ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

O Μιχαήλ Μαρμαρινός ενάντια στην "μνησίκακη, αγελαία, ημιανώνυμη φωνή του διαδικτύου"

O Μιχαήλ Μαρμαρινός ενάντια στην "μνησίκακη, αγελαία, ημιανώνυμη φωνή του διαδικτύου" Facebook Twitter
10

MEΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ :  Ναμαστε πάλι στα όρια της Λογικής μας! Εκεί , που

                                        εσείς οι άνθρωποι παθαίνετε σκοτοδίνη…

                                                                                                       Για το σκύλο…

 

 Όλον αυτόν τον καιρό, συνειδητά σιωπηλός, παρακολουθώ – όχι χωρίς κάποια θλίψη –όλο αυτό το μανιφέστο ενός ανορθολογικού φανατισμού να εκτυλίσσεται μπροστά μου, ακριβώς δίπλα μου, εξ αφορμής ενός υπέροχου, αθλητικού, ΜΑΥΡΟΥ ΣΚΥΛΟΥ ράτσας.

 

Ένα συμβάν –μια αστραπιαία εμφάνιση μόλις 45 δευτερολέπτων, μετά από 3.30 ώρες παράστασης του Φάουστ -στέκεται ικανό  να βυθομετρήσει τοπικά την κατάσταση μιας κοινωνίας, αποκαλύπτοντας –όπως ακριβώς και στον ΦΑΟΥΣΤ  -οτι εκείνο το δυσδιάκριτο πέρασμα από τον Μεσαίωνα στα πρώτα βήματα του διαφωτισμού / ορθολογισμού, ούτε τόσο κατακτημένο είναι, ούτε τόσο μακρυά όσο θα ελπίζαμε…

Ένα απλό, καθαρό -προσεχτικά σχεδιασμένο στην κάθε του πτυχή -συμβάν, φέρνει στην επιφάνεια:

     α) την πραγματικότητα και τα λογικά όρια  ενός πρόχειρου, ολοκληρωτικής απολυτότητας στη διακήρυξή του, νόμου, ( απ’ αυτούς που πολύ συχνά και εύκολα σχεδιάζονται και “παραχωρούνται” σε ανύποπτο χρόνο κάτω από την πίεση “ευαίσθητων “ ψηφοφόρων)

     β) έναν φασιστικού τύπου εντυπωσιακό φανατισμό “ζωόφιλων” –ατόμων ή οργανώσεων– οι οποίοι, με την επικουρεία της λέπρας ενός δήθεν ελεύθερου διαδικτυακού δημόσιου βήματος, μεταδίδουν και αναμεταδίδουν όλη τη σκοτεινή ερημιά της ψυχής τους χωρίς έλεος ή διαφυγή.

 

Μια κατ’ εξοχήν μνησίκακη, αγελαία φωνή, συχνά  κρυμμένη στην ηλεκτρονική ημι-ανωνυμία του διαδικτύου, ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ φυσικά, που διαρρηγνύει ιμάτια ευαισθησίας για το “μαρτύριο” του σκύλου και εξακοντίζει  κραυγές

-τραγικά ομόηχες  με κάποιες που ακούγονταν κάποιους αιώνες πίσω και που έστελναν ΣΤΗ ΠΥΡΑ πρόσωπα και ιδέες –υπενθυμίζοντας ένα ζοφερό Παρελθόν σε συνέχειες…

 

Κάντε μου μια χάρη: διαβάστε ή ξαναδιαβάστε τον ΦΑΟΥΣΤ. Θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοώ και θα  ανακαλύψετε όλες τις “επικαιρότητες” που τον γέννησαν.

Δεν θα ήθελα να ασχοληθώ εδώ με το οτι ο σκύλος ουδόλως βασανίζεται, οτι δεν υποσιτίζεται ή ταλαιπωρείται, ότι έρχεται λίγο πριν εμφανιστεί με τον άνθρωπό  του που ζουν μαζί,  οτι ανήκει σε μια υπέροχη αθλητική ράτσα –όλα αυτά και άλλα έχουν ειπωθεί και βρίσκονται στη διάθεση κάθε πραγματικά ενδιαφερόμενου να μάθει την αλήθεια του σκύλου. Θα ήθελα να σταθώ όμως στο γεγονός οτι ΚΑΝΕΙΣ από τους «ζωόφιλους»:

    α)  δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να αναζητήσει την αλήθεια για το διακύβευμα

    β)  δεν αισθάνθηκε ούτε εξέφρασε την παραμικρή αμφιβολία για τη γνώμη του, ή έστω, μήπως ελλοχεύει κάπου κάποια άλλη πιθανότητα...

 

Είναι κρίμα να αποδεικνύεται καθημερινά σχεδόν πως – όπως διάβασα χθες από άλλη αφορμή – “σε χώρα φανατισμού και κραυγών, ποιος νοιάζεται για την αλήθεια των πραγμάτων? “

Μ. Μαρμαρινός

___________

ΥΓ.   (Έχει πάντα ενδιαφέρον  όταν το θέατρο προκαλεί τα όρια της συνήθειάς μας.

Όλων των  ειδών τα όρια…  Επ’ αυτού , θα  επανέλθω.)

 

 Από  αυτήν  τη θέση  , θα ήθελα να ευχαριστήσω όσες φωνές ορθώθηκαν να ονομάσουν το αυτονόητο.

..Για τους άλλους,  ας θυμούνται πως ο φανατισμός είναι η τελευταία ελπίδα της Απελπισίας.

10

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

9 σχόλια
Το φαινόμενο αυτό έχει επαναληφθεί πολλές φορές. Πριν από μερικά χρόνια έγιναν τα ίδια στη Bienale του Sao Paolo (http://interartive.org/2010/10/white-flag-nuno-ramos)και υποχρέωσαν τον καλλιτέχνη να κατεβάσει το έργο του, που περιλάμβανε ένα κλουβί με αρπακτικά, που του είχαν παραχωρήσει από το ζωολογικό κήπο. Τα αρπακτικά του διαδικτύου αποδεικνύονται πολύ πιο τρομακτικά...
Θυμαμαι το επεισοδιο που εγινε πριν λιγες μερες με το σκυλο. Θα ηθελα ομως ο κ. Μαρμαρινος και οι υπευθυνοι του θεατρου να ΜΗΝ υποκυψουν στον ιντερνετικο ζωοφιλικο φανατισμο και να αλλαξουν την παρασταση, οπως και εγινε. Το οτι το εκαναν, κατι σημαινει...
Ήθελα μόνο να ήξερα αν όλοι αυτοί οι σοκαρισμένοι από το δράμα του σκύλου, έχουν κάνει τίποτε άλλο στη ζωή τους για τα μη ανθρώπινα ζώα, πέρα από από το να τα τρώνε και την επαναστατική αυτή παρέμβαση.
Και να σκεφτεί κανείς ότι οι "φιλόζωοι" που ενέπνευσαν έναν τέτοιο χοντροκομμένο νόμο και χάλασαν τον κόσμο για ένα απλό πέρασμα σκυλιού από τη σκηνή είναι πιθανότατα οι ίδιοι που σπρώχνουν σε εκατόμβες στείρωσης και ευθανασίας ατέλειωτες στρατιές άμοιρων κατοικίδιων! Ομοϊδεάτες τους και όσοι ταλαιπωρούν τα ζωάκια τους κλείνοντάς τα για ατέλειωτες ώρες/μέρες σε άθλια κλουβιά πλοίων ή "πανσιόν" για ζώα ή μέσα στα αυτοκίνητά τους στα αμπάρια των φεριμπότ, όπου πνίγεσαι από τις αναθυμιάσεις, προκειμένου να απολαύσουν τις θερινές διακοπές τους. Άλλοι πάλι, που δεν τα αμολάνε σε πάρκα το καλοκαίρι, τα αφήνουν ολομόναχα να αλυχτάνε στα διαμερίσματα στο έλεος του φίλου που περνάει να τα ταϊσιει όποτε το θυμάται...Και βέβαια στην πλειοψηφία τους όλοι αυτοί καταναλώνουν ανερυθρίαστα τόνους κρέατος από μοσχαράκια, κατσικάκια, γουρουνάκια, κουνελάκια κλπ κλπ Ο επερχόμενος νέος μεσαίων σε όλο το μεγαλείο του, αγαπητέ κ. Μαρμαρινέ, και δη "εκλογικευμένος" και με προσωπείο πολιτισμού!
Έπαινος μόνο στον Μάρμαρινό που αναμετρήθηκε με πάθος και τιμιότητα- αυτός και η ομάδα του- με ένα κολοσσιαίο έργο του δυτικού πολιτισμού.Υ.Γ.Τώρα κατάλαβα γιατί, χθές που είδα την παράσταση, περίμενα να εμφανιστεί ένας σκύλος που όμως δεν αποκρινόταν στα καλέσματα του Φάουστ.Δεν ήξερα την ιστορία με τους ζωόφιλους...
"Μια κατ’ εξοχήν μνησίκακη, αγελαία φωνή, συχνά κρυμμένη στην ηλεκτρονική ημι-ανωνυμία του διαδικτύου, ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ φυσικά, που διαρρηγνύει ιμάτια ευαισθησίας για το “μαρτύριο” του σκύλου και εξακοντίζει κραυγές -τραγικά ομόηχες με κάποιες που ακούγονταν κάποιους αιώνες πίσω και που έστελναν ΣΤΗ ΠΥΡΑ πρόσωπα και ιδέες –υπενθυμίζοντας ένα ζοφερό Παρελθόν σε συνέχειες…"Αυτά τα ίδια ιμάτια που θροΐζουν αναίσθητα περνώντας δίπλα από τον πόνο του άλλου...Γιάννης Παπαδόπουλος - Ηθοποιός
Δεν ειδα τη παρασταση, αλλα οσα εχω διαβασει και δει σχετικα με τη σκηνη του σκυλου, οδηγουν στον μέσο Έλληνα 'ζωοφιλο' που για αλλη μια φορα απεδειξε το τροπο που αγαπαει τα ζωα του. τον τροπο που τα βλεπουν οι αλλοι -->οσο πιο τροφαντο ειναι τοσο πιο πολυ 'φαινεται' οτι το αγαπαει.Τον φιλοζωο που θα σε δεί να δινεις μετρημενη ποσοτητα/αναλογια κιλων και ασκησης, φαγητου στο σκυλο σου και θα σε κοιταξει με οικτο.Τον φιλοζωο που δεν δεχεται τη φυση του καθε ζωου και θελει να τη φερει στα προτυπα του δικου του μικροκοσμου.Εκεινον τον γελοιο που θα 'σωσει' ενα ζωο γιατι εκεινος πιστευει οτι θα ειναι καλυτερα μαζι του, και εν τελει το μονο που κανει ειναι επιδειξη του ποσο φιλοζωος ειναι, κανοντας ολα τα παραπανω.Εχω κουραστεί να μου λενε οτι δεν αγαπάω το σκύλο μου.Τους κανει προφανως εντυπωση που:τρωει οταν εγω του πω, ζηταει χαδια οταν εγω του πω, οταν τρωω καθεται ησυχος σε μια γωνια, οταν εχω καλεσμενους παρατηρει και παιζει με οποιον τον φωναξει. οταν του λεω κατσε-καθεται.Ειναι πολυ ασχημο για ενα 'φιλοζωο' να δεχτει οτι αγαπαω το σκυλο μου ενω δεν τον αφηνω ελευθερο να:φαει οτι βρει ακομα κ τα επιπλα του σπιτιου μου, να πηδαει βρεγμενος σε οποιον δει, να γαυγιζει στα παντα, να του τρεχουν τα σαλια οταν τρωω διπλα στο πιατο μου, να πηδαει στο κρεβατι μου σα ναναι δικο του, να υπαρχει παντου στο χωρο και οχι μονο στο χωρο του.Βγαζεις ευκολα συμπερασμα με μια εικονα και μια συμπεριφορα. ετσι κρινομαι κ γω. Αλλα για σκεψου λιγο. Τι αγαπας περισσοτερο? Το συναισθημα σου οτι εχεις σκυλο ή αυτη τη ψυχουλα πραγματικα?
Εξαιρετικη απαντηςη του κ. Μαρμαρινου. Κραυγαζουν οι παντες επι παντος, πλην του κυνος... .Οντως ΜΜ ας διαβασουν το Φαουστ, αλλα εδω ενας στους δυο δεν εχει διαβσει ποτε στη ζωη του ουτε ενα βιβλιο...