10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter

10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων

0

Αυτό που ξεκίνησε ως μικρό άρθρο σε ένα ειδικό περιοδικό αυτοκινήτων εξελίχθηκε τελικά σε ένα μεγάλο πρότζεκτ για τον εικονογράφο Helge Jepsen και τον συγγραφέα Michael Kockritz. Το εμπνευσμένο ντουέτο έδωσε ψευδώνυμα σε 99 κλασικά και αγωνιστικά αυτοκίνητα δημιουργώντας έναν ολοκληρωμένο οδηγό για τους μύθους των διάσημων κινητήρων. Το 99 Nicknamed Classic Cars, που εκδόθηκε πρόσφατα από τον εκδοτικό οίκο teNeues φιλοξενεί στις σελίδες του το ολοκληρωμένο πρότζεκτ των δημιουργών σε έναν τόμο που θα αγαπήσουν οι λάτρεις των αυτοκινήτων. Από την Chevrolet 3100 Pickup ή αλλιώς "Bubble Maker" και το Citroën DS ή αλλιώς "Goddess," μέχρι το "Tin Lizzy," της Ford το βιβλίο παρουσιάζει 99 αυτοκίνητα εικονογραφημένα με μεγάλο ταλέντο και αγάπη από τον Helge Jepsen και με τα απαραίτητα ενημερωτικά κείμενα που έγραψε ο Michael Köckritz. Σας παρουσιάζουμε μια μικρή επιλογή. 

10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
McLaren M7A - Double Decker. Κατά τη διάρκεια της F1 του 1968, ο φτερωτός σχεδιασμός αυτής της McLaren μεγάλωσε στους μπροστινούς και πίσω άξονες μετατρέποντάς την σε Double Decker. Αυτό έγινε όταν οι σχεδιαστές συνειδητοποίησαν την σπουδαιότητα της αεροδυναμικής και το γεγονός ότι χρησιμοποιώντας τη βαρύτητα και την αντίσταση του αέρα μπορούν να κάνουν το αυτοκίνητο να κινείται γρηγορότερα.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
Alfa Romeo 1900 C52 - Flying Saucer. Το μικρό μέγεθος αυτής της Alfa Romeo έκανε πολλούς οδηγούς να νοιώθουν περιορισμένοι μέσα στις μικρές της διαστάσεις. Παρόλα αυτά ο Henry Ford, ο ιδρυτής της Ford Motor Company σχολίασε το σχεδιασμό της λέγοντας "Όποτε βλέπω μια Alfa Romeo να περνάει, της βγάζω το καπέλο"
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
Jaguar D-Type - Long Nose. Μετά το 1955 όλες οι Jaguar D-types ήταν γνωστές ως Long Nose γιατί το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου επεκτάθηκε κατά 19 εκατοστά για να αυξηθεί η τελική ταχύτητα στη διαδρομή La Sarthe της Γαλλίας. Το πτερύγιο πίσω από τον οδηγό βασίστηκε σε αεροδυναμικές έρευνες και οι οδηγοί ανέφεραν μία άνευ προηγουμένου σταθερότητα. Παρόλο που το 1955 η D-type βοήθησε τους οδηγούς Mike Hawthorn και Ivor Bueb να κερδίσουν στη γαλλική διαδρομή της Πίστας Λε Μαν, αυτή η νίκη αποδυναμώθηκε από ένα τρομερό ατύχημα στο οποίο σκοτώθηκαν περισσότεροι από 80 θεατές.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
McLaren M8D - Batmobile. Αυτό το διθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε για το Canadian-American Challenge Cup, έναν αγώνα αυτοκινήτων που διεξήχθη μόνο σε αυτές τις δύο χώρες. Το McLaren M8D είχε το παρατσούκλι Batmobile λόγω του αεροδυναμικού του σχεδιασμού. Η απλοποιημένη του μορφή ήταν σαφώς επιτυχημένη γιατί το 1970 οι Denis Hulme, Dan Gurney και Peter Gethin κέρδισαν εννέα από τους 10 αγώνες τους. Ωστόσο, το M8D είναι γνωστό για άλλους λόγους. Την ίδια χρονιά, ο ιδιοκτήτης της ομάδας Bruce McLaren έχασε τη ζωή του σε ένα δυστύχημα σε δοκιμαστική κούρσα στο Κύπελλο Goodwood του West Sussex.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
Chevrolet 150 - Black Widow. Οι μηχανικοί Bradley Dennis και Paul McDuffie ίδρυσαν το Atlanta Tune Up Service και παρά το γεγονός ότι τους είχαν στείλει τα φθηνότερα εμπορικά σήματα της Chevrolet, σύντομα έπεισαν τους κορυφαίους οδηγούς αγωνιστικών αυτοκινήτων της ημέρας να οδηγήσουν γι' αυτούς. Παρατηρώντας την επιτυχία τους, το 1957, η κατασκευάστρια εταιρεία της Chevrolet, η General Motors, δημοσίευσε τον Stock Car Competition Guide, ένα εγχειρίδιο συναρμολόγησης των αγωνιστικών αυτοκίνητων Black Widow. Το χρώμα όλων των αυτοκινήτων ήταν αποκλειστικά το ασπρόμαυρο. Επειδή ποτέ δεν κατασκευάστηκε στις επίσημες γραμμές παραγωγής της Chevrolet, δεν υπάρχουν στοιχεία για τον αριθμό των αυτοκινήτων Black Widow που έχουν παραχθεί.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
Maserati Tipo 61 - Birdcage. Το 1959 ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Maserati, Guido Alfieri συγκόλλησε 200 μεμονωμένους σωλήνες σε ένα σφιχτό πλέγμα. Το χρησιμοποίησε για να διαμορφώσει το σασί - το κάτω μέρος ενός αυτοκινήτου - του Tipo 60. Ως εκ τούτου το όνομά του: το Birdcage. Με την προσθήκη ενός κινητήρα τριών λίτρων, αυτό το αυτοκίνητο θα μπορούσε να εισέλθει στο World Sports Car Series και έτσι γεννήθηκε το Tipo 61. Το 1960, αυτή η Maserati κέρδισε αρκετούς αγώνες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Αυτές οι νίκες συνεχίστηκαν και το 1961 με οδηγούς τους Masten Gregory και Lloyd Casner.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
VW Beetle/Kafer - Herbie. Ο πρωταγωνιστής σε αμέτρητες ταινίες του Χόλιγουντ από τότε που πρωτοεμφανίστηκε στο The Love Bug το 1968, ο Herbie είναι ο σκαραβαίος που πάντα έχει πάνω του τον αριθμό 53. Ο Herbie έχει μαγικές ικανότητες· οδηγεί μόνος του, ανεβαίνει σκαλιά, σκαρφαλώνει σε τοίχους και κερδίζει σε αγώνες αυτοκίνητα που είναι σημαντικά γρηγορότερα.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
Land Rover SIIA SAS - Pink Panther. Υπάρχει ένας πολύ σοβαρός λόγος για το χρώμα του Pink Panther. Το ροζ χρώμα παρέχει την καλύτερη κάλυψη στην έρημο. Το Land Rover Series IIA είναι ένα στρατιωτικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε από την Ειδική Αεροπορική Υπηρεσία του Βρετανικού Στρατού. Ένα ακόμα δημιούργημα της Land Rover το Defender είχε επίσης αυτή την απόχρωση.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
Trabant 601 - Racing Cardboard. Το Trabant 601 το αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για τους Ανατολικο-Γερμανούς το 1964, συμβολίζει για πολλούς την αποτυχία της Ανατολικής Γερμανίας. Το εξωτερικό πλαίσιο του ήταν φτιαγμένο από Duroplast ένα πλαστικό εμποτισμένο με ρητίνη. Αυτό το υλικό έδωσε στο αυτοκίνητο το δεύτερο μισό παρατσούκλι του Racing Cardboard.
10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Facebook Twitter
Mercedes-Benz 300 SL W 198 - Gullwing. Αυτή η γρήγορη, κομψή και ακριβή Mercedes 300 SL έδειξε στον κόσμο ότι το 1954, μόλις 9 χρόνια μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου η Γερμανία μπορούσε ακόμα να κατασκευάζει εξαιρετικά αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από τους πλούσιους και διάσημους, ονομάστηκε Gullwing στην Αμερική καθώς οι ανοιχτές του πόρτες θύμιζαν τα φτερά ενός γλάρου.
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ