Wolfwalkers, Soul, Midnight Sky, Wonder Woman: Τέσσερις ταινίες που μόλις κυκλοφόρησαν

Wolfwalkers, Soul, Midnight Sky, Wonder Woman: Τέσσερις ταινίες που μόλις κυκλοφόρησαν Facebook Twitter
Το «Wolfwalkers» ανατρέπει θεσπέσια τις παραδοσιακές παραβολές και ουσιαστικά μιλά για τον ακτιβισμό της μικρής κοινότητας απέναντι στη σκληρή παγκοσμιοποίηση.
0

Το «Wolfwalkers» του σπουδαίου Τομ Μουρ είναι το καλύτερο animation της χρονιάς και προβάλλεται από την πλατφόρμα της AppleTV. Διαδραματίζεται στην κατεχόμενη από τους Άγγλους Ιρλανδία του 17ου αιώνα και ηρωίδες είναι δυο μαγεμένες γυναίκες, δυο φωτισμένα κορίτσια που οδηγούν τους λύκους στον αγώνα επιβίωσής τους μέσα στο απειλούμενο δάσος.

Η κόρη του κυνηγού και ορφανή από μητέρα, η Ρόμπιν, γίνεται φίλη με ένα ενθουσιώδες θηλυκό πλάσμα, ένα μαγικό υβρίδιο κοριτσιού και λύκου, και μαθαίνει να αγαπά τους εχθρούς της σε ένα πρώτο βήμα για την κατάρριψη των προκαταλήψεων, που θα οδηγήσει σε μεγάλη περιπέτεια κόντρα στον μισητό και γεμάτο μίσος δεσπότη του Κιλκένι.

Παραλλαγή των μύθων για τους κακούς λύκους και τα παιδιά που μεγαλώνουν μέσα στον φόβο, το «Wolfwalkers» ανατρέπει θεσπέσια τις παραδοσιακές παραβολές και ουσιαστικά μιλά για τον ακτιβισμό της μικρής κοινότητας απέναντι στη σκληρή παγκοσμιοποίηση. Αντί να μεταφέρει την οικολογική καρδιά του έργου σε κάποιο εξωτικό χωριό που δέχεται επίθεση από την πολιτισμένη βαρβαρότητα, προσωποποιεί τα στοιχεία της φύσης και τα ζώα, δίνοντάς τους τη χάρη και τη δύναμη που σταδιακά εγκαταλείπουν τον πολιορκημένο από την απληστία αστό.

 

Το αντίπαλο δέος στη φετινή σοδειά του animation είναι το «Soul», που έκανε πρεμιέρα στο Disney+ ανήμερα Χριστούγεννα. Μαζί με τα «Μυαλά που κουβαλάς» και το «Κόκο» συνθέτει μια άτυπη μεταφυσική τριλογία για λογαριασμό της Pixar.

 

Ο Ιρλανδός δημιουργός των «The secret of Kells» και «Song of the sea» εμπνέεται εικαστικά από το γιαπωνέζικο anime, αισθητικά από το κλασικό «δυτικό» κινούμενο σχέδιο και αφηγηματικά από τη λαϊκή παράδοση της ευρύτερης «γειτονιάς» του και ανακατεύει αρχαίες δοξασίες και σύγχρονα αιτήματα σε ένα πλούσιο σε κοντράστ και μεγάλο σε καρδιά φιλμ.

 

Wolfwalkers, Soul, Midnight Sky, Wonder Woman: Τέσσερις ταινίες που μόλις κυκλοφόρησαν Facebook Twitter
Ο Κλούνι, ο οποίος πρωταγωνιστεί, δανείζεται από post-apocalyptic και science fiction περιπέτειες καλύτερες από τον κομψό αλλά λιποβαρή «Ήλιο του Μεσονυκτίου» ‒ ενθέτει μια ημίωρη σεκάνς που παραπέμπει στο «Gravity» του Κουαρόν, ενώ ολόκληρος ο τόνος της ελεγειακής ταινίας πατά στο «Road».

 

Το αντίπαλο δέος στη φετινή σοδειά του animation είναι το «Soul», που έκανε πρεμιέρα στο Disney+ ανήμερα Χριστούγεννα. Μαζί με τα «Μυαλά που κουβαλάς» και το «Κόκο» συνθέτει μια άτυπη μεταφυσική τριλογία για λογαριασμό της Pixar, που εδώ βρίσκει τη φόρμα της, δηλαδή πιάνει δουλειά στη φαντασία, που την έκανε να ξεχωρίσει από το ξεκίνημά της.

 

Το «Soul» είναι το αντίθετο του «Wolfwalkers», στο μέτρο που πραγματεύεται την εντελώς αμερικανική εμμονή με την ατομικότητα και την ιδανική της ενσάρκωση στον κοινωνικό ανταγωνισμό. Άλλωστε, η τζαζ, που είναι το αντικείμενο και το μεγάλο πάθος του πρωταγωνιστή, φημίζεται για την ιδιότυπη εγωκεντρικότητα ενός ιδιώματος που ευνοεί τα σόλο και την προσωπική βελτίωση στις μουσικές ικανότητες ‒ λένε πως οι rockers παίζουν για το κοινό και οι jazzmen για την πάρτη τους.

 

 

Όταν ο Τζο πεθαίνει, αρνείται να δεχτεί το τέλος ως θέσφατο και μαγειρεύει την επιστροφή του στα εγκόσμια για να προλάβει την ευκαιρία της ζωής του, μια βραδιά στο κλαμπ όπου ονειρευόταν να παίξει πιάνο, από τότε που τον πρωτοπήγε ο πατέρας του και μαγεύτηκε. Για να τα καταφέρει, αλλάζει ταυτότητα και χρησιμοποιεί τη σκανταλιάρικη, ασυμβίβαστη ψυχή ενός αγέννητου παιδιού που ακούγεται σαν κορίτσι, αν και δεν έχει ακριβώς φύλο ‒ πώς θα μπορούσε, αφού δεν έχει ακόμη υπάρξει, συνεπώς το εκλαμβάνουμε ως non binary με θηλυκές τάσεις.

 

Κι ενώ το «Wolfwalkers» ποντάρει στις διαβαθμίσεις των χρωμάτων, μεταβαίνοντας έξοχα από τη βαρετή μονοχρωμία του καταπιεσμένου χωριού στο οργιώδες πράσινο του δάσους και στην παγανιστική μετατροπή της ενσάρκωσης, το «Soul» χορεύει σε οικείους urban ρυθμούς, και μάλιστα σε ακριβείς νεοϋορκέζικες τοποθεσίες, προτείνοντας ένα ενισχυμένο οπτικό πλαίσιο της άπιαστης έννοιας του επέκεινα, με τα σχήματα και τις φωτοσκιάσεις που πρωτοείδαμε στο «Inside Out» ‒ και φυσικά με χιούμορ και τρομερή μουσική επένδυση.

 

Η δουλειά του Πιτ Ντόκτερ στο στακάτο μοντάζ και στην τρέλα της πλοκής είναι αξιοθαύμαστη, αλλά το πολυθεματικό έργο θα είχε εξαντληθεί στη φιλόδοξη ιδέα του και στην απλοϊκότητα του μηνύματος της αφοσίωσης σε έναν χρήσιμο και αποδοτικό σκοπό αν δεν υπήρχε η συμβολή αυτού του μικρού κοριτσιού με τον αδούλευτο χαρακτήρα, της 22, που δείχνει τον δρόμο, αν και φαίνεται πελαγωμένη στο πρωθύστερο απωθημένο και την ανεξήγητη δειλία της.

 

Wolfwalkers, Soul, Midnight Sky, Wonder Woman: Τέσσερις ταινίες που μόλις κυκλοφόρησαν Facebook Twitter
Η αμαζόνα Νταϊάνα Πρινς της Γκαλ Γκαντότ, που βρήκε καταφύγιο στο HBO Max, χουζουρεύει στους αιθέρες και προτείνει την αεροδυναμική γροθιά της ως άλλη Supergirl, εναλλάσσει σέξι κοστούμια με φανταχτερές στολές.

 

Το πολυαναμενόμενο «Midnight Sky» του Τζορτζ Κλούνι, που προβάλλεται στο Netflix, βαδίζει αργά και βασανιστικά, όπως ακριβώς κυλά η ζωή του επιστήμονα Ογκουστίν Λόφτχαουζ, που επιλέγει να μείνει μόνος και άρρωστος σε έναν σταθμό του Αρκτικού Κύκλου, λίγες ημέρες μετά από έναν συντριπτικό παγκόσμιο όλεθρο το 2049. Στην προσπάθειά του να αποτρέψει ένα διαστημόπλοιο από το να επιστρέψει στην καμένη Γη, ένα κοριτσάκι, βουβό και φοβισμένο, του κρατά συντροφιά, δίνοντάς του την ικμάδα που χρειάζεται για να κινητοποιηθεί μπροστά στον επερχόμενο κίνδυνο.

 

Ο Κλούνι, ο οποίος πρωταγωνιστεί, δανείζεται από post-apocalyptic και science fiction περιπέτειες καλύτερες από τον κομψό αλλά λιποβαρή «Ήλιο του Μεσονυκτίου» ‒ ενθέτει μια ημίωρη σεκάνς που παραπέμπει στο «Gravity» του Κουαρόν, ενώ ολόκληρος ο τόνος της ελεγειακής ταινίας πατά στο «Road».

 

Η μοναδική ειδοποιός διαφορά είναι η αινιγματική παρουσία του κοριτσιού: δεν είναι απλώς η κινητήρια δύναμη ή ένα σύμβολο ελπίδας και ζωής αλλά ο κρίκος με το παρελθόν και το μέλλον, ο σύνδεσμος μιας σκληρής προσωπικής επιλογής με το τίμημα ενός προφητικού επιστημονικού οράματος, όπως αποκαλύπτεται στην καλύτερη σκηνή της ταινίας, μια συνομιλία που έρχεται στο τελευταίο δεκάλεπτο.

 

 

Η «Wonder Woman» μεταφέρεται στο φλούο, ριγκανικό 1984 και κάνει αυτό που περιμένουμε: επιχειρεί να σώσει τον κόσμο από έναν μεγαλομανή που υφαρπάζει τη μαγική ικανότητα της πραγματοποίησης κάθε ευχής για προσωπικό του όφελος. Η αμαζόνα Νταϊάνα Πρινς της Γκαλ Γκαντότ, που βρήκε καταφύγιο στο HBO Max, χουζουρεύει στους αιθέρες και προτείνει την αεροδυναμική γροθιά της ως άλλη Supergirl, εναλλάσσει σέξι κοστούμια με φανταχτερές στολές, μελαγχολεί στην ιδέα της βίας σαν να προβάρει το ζοφερό μέλλον, φλερτάρει και ρισκάρει με την ουτοπία του μεγάλου έρωτα και προς στιγμήν μάς κάνει να ανησυχούμε όταν μια απρόσωπη συνάδελφος, η Κρίστεν Γουίγκ σε κόντρα ρόλο, ζηλεύει το στυλ και την άνεσή της και θέλει να της μοιάσει, με την κακή έννοια.

 

Ωστόσο, το σίκουελ της Πάτι Τζένκινς τρώει από τα έτοιμα, όσο θόρυβο κι αν κάνει. Το μενού είναι σεταρισμένο: το πολυπληθές κιτς της Θεμίσκυρας για ορεκτικό με προειδοποιητικό μήνυμα μαζί με μια χορταστική κατάβαση εξ ουρανών με το λάσο ανά χείρας, ένα αδικαιολόγητα μακρύ ταξίδι της κυρίως υπόθεσης στην πλοκή κι ένα τραβηγμένο μελό επιδόρπιο σωτηρίας.

 

Η υποσημείωση, ωστόσο, έχει σημασία, με την εμφάνιση-έκπληξη μιας γυναίκας στους τίτλους που μπορεί να αποτελέσει συνέχεια σε κόμικ που ήρθε στη μικρή οθόνη μέσα στις εσώκλειστες γιορτές ως τεκμήριο σταδιακής απομάκρυνσης του κοινού από τον κινηματογραφικό υπερηρωισμό, σε μια φάση που φοβάμαι πως θα χρειαστεί εκ βάθρων ανασύνταξη για να ενεργοποιήσει τον γρήγορο μεταβολισμό των ζηλωτών.

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ