θέατρα του Λονδίνου λόγω της πανδημίας

Σε κίνδυνο τα θέατρα του Λονδίνου λόγω της πανδημίας Facebook Twitter
GETTY IMAGES
0

Η πολιτιστική ζωή στο Λονδίνο κάνει κάποια δειλά βήματα στη σκιά της πανδημίας. Το κοινό είναι ακόμη επιφυλακτικό για να επιστρέψει σε θέατρα και μουσεία. Πολλοί φοβούνται ότι θα πέσει οριστικά αυλαία σε πολλά θέατρα.


Μια βόλτα στους δρόμους και τα σοκάκια του Σόχο στο Λονδίνο είναι ενδεικτική. Επιγραφές παντού: «Κλειστόν μέχρι νεωτέρας» ή «Επιστρέφουμε σύντομα». Πόρτες θεάτρων ερμητικά κλειστές. Κλειστό και το θέατρο Σοντχάιμ που για 35 ολόκληρα χρόνια φιλοξενούσε το μιούζικαλ «Οι άθλιοι». Σταμάτησε αιφνιδιαστικά τον Μάρτιο εξαιτίας του κορωνοϊού και δεν αναμένεται να ανοίξει πάλι σύντομα.


Το θέατρο επλήγη κατά τρόπο σχεδόν «υπαρξιακό» από την πανδημία. Ο τουρισμός είναι σχεδόν ανύπαρκτος πλέον στο Λονδίνο και τα θέατρα προβληματίζονται με τους νέους κανόνες για αποστάσεις και τήρηση των κανόνων υγιεινής.

«Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να σκεφθούμε να λειτουργήσουμε και πάλι όσο ισχύουν οι κανόνες φυσικής απόστασης» δηλώνει ο ιδιοκτήτης θεάτρου και μουσικός παραγωγός Κάμερον Μάκιντος. Τα οχτώ του θέατρα που φιλοξενούν τις τεράστιες επιτυχίες «Cats», «Το φάντασμα της όπερας» και «Χάμιλτον» θα παραμείνουν κλειστά μέχρι το 2021.


Χιλιάδες απολυμένοι εργαζόμενοι

Ο συνάδελφός του ο διάσημος συνθέτης Άντριου Λόυντ Γουέμπερ στο θέατρό του έχει δοκιμάσει διάφορα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού: αντισηπτικά, θερμικές κάμερες, πόμολα που σκοτώνουν τον ιό. Όλα αυτά τα μέτρα έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στη Νότια Κορέα.

Ο ιμπρεσάριος θέλει να αποδείξει στην κυβέρνηση ότι μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική προστασία της δημόσιας υγείας χωρίς να τηρούνται οι αποστάσεις. «Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει φυσική απόσταση στο θέατρο» δήλωσε ο 72χρονος συνθέτης. «Ένα θέατρο πρέπει να είναι γεμάτο τουλάχιστον κατά 65% για να σου αποφέρει κάτι», συμπληρώνει. Ο ίδιος δεν μπορεί να κατανοήσει γιατί τα αεροπλάνα είναι γεμάτα και όχι τα θέατρα.


Στη βρετανική βιομηχανία θεάτρου απασχολούνται περίπου 300.000 άνθρωποι και σύμφωνα με το συνδικάτο Bectu, το 70% αυτών είναι ελεύθεροι επαγγελματίες. Σύμφωνα με το συνδικάτο χιλιάδες άνθρωποι απολύθηκαν, τόσο ελεύθεροι συνεργάτες όσο και μόνιμοι. Κάποιοι μάλιστα, όπως ο τηλεοπτικός σταθμός Euronews, προβλέπουν αυλαία για πάντα στα θέατρα του δυτικού Λονδίνου.


Στο «κόκκινο» ο κίνδυνος για θέατρα και μουσεία

Καλλιτέχνες όπως ο Σαμ Μέντες ή η Ολίβια Κόλμαν διοργάνωσαν ιδιωτικά εκστρατείες συγκέντρωσης χρημάτων, ακολουθώντας το παράδειγμα του πακέτου στήριξης της κυβέρνησης ύψους 1,73 δισεκατομμυρίων ευρώ.


Περίπου 300 θέατρα στο Λονδίνο, ανάμεσά τους το Εθνικό Θέατρο και το Shakespeare Globe ή εμβληματικά μουσεία, όπως η Tate Modern, συμμετέχουν καθημερινά σε μια δράση με την επωνυμία «προειδοποίηση στο κόκκινο» ανάβοντας ένα κόκκινο φως έξω από τα κτήρια και θέλοντας να επισημάνουν τον κίνδυνο που διατρέχουν.

Τα μουσεία πάντως φαίνεται να έχουν λίγο καλύτερη τύχη και υπολογίζουν ότι υπάρχει επιστροφή των επισκεπτών κατά 50%. «Το μοντέλο λειτουργίας που ακολουθούμε προβλέπει ότι το 50% των εσόδων θα είναι ίδια έσοδα», δηλώνει ο Γκάμπριελ Φινάλντι, επικεφαλής της Εθνικής Πινακοθήκης.

Όπως συμπληρώνει όμως, μακροπρόθεσμα κάτι τέτοιο δεν θα είναι εφικτό από την πώληση των εισιτηρίων και από το πωλητήριο του μουσείου. Παρόμοια είναι και η άποψη του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Χαρτνγουίγκ Φίσερ. Το μουσείο παίρνει μόνο 40% κρατική επιχορήγηση, ωστόσο επιμένει ότι η δωρεάν είσοδος θα πρέπει πάση θυσία να διατηρηθεί.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.