Οpera for the massesΟpera for the masses

Οpera for the massesΟpera for the masses Facebook Twitter
0

Πώς σας ήρθε η ιδέα να ξεκινήσετε το εργαστήριο όπερας;

Αυτό ξεκίνησε πέρσι, πολύ αυθόρμητα, όταν με είχε καλέσει ο κ. Καβράκος να τραγουδήσω μαζί του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη. Συζήτησα λίγο με τον κ. Φώτη Παπαθανασίου, που είναι διευθυντής του ιδρύματος, πώς θα μπορούσαν η όπερα και η κλασική μουσική να έρθουν λίγο πιο κοντά στο κοινό. Είναι λίγο ελιτίστικη έτσι όπως γίνεται η όπερα και ενώ είναι ένα είδος που σίγουρα δεν απευθύνεται σε όλους, νομίζω ότι χάνει κόσμο που μάλλον αποθαρρύνεται από μια παγιωμένη εικόνα που υπάρχει γι' αυτήν. Ο κ. Παπαθανασίου είχε δει μια συμμετοχική όπερα στο Λονδίνο κι έτσι ξεκίνησαν όλα.

Τι είναι η συμμετοχική όπερα;

Αποφασίσαμε να είναι κάτι πολύ απλό. Τυπώσαμε τα λόγια από κάποιες πολύ γνωστές άριες με πολύ γνωστές μελωδίες, το «La donna e mobile» από τον Ριγκολέτο φερ' ειπείν, και από κάτω τον τρόπο που μπορεί να προφέρονται στα γαλλικά με τη σωστή προφορά τους, κι έτσι δίνουμε τη χαρά στον κόσμο να έρθει και να εξοικειωθεί με τις μελωδίες. Έχουμε τον Μανώλη Παπασηφάκη στο πιάνο, που είναι καλός μουσικός και έμπειρος στη διδασκαλία. Τραγουδάμε το κομμάτι, μετά τους το παίζει ο Μανώλης, λέμε τα λόγια και τραγουδάμε όλοι μαζί. Το κάναμε πέρσι τον Μάρτιο πρώτη φορά και μετά τον Ιούνιο (στις 21/6, με τον Δημήτρη Παπαγεωργίου και τον τενόρο Μανώλη Λορέντζο) και είχαμε μεγάλη ανταπόκριση. Ξεκίνησε πολύ απλοϊκά και μετά αρχίσαμε να έχουμε παραγγελίες και να ζητάει και το ίδιο το κοινό πράγματα.

Τι είδους κοινό ερχόταν στο εργαστήριο όπερας;

Ήταν ένα κοινό ετερόκλητο: είχαμε ανθρώπους που είναι σε χορωδία, γονείς με παιδιά, απλούς ανθρώπους που τους αρέσει η όπερα και κάποια στιγμή είδα και κάτι μεγαλύτερα παιδιά γύρω στα 11-13, αλλά, δυστυχώς, δεν είχα την ευκαιρία να τους μιλήσω.

Και φέτος κάνατε το εργαστήριο σε μια πιο μόνιμη βάση;

Πλέον, φέτος, το κάναμε μια φορά τον μήνα, κάθε Δευτέρα, από τον Οκτώβριο και μετά. To εργαστήριο ήταν ανοιχτό και σε παιδιά από 8 και πάνω για να μπορούν να διαβάζουν (αν και μερικοί πάνε έτσι κι αλλιώς με το αυτί). Είναι και μια αφορμή να μιλήσουμε για τα έργα - δίνουμε και κάποιες πληροφορίες χωρίς να βαραίνουμε το κλίμα. Μετά από αυτό έγινε συστηματικό το πρόγραμμα, σαν εργαστήρι με αναλυτική παρουσίαση των φωνών και περισσότερους καλλιτέχνες, και επειδή ένα εργαστήριο πρέπει να ολοκληρώνεται κάπως, σκεφτήκαμε μια συναυλία. Είναι το τελικό προϊόν. Έχεις βιώσει τη μουσική, έχεις τραγουδήσει και θες να δεις πώς θα νιώσεις όταν ακούσεις την προσπάθειά σου στην τελική της μορφή. Στη συναυλία θα είμαστε έξι καλλιτέχνες και θα τραγουδήσουμε μερικές από τις πιο διάσημες και πιο γνωστές άριες της όπερας. Εκτός από εμένα, θα συμμετέχουν επίσης η μέτζο σοπράνο Αγγελική Καθαρίου, ο τενόρος Αντώνης Κορωναίος, ο βαρύτονος Γιώργος Ματθαιακάκης και ο βαρύτονος Δημήτρης Παπαγεωργίου, ενώ θα συμμετέχει και ο πιανίστας Μανώλης Παπασηφάκης.

Πέντε άριες που θα ακούσουμε στις 10/2

1. «Una furtiva lagrima» από το Ελιξίριο του έρωτα του Ντονιτσέτι
2. «Libiamo ne' lieti calici» από την Τραβιάτα του Βέρντι
3. «Ηabanera» από την Κάρμεν του Μπιζέ
4. «La donna e mobile» από τον Ριγκολέτο του Βέρντι
5. «Votre toast, je peux vous le rendre» από την Κάρμεν του Μπιζέ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ