Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν τα δυσάρεστα γεγονότα του 2008 στην Αθήνα , ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
2

Φωτιές, χαρακώματα, μάχες με μολότοφ και κυνηγητά, ένα δυσάρεστο déjà vu για όσους έχουν ζήσει μέρες (και νύχτες) επεισοδίων στην Αθήνα, τότε που καιγόταν το κέντρο.

Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν εκείνες τις στιγμές, ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Είναι κομπάρσοι και ηθοποιοί που γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα, τόσο ρεαλιστικά και πειστικά, που αν βρισκόσουν τυχαία εκεί κοντά ανυποψίαστος δύσκολα θα πίστευες ότι γυρίζεται ταινία.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Όταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός φοιτητής στην Αθήνα, δεν εμφανίζεται στο αεροδρόμιο για να υποδεχθεί τους γονείς του, η μητέρα του, Παρί, θα ξεκινήσει μια αγωνιώδη προσπάθεια να βρει το γιο της. Προερχόμενη από ένα συντηρητικό, θρησκευτικό περιβάλλον, με λιγοστές γνώσεις αγγλικών, στο πρώτο της ταξίδι εκτός Ιράν, η Παρί θα βρεθεί να τριγυρνά μόνη στις πιο σκοτεινές γωνιές μιας άγνωστης, απειλητικής αλλά και γοητευτικής πόλης, θα φτάσει τα όριά της στα άκρα και θα ανακαλύψει τελικά τον ίδιο της τον εαυτό.

Στο ρόλο της Παρί η βραβευμένη Ιρανο-Γερμανή ηθοποιός, Melika Foroutan. Στο ρόλο του συζύγου της ο Ιρανός, Shahbaz Noshir.

Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Στην ταινία κάποια στιγμή η Παρί, ξένη σε ένα άγνωστο περιβάλλον, βρίσκεται τυχαία μέσα στα επεισόδια, σε μια από τις πιο έντονες στιγμές της ιστορίας.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Βιογραφικό Σιαμάκ Ετεμαντί

Ο Σιαμάκ Ετεμαντί γεννήθηκε στην Τεχεράνη. Το 1995 μετακόμισε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε κινηματογράφο στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα. Έχει επίσης παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, μοντάζ και φωτογραφίας. Το 2001 σκηνοθέτησε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, «Βινιέτα», ως ταινία αποφοίτησης, και το 2003 τη δεύτερη, με τίτλο «Παραμυθάς», και χρηματοδότηση της ΕΡΤ. Και οι δύο ταινίες έλαβαν μέρος σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από το 2004 μέχρι το 2011 εργάστηκε εκτενώς ως Α' και Β' βοηθός σκηνοθέτη σε διάφορες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ντοκιμαντέρ. Ταυτόχρονα, εργαζόταν περιστασιακά ως ηθοποιός, τόσο στο σινεμά όσο και στο θέατρο.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Κομπάρσοι και ηθοποιοί γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Η τελευταία του ταινία μικρού μήκους «Cavo D' Oro» πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2012 και ήταν υποψήφια για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους από την ΕΑΚ. Η ταινία βρήκε διανομή στις ελληνικές αίθουσες και είχε μια επιτυχημένη πορεία στα διεθνή φεστιβάλ.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Σιαμάκ. Το σενάριό της αναπτύχθηκε στο Torino Film Lab και στο L'atelier του Φεστιβάλ των Καννών, ενώ βραβεύθηκε ως καλύτερο project στο Cinelink του Φεστιβάλ του Σαράγεβο.

Η ταινία έχει λάβει ήδη χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου (CNC), το Βουλγαρικό Κέντρο Κινηματογράφου (BNFC), το Ολλανδικό Κέντρο Κινηματογράφου (NFF), το πρόγραμμα MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Eurimages.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Info:

Παραγωγή: Heretic (GR), Le Bureau (FR), Topkapi Films (NL), The Chouchkov (BG)

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Τζάμπα έξοδα έκανε η παραγωγή. Ας ζητούσε εικόνες αρχείου απο κάποιο δελτίο ειδήσεων η απλά ας έκαναν μια βόλτα με μια κάμερα ένα Σάββατο βράδυ...
Το ακριβώς αντίθετο θα γίνει. Όταν μελλοντικά τα ΜΜΕ (στο πλαίσιο της τακτικής τους "κάνουμε την τρίχα τριχιά και, ει δυνατόν, κάβο δεσίματος των πλοίων") θα χρειάζεται να μεγαλοποιήσουν ένα συμβάν και να περιγράψουν την "ανομία" και το "άβατο", θα καταφεύγουν συχνά στα πλάνα της ταινίας (fact checkers αγρυπνείτε! Σας περιμένει κάμποση δουλειά!)