Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά!

 Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά! Facebook Twitter
0

Θυμάμαι τον Σαββόπουλο πίσω στο 2005 όταν κάναμε το ντοκιμαντέρ ''Ζωντανοί στο Κύτταρο-Σκηνές Ροκ''. Τον συνάντησα στο στούντιο του συνθέτη και ντραμίστα Γιώργου Τρανταλίδη στην Αγία Παρασκευή. Εκεί ήταν και ο Γιάννης Bach Σπυρόπουλος, συνεργάτης του Νιόνιου από τα 70s. Είχαν γράψει ένα τραγούδι ο Τρανταλίδης με τον Bach και θέλαμε τον Σαββόπουλο να το πει στους τίτλους τέλους. Στίχους ο Bach, μουσική ο Τρανταλίδης και κιθάρα έπαιζε ο συχωρεμένος Δήμης Παπαχρήστου. Ήταν απόγευμα και το ίδιο βράδυ θα πηγαίναμε όλοι παρέα στο πάρτι για τη λήξη των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ κάπου στον Κεραμικό - για την ακρίβεια, θέλαμε πολύ να παραστεί και ο Σαββόπουλος χωρίς να έχουμε σιγουρέψει τη ''συμμετοχή'' του. Βάζουμε, λοιπόν, ν'ακούσουμε το τραγούδι ως demo με τη φωνή του Bach. Πρώτη φορά το άκουγα κι εγώ. Το κομμάτι ήταν ένα ρυθμικό ηλεκτρικό blues με ένα φοβερό σόλο του Παπαχρήστου (πιθανώς να είναι και η τελευταία ηχογράφηση μ'αυτόν τον σπουδαίο μουσικό), αλλά με στίχους εστιασμένους στον Παύλο Σιδηρόπουλο και στη σχέση του με τη διαβόητη Γιόλα. Καθόλου παράξενο - σκέφτηκα με τη μία - εφόσον, τόσο ο Τρανταλίδης, όσο και ο Bach αγαπούσαν πολύ τον μακαρίτη και ήθελαν να του καταθέσουν το δικό τους φόρο τιμής. Μάλλον όμως το τραγούδι δεν έκανε για ένα ντοκιμαντέρ που αφορούσε συνολικά στην ιστορία του ελληνικού rock. Το ακούει ο Σαββόπουλος, εντυπωσιάστηκε από τη μουσική του Τρανταλίδη, σκάλωσε όμως - όπως και όλοι μας - με κάποιους ''αλήτικους'' στίχους του Bach: ''Ξέρω κι αυτήν την καρΓιόλα που σ' έκανε πρεζάκι''...Μάλλον δεν θα το τραγουδούσε, σα να το καταλάβαμε όλοι μας με μεγάλη στενοχώρια και ειδικά εγώ που θα ήταν τεράστια τιμή να είχα ένα πρωτότυπο κομμάτι με τον Σαββόπουλο. Πραγματικά, χωρίς περιστροφές γυρνάει ο Νιόνιος και λέει του Bach: ''Γιάννη μου, εγώ είμαι παππούς με εγγονάκια πλέον, δε μπορώ να λέω για καργιόλες και πρεζάκια''.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του

Συμφωνήσαμε όλοι προς μεγάλη μας λύπη, επαναλαμβάνω. Ο Bach λατρεύει τον Σαββόπουλο, δε θα μπορούσε ούτε κατά διάνοια να κοντραριστεί μαζί του. ''Πάει, αυτό ήταν'' έλεγα μέσα μου, ''ούτε που θα πατήσει ο Νιόνιος στο πάρτι της ταινίας''! Ετοιμαζόμαστε να φύγουμε από το στούντιο, ''Γιάννη, θα με πάρεις εσύ μαζί σου'' κάνει ο Σαββόπουλος του Bach και το χαμόγελο επιστρέφει. Φτάνουμε στον Κεραμικό, σε ένα bar - restaurant που πλέον δεν υπάρχει. Εκεί ήταν ήδη η Λήδα Χαλκιαδάκη, η Κωχ, η Δέσποινα η Γλέζου, αλλά και η Λαιστρυγόνα, η δεύτερη rock μπάντα του Σαββόπουλου από τα παλιά, σε απαρτία σχεδόν: Γιώργος Γαβαλάς, Κώστας Καραμήτρος και η Στέλλα Γαδέδη. Αν εξαιρέσεις τον Bach μόνο ο Θεολόγος Στρατηγός και ο Βαγγέλης Γερμανός απουσίαζαν.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του, τη ''Δημοσθένους λέξις'', τη ''Θεία Μάρω'', τον ''Παλιάτσο και το ληστή''! Ο Γαβαλάς να τον συνοδεύει όρθιος με το μπάσο του, η Κωχ λίγο μετά να τραγουδάει μαζί του το ''Σαν τον Καραγκιόζη'' και τα Μακρινά Ξαδέρφια, το συγκρότημα που είχα χρησιμοποιήσει στο ντοκιμαντέρ, να παίζουν το ρόλο backing band. Στο μεταξύ, κόσμος από τις διπλανές καφετέριες και τα εστιατόρια που πήρε χαμπάρι τι γινόταν, άρχισε να κατακλύζει το χώρο. Ουρές σχηματίστηκαν για να ακούσουν live τον Σαββόπουλο σε ένα κανονικό flash back στα χίπικα ελληνικά 70s.

Και δεν θα ξεχάσω έναν κύριο με γενειάδα και τραγιάσκα που με πιάνει και μου λέει: ''Ρε μεγάλε, πως ήταν αυτό απόψε; Πλήρωσα 100 ευρώ για να δω live τον Σαββόπουλο εκεί που τραγούδαγε, μας βάλαν σε ένα τραπέζι πίσω - πίσω και σήμερα τον έχω στο μισό μέτρο μπροστά μου να μου τραγουδάει και να δακρύζω''. Όταν επέστρεψα σπίτι και συνειδητοποίησα πως ένας ανόητος που τού'χα δώσει την κάμερα, είχε πάρει μόνο εικόνα και όχι ήχο από το σπάνιο αυτό event, μου 'ρθε την επόμενη να του τη σπάσω στο κεφάλι!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ