«Είχα Καρδιά που Άνθιζε»: Οι CHÓRES παντρεύουν τη μουσική παράδοση με το σήμερα

Είχα Καρδιά που Άνθιζε Facebook Twitter
Φωτ.: Valeria Isaeva
0

Στις 29 Ιουνίου, στις 20:00, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων η γυναικεία χορωδία CHÓRES (Κόρες), σε καλλιτεχνική διεύθυνση της Μαρίνας Σάττι, συμπράττει με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» και πραγματοποιεί ειδική μουσική παράσταση. Τμήμα των εσόδων θα προσφερθεί για την ενίσχυση του σκοπού και του έργου του Συλλόγου.

Η εκδήλωση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ της χορωδίας CHÓRES, του Πανελλήνιου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» και του Προγράμματος «Είσαι Γυναίκα. Είσαι Δύναμη!», της Novartis Hellas, με στόχο την υποστήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών μέσα από την τέχνη.

Οι CHÓRES θα τραγουδήσουν επί σκηνής μαζί με μέλη του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» και με όχημα τη μουσική θα μας μεταφέρουν από τόπο σε τόπο της Ελλάδας, αναδεικνύοντας διαφορετικές μουσικές παραδόσεις, δίνοντάς τους νέα πνοή με την ακαπέλα πολυφωνική ερμηνεία τους και το χαρακτηριστικό ηχόχρωμα τους.

ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ - CHÓRES

Με αφορμή αυτή τη μουσική συνάντηση, συνεργάζονται με 3+6 επιφανείς συνθέτες, με τον καθένα τους να προσεγγίζει και να τιμά την παράδοση με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο.

Ο τζαζίστας Πέτρος Κλαμπάνης κάνει ανασκαφή στο παρελθόν αναπολώντας τα παιδικά του βιώματα από τις χορωδίες και μαντολινάτες των νησιών του Ιονίου και γυρίζει πίσω σε αυτές με τραγούδια από τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Κεφαλονιά, μέσα από τον σημερινό, μουσικό του εαυτό.

Ο εθνομουσικολόγος Αλέξανδρος Καψοκαβάδης εμπνέεται από τις ανώνυμες μουσικές παραδόσεις της Μεσογείου, των Βαλκανίων, της Κεντρικής Ευρώπης και του Καυκάσου και τις συνδυάζει με στίχους από την ελληνική δημοτική ποίηση της Κέρκυρας, της Κάσου, της Κρήτης και της Μάνης, ακουμπώντας σε διαχρονικά και πανανθρώπινα θέματα, όπως ο χαμένος έρωτας, η αγάπη, το μοιρολόι και το νανούρισμα.

Είχα Καρδιά που Άνθιζε Facebook Twitter

Ο λόγιος συνθέτης Φίλιππος Τσαλαχούρης επεξεργάζεται τραγούδια από τη συλλογή «Τραγούδια των Δωδεκανήσων» του σπουδαίου Ελβετού μουσικού και λαογράφου της παραδοσιακής μας μουσικής Σαμουέλ Μπο-Μποβί.

Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με τις λόγιες επεξεργασίες των: Νίκου Κυπουργού, Μάρθας Μαυροειδή, Άλκη Μπαλτά, Άκη Τριανταφύλλου, Χρήστου Σαμαρά και Lajos Bárdos.

ΣΕ ΜΕΛΕΤΑ Τ' ΑΧΕΙΛΙ ΜΟΥ - CHÓRES

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής:
Πέτρος Κλαμπάνης, ΕΠΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ
Δύο ήλιοι δυο φεγγάρια, Μέσης, Καλλιώρα να χουν οι ελιές, Είχα καρδιά που άνθιζε, Παραπότζι.
Μουσική διδασκαλία: Σιμέλα Εμμανουηλίδου, Ειρήνη Πατσέα
Μουσική διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα

Αλέξανδρος Καψοκαβάδης, ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΟΥ ΝΑ ΓΡΑΨΩ
Δίχως μαχαίρια και σπαθιά, Νανούρισμα, Τα πάθη μου να γράψω, Γλυκομιλιά, Σε μελετά τ’ αχείλι μου.
Μουσική διδασκαλία: Σιμέλα Εμμανουηλίδου, Ειρήνη Πατσέα
Μουσική διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα

Φίλιππος Τσαλαχούρης, ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Παραξύπνημα, Κοντομπλεγμένη λεμονιά, Σαρανταπέντε λεμονιές, Μάνα, ήρτεν η άνοιξη, ο βοσκός κι ο βασιλιάς, Κάτω στη Ρόδο, Κάτω στ’ άγριο περιβόλι.
Μουσική διδασκαλία - διεύθυνση: Χριστίνα Πουπάλου

Νίκος Κυπουργός, Μάρθα Μαυροειδή, Άλκης Μπαλτάς, Άκης Τριανταφύλλου, Χρήστος Σαμαράς και Lajos Bárdos, ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πλένω στο κρύο ρέμα (Ν. Κυπουργός), Κοιμάσαι κόρη μ’ (Μ. Μαυροειδή), Τραγούδι των που-λιών, Χελιδονίσματα (Α. Μπαλτάς), Γιατί πουλί μου (Α. Τριανταφύλλου), Κόκκινη κλειστή δεμένη, Η λυγερή, Τί να το καμ’ η μάνα σου, Αγία Μαρίνα (Α. Μπαλτάς), Άστραψεν η ανατολή, Μηλίτσα (Χ. Σαμαράς), Πεντοζάλι, Ικαριώτικος, Τρεις κοπέλες λυγερές (Lajos Bárdos), Κλήδονας, Το Μαργούδι (Μ. Μαυροειδή).

Μουσική διδασκαλία, Διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα
Κινησιολογία: Σταύρος Ίκμπαλ
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι
Διεύθυνση παραγωγής: Νάντια Σαμαρά
Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Μαρίνα Σακελλαρίου
Επιμέλεια κειμένου: Πάρις Κωνσταντινίδης, Μαρίνα Σακελλαρίου
Ηχοληψία: Ekelon

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Προπώληση εισιτηρίων από το δίκτυο της
Viva

CHÓRES: Το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs (κόρες) αποτελεί ένα φυτώριο καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε το 2017, ως απόρροια μιας σειράς καλλιτεχνικών εκδηλώσεων της Μαρίνας Σάττι με σκοπό την ανάδειξη του διεθνούς παραδοσιακού ρεπερτορίου, με στόχο να συνδυάσει την εκπαίδευση στη μουσική, τον χορό και την υποκριτική με την παράσταση (performance) και την καλλιτεχνική έκφραση. Οι chórεs πλέον αριθμούν περισσότερες από 150 γυναίκες ηλικίας 13 έως 55 ετών, συνεργάζονται με αναγνωρισμένους διδάσκοντες από διαφορετικούς καλλιτεχνικούς χώρους και σκοπός είναι το σύνολο να εξελιχθεί σε μια ισχυρή κοινότητα αλληλοϋποστήριξης, που να ευνοεί την ανάπτυξη καλλιτεχνών με ευρύτητα και κοινωνική αντίληψη.

Ακολουθήστε τις #CHÓRES στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για συνεχείς ενημερώσεις σχετικά με τις δράσεις τους @chores.voices:
Facebook
Instagram
To event
www.chores.gr

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ