Το άλμπουμ της εβδομάδας: Παύλος Παυλίδης - Μια πυρκαγιά σ’ ένα σπιρτόκουτο

Το άλμπουμ της εβδομάδας: Παύλος Παυλίδης - Μια πυρκαγιά σ’ ένα σπιρτόκουτο Facebook Twitter
Ο καινούριος δίσκος του Παύλου είναι ομολογουμένως πιο αβίαστος, εξωστρεφής, ματζόρε και «ανεβαστικός».
0

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Το άλμπουμ της εβδομάδας: Παύλος Παυλίδης - Μια πυρκαγιά σ’ ένα σπιρτόκουτο Facebook Twitter
Σε τελική ανάλυση, θα έλεγα ότι και σε αυτόν το δίσκο, ο Παύλος κάνει για μια ακόμα φορά αυτό που ξέρει να κάνει πάρα πολύ καλά με τον δικό του απαράμιλλο τρόπο.

Ο προηγούμενος δίσκος του Παύλου (και πολύ συνειδητοποιημένα αναφέρομαι σε αυτόν ως «Παύλο» και όχι ως «Παυλίδη», ακριβώς γιατί όσοι και όσες τον ακούμε τόσα χρόνια τον νιώθουμε δικό μας άνθρωπο) ξένισε ίσως κάποιους, καθώς χαρακτηρίστηκε ως «μινιμαλιστικός» και «εσωστρεφής». Το γεγονός αυτό μου φάνηκε καθ’ όλα παράδοξο, καθώς έτσι μπορούν να χαρακτηριστούν όλες ανεξαιρέτως οι δουλειές του Παύλου. Και αυτό γιατί ακόμα και οι πιο ηλεκτρικές στιγμές του διαθέτουν αυτή την ήρεμη εσωτερικότητα και την λιτή εικονοπλασία, ανεξάρτητα από το πόσο λεπτοδουλεμένες είναι οι μελωδίες τους και από το πόσο πολύς δυναμισμός χαρακτηρίζει το παίξιμο των B-Movies.

Ένα μόλις χρόνο λοιπόν μετά το «Στον Διπλανό Ουρανό», ο Παύλος μας χαρίζει έναν καινούριο δίσκο, ομολογουμένως πιο αβίαστο, εξωστρεφή, ματζόρε και «ανεβαστικό», κάτι που προοικονομείται εξάλλου και από τα έντονα χρώματα στο artwork. Στο τελευταίο έχει συμβάλει και ο ζωγράφος Στέφανος Ρόκος, όπως και στο «Αυτό το πλοίο που όλο φτάνει» του 2010. Περιέχει τραγούδια που ηχογραφήθηκαν κατά το ίδιο διάστημα με αυτά που αποτέλεσαν την τελευταία δουλειά του, ο ίδιος όμως προτίμησε να τα κυκλοφορήσει φέτος σαν μια ενιαία δουλειά για λόγους ενότητας ως προς το ύφος και τον ήχο τους.

Σε αυτόν το δίσκο, ο Παύλος κάνει για μια ακόμα φορά αυτό που ξέρει να κάνει πάρα πολύ καλά με τον δικό του απαράμιλλο τρόπο. Και αυτό δεν είναι άλλο από το να μοιράζει απλόχερα τόνους συναισθημάτων στην μικρή χρονική διάρκεια ενός τραγουδιού, πάντα συνεπικουρούμενος από τις εξαιρετικές μουσικές ικανότητες και τη δεξιοτεχνία στο παίξιμο των B-Movies.

 

Και στον δίσκο αυτό, ο Παύλος δημιουργεί τον ήχο της άνοιξης. Η τελευταία αποτελεί το κατ’ εξοχήν σύμβολο της αναγέννησης της φύσης – και κατ’ επέκταση, της ζωής – μέσα από αιώνια σταθερές διεργασίες. Τα δέντρα ανθίζουν, ο ήλιος λάμπει χωρίς να τυφλώνει, τα λουλούδια μοσχοβολάνε, οι νύχτες γίνονται πιο γλυκές - μα όλα αυτά δεν γίνονται ποτέ πανομοιότυπα. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λοιπόν ο Παύλος χρησιμοποιεί τα δικά του σταθερά μοτίβα και τους προσωπικούς του άξονες αναφοράς για να δημιουργήσει έναν κόσμο οικείο, σε καμία περίπτωση όμως επαναλαμβανόμενο.

Άδειοι σταθμοί όπου το επόμενο τρένο πάει στο τέλος του κόσμου, διακριτικές μπασογραμμές, λόγια που ανατινάζονται όπως άλλοτε το φως της Κυριακής τα μεσημέρια, φωτεινές ποπ μελωδίες σε ορισμένα σημεία και ευαίσθητες κλειστοφοβικές μουσικές σε κάποια άλλα, η Θεσσαλονίκη με τους πύργους, το λιμάνι και την παραλία της, η φρίκη και η αγωνία στις ακτές του παραδείσου (των νησιών όπου φτάνουν κάθε μέρα τυραννισμένοι άνθρωποι ή της Χαλκιδικής όπου το χρυσάφι γίνεται δηλητήριο;), αιθέρια και ταξιδιάρικη ατμόσφαιρα ακόμα και χωρίς στίχους στο φινάλε του δίσκου, πουλιά, ποτάμια και αστέρια, ηλεκτρικές κιθάρες σε πρώτο πλάνο και μια κοπέλα που βγαίνει ξανά στον ίδιο δρόμο και, αντί να κοιτάξει να τον αστυνόμο που κοιτάζει τα παιδιά, βλέπει έναν κήπο με κάτι άγνωστα λουλούδια. Όλα είναι εδώ για άλλη μια φορά, χωρίς ποτέ να είναι ίδια. Δις εις τον αυτόν ποταμόν ουκ αν εμβαίης άλλωστε.

Σε τελική ανάλυση, θα έλεγα ότι και σε αυτόν το δίσκο, ο Παύλος κάνει για μια ακόμα φορά αυτό που ξέρει να κάνει πάρα πολύ καλά με τον δικό του απαράμιλλο τρόπο. Και αυτό δεν είναι άλλο από το να μοιράζει απλόχερα τόνους συναισθημάτων στην μικρή χρονική διάρκεια ενός τραγουδιού, πάντα συνεπικουρούμενος από τις εξαιρετικές μουσικές ικανότητες και τη δεξιοτεχνία στο παίξιμο των B-Movies. Τόσο απλά και τόσο πηγαία, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που μια πυρκαγιά ανάβει, καίει και μαίνεται μέσα σε ένα σπιρτόκουτο.

Info:

To Μια πυρκαγιά σ' ένα σπιρτόκουτο κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Inner Ear

 

Η Μαριάννα Βασιλείου γράφει για μουσική στο www.mic.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ