Τα απίθανα διαφημιστικά σποτς του Φελλίνι

Τα απίθανα διαφημιστικά σποτς του Φελλίνι Facebook Twitter
1

To 1984, όταν ήταν 64 ετών, ο Φελλίνι συμφώνησε να κάνει μια ταινία μικρού μήκους για το διάσημο ιταλικό απεριτίφ Καμπάρι. Το αποτέλεσμα ήταν το διαφημιστικό με τίτλο "Ω, τι ένα όμορφο τοπίο!", στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Victor Poletti και Silvia Dionisio. Με το τηλεχειριστήριο που κρατά ο άντρας αλλάζει το τοπίο και ο όμορφος  Campo di Miracoli της Πίζας εμφανίζεται στολισμένος από ένα γιγαντιαίο μπουκάλι Καμπάρι.

«Μόλις σε ένα λεπτό», γράφει ο Tullio Kezich στη βιογραφία του Φελλίνι, ο σκηνοθέτης μας αποκαλύπτει ένα κεφάλαιο από την ιστορία της μάχης μεταξύ ανδρών και γυναικών, κάνει αναφορά στη νεύρωση της τηλεόρασης και αφήνει να εννοηθεί ότι δεν πρέπει να υποτιμάμε τα δώρα της φύσης και της ιστορίας που μας προσφέρουν μια στιγμή χαράς.

  

Φελίνι για το Καμπάρι

Την ίδια χρονιά κάνει για τα ζυμαρικά Μπαρίλα το διαφημιστικό Alta Societa ("High Society"), προκειμένου να διαφημίσουν τα ριγκατόνι της εταιρείας. Ο Φελλίνι, όπως και στο Καμπάρι έγραψε το σενάριο και συνεργάστηκε με τον Έννιο Γκουαρνιέρι στην κινηματογράφηση και τον Νικόλα Πιοβάνι στη μουσική. Το ζευγάρι στο εστιατόριο είναι οι Greta Vaian και Maurizio Mauri. Η διαφήμιση της Μπαρίλα θεωρείται από τις λιγότερο εμπνευσμένες του Φελλίνι.

Φελλίνι για την Μπαρίλα

 

Το 1991 ο Φελλίνι έκανε μια σειρά από τρία διαφημιστικά για την Τράπεζα της Ρώμης με τίτλο Che Brutte Notti ή "Τhe Bad Nights." Οι διαφημίσεις προβλήθηκαν το επόμενο έτος και έχουν σχέση με τα όνειρα, τους εφιάλτες και την ψυχανάλυση, θέματα που απασχολούσαν τον Φελλίνι στο καλλιτεχνικό του έργο. Στα συγκεκριμένα διαφημιστικά ο αναλυτής ερμηνεύει το όνειρο και διαβεβαιώνει τον άνθρωπο ότι οι νύχτες του θα είναι ξεκούραστες, αν βάζει τα χρήματά του στην Banco di Roma. Τον ρόλο του ψυχαναλυτή παίζει ο Φερνάντο Ρέι.
Οι διαφημίσεις για την τράπεζα ήταν οι τελευταίες που έκανε ο Φελλίνι. Ο βιογράφος του τις χαρακτηρίζει βαθιά προσωπικές και ευφάνταστες, ένα «ινδιάνικο καλοκαιράκι» στο χρυσό φθινόπωρο του πατριάρχη του κινηματογράφου.

Φελλίνι για την Μπάνκα ντι Ρόμα

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια