Keep it up, girls!

Keep it up, girls! Facebook Twitter
0

Το συγκρότημα που δημιουργήθηκε στο δωμάτιο της Emma Gazeστο Brighton, έχοντας ως πρότυπο τους αναρχοπάνκ Ολλανδούς Ex, άλλαξε αρκετές φορές τη σύνθεσή του και τα μουσικά του στυλ, για να καταλήξει να θεωρείται ένα από τα πιο δυναμικά γυναικεία συγκροτήματα του παρόντος, με την εκτίμηση του κοινού και των κριτικών. Τα μέλη του συγκροτήματος μπορεί να έχουν διασκορπιστεί και να ζουν σε διάφορα σημεία του κόσμου, από την Οξφόρδη και το Βερολίνο, μέχρι την Πράγα και το Λος Άντζελες, παρ' όλα αυτά παραμένει συμπαγές και οι σχέσεις των κοριτσιών μεταξύ τους είναι καλύτερες από ποτέ.

«Όλες αισθανθήκαμε την ανάγκη να φύγουμε από το Brightonγια αρκετό καιρό», λέει η Gaze, «θα ήταν άσχημο για μας να ήμασταν εδώ τη στιγμή που δεν το θέλαμε. Όταν επιστρέφεις είσαι με τις μπαταρίες γεμισμένες, πιο ενθουσιώδης, και όλες αφοσιωνόμαστε σε διαφορετικά πράγματα. Που σημαίνει ότι όταν επιστρέφουμε και γράφουμε μαζί στο στούντιο, οι ιδέες έρχονται φουριόζες. Ησυχάζουμε για ένα λεπτό, μετά λέει μια από μας "να παίξουμε", κάποια ξεκινάει, συμμετέχουμε όλες, κι έτσι συμβαίνει». Οι Electrelane εμφανίστηκαν ως ένα all-girl γκρουπ που παίζει instrumental από άποψη, χωρίς φωνητικά, σε δικιά τους μάλιστα εταιρεία, κάτι αρκετά τολμηρό για γυναικείο συγκρότημα. Το Rocket To The Moonήταν ένα συναρπαστικό ντεμπούτο, ασυνήθιστο για τόσο νεαρής ηλικίας μέλη. Το ότι ήταν γυναίκες έκανε το εγχείρημα ακόμα πιο εντυπωσιακό. «Ήταν ο θρίαμβος του ενθουσιασμού παρά της δεξιοτεχνίας», προσθέτει η Gaze, «ήμασταν ενθουσιασμένες και ευέξαπτες. Ήμασταν αρκετά νέες για να σκεπτόμαστε, θεωρούσαμε ότι όλα γύρω μας είναι cool, αλλά είχαμε την περιέργεια να δοκιμάσουμε σχεδόν τα πάντα. Οι πρώτες μας απόπειρες ήταν αρκετά θορυβώδεις, όχι τόσο thrash όσο στο thrash metal, αλλά λιγάκι χαοτικές. Είχαμε πάντα όμως πολύ συγκεκριμένη ιδέα για το τι θέλαμε να κάνουμε με το συγκρότημα και πάντα το παίρναμε πολύ στα σοβαρά».

Η σύνθεση αποκλειστικά από γυναίκες και ο αγώνας τους ενάντια στο σεξισμό που επικρατεί στο παρασκήνιο της μουσικής είχε προκαλέσει σχόλια στην αρχή, υπόνοιες για ομοερωτισμό κι άλλα τέτοια σεξιστικά κι ενοχλητικά για τις ίδιες. «Οι μηχανικοί ήχου άφηναν σεξουαλικής φύσης υπονοούμενα στην αρχή», λέει η Mia Clarke, η κιθαρίστρια του συγκροτήματος, «μας ρώταγαν τι άλλο κάνουμε με τα όργανα, αλλά αυτό σιγά-σιγά χάθηκε». Η θηλυκή πλευρά του γκρουπ, ωστόσο, δεν χάθηκε ποτέ. Αυτό ακριβώς που τις ενοχλούσε στις αναφορές στον Τύπο, όσο περνούσε ο καιρός άρχισαν να το τονίζουν και να το σχολιάζουν κι οι ίδιες. «Η ερώτηση γιατί δεν παίρνουμε κάποιον άντρα στο συγκρότημα είναι ανόητη. Τους απαντάμε, γιατί δεν ρωτάτε ένα αγορίστικο γκρουπ γιατί δεν παίρνουν μια γυναίκα; Είναι ακριβώς το ίδιο. Υπάρχει ένα θέμα για το πώς είναι τα γυναικεία γκρουπ γενικά, αλλά είναι μάλλον ξεχωριστό θέμα, κοινωνιολογικό. Το να πάρουμε κάποιον άντρα στο συγκρότημα είναι μάλλον θέμα πρακτικό, δεν πιστεύω ότι θα άλλαζε τη μουσική δυναμική τωνElectrelane. Είναι πιο βολικό να είμαστε όλες μας γυναίκες, από την άποψη ότι είναι πιο φτηνό όταν περιοδεύουμε». Στο δεύτερο άλμπουμ τους The Power Out (την πρώτη κυκλοφορία τους στην Too Pure) συνεργάστηκαν με τον Steve Albini, πρόσθεσαν πολύγλωσσα φωνητικά και η δομή των τραγουδιών έγινε περισσότερο ποπ, πιο προσιτή και πλούσια, χαρίζοντάς τους παγκόσμια αναγνώριση. Ακολούθησε το Axes, μάλλον η πιο αδικημένη δουλειά τους, αφού δεν κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία του Power Out. Στο συγκεκριμένο άλμπουμ, που ηχογραφήθηκε σε διάφορα αμερικάνικα στούντιο, επέστρεψαν στα ορχηστρικά κομμάτια, με το περιβόητο πια Gone Darkerνα έχει χτιστεί πάνω στον ήχο ενός περαστικού τρένου, την ώρα που ηχογραφούσαν στην Αριζόνα.

Το φετινό άλμπουμ τους No shouts, No Callsείναι ίσως το καλύτερό τους. Δεν διαφοροποιείται από τον οικείο πια ήχο τους, οι στίχοι είναι όμως πιο προσωπικοί, οι φωνές είναι πιο επίμονες, όλα τα στοιχεία που τις καθιέρωσαν είναι παρόντα στον υπερθετικό. Στο μεταξύ πρόλαβαν να γίνουν φανατικές οπαδοί του ποδοσφαίρου, να περιοδεύσουν σε ολόκληρο τον κόσμο και να γίνουν αγαπημένες του αμερικάνικου κοινού. «Μας παίρνουν πολύ περισσότερο στα σοβαρά στην Αμερική», λέει η Emma, «στην Αγγλία έχουμε ακόμα ηλίθιους που φωνάζουν "βγάλτε λίγο έξω τα βυζιά σας", κανείς δεν τολμάει να το κάνει αυτό στην Αμερική»...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ