Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964

Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964 Facebook Twitter
1

Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964 Facebook Twitter
Το αποκορύφωμα του σόου ήταν όταν ο Brown τραγούδησε το “Please, Please, Please” κι έπεσε στα γόνατα του από την έξαψη...

Με αφορμή την ταινία για την ζωή του James Brown, - που προβάλλεται αυτές τις μέρες στους ελληνικούς κινηματογράφους - το New Yorker έκανε ένα αφιέρωμα στην θρυλική εμφάνιση του μουσικού το 1964 στην τηλεόραση. Έγραψαν σχετικά ότι το “Get On Up” μια καλή ταινία με εξαιρετικές ερμηνείες είναι το δεύτερο καλύτερο φιλμ που έχει γίνει για τον θρυλικό καλλιτέχνη. Το πρώτο δεν είναι άλλο από την εμφάνιση του στα T.A.M.I awards το 1964. Ήταν τόσο συγκλονιστική και σοκαριστική η εμφάνιση του για την εποχή που επισκίασε τους Rolling Stones που έκλεισαν την βραδιά. Και μάλιστα τους στοίχειωσε για το υπόλοιπο της καριέρας τους.

-M.Π.

 

O Brown χόρευε και τραγουδούσε σαν δαιμονισμός, σαν να μην υπήρχε αύριο και το αποτέλεσμα σύμφωνα με τον αρθρογράφο του New Yorker ήταν τα πιο ερωτικά, εκρηκτικά, συναρπαστικά 18 λεπτά που είχαν παιχτεί ποτέ στην τηλεόραση όπως και η πιο ηλεκτρισμένη περφόρμανς στην ιστορία της μεταπολεμικής αμερικάνικης μουσικής.

 

Κανείς δεν είχε δει τίποτα παρόμοιο τότε στην τηλεόραση. O Brown χόρευε και τραγουδούσε σαν δαιμονισμός, σαν να μην υπήρχε αύριο και το αποτέλεσμα σύμφωνα με τον αρθρογράφο του New Yorker ήταν τα πιο ερωτικά, εκρηκτικά, συναρπαστικά 18 λεπτά που είχαν παιχτεί ποτέ στην τηλεόραση όπως και η πιο ηλεκτρισμένη περφόρμανς στην ιστορία της μεταπολεμικής αμερικάνικης μουσικής. 

Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964 Facebook Twitter
Ο Brown δεν ήταν καθόλου χαρούμενος που θα έπαιζε πριν από τους Rolling Stones. Τους θεωρούσε ερασιτέχνες...

«Χόρεψα τόσο άγρια που ο μάνατζερ μου άρχισε να κλαίει. Έπρεπε όμως να το κάνω. Απέναντι μου είχα ποπ καλλιτέχνες – εγώ ήμουν R&B. Έπρεπε να δείξω σε όλους την διαφορά και πίστεψε πραγματικά ήταν πολύ δύσκολο. Δεν νομίζω ότι είχαν δει ποτέ στην ζωή τους έναν άνθρωπο να χορεύει τόσο γρήγορα», δήλωσε μετά. 

Το 1964 λίγους μήνες μετά το ψήφισμα του νόμου για τα πολιτικά δικαιώματα, το πρόγραμμα του T.A.M.I. show [Διεθνή Νεανικά Βραβεία Μουσικής]  ήταν γεμάτο από εμφανίσεις μαύρων μουσικών όπως οι Chuck Berry, Marvin Gaye, the Supremes, Smokey Robinson and the Miracles και φυσικά ο James Brown με τους Famous Flames. Την εκπομπή θα έκλειναν οι Rolling Stones που είχαν έρθει από την Αγγλία με σκοπό να παίξουν R&B στην χώρα που το γέννησε. Οι Stones που έτρεφαν μια τεράστια εμμονή με την «μαύρη» μουσική εκείνο το διάστημα ήξεραν πολύ καλά ποιος ήταν ο James Brown και τι μπορούσε να κάνει. Και ο Brown δεν ήταν καθόλου χαρούμενος που θα έπαιζε πριν από αυτούς. Τους θεωρούσε ερασιτέχνες. Αλλά ούτε και ο Mick Jagger που σκεφτόταν σοβαρά να μην βγει από το καμαρίνι του από το σοκ. 

Έπαιξε χωρίς διακοπή τρία κομμάτια στην σειρά, τα  Out of Sight”, “Prisoner of Love,” και  το "Please, Please, Please”. Έκλεισε με το “Night Train". Το αποκορύφωμα ήταν το “Please, Please, Please” που έπεσε στα γόνατα του από την έξαψη και για πρώτη φορά έβαλε πάνω στην σκηνή την περίφημη κάπα όπως συνήθιζε να κάνει αργότερα στις συναυλίες του. Έλεγε γι' αυτό  «Είναι μια πνευματική κατάσταση. Έχεις μπλεχτεί κάπου και δεν θέλεις να τα παρατήσεις. Αυτός είναι ο ορισμός της ψυχής. Το να μπλέκεις και να προσπαθούν να σε σταματήσουν και απλά να μην θέλεις να σταματήσεις. Η ιδέα της κάπας ήρθε αργότερα επειδή είναι καλό για το σόου.»

Στις αρχές της καριέρας τους, οι Stones δεν είχαν ακόμη την αυτοπεποίθηση και το σθένος πάνω στην σκηνή που θα αποκτούσαν αργότερα και ο Jagger θεωρήθηκε ένας αναιμικός περφόρμερ. Ο Marvin Gaye τον είχε πλησιάσει τότε και του είχε πει απλά να βγει στην σκηνή και να κάνει ότι καλύτερο μπορεί. Ο Richards είχε δηλώσει για εκείνη την εμφάνιση τους ότι ήταν το μεγαλύτερο λάθος της καριέρας τους – το να βγουν να παίξουν μετά τον Brown δηλαδή. Δεν το ξέχασαν ποτέ και σήμερα ο Jagger είναι ένας από τους παραγωγούς του φιλμ “Get On up”. O Brown σίγουρα είχε μια πολυτάραχη ζωή. Ήταν βασανισμένος αλλά και βάναυσος χαρακτήρας ταυτόχρονα αλλά έβγαζε μια απόκοσμη ακτινοβολία πάνω στην σκηνή και αυτά τα 18 λεπτά στην τηλεόραση δείχνουν αυτό ακριβώς.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Private Recordings»: Στο δωμάτιο του Μίκη

Μουσική / Σε πρόβα με τον Μίκη, ενώ το σταθερό κουδουνίζει μάταια

Τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη, το διπλό άλμπουμ «Private Recordings» φέρνει στο φως ανέκδοτες ηχογραφήσεις του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη, που ξαναζωντανεύουν το αξεπέραστο μουσικό του αποτύπωμα.
ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΟΥΒΑΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια