Φεύγει ο «Πεντάκυκλος» από την Ομόνοια

Φεύγει ο «Πεντάκυκλος» από την Ομόνοια Facebook Twitter
18

Nέες παρεμβάσεις στην Ομόνοια ετοιμάζει ο Δήμος Αθηναίων που σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, θα απομακρύνει τον «Πεντάκυκλο» του Ζογγολόπουλου από την πλατεία και θα τον μεταφέρει στην αρχή της Συγγρού, καθώς εκεί εκτιμά ότι θα αναδειχτεί καλύτερα. Στο δημοτικό συμβούλιο, όπου συζητήθηκε το θέμα, κατέληξαν ότι στην Ομόνοια το έργο δεν «έδεσε» με την πλατεία και δεν αναδείχτηκε, όπως έπρεπε.

Στη θέση του Πεντάκυκλου, υπάρχουν σκέψεις να μεταφερθεί ένα άλλο έργο του Ζογγολόπουλου, ο «Ποσειδώνας».

18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

11 σχόλια
Αυτό που δε μπορώ να καταλάβω είναι πώς κάθε καινούργια παρέμβαση είναι σχεδόν χειρότερη απο την προηγούμενη.Προσωπικά τα έργα του Ζογγολόπουλου δε με ξετρελαίνουν ιδιαίτερα, αλλά αυτά είναι γούστα. Αυτό που κατα τη γνώμη μου λείπει απο την Αθήνα γενικότερα είναι το "πράσινο" και το χρώμα.Ίσως εκεί θα έπρεπε να προσανατολιστούν όσον αφορά την νέα παρέμβαση στην πλατεία...
Υπάρχει αντικειμενικο πρόβλημα και δε μπορεί να μπουν πολλά φυτά και δέντρα στη πλατεία. Απο κάτω είναι ο σταθμός και είναι αδύνατον να προστατευσουν τον σταθμό από την υγρασία και τις διαρροές. Ακόμα και έτσι όπως είναι τώρα θα δεις υγρασίες στα ταβάνια του σταθμού.
ολα ειναι σχετικα και ειναι θεμα γουστου εχει δικιο ο random.ετσι και για να ξεφυγουμε λιγο και για να δειτε πως και το πιο ομορφο συντριβανι στον κοσμο να ειχαμε στην ομονοια σε καποιον δεν θα αρεσε!στην ρωμη απεναντι απο την φοντανα ντι ντεβι υπηρχε ενας μπαρμπερης που δεν του αρεσε το συντριβανι και ειχε βαλει μπροστα στην πορτα του μαγαζιου του μια ζαρτινιερα για να μην το βλεπει.επισης περσι βαλδαλοι προσπαθησαν να το καταστρεψου,ευτυχως με μικρες φθορες γιατι τους συνελαβαν!επομενως ολα ειναι θεμα γουστου!ουτε εμενα παντως μου αρεσει το συγκεκριμενο εργο!
Μεγαλο ρολο παιζει και το που βρισκεται ενα εργο, σε ποια συνοικια , σε αλληλεπιδραση με ποια κτιρια κλπ...πχ οταν ολα τα κτιρια στην ομονοια ηταν νεοκλασσικα πριν τα ριξει ο Καραμανλης, ταιριαζαν απολυτα τα αγαλματα των Μουσων...τα οποια πηγαν στην Καρδιτσα!!!! (Η Αθηνα εχει τα λιγοτερα κλασικιζοντα αγαλματα απο ολες τις ευρωπαικες μεγαλουπολεις!!!)Σημερα που συχνα το αστικο τοπιο ειναι γεματο με ταρατσες , ακομα σιδεριες απο διαφημισεις και καθε ειδους κεραιες...το συγκεκριμενο εργο εμοιαζε με αλλη μια σιδερια .... μου θυμιζε λιγο κατι σιδεριες που στηνονται για ηχεια σε πολιτικες συγκεντρωσεις.Σαφως δεν το ειδα ποτε ολοκληρωμενο, αλλα ετσι οπως ειναι, καλο ειναι να φυγει ...ισως αναδειχτει καλυτερα εκει που θα παει (για μενα πρεπει σε εναν πολυ ανοιχτο χωρο πχ)Ελπιζω ο "Ποσειδωνας" να μην ειναι χειροτερος.ΥΓ Πολλα απο τα αγαλματα που υπηρχαν στις κορυφες νεοκλασικων κτιριων αφαιρεθηκαν με τα χρονια , χωρις ποτε να αντικατασταθουν!!!! Μοναδικο ελληνικο φαινομενο !!!!...πχ τα αγαλματα του Εθνικου Θεατρου στη Αγ Κωνσταντινου.Επισης θυμαμαι πριν γινει το τραμ, ενα στην Καλλιροης με Αρδηττου , στην αρχη ακριβως της Λ Βουλιαγμενης...εναν γυμνο αθλητη....τι απεγινε αυτο αφου λειτουργησε το τραμ? Ξερει κανεις? (στο σπιτι του εργολαβου του τραμ ισως????)
Aς παραμείνουμε λίγο ψύχραιμοι, πριν αρχίσουμε να κράζουμε ο καθένας σύμφωνα με τη δική του αισθητική, φίλε SteliosII.. Ναι ίσως μπορούμε να απαξιώνουμε τα πάντα, ίσως επειδή το ίδιο το μέσο του διαδικτύου με τη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης γνώμης επιτρέπει και την κατάχρηση αυτής..Προσωπικά το γλυπτό και συνολικά η δουλειά του Ζογγολόπουλου μ' αρέσει πολύ, αλλά αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό και δεν καταλαβαίνω πως ένα γλυπτό "αγαπιέται" από τους πολίτες μια πόλης, με ποια κριτήρια κρίνεται ότι αρέσει στους περαστικούς ή στους καθημερινούς χρήστες τις πλατείας.. Απ'το πόσο συχνά βανδαλίζεται μήπως ή από κάποιους αρθρογράφους (της Lifo και άλλων μέσων) που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη όσον αφορά τα αστικά θέματα, όπως αναπλάσεις πλατειών και εκθειάζουν έργα, απορρίπτουν άλλα και προπαντός χαίρονται για τη ζωή στις πλατείες της πόλης..Επίσης, κανείς δεν μας εξηγεί γιατί αφού τοποθετήθηκε το 2001, έπρεπε να φτάσει το 2008 για να λειτουργήσει (http://www.cityofathens.gr/node/7801), άγνωστο σε μένα για πόσο καιρό και να ξαναπέσει σε αχρηστία μέχρι σήμερα.. Το κύριο πρόβλημα του δημόσιου χώρου στην Αθήνα είναι η κακή του συντήρηση, η καθαριότητα και η φροντίδα. Πλατείες στο κέντρο υπάρχουν, και μάλιστα σχεδιασμένες από αρχιτέκτονες, έπειτα από δημόσιους διαγωνισμούς, άλλες καλές, άλλες λιγότερο. Δεν φταίει μόνο ο σχεδιασμός της πλατείας Ομόνοιας, ούτε αν αλλάξει το γλυπτό, διορθώθηκε κάτι, απλά υπάρχει ένα ακόμα θέμα συζήτησης. Δεν χρειάζονται μόνο τραπεζάκια στην Ομόνοια, δημοτικό καφενείο στην Κλαυθμώνος, ούτε άλλες νέες πλατείες Καρύτση και Αγ. Ειρήνης. Ενδιαφέρον και κρατική μέριμνα λείπει για να είναι οι χώροι αυτοί καθαροί, καλοσυντηρημένοι και να τους "αγαπήσει" ο κόσμος.
Το γλυπτό είχε λειτουργήσει με τον τρόπο που είχε σχεδιάσει ο καλλιτέχνης, δηλαδή υδροκινητικά. Το πρόβλημα ήταν ότι κάθε φορά που φυσούσε το νερό έφευγε από την τροχιά του και έπεφτε...πάνω στους περαστικούς, για αυτό και έκριναν ότι καλύτερα να το άφηναν χωρίς την υδροκινητική λειτουργία. Το θέμα είναι ότι το έργο είναι προορισμένο να λειτουργεί ακριβώς με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή υδροκινητικά. Όπως παρουσιάζεται τώρα δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, οπότε κατά την γνώμη μου, καλύτερα θα ήταν να μετακινηθεί κάπου όπου θα μπορεί να λειτουργήσει όπως πρέπει. Τώρα ως προς το θέμα της πολύπαθής πλατείας....ας το αφήσουμε καλύτερα, γιατί έχει μεγάλη ιστορία.
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου.Όμως, ο σχεδιασμός της πλατείας και κάθε δημόσιου χώρου δεν είναι ο πλέον καθοριστικός παράγοντας λειτουργικότητας ή μη αλλά συμβάλλει σημαντικά. Κάθε πλατεία μπορεί να σχεδιαστεί περισσότερο ή λιγότερο φιλόξενη (στοιχεία πρασίνου, θέσεις θέασης και στάσης, παγκάκια, κλίσεις εδάφους, περιβάλλουσες χρήσεις). Εξαρτάται πάντα ποιές κοινωνικές ομάδες θέλεις να προσκαλέσεις.Σχετικά με την πολιτεία και το ρόλο της, φυσικά και οφείλει να συντηρεί κάθε δημόσιο χώρο. Όμως, η "λύση" που ακολουθείται από τις αρχές (τραπεζοκαθίσματα) λέει κάτι και για τη δημόσια αντίληψη περί πλατείας και ελεύθερου χρόνου, στοιχεία που ο Έλληνας -δυστυχώς- συνδυάζει μόνο μέσω της κατανάλωσης (ίσως ως μέσο εδραίωσης του στάτους του).
Από εμάς που σχολιάζουμε αν κάναμε μια μίνι δημοσκόπιση, πόσο καιρό έχουμε να κατεβούμε Ομόνοια; Άντε και φεύγει αυτός ο "Πεντάκυκλος".Τι θα αλλάξει;Τίποτα.
Το συγκεκριμένο γλυπτό το μόνο που προσέφερε όλα αυτά τα χρόνια είναι να δίνει ευκαιρίες ανάβασης σε θερμοαιμους οπαδούς ποδοσφαιρικών ομάδων και οπαδών της eurovision. Άρα ο σκοπός του απέτυχε και καλά θα κάνει να φύγει απο εκεί και να πάει κάπου αλλού. Εστω και στη λήθη της ιστορίας.
κακόμοιρη Ομόνοια όσο πάει και ασχημαίνει... χίλιες φορές να είχε το παλιό συντριβάνι παρά τη τσιμεντόπλακα που κάποιοι ευφάνταστοι αρχιτέκτονες μας επέβαλλαν.
Το παλιό συντριβάνι δεν ήταν καθόλου τυχαίο, ήταν έργο του αρχιτέκτονα Κωνσταντινίδη. Αργότερα το βεβήλωσαν μετατρέποντάς το σε βάση για το δρομέα του Βαρώτσου και η Ομόνοια άρχισε να μετατρέπεται σε πόρνη ξεπλύματος μιζών μέσω διαφόρων καλλιτεχνών. Προφανώς θα πέσει καινούργια μίζα μέσω του κυρίου Ζογγόπουλου.Υ.Γ. Για όσους δεν θυμούνται, πριν από όχι πολλά χρόνια γλυτώσαμε τον πεζόδρομο της Ακρόπολης, έργο του Πικιώνη, που θέλαν να τον ξηλώσουν για να περάσουν καινούργια πλακόστρωση, θυσία στο βωμό της μίζας.
Τα καλά νέα: Φεύγει αυτή η οικτρή σκαλωσιά που παριστάνει το γλυπτό. Ελπίζω όμως όταν λένε "αρχή της Συγγρού" να μην εννοούν κάπου κοντά στην Ακρόπολη...Τα κακά νέα: Ο δημόσιος χώρος πρέπει οπωσδήποτε να υποστεί ένα ακόμα έργο του καλλιτέχνη και συγκεκριμένα αυτό εδώ:http://glypto.wordpress.com/2010/11/23/%ce%b6%ce%bf%ce%b3%ce%b3%ce%bf%ce%bb%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%82-%ce%b3%ce%b9%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%bf%cf%82-zoggolopoulos-giorgos-2/