Keep it up, girls!

Keep it up, girls! Facebook Twitter
0

Το συγκρότημα που δημιουργήθηκε στο δωμάτιο της Emma Gazeστο Brighton, έχοντας ως πρότυπο τους αναρχοπάνκ Ολλανδούς Ex, άλλαξε αρκετές φορές τη σύνθεσή του και τα μουσικά του στυλ, για να καταλήξει να θεωρείται ένα από τα πιο δυναμικά γυναικεία συγκροτήματα του παρόντος, με την εκτίμηση του κοινού και των κριτικών. Τα μέλη του συγκροτήματος μπορεί να έχουν διασκορπιστεί και να ζουν σε διάφορα σημεία του κόσμου, από την Οξφόρδη και το Βερολίνο, μέχρι την Πράγα και το Λος Άντζελες, παρ' όλα αυτά παραμένει συμπαγές και οι σχέσεις των κοριτσιών μεταξύ τους είναι καλύτερες από ποτέ.

«Όλες αισθανθήκαμε την ανάγκη να φύγουμε από το Brightonγια αρκετό καιρό», λέει η Gaze, «θα ήταν άσχημο για μας να ήμασταν εδώ τη στιγμή που δεν το θέλαμε. Όταν επιστρέφεις είσαι με τις μπαταρίες γεμισμένες, πιο ενθουσιώδης, και όλες αφοσιωνόμαστε σε διαφορετικά πράγματα. Που σημαίνει ότι όταν επιστρέφουμε και γράφουμε μαζί στο στούντιο, οι ιδέες έρχονται φουριόζες. Ησυχάζουμε για ένα λεπτό, μετά λέει μια από μας "να παίξουμε", κάποια ξεκινάει, συμμετέχουμε όλες, κι έτσι συμβαίνει». Οι Electrelane εμφανίστηκαν ως ένα all-girl γκρουπ που παίζει instrumental από άποψη, χωρίς φωνητικά, σε δικιά τους μάλιστα εταιρεία, κάτι αρκετά τολμηρό για γυναικείο συγκρότημα. Το Rocket To The Moonήταν ένα συναρπαστικό ντεμπούτο, ασυνήθιστο για τόσο νεαρής ηλικίας μέλη. Το ότι ήταν γυναίκες έκανε το εγχείρημα ακόμα πιο εντυπωσιακό. «Ήταν ο θρίαμβος του ενθουσιασμού παρά της δεξιοτεχνίας», προσθέτει η Gaze, «ήμασταν ενθουσιασμένες και ευέξαπτες. Ήμασταν αρκετά νέες για να σκεπτόμαστε, θεωρούσαμε ότι όλα γύρω μας είναι cool, αλλά είχαμε την περιέργεια να δοκιμάσουμε σχεδόν τα πάντα. Οι πρώτες μας απόπειρες ήταν αρκετά θορυβώδεις, όχι τόσο thrash όσο στο thrash metal, αλλά λιγάκι χαοτικές. Είχαμε πάντα όμως πολύ συγκεκριμένη ιδέα για το τι θέλαμε να κάνουμε με το συγκρότημα και πάντα το παίρναμε πολύ στα σοβαρά».

Η σύνθεση αποκλειστικά από γυναίκες και ο αγώνας τους ενάντια στο σεξισμό που επικρατεί στο παρασκήνιο της μουσικής είχε προκαλέσει σχόλια στην αρχή, υπόνοιες για ομοερωτισμό κι άλλα τέτοια σεξιστικά κι ενοχλητικά για τις ίδιες. «Οι μηχανικοί ήχου άφηναν σεξουαλικής φύσης υπονοούμενα στην αρχή», λέει η Mia Clarke, η κιθαρίστρια του συγκροτήματος, «μας ρώταγαν τι άλλο κάνουμε με τα όργανα, αλλά αυτό σιγά-σιγά χάθηκε». Η θηλυκή πλευρά του γκρουπ, ωστόσο, δεν χάθηκε ποτέ. Αυτό ακριβώς που τις ενοχλούσε στις αναφορές στον Τύπο, όσο περνούσε ο καιρός άρχισαν να το τονίζουν και να το σχολιάζουν κι οι ίδιες. «Η ερώτηση γιατί δεν παίρνουμε κάποιον άντρα στο συγκρότημα είναι ανόητη. Τους απαντάμε, γιατί δεν ρωτάτε ένα αγορίστικο γκρουπ γιατί δεν παίρνουν μια γυναίκα; Είναι ακριβώς το ίδιο. Υπάρχει ένα θέμα για το πώς είναι τα γυναικεία γκρουπ γενικά, αλλά είναι μάλλον ξεχωριστό θέμα, κοινωνιολογικό. Το να πάρουμε κάποιον άντρα στο συγκρότημα είναι μάλλον θέμα πρακτικό, δεν πιστεύω ότι θα άλλαζε τη μουσική δυναμική τωνElectrelane. Είναι πιο βολικό να είμαστε όλες μας γυναίκες, από την άποψη ότι είναι πιο φτηνό όταν περιοδεύουμε». Στο δεύτερο άλμπουμ τους The Power Out (την πρώτη κυκλοφορία τους στην Too Pure) συνεργάστηκαν με τον Steve Albini, πρόσθεσαν πολύγλωσσα φωνητικά και η δομή των τραγουδιών έγινε περισσότερο ποπ, πιο προσιτή και πλούσια, χαρίζοντάς τους παγκόσμια αναγνώριση. Ακολούθησε το Axes, μάλλον η πιο αδικημένη δουλειά τους, αφού δεν κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία του Power Out. Στο συγκεκριμένο άλμπουμ, που ηχογραφήθηκε σε διάφορα αμερικάνικα στούντιο, επέστρεψαν στα ορχηστρικά κομμάτια, με το περιβόητο πια Gone Darkerνα έχει χτιστεί πάνω στον ήχο ενός περαστικού τρένου, την ώρα που ηχογραφούσαν στην Αριζόνα.

Το φετινό άλμπουμ τους No shouts, No Callsείναι ίσως το καλύτερό τους. Δεν διαφοροποιείται από τον οικείο πια ήχο τους, οι στίχοι είναι όμως πιο προσωπικοί, οι φωνές είναι πιο επίμονες, όλα τα στοιχεία που τις καθιέρωσαν είναι παρόντα στον υπερθετικό. Στο μεταξύ πρόλαβαν να γίνουν φανατικές οπαδοί του ποδοσφαίρου, να περιοδεύσουν σε ολόκληρο τον κόσμο και να γίνουν αγαπημένες του αμερικάνικου κοινού. «Μας παίρνουν πολύ περισσότερο στα σοβαρά στην Αμερική», λέει η Emma, «στην Αγγλία έχουμε ακόμα ηλίθιους που φωνάζουν "βγάλτε λίγο έξω τα βυζιά σας", κανείς δεν τολμάει να το κάνει αυτό στην Αμερική»...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT