Γαλλία: Ακτιβιστές εμπόδισαν να ανέβει η παράσταση Ικετιδες του Αισχύλου - Κατηγορούν τον σκηνοθέτη για φυλετισμό

Γαλλία: Ακτιβιστές εμπόδισαν να ανέβει η παράσταση Ικετιδες του Αισχύλου - Κατηγορούν τον σκηνοθέτη για φυλετισμό Facebook Twitter
2

Η παράσταση Ικέτιδες του Αισχύλο που επρόκειτο να ανεβεί το βράδυ της Δευτέρας στο φημισμένο πανεπιστήμιο της Σορβόνης, δεν δόθηκε ποτέ καθώς ακτιβιστές εμπόδισαν σε ηθοποιούς και κοινό να μπουν στο θέατρο.

Οι ακτιβιστές κατηγορούν τον σκηνοθέτη για «φυλετισμό» επειδή ορισμένοι από τους ηθοποιούς φορούσαν μαύρες μάσκες.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους ο υπουργός Ανώτατης Εκπαίδευσης Φρεντερίκ Βιντάλ και ο υπουργός Πολιτισμού Φρανκ Ριστέρ καταδικάζουν κατηγορηματικά αυτήν την άνευ προηγουμένου επίθεση στην ελευθερία της έκφρασης και της δημιουργίας στον πανεπιστημιακό χώρο.

Οι κατηγορίες σε βάρος του σκηνοθέτη Φιλίπ Μπρουνέ, του διευθυντή τoυ θιάσου αρχαίου θεάτρου Demodocos, είναι ακατανόητες, συνεχίζουν οι δύο υπουργοί. «Οι Ικέτιδες είναι ένα έργο που στον πυρήνα του φέρει την αντίληψη της υπέρβασης των συγκρούσεων. Εμποδίζοντας το ανέβασμα αυτού του έργου στο όνομα μιας μαχητικής ιδεολογίας, αυτοί οι ταραχοποιοί παίζουν το παιχνίδι των διακρίσεων και του αποκλεισμού που υποτίθεται ότι μάχονται».

Μια μικρή ομάδα, που υποστηρίζει ότι αγωνίζεται κατά του "φυλετισμού" –της αντίληψης ότι τα κοινωνικά φαινόμενα εξηγούνται λόγω κληρονομικών και φυλετικών παραγόντων– εμπόδισε τους ηθοποιούς να μπουν στον χώρο για να ετοιμαστούν για την παράσταση. Το κοινό παρέμεινε επίσης έξω από το αμφιθέατρο Ρισελιέ.

Στο έργο, οι κόρες του Δαναού φτάνουν στο Άργος ως ικέτιδες, για να αποφύγουν τον γάμο με τους ξαδέλφους τους. Οι Δαναΐδες και οι Αργείοι ερμηνεύονταν από γυναίκες και άνδρες ηθοποιούς που φορούσαν μαύρες και λευκές μάσκες.

Το Αντιπροσωπευτικό Συμβούλιο των Ενώσεων των Μαύρων στη Γαλλία (CRAN) ανέφερε ότι αποφάσισε να μποϊκοτάρει την παράσταση αφού δέχτηκε πολλές καταγγελίες από διάφορες οργανώσεις της Σορβόνης. Ο πρόεδρός του, Γκισλέν Βεντέ, έγραψε στον ιστότοπό του ότι «η μεγάλη πλειονότητα των φοιτητών αυτού του ιδρύματος αρνείται να συνδεθεί με αυτή την αφροφοβική, αποικιοκρατική και ρατσιστική προπαγάνδα». Το CRAN έκανε επίσης λόγο για «μια πρακτική που ανάγεται στην εποχή της αποικιακής δουλείας, όπου ένας λευκός μεταμφιέζεται σε μαύρο».

Οι Βιντάλ και Ριστέρ εξέφρασαν πάντως την ευχή να δοθεί τελικά η παράσταση εντός των επόμενων εβδομάδων.

Με πληροφορίες από AFP/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Στην καρδιά του ακτιβιστικού δικαιωματισμού είναι η δυσανεξία για την άλλη άποψη.Δεν πα να χαχανιζουν οι χαχαμπαχανισταί... Εκείνος ο γερμανοεβραίος πριν από ενάμιση αιώνα μας τρύπησε τα μυαλά για πάντα όταν ιδεολογικοποίησε την με το έτσι θέλω επιβολή στο όνομα του καλού της οιασδήποτε οργανωμένης ομάδας συμφερόντων.Αλλά δεν κάνει να το λέμε. Είμεθα γραφικοί.