Γιατί ο Ariel Pink είναι τελικά ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του

Γιατί ο Ariel Pink είναι τελικά ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του Facebook Twitter
Τον κατέταξαν ανάμεσα στους πρώτους καλλιτέχνες που είχαν εμμονή με το παρελθόν και έφτιαχναν hauntology μουσική.
0

Τον Οκτώβριο του 2014 ο Ariel Pink ξεσήκωσε σάλο στη μουσική βιομηχανία όταν έκανε αρνητικά σχόλια για τη Madonna. Είπε ότι η διάσημη τραγουδίστρια έχει ξεπέσει και ότι αρνήθηκε μια πρόταση που του έγινε να της γράψει τραγούδια. Η Grimes τον κατηγόρησε για μισογυνισμό. Και η Madonna δήλωσε ότι δεν είχε ακούσει ποτέ το όνομά του. Τότε όμως τον έμαθε. Και συνεπώς τον πρόσεξε όλος ο κόσμος. Αργότερα έστελνε φιλιά και στις δύο μέσα από τα social media. Ήταν ίσως από τις πιο ιδιοφυείς κινήσεις της καριέρας του, μιας καριέρας που πάντα χαρακτηριζόταν από σκαμπανεβάσματα και συνήθως μια σνομπ αδιαφορία από την πλευρά των μουσικοκριτικών για το πολυσχιδές ταλέντο του. 

Τις πρώτες του απόπειρες στη μουσική τις έκανε όταν ήταν 10 χρονών. Ο Ariel Rosenberg γεννήθηκε το 1978 στην Καλιφόρνια, γιος ενός γαστρεντερολόγου με εβραϊκή καταγωγή. Παράτησε τις σπουδές του στην Καλών Τεχνών του Beverly Hills για να πιάσει δουλειά σε ένα δισκάδικο πριν ασχοληθεί με τη μουσική. «Για να κρύψω την προσωπικότητά μου τραγουδούσα με διαφορετικές φωνές και χρησιμοποιούσα εξώφυλλα που δεν μου έμοιαζαν». Αυτό τον ώθησε να υιοθετήσει μια εκκεντρική στάση που ακόμη και σήμερα δεν φαίνεται να έχει αποβάλει.

 

Αν και παραγνωρισμένος στο μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας –αν έλεγες ότι σου άρεσε ο Ariel Pink πριν από 10 χρόνια σε κοιτούσαν με μισό βλέμμα, κάτι που εξηγεί εν μέρει τον λόγο που έχει αποκτήσει τόσο φανατικό κοινό−, κατάφερε να δημιουργήσει ένα μουσικό είδος από μόνος του.

Το 2004 η τύχη του αλλάζει. Πέφτει στα χέρια των Animal Collective ένα από τα πιο σημαντικά άλμπουμ των '00s, ίσως το σημαντικότερο. Το «Doldrums» ήταν μια δύναμη της φύσης. Η φιλοσοφία του Pink για το πώς φανταζόταν την ιδανική μουσική ήταν κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο. Ήχοι και μελωδίες παιγμένες με τέτοιον τρόπο που πραγματικά δεν είχε ξανακουστεί ποτέ μέχρι τότε. Ένα περίεργο κράμα αθώας νοσταλγίας της κουλτούρας της κασέτας, μασημένων copy paste φωνητικών και ρυθμών και εμμονικών στίχων, που όμως ήταν αθεράπευτα ποπ. Φυσικά, τα έγραφε όλα μόνος του, στο δωμάτιό του. Μέχρι και τα διάφορα εφέ τα έκανε με το στόμα του, σαν ερασιτέχνης beatboxer. Ο Ariel Pink έφερε επανάσταση στον τρόπο που χρησιμοποιούσαν τότε τα μέσα ηχογραφήσεως και στην υφή του ίδιου του ήχου π.χ. το κασετόφωνο έχει την ίδια δημιουργική χρήση όπως η κιθάρα στα κομμάτια του.

Γιατί ο Ariel Pink είναι τελικά ένας από τους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του Facebook Twitter

Η μουσική του είχε έναν lo-fi χαρακτήρα, αλλά αποδείχτηκε καθοριστική για το chillwave κίνημα στα μέσα του 2000 και για μια γενιά νέων μουσικών που ξεκινούσαν τότε. Ξαναέκανε το DIY κουλ.

Αν και παραγνωρισμένος στο μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας –αν έλεγες ότι σου άρεσε ο Ariel Pink πριν από 10 χρόνια σε κοιτούσαν με μισό βλέμμα, κάτι που εξηγεί εν μέρει τον λόγο που έχει αποκτήσει τόσο φανατικό κοινό−, κατάφερε να δημιουργήσει ένα μουσικό είδος από μόνος του. Τον κατέταξαν ανάμεσα στους πρώτους καλλιτέχνες που είχαν εμμονή με το παρελθόν και έφτιαχναν hauntology μουσική.

Όσο όμως περνάνε τα χρόνια, ο Ariel Pink φαίνεται ότι δεν μπαίνει σε καλούπια. Λειτουργεί πέρα από αυτά. Μπορεί η μουσική του να φαίνεται πολύπλοκη, συχνά ακατανόητη, αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς. Επηρεασμένος από την αιθιοπική μουσική που κυκλοφορεί ακόμη και σήμερα κυρίως σε κασέτες, προσπαθούσε να μιμηθεί τους Αφρικανούς ήρωές του. Αυτό έγινε ακόμη πιο ξεκάθαρο όταν υπέγραψε στην 4AD και αποφάσισε να φτιάξει μπάντα. Με τον πρώτο του «καθαρό» δίσκο, το «Before Today», αποτίνει έναν αριστουργηματικό φόρο τιμής σε όλη αυτή την αφρικανική σκηνή.

Πέρα από το «Reminiscences», την instrumental διασκευή στο κομμάτι της Yeshimebet Dubale, «I remember a man», υπάρχει ένα τρομερό κλιπ από μια εμφάνιση των Ariel Pink's Haunted Graffitti που ερμηνεύουν το «Menopause Man» και παίζουν σαν να είναι ένα συγκρότημα από την Αιθιοπία, με τα ίδια blues vibes.

Στο τελευταίο του άλμπουμ «Pom Pom» ξεφεύγει ακόμη μια φορά και πάει ένα βήμα μπροστά. Κάνει ένα νεύμα στον κορυφαίο Frank Zappa με τη βοήθεια του συχωρεμένου Kim Fowley.

Το 2011 είχαμε τη χαρά να τον προσκαλέσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των Lifo Nights. Αυτός ο λιλιπούτειος και ευγενικός άνδρας που δεν καθόταν ποτέ ήσυχος σε μια θέση ούτε για ένα λεπτό απέδειξε έμπρακτα πάνω στη σκηνή ότι ανήκει στους σπουδαιότερους μουσικούς της γενιάς του, αν όχι της σύγχρονης ποπ μουσικής από τη δεκαετία του '60 μέχρι και σήμερα.

Ιnfo: 

Ariel Pink, 06.06.2015, Main Stage

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT