«Είχα Καρδιά που Άνθιζε»: Οι CHÓRES παντρεύουν τη μουσική παράδοση με το σήμερα

Είχα Καρδιά που Άνθιζε Facebook Twitter
Φωτ.: Valeria Isaeva
0

Στις 29 Ιουνίου, στις 20:00, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων η γυναικεία χορωδία CHÓRES (Κόρες), σε καλλιτεχνική διεύθυνση της Μαρίνας Σάττι, συμπράττει με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» και πραγματοποιεί ειδική μουσική παράσταση. Τμήμα των εσόδων θα προσφερθεί για την ενίσχυση του σκοπού και του έργου του Συλλόγου.

Η εκδήλωση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ της χορωδίας CHÓRES, του Πανελλήνιου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» και του Προγράμματος «Είσαι Γυναίκα. Είσαι Δύναμη!», της Novartis Hellas, με στόχο την υποστήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών μέσα από την τέχνη.

Οι CHÓRES θα τραγουδήσουν επί σκηνής μαζί με μέλη του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» και με όχημα τη μουσική θα μας μεταφέρουν από τόπο σε τόπο της Ελλάδας, αναδεικνύοντας διαφορετικές μουσικές παραδόσεις, δίνοντάς τους νέα πνοή με την ακαπέλα πολυφωνική ερμηνεία τους και το χαρακτηριστικό ηχόχρωμα τους.

ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ - CHÓRES

Με αφορμή αυτή τη μουσική συνάντηση, συνεργάζονται με 3+6 επιφανείς συνθέτες, με τον καθένα τους να προσεγγίζει και να τιμά την παράδοση με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο.

Ο τζαζίστας Πέτρος Κλαμπάνης κάνει ανασκαφή στο παρελθόν αναπολώντας τα παιδικά του βιώματα από τις χορωδίες και μαντολινάτες των νησιών του Ιονίου και γυρίζει πίσω σε αυτές με τραγούδια από τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Κεφαλονιά, μέσα από τον σημερινό, μουσικό του εαυτό.

Ο εθνομουσικολόγος Αλέξανδρος Καψοκαβάδης εμπνέεται από τις ανώνυμες μουσικές παραδόσεις της Μεσογείου, των Βαλκανίων, της Κεντρικής Ευρώπης και του Καυκάσου και τις συνδυάζει με στίχους από την ελληνική δημοτική ποίηση της Κέρκυρας, της Κάσου, της Κρήτης και της Μάνης, ακουμπώντας σε διαχρονικά και πανανθρώπινα θέματα, όπως ο χαμένος έρωτας, η αγάπη, το μοιρολόι και το νανούρισμα.

Είχα Καρδιά που Άνθιζε Facebook Twitter

Ο λόγιος συνθέτης Φίλιππος Τσαλαχούρης επεξεργάζεται τραγούδια από τη συλλογή «Τραγούδια των Δωδεκανήσων» του σπουδαίου Ελβετού μουσικού και λαογράφου της παραδοσιακής μας μουσικής Σαμουέλ Μπο-Μποβί.

Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με τις λόγιες επεξεργασίες των: Νίκου Κυπουργού, Μάρθας Μαυροειδή, Άλκη Μπαλτά, Άκη Τριανταφύλλου, Χρήστου Σαμαρά και Lajos Bárdos.

ΣΕ ΜΕΛΕΤΑ Τ' ΑΧΕΙΛΙ ΜΟΥ - CHÓRES

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής:
Πέτρος Κλαμπάνης, ΕΠΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ
Δύο ήλιοι δυο φεγγάρια, Μέσης, Καλλιώρα να χουν οι ελιές, Είχα καρδιά που άνθιζε, Παραπότζι.
Μουσική διδασκαλία: Σιμέλα Εμμανουηλίδου, Ειρήνη Πατσέα
Μουσική διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα

Αλέξανδρος Καψοκαβάδης, ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΟΥ ΝΑ ΓΡΑΨΩ
Δίχως μαχαίρια και σπαθιά, Νανούρισμα, Τα πάθη μου να γράψω, Γλυκομιλιά, Σε μελετά τ’ αχείλι μου.
Μουσική διδασκαλία: Σιμέλα Εμμανουηλίδου, Ειρήνη Πατσέα
Μουσική διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα

Φίλιππος Τσαλαχούρης, ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Παραξύπνημα, Κοντομπλεγμένη λεμονιά, Σαρανταπέντε λεμονιές, Μάνα, ήρτεν η άνοιξη, ο βοσκός κι ο βασιλιάς, Κάτω στη Ρόδο, Κάτω στ’ άγριο περιβόλι.
Μουσική διδασκαλία - διεύθυνση: Χριστίνα Πουπάλου

Νίκος Κυπουργός, Μάρθα Μαυροειδή, Άλκης Μπαλτάς, Άκης Τριανταφύλλου, Χρήστος Σαμαράς και Lajos Bárdos, ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πλένω στο κρύο ρέμα (Ν. Κυπουργός), Κοιμάσαι κόρη μ’ (Μ. Μαυροειδή), Τραγούδι των που-λιών, Χελιδονίσματα (Α. Μπαλτάς), Γιατί πουλί μου (Α. Τριανταφύλλου), Κόκκινη κλειστή δεμένη, Η λυγερή, Τί να το καμ’ η μάνα σου, Αγία Μαρίνα (Α. Μπαλτάς), Άστραψεν η ανατολή, Μηλίτσα (Χ. Σαμαράς), Πεντοζάλι, Ικαριώτικος, Τρεις κοπέλες λυγερές (Lajos Bárdos), Κλήδονας, Το Μαργούδι (Μ. Μαυροειδή).

Μουσική διδασκαλία, Διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα
Κινησιολογία: Σταύρος Ίκμπαλ
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι
Διεύθυνση παραγωγής: Νάντια Σαμαρά
Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Μαρίνα Σακελλαρίου
Επιμέλεια κειμένου: Πάρις Κωνσταντινίδης, Μαρίνα Σακελλαρίου
Ηχοληψία: Ekelon

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων από το δίκτυο της
Viva

CHÓRES: Το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs (κόρες) αποτελεί ένα φυτώριο καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε το 2017, ως απόρροια μιας σειράς καλλιτεχνικών εκδηλώσεων της Μαρίνας Σάττι με σκοπό την ανάδειξη του διεθνούς παραδοσιακού ρεπερτορίου, με στόχο να συνδυάσει την εκπαίδευση στη μουσική, τον χορό και την υποκριτική με την παράσταση (performance) και την καλλιτεχνική έκφραση. Οι chórεs πλέον αριθμούν περισσότερες από 150 γυναίκες ηλικίας 13 έως 55 ετών, συνεργάζονται με αναγνωρισμένους διδάσκοντες από διαφορετικούς καλλιτεχνικούς χώρους και σκοπός είναι το σύνολο να εξελιχθεί σε μια ισχυρή κοινότητα αλληλοϋποστήριξης, που να ευνοεί την ανάπτυξη καλλιτεχνών με ευρύτητα και κοινωνική αντίληψη.

Ακολουθήστε τις #CHÓRES στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για συνεχείς ενημερώσεις σχετικά με τις δράσεις τους @chores.voices:
Facebook
Instagram
To event
www.chores.gr

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ