Σοκ και δέος: Οι ηθοποιοί που κέρδισαν συγχρόνως υποψηφιότητα για Όσκαρ και για Χρυσό Βατόμουρο

Σοκ και δέος: Οι ηθοποιοί που κέρδισαν συγχρόνως υποψηφιότητα για Όσκαρ και για Χρυσό Βατόμουρο Facebook Twitter
H Άνα ντε Άρμας στο “Blonde”, την ταινία που σάρωσε τις υποψηφιότητες στα φετινά Χρυσά Βατόμουρα
0

Βρισκόμαστε στην κορύφωση της «σεζόν των βραβείων» όπως αποκαλείται η περίοδος που ξεκινά λίγο πριν από τις γιορτές, περνά από ετήσιους θεσμούς όπως οι Χρυσές Σφαίρες και οι λοιπές τελετές απονομής βραβείων των διάφορων ενώσεων κριτικών για να καταλήξει στα Όσκαρ, αναμφίβολα την πιο σημαντική τελετή απονομής κινηματογραφικών βραβείων, που φέτος θα γίνει στις 12 Μαρτίου.   

Στον αντίποδα, υπάρχει ο θεσμός των Χρυσών Βατόμουρων (γνωστών και ως Razzies), μια ετήσια παρωδία των τελετών απονομής που τιμά τις χειρότερες ερμηνείες της χρονιάς στο σινεμά. Τα «Βατόμουρα» ιδρύθηκαν από τον J.B. Wilson και τον Mo Murphy, δύο μεταπτυχιακούς φοιτητές κινηματογράφου και μετέπειτα επαγγελματίες της βιομηχανίας του σινεμά, και η πρώτη τελετή έγινε στις 31 Μαρτίου του 1981, με τα «μεγάλα» βραβεία να κερδίζουν τότε η Μπρουκ Σιλντς για την «Γαλάζια λίμνη» και ο Νιλ Ντάιμοντ για τον «Τραγουδιστή της τζαζ».   

Ανάμεσα στις φετινές υποψηφιότητες για την χειρότερη ερμηνεία της χρονιάς αναμφίβολα ξεχωρίζει η υποψηφιότητα του Τομ Χανκς και μάλιστα σε δύο κατηγορίες, πρώτου ανδρικού ρόλου για τον ρόλο του Τζεπέτο στον «Πινόκιο» της Disney και για δεύτερου για την εκκεντρική ερμηνεία του ως Συνταγματάρχης Πάρκερ στο “Elvis”.  

Υπάρχουν όμως τέσσερις ηθοποιοί που ανήκουν σε μια από τις «κλειστές» λέσχες του κόσμου έχοντας κατορθώσει το ακατόρθωτο: να κερδίσουν συγχρόνως υποψηφιότητα και για Όσκαρ και για Βατόμουρο για την ίδια ταινία.

Άνα ντε Άρμας στο “Blonde”

Σοκ και δέος: Οι ηθοποιοί που κέρδισαν συγχρόνως υποψηφιότητα για Όσκαρ και για Χρυσό Βατόμουρο Facebook Twitter

Παρότι η περίεργη βιογραφία της Μέριλιν Μονρό που σκηνοθέτησε ο Άντριου Ντόμινικ κέρδισε φέτος τις περισσότερες υποψηφιότητες για Χρυσό Βατόμουρο, η πρωταγωνίστρια της ταινίας, η οποία είναι υποψήφια για Όσκαρ α’ γυναικείου ρολου, φάνηκε εκ πρώτης όψεως να την γλιτώνει αφού το όνομά της δεν αναφέρεται στην λίστα με τις χειρότερες ερμηνείες. Τεχνικά όμως είναι και η ίδια υποψήφια αφού βρίσκεται στην κατηγορία με τα χειρότερα ντουέτα για την σκηνή της Μέριλιν με τον Πρόεδρο Κένεντι «στο υπνοδωμάτιο του Λευκού Οίκου». Κάποιοι κριτικοί επέκριναν την δουλειά της στο “Blonde”, θεωρώντας ότι δεν κατάφερε να συλλάβει την ουσία – ή μια ουσία τέλος πάντων – της διάσημης και τραγικής «Ξανθιάς» που υποδύθηκε, άλλοι όμως χαρακτήρισαν έως και «ατρόμητη» την ερμηνεία της, η οποία άξιζε μιας καλύτερης ταινίας.

Γκλεν Κλόουζ στο "Hillbilly Elegy"

Σοκ και δέος: Οι ηθοποιοί που κέρδισαν συγχρόνως υποψηφιότητα για Όσκαρ και για Χρυσό Βατόμουρο Facebook Twitter

Μια από τις πιο διχαστικές ερμηνείες στην πρόσφατη ιστορία υπήρξε αυτή της Γκλεν Κλόουζ στο ρόλο της Μπόνι Βανς στην προπέρσινη κινηματογραφική μεταφορά του αυτοβιογραφικού βιβλίου του Γερουσιαστή J.D. Vance “Hillbilly Elegy”. Στις συνεντεύξεις της η ηθοποιός τόνιζε ότι έκανε «εκτεταμένη έρευνα» προκειμένου να αποδώσει τις ιδιαιτερότητες του ρόλου, παρ’ όλα αυτά υπήρξαν πολλοί κριτικοί που δεν πείστηκαν από την ερμηνεία της.  

Έιμι Ίρβινγκ στο "Yentl"

Σοκ και δέος: Οι ηθοποιοί που κέρδισαν συγχρόνως υποψηφιότητα για Όσκαρ και για Χρυσό Βατόμουρο Facebook Twitter

Βασισμένη στο διήγημα του Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ, η ταινία που σκηνοθέτησε το 1983 η Μπάρμπρα Στρέιζαντ ήταν ένα δραματικό μιούζικαλ με πρωταγωνίστρια την ίδια στο ρόλο μιας νεαρής Εβραίας στην Ανατολική Ευρώπη των αρχών του 20ου αιώνα που επιθυμεί να σπουδάσει, κάτι που της το απαγορεύει η θρησκεία της. Για να το καταφέρει, μεταμφιέζεται σε αγόρι και διεκδικεί μια θέση στην εκκλησιαστική σχολή όπου ερωτεύεται έναν σπουδαστή ο οποίος δεν γνωρίζει ότι είναι γυναίκα. Την ίδια στιγμή την ερωτεύεται (ως αγόρι) η αρραβωνιαστικιά την οποία υποδύεται η Έιμι Ίρβινγκ σε μια ερμηνεία που σε γενικές γραμμές είχε λάβει ευνοϊκές κριτικές.  

Τζέιμς Κόκο στο "Only When I Laugh"

Σοκ και δέος: Οι ηθοποιοί που κέρδισαν συγχρόνως υποψηφιότητα για Όσκαρ και για Χρυσό Βατόμουρο Facebook Twitter

Ο βετεράνος καρατερίστας υποδυόταν έναν άνεργο γκέι ηθοποιό που ήταν ο καλύτερος φίλος της πρωταγωνίστριας (μια αλκοολική πρώην σταρ του Μπρόντγουεϊ που την υποδυόταν η Τζόρτζια Χάινς) αυτής της δραματικής κομεντί που βασιζόταν στο θεατρικό έργο του Νιλ Σάιμον, "The Gingerbread Lady." Κατά κοινή ομολογία, δεν ήταν μια κακή ερμηνεία, πολλοί όμως ήταν εκείνοι που δεν κατάλαβαν ποτέ πώς έφτασε είτε μέχρι τα Όσκαρ είτε μέχρι τα «Βατόμουρα» του 1982.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM