ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

«Πονέμελα»: Ένας φθινοπωρινός δίσκος που ταιριάζει περισσότερο στην άνοιξη

Logout: «Πονέμελα», ένας φθινοπωρινός δίσκος που ταιριάζει περισσότερο στην άνοιξη Facebook Twitter
Ο ίδιος ο Logout χαρακτηρίζει τα κομμάτια του φωτογραφίες πολαρόιντ που τραβήχτηκαν στη διάρκεια 14 ετών.
0

ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΜΕΛΙΑ: Αν τα ενώσεις βγάζουν μια λέξη σαν το «πονέμελα», μια λέξη που δεν υπάρχει στα λεξικά αλλά την επινόησε ο Logout για να βαφτίσει το δεύτερο ελληνόφωνο άλμπουμ του. Άσχετα αν του κόλλησε, όπως μου εξολογείται, και πλέον τη χρησιμοποιεί στην καθημερινότητα με την παρέα του. Στην αρχή ζητούσε από τους φίλους του και τους συνεργάτες του να δώσουν τη δική τους ερμηνεία στη λέξη. Κάπως έτσι αφήνει ανοικτό το πεδίο και στον ακροατή να αποφασίσει αν το ύφος του άλμπουμ ανήκει περισσότερο στη μια ή στην άλλη πλευρά.

Η αλήθεια είναι ότι είναι μια λέξη που μπορεί να χαρακτήρισει ιδανικά την τελευταία διετία. Το «Πονέμελα» ήρθε δυο χρόνια μετά από το εξαιρετικό «Εδώ/Εκεί». Μόλις κυκλοφόρησε και το πρώτο βίντεο για το κομμάτι «Αδιάβροχο» σε σκηνοθεσία Χρήστου Δημολίκα, με πρωταγωνίστρια τη Βέρα Ζούκα. Είναι μια καλή ευκαιρία να επιστρέψουμε στο άλμπουμ, που κυκλοφόρησε μάλλον σε λάθος εποχή.

Στα εννιά κομμάτια του δίσκου δεν παρεκλίνει από τη φιλοσοφία του πρώτου ελληνόφωνου δίσκου του. Η πιο σημαντική διαφορά είναι ότι ηχητικά κυμαίνεται σε πιο lo-fi ποπ μονοπάτια, χωρίς να χάνεται η γλυκιά μελαγχολία που κυριαρχούσε και στο «Εδώ/Εκεί». Μια μελαγχολία που εδώ δεν ακούγεται καθόλου εναρμονισμένη με το προηγούμενο φθινόπωρο που βγήκε ο δίσκος. Στην πλειοψηφία τους τα τραγούδια είναι πιο ανοιξιάτικα και φωτεινά και σίγουρα τείνουν περισσότερο προς την πλευρά της ανεμελιάς παρά την αρχική λυπητερή εντύπωση που σου αφήνουν.

Οι μινιμαλιστικοί στίχοι του Logout είναι βαθιά προσωπικοί και βιωματικοί και συχνά κονταροχτυπιούνται με το παρελθόν και με το τι θα συνέβαινε αν είχε πάρει διαφορετικές αποφάσεις στη ζωή του, σαν να αφηγείται στιγμές που έχουν πια χαθεί. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τα κομμάτια του φωτογραφίες πολαρόιντ που τραβήχτηκαν στη διάρκεια 14 ετών.

Οι μινιμαλιστικοί στίχοι του Logout είναι βαθιά προσωπικοί και βιωματικοί και συχνά κονταροχτυπιούνται με το παρελθόν και με το τι θα συνέβαινε αν είχε πάρει διαφορετικές αποφάσεις στη ζωή του, σαν να αφηγείται στιγμές που έχουν πια χαθεί. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τα κομμάτια του φωτογραφίες πολαρόιντ που τραβήχτηκαν στη διάρκεια 14 ετών.

πΟΝΌΜΕΛΑ
Το εξώφυλλο του δίσκου.

Και όντως, ορισμένα φαίνεται ότι υπήρχαν για χρόνια σε κάποιο συρτάρι, πράγμα που συνέβαινε και με τα κομμάτια του προηγούμενου δίσκου. Εντάξει, δεν ήταν ακριβώς καταχωνιασμένα. Τα παίζει στα live του, αλλά μάλλον δεν ένιωθε έτοιμος να τα κυκλοφορήσει επίσημα μέχρι πρόσφατα. Ας πάρουμε για παράδειγμα το «Ημερολόγια», που γράφτηκε στα φοιτητικά του χρόνια, με την εμμονή στις ημέρες που μοιάζει να ταιριάζει στη ζωή του σήμερα, ή το «Κι εγώ», το μεγαλύτερο κομμάτι του δίσκου – διαρκεί πάνω από 5 λεπτά. 

Αυτό το τελευταίο το είχε γράψει πριν από 12 χρόνια και έχει τον εριστικό στίχο «Πώς θα 'θελα κι εγώ να χαθώ μες τη χαζομάρα σας» που αφορά τη λαχτάρα να ανήκεις κάπου, έστω κι αν αισθάνεσαι διαφορετικός.

Από την άλλη, αφορμή για το «Αδιάβροχο» ήταν ένας Σεπτέμβρης στην Ολλανδία πριν από 11 χρόνια και η δυσκολία προσαρμογής του σε μια χώρα που δεν γνώριζε, όπου αποφάσισε να μείνει για πάνω από μια δεκαετία πριν πιστρέψει στην Ελλάδα. «Κι όλα αυτά τα σπίτια/Όλο το τοπίο /Πόσο δεν σου μοιάζει/Πόσο δεν σου μοιάζει», τραγουδά. Η δυσκολία του να ζεις στο εξωτερικό αποτυπώνεται επίσης στο ανάλαφρο «Ρολόγια», αν και το συγκεκριμένο έχει κάπως βαρύ θέμα, το να φύγει κάποιος που αγαπάς και εσύ να μην είσαι εκεί. 

Logout: «Πονέμελα», ένας φθινοπωρινός δίσκος που ταιριάζει περισσότερο στην άνοιξη Facebook Twitter
Οι μινιμαλιστικοί στίχοι του Logout είναι βαθιά προσωπικοί και βιωματικοί.

Τα εννιά «πονέμελα», όπως τα χαρακτηρίζει, μπορεί να δημιουργήθηκαν παλιά, ηχογραφήθηκαν όμως σχετικά πρόσφατα, το καλοκαίρι του 2020, μαζί με τον Ορέστη Πετράκη, ενώ η μείξη και το μάστερινγκ είναι του Βασίλη Ντοκάκη. Ντραμς παίζει ο Νίκος Θεσσαλονικεύς σε 8 από τα 9 κομμάτια και στο κομμάτι «Κυριακή» τα guest φωνητικά είναι της Δεσποινίδος Τρίχρωμης.

Αυτό είναι ίσως το πιο χαρούμενο κομμάτι που έχει γράψει ποτέ, όπως λέει, και λειτουργεί σαν ύμνος στις ήρεμες Κυριακές με κάποιον δικό σου, που απλά βρίσκεται στον χώρο μαζί σου κάνοντας τα δικά του. Το εμπνεύστηκε από ένα διαδικτυακό ποστ της Δεσποινίδος Τρίχρωμης για το ράψιμο και ευτυχώς, όταν της πρότεινε να το ερμηνεύσει, δεν του αρνήθηκε.

Το άλμπουμ κλείνει με το τραγούδι που έχει τον τίτλο «15 Αυγούστου». Γράφτηκε το καλοκαίρι του 2011. Είναι ένα κάπως «ανάποδο» καλοκαιρινό τραγούδι, καθώς δεν εκτυλίσσεται σε νησιά και θάλασσες αλλά στην άδεια πόλη. Πιο ρυθμικό, με διαφορετική ενορχήστρωση από τον υπόλοιπο δίσκο, εδώ ο πρωταγωνιστής βιώνει μια έρημη πόλη την οποία παραλληλίζει με μια σχέση που μόλις γεννιέται.

Ο Logout γράφει πανεμόρφη ποπ μουσική που εξελίσσεται, ενώ δεν φοβάται να σου προσφέρει κάτι διαφορετικό με κάθε νέο του άλμπουμ. Και εκεί σε κερδίζει, ακόμη και αν αναπόφευκτα βρίσκεις τον εαυτό σου σε κάποιο σημείο να συγκρίνει το «Πονέμελα» με το «Εδώ/Εκεί», με το δεύτερο να παραμένει ο πιο δυνατός δίσκος από τους δύο. Βέβαια είχε κάπως δύσκολη δουλειά, να ξεπεράσει ένα από τα καλύτερα ρετροφουτουριστικά άλμπουμ που κυκλοφόρησαν την τελευταία δεκαετία.

Δεν το πετυχαίνει ακριβώς με το «Πονέμελα», αλλά δεν νομίζω ότι υπήρχε αυτή η πρόθεση εξαρχής, κι ας ακούγεται κάπως σαν companion δίσκος. Πάντως, η τελική αίσθηση που σου αφήνει είναι μια ανυπομονησία για το πώς θα ακούγονται οι επόμενες δουλειές του με πιο «καινούργια» τραγούδια. 

Logout - Αδιάβροχο

Το «Πονέμελα» κυκλοφορεί από την Inner Ear.

Μουσική
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι νέοι σούπερ σταρ της ελληνικής μουσικής πραγματικότητας είναι όλοι ξένοι

Ιστορία μιας πόλης / Οι νέοι σούπερ σταρ της ελληνικής μουσικής πραγματικότητας είναι όλοι «ξένοι»

Τα ψηφιακά μέσα κατάφεραν να αλλάξουν τον τρόπο που ο Έλληνας βλέπει το διαφορετικό, να δώσουν φωνή στους νέους Έλληνες και να δημιουργήσουν έναν καινούργιο κόσμο που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πριν από τριάντα χρόνια.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM