Footloose

Footloose Facebook Twitter
0

Το footwork είναι ένα μικρό παρακλάδι του juke house που δημιουργήθηκε στα γκέτο του Σικάγο. Ελάχιστα δημοφιλές στην ήπειρο στην οποία γεννήθηκε, όπως πολλά ηλεκτρονικά είδη που χάνονται στο mainstream, βρήκε στην Ευρώπη πιο πρόσφορο έδαφος. Ο ιδιοφυής Mike Paradinas (ή αλλιώς μ-Ziq) τη χρονιά που τελειώνει στέγασε κάτω απ’ τη δισκογραφική του δύο απ’ τα χαρακτηριστικά άλμπουμ του είδους: το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum.

Ως DJ Diamond, o Karlis Griffin χρησιμοποιεί τα samples του με τη λογική του hip hop. Οι επιρροές του, άλλωστε, προέρχονται από εκεί (g-funk, σόουλ). Άφθονο σε ιδέες και ήχους ετερόκλητους μεταξύ τους (νομίζεις πως έτη φωτός χωρίζουν το φτιαγμένο για τα dancefloors «Decoded» απ’ το «Rep Yo Clique», που θυμίζει Dr. Dre σε παραγωγή Juan Atkins), το «Flight Muzik» έχει τη μυρωδιά των δρόμων της πόλης.

H πραγματική έκπληξη, όμως, της χρονιάς για το είδος είναι το «Room(s)» του Travis Stewart, ή αλλιώς Machinedrum, που ηχογραφεί κι ως Sepalcure με τη συνδρομή του Praveen Sharma. Λαμπρό παράδειγμα της underground χορευτικής μουσικής που έρχεται απ’ την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το «Room(s)» τρέχει ασταμάτητα, λες κι έχει μπλοκάρει το pause. Στο εμβληματικό «She died there» χρησιμοποιεί ένα φωνητικό sample, το οποίο επαναλαμβάνει συνεχώς πάνω από έναν φρενήρη ρυθμό, σαν να έχει επιταχύνει επί 10 κομμάτι του Burial. Στο «Sacred Frequency», πατώντας σ’ ένα χαρακτηριστικό house pattern, χτίζει ένα δεύτερο κομμάτι στη ραχοκοκαλιά του κλιμακωτά, ενώ στο «GBYE» όλα τρέχουν σε ταχύτητες juke, με τις R’n’B φωνές διαμελισμένες να προσπαθούν να πιάσουν το βήμα.

Το «Room(s)» είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα άλμπουμ της μετα-dubstep εποχής: θυμίζει άπειρα πράγματα του πρόσφατου παρελθόντος, χωρίς ν’ ανήκει σε καμιά κατηγορία αποκλειστικά. Juke, ghetto house, footwork, dubstep ή IDM; Το τέλος της μουσικής ετικέτας.

Το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum κυκλοφορούν από την Planet Mu.

 

Reviews

 

Drake

Take Care

[Young Money/Universal Republic]

Δεύτερο προσωπικό άλμπουμ για τον Καναδό Drake, το «Take Care» έρχεται ως απαραίτητο συμπλήρωμα του υπερ-προβεβλημένου «House of Balloons» του Weeknd. Η άψογη παραγωγή (μεταξύ άλλων, από Jamie XX, The Weeknd και Lil Wayne) δίνει στο άλμπουμ ένα ιλουστρασιόν περίβλημα, που σε συνδυασμό με την (soft μεν, καλόγουστη δε) αισθητική του Drake το κάνει να ξεχωρίζει απ’ τον σωρό των R'n'B δίσκων που έρχονται απ’ την Αμερική τα τελευταία χρόνια. Οι συμμετοχές της Rihanna και της Nicki Minaj του χαρίζουν credits, όχι όμως και σπουδαία singles. Το «Take Care» θα ήταν σπουδαίο για το είδος, αν δεν πλάτειαζε τόσο. Δεκαοκτώ κομμάτια μετά, όλα δείχνουν διογκωμένα κι ο Drake δεν έχει ακόμα το εκτόπισμα που θα σου επέτρεπε να παραβλέψεις κάτι τέτοιο.

***

 

Oneohtrix Point Never

Replica

[Software Records]

O Daniel Lopatin χτυπάει για δεύτερη φορά μέσα στο 2011, μετά τη συνεργασία του με τον Joel Ford (ως Ford & Lopatin στο «Channel Pressure»). Το «Replica» σπαρταράει σαν χτυπημένο ζώο, πετώντας στον ανυποψίαστο ακροατή τηλεοπτικές διαφημίσεις των ‘80s με εκτροχιασμένα synths, χαοτικά φωνητικά και πιανιστικά σόλο σε cut’n’paste μορφή. Άβολο άκουσμα, ωστόσο τελείως πρωτότυπο, το «Replica» φτιάχνει μια υποκατηγορία ηλεκτρονικής μουσικής από μόνο του.

***½

 

Boris

New Album

[Sargent House]

Όσοι έμαθαν τους Γιαπωνέζους Boris με το «Pink» και το «Heavy Rocks», καλό θα ήταν να κρατήσουν αποστάσεις απ’ το «New Album» του 2011. Η φασαρία εκτοπίστηκε για χάρη της j-pop. Ως εφηβικό girl/boy band, οι Boris αδιαφορούν για το sludge/doom metal που τους έκανε γνωστούς και χρησιμοποιούν τις κιθάρες με σκοπό τρίλεπτα τραγούδια, κατάλληλα για τίτλους έναρξης κινουμένων σχεδίων. Όχι ότι δεν υπάρχουν οι στιγμιαίες εκλάμψεις (περιέργως όταν κάνουν synthpop, όπως στο «Luna»), αλλά μοιάζει αδύνατο να το πάρεις στα σοβαρά τέτοια μουσική στροφή. Τους Sunn O))) τους ρώτησαν;

**

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ