Footloose

Footloose Facebook Twitter
0

Το footwork είναι ένα μικρό παρακλάδι του juke house που δημιουργήθηκε στα γκέτο του Σικάγο. Ελάχιστα δημοφιλές στην ήπειρο στην οποία γεννήθηκε, όπως πολλά ηλεκτρονικά είδη που χάνονται στο mainstream, βρήκε στην Ευρώπη πιο πρόσφορο έδαφος. Ο ιδιοφυής Mike Paradinas (ή αλλιώς μ-Ziq) τη χρονιά που τελειώνει στέγασε κάτω απ’ τη δισκογραφική του δύο απ’ τα χαρακτηριστικά άλμπουμ του είδους: το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum.

Ως DJ Diamond, o Karlis Griffin χρησιμοποιεί τα samples του με τη λογική του hip hop. Οι επιρροές του, άλλωστε, προέρχονται από εκεί (g-funk, σόουλ). Άφθονο σε ιδέες και ήχους ετερόκλητους μεταξύ τους (νομίζεις πως έτη φωτός χωρίζουν το φτιαγμένο για τα dancefloors «Decoded» απ’ το «Rep Yo Clique», που θυμίζει Dr. Dre σε παραγωγή Juan Atkins), το «Flight Muzik» έχει τη μυρωδιά των δρόμων της πόλης.

H πραγματική έκπληξη, όμως, της χρονιάς για το είδος είναι το «Room(s)» του Travis Stewart, ή αλλιώς Machinedrum, που ηχογραφεί κι ως Sepalcure με τη συνδρομή του Praveen Sharma. Λαμπρό παράδειγμα της underground χορευτικής μουσικής που έρχεται απ’ την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το «Room(s)» τρέχει ασταμάτητα, λες κι έχει μπλοκάρει το pause. Στο εμβληματικό «She died there» χρησιμοποιεί ένα φωνητικό sample, το οποίο επαναλαμβάνει συνεχώς πάνω από έναν φρενήρη ρυθμό, σαν να έχει επιταχύνει επί 10 κομμάτι του Burial. Στο «Sacred Frequency», πατώντας σ’ ένα χαρακτηριστικό house pattern, χτίζει ένα δεύτερο κομμάτι στη ραχοκοκαλιά του κλιμακωτά, ενώ στο «GBYE» όλα τρέχουν σε ταχύτητες juke, με τις R’n’B φωνές διαμελισμένες να προσπαθούν να πιάσουν το βήμα.

Το «Room(s)» είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα άλμπουμ της μετα-dubstep εποχής: θυμίζει άπειρα πράγματα του πρόσφατου παρελθόντος, χωρίς ν’ ανήκει σε καμιά κατηγορία αποκλειστικά. Juke, ghetto house, footwork, dubstep ή IDM; Το τέλος της μουσικής ετικέτας.

Το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum κυκλοφορούν από την Planet Mu.

 

Reviews

 

Drake

Take Care

[Young Money/Universal Republic]

Δεύτερο προσωπικό άλμπουμ για τον Καναδό Drake, το «Take Care» έρχεται ως απαραίτητο συμπλήρωμα του υπερ-προβεβλημένου «House of Balloons» του Weeknd. Η άψογη παραγωγή (μεταξύ άλλων, από Jamie XX, The Weeknd και Lil Wayne) δίνει στο άλμπουμ ένα ιλουστρασιόν περίβλημα, που σε συνδυασμό με την (soft μεν, καλόγουστη δε) αισθητική του Drake το κάνει να ξεχωρίζει απ’ τον σωρό των R'n'B δίσκων που έρχονται απ’ την Αμερική τα τελευταία χρόνια. Οι συμμετοχές της Rihanna και της Nicki Minaj του χαρίζουν credits, όχι όμως και σπουδαία singles. Το «Take Care» θα ήταν σπουδαίο για το είδος, αν δεν πλάτειαζε τόσο. Δεκαοκτώ κομμάτια μετά, όλα δείχνουν διογκωμένα κι ο Drake δεν έχει ακόμα το εκτόπισμα που θα σου επέτρεπε να παραβλέψεις κάτι τέτοιο.

***

 

Oneohtrix Point Never

Replica

[Software Records]

O Daniel Lopatin χτυπάει για δεύτερη φορά μέσα στο 2011, μετά τη συνεργασία του με τον Joel Ford (ως Ford & Lopatin στο «Channel Pressure»). Το «Replica» σπαρταράει σαν χτυπημένο ζώο, πετώντας στον ανυποψίαστο ακροατή τηλεοπτικές διαφημίσεις των ‘80s με εκτροχιασμένα synths, χαοτικά φωνητικά και πιανιστικά σόλο σε cut’n’paste μορφή. Άβολο άκουσμα, ωστόσο τελείως πρωτότυπο, το «Replica» φτιάχνει μια υποκατηγορία ηλεκτρονικής μουσικής από μόνο του.

***½

 

Boris

New Album

[Sargent House]

Όσοι έμαθαν τους Γιαπωνέζους Boris με το «Pink» και το «Heavy Rocks», καλό θα ήταν να κρατήσουν αποστάσεις απ’ το «New Album» του 2011. Η φασαρία εκτοπίστηκε για χάρη της j-pop. Ως εφηβικό girl/boy band, οι Boris αδιαφορούν για το sludge/doom metal που τους έκανε γνωστούς και χρησιμοποιούν τις κιθάρες με σκοπό τρίλεπτα τραγούδια, κατάλληλα για τίτλους έναρξης κινουμένων σχεδίων. Όχι ότι δεν υπάρχουν οι στιγμιαίες εκλάμψεις (περιέργως όταν κάνουν synthpop, όπως στο «Luna»), αλλά μοιάζει αδύνατο να το πάρεις στα σοβαρά τέτοια μουσική στροφή. Τους Sunn O))) τους ρώτησαν;

**

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ