Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά!

 Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά! Facebook Twitter
0

Θυμάμαι τον Σαββόπουλο πίσω στο 2005 όταν κάναμε το ντοκιμαντέρ ''Ζωντανοί στο Κύτταρο-Σκηνές Ροκ''. Τον συνάντησα στο στούντιο του συνθέτη και ντραμίστα Γιώργου Τρανταλίδη στην Αγία Παρασκευή. Εκεί ήταν και ο Γιάννης Bach Σπυρόπουλος, συνεργάτης του Νιόνιου από τα 70s. Είχαν γράψει ένα τραγούδι ο Τρανταλίδης με τον Bach και θέλαμε τον Σαββόπουλο να το πει στους τίτλους τέλους. Στίχους ο Bach, μουσική ο Τρανταλίδης και κιθάρα έπαιζε ο συχωρεμένος Δήμης Παπαχρήστου. Ήταν απόγευμα και το ίδιο βράδυ θα πηγαίναμε όλοι παρέα στο πάρτι για τη λήξη των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ κάπου στον Κεραμικό - για την ακρίβεια, θέλαμε πολύ να παραστεί και ο Σαββόπουλος χωρίς να έχουμε σιγουρέψει τη ''συμμετοχή'' του. Βάζουμε, λοιπόν, ν'ακούσουμε το τραγούδι ως demo με τη φωνή του Bach. Πρώτη φορά το άκουγα κι εγώ. Το κομμάτι ήταν ένα ρυθμικό ηλεκτρικό blues με ένα φοβερό σόλο του Παπαχρήστου (πιθανώς να είναι και η τελευταία ηχογράφηση μ'αυτόν τον σπουδαίο μουσικό), αλλά με στίχους εστιασμένους στον Παύλο Σιδηρόπουλο και στη σχέση του με τη διαβόητη Γιόλα. Καθόλου παράξενο - σκέφτηκα με τη μία - εφόσον, τόσο ο Τρανταλίδης, όσο και ο Bach αγαπούσαν πολύ τον μακαρίτη και ήθελαν να του καταθέσουν το δικό τους φόρο τιμής. Μάλλον όμως το τραγούδι δεν έκανε για ένα ντοκιμαντέρ που αφορούσε συνολικά στην ιστορία του ελληνικού rock. Το ακούει ο Σαββόπουλος, εντυπωσιάστηκε από τη μουσική του Τρανταλίδη, σκάλωσε όμως - όπως και όλοι μας - με κάποιους ''αλήτικους'' στίχους του Bach: ''Ξέρω κι αυτήν την καρΓιόλα που σ' έκανε πρεζάκι''...Μάλλον δεν θα το τραγουδούσε, σα να το καταλάβαμε όλοι μας με μεγάλη στενοχώρια και ειδικά εγώ που θα ήταν τεράστια τιμή να είχα ένα πρωτότυπο κομμάτι με τον Σαββόπουλο. Πραγματικά, χωρίς περιστροφές γυρνάει ο Νιόνιος και λέει του Bach: ''Γιάννη μου, εγώ είμαι παππούς με εγγονάκια πλέον, δε μπορώ να λέω για καργιόλες και πρεζάκια''.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του

Συμφωνήσαμε όλοι προς μεγάλη μας λύπη, επαναλαμβάνω. Ο Bach λατρεύει τον Σαββόπουλο, δε θα μπορούσε ούτε κατά διάνοια να κοντραριστεί μαζί του. ''Πάει, αυτό ήταν'' έλεγα μέσα μου, ''ούτε που θα πατήσει ο Νιόνιος στο πάρτι της ταινίας''! Ετοιμαζόμαστε να φύγουμε από το στούντιο, ''Γιάννη, θα με πάρεις εσύ μαζί σου'' κάνει ο Σαββόπουλος του Bach και το χαμόγελο επιστρέφει. Φτάνουμε στον Κεραμικό, σε ένα bar - restaurant που πλέον δεν υπάρχει. Εκεί ήταν ήδη η Λήδα Χαλκιαδάκη, η Κωχ, η Δέσποινα η Γλέζου, αλλά και η Λαιστρυγόνα, η δεύτερη rock μπάντα του Σαββόπουλου από τα παλιά, σε απαρτία σχεδόν: Γιώργος Γαβαλάς, Κώστας Καραμήτρος και η Στέλλα Γαδέδη. Αν εξαιρέσεις τον Bach μόνο ο Θεολόγος Στρατηγός και ο Βαγγέλης Γερμανός απουσίαζαν.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του, τη ''Δημοσθένους λέξις'', τη ''Θεία Μάρω'', τον ''Παλιάτσο και το ληστή''! Ο Γαβαλάς να τον συνοδεύει όρθιος με το μπάσο του, η Κωχ λίγο μετά να τραγουδάει μαζί του το ''Σαν τον Καραγκιόζη'' και τα Μακρινά Ξαδέρφια, το συγκρότημα που είχα χρησιμοποιήσει στο ντοκιμαντέρ, να παίζουν το ρόλο backing band. Στο μεταξύ, κόσμος από τις διπλανές καφετέριες και τα εστιατόρια που πήρε χαμπάρι τι γινόταν, άρχισε να κατακλύζει το χώρο. Ουρές σχηματίστηκαν για να ακούσουν live τον Σαββόπουλο σε ένα κανονικό flash back στα χίπικα ελληνικά 70s.

Και δεν θα ξεχάσω έναν κύριο με γενειάδα και τραγιάσκα που με πιάνει και μου λέει: ''Ρε μεγάλε, πως ήταν αυτό απόψε; Πλήρωσα 100 ευρώ για να δω live τον Σαββόπουλο εκεί που τραγούδαγε, μας βάλαν σε ένα τραπέζι πίσω - πίσω και σήμερα τον έχω στο μισό μέτρο μπροστά μου να μου τραγουδάει και να δακρύζω''. Όταν επέστρεψα σπίτι και συνειδητοποίησα πως ένας ανόητος που τού'χα δώσει την κάμερα, είχε πάρει μόνο εικόνα και όχι ήχο από το σπάνιο αυτό event, μου 'ρθε την επόμενη να του τη σπάσω στο κεφάλι!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT