Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
2
Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου με τον Λεονάρντο ντι Κάπριο που δίκαια απέσπασε το Όσκαρ Α' Ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία "Η Επιστροφή".

Η επιστροφή

Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου

Η κινηματογραφική φιλοσοφία του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, προέκταση της δικής του κοσμοθεωρίας, βρίσκει πλήρη εφαρμογή στην «Επιστροφή», με φουλ τις μηχανές σε όλα τα επίπεδα, στο φιλμικό τοπίο, διασταύρωση Ταρκόφσκι με γουέστερν, τις απέραντες εκτάσεις που φώτισε ευαίσθητα ο Εμάνιουελ Λουμπέτσκι, την πνευματική αναγέννηση, τους κύκλους της ζωής, την ανάσταση και την αναγέννηση, την υπέρβαση και, αν θέλετε, την υπερβολή. Οι δύο ήρωες δεν έχουν να χάσουν τίποτα και επιδίδονται σε περιπετειώδη αντίθεση, το δίπολο συνείδησης και ανομίας. Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και ο Τομ Χάρντι κόβουν την ανάσα, με τον πρώτο να αποσπά δίκαια το Όσκαρ, όχι γιατί το άξιζε εδώ και καιρό αλλά κυρίως διότι κράτησε ζωντανές τις παύσεις και αιχμηρή τη δράση. Λίγο αυτός, λίγο η σκηνή με την αρκούδα και ο μύθος μαζί με τον must see θόρυβο που δημιουργήθηκε αμέσως μετά την πρεμιέρα της, η «Επιστροφή» έγινε παγκόσμια εισπρακτική επιτυχία (ακόμη και στην Ελλάδα, κόβοντας πάνω από 300.000 εισιτήρια), αποτελώντας τη λαμπρή εξαίρεση σε έναν ορυμαγδό μέτριων επιδόσεων των ταινιών για ενηλίκους.


La La Land

Ντέιμιαν Σαζέλ

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
H Έμα Στόουν και ο Ράιαν Γκόσλινγκ πρωταγωνιστούν στο La La Land.

Όπως η επιστημονική φαντασία αποτελούσε υποσημείωση πριν από μερικά χρόνια, και με την κατάλληλη συγκυρία και τα σωστά δείγματα το είδος επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο, ενδεχομένως το «La La Land» να δώσει το έναυσμα για την επαναφορά των μιούζικαλ. Εκτός του ότι είναι σπουδαίο, η ώσμωση του δράματος με τη μουσική και τα τραγούδια, αξεδιάλυτα δεμένα μεταξύ τους, είναι το κατάλληλο, σουρεαλιστικό αντίδοτο σε μια εποχή κατάθλιψης και μαυρίλας. Ο Ντέιμιαν Σαζέλ είναι ο ιδανικός μπροστάρης, ένας σοβαρός μελετητής του ιδιώματος, μεγάλος φαν των κλασικών μιούζικαλ της χρυσής εποχής (μανιακός με τις '30s ονειροφαντασίες των Φρεντ Αστέρ-Τζίντζερ Ρότζερς και το «It's always fair weather» των Τζιν Κέλι-Στάνλεϊ Ντόνεν, το κύκνειο άσμα της M-G-M). Με άξονα το σκορ του Τζάστιν Χέρβιτς, ο Σαζέλ προσθέτει τη μελαγχολία του Ζακ Ντεμί και φτιάχνει ένα καταπληκτικό πορτρέτο του Λος Άντζελες, φέρνοντας κοντά μια νέα ηθοποιό και έναν φιλόδοξο μουσικό, τη φοβερή Έμα Στόουν και τον Ράιαν Γκόσλινγκ. Ένα γλυκόπικρο, ρετρό διαμάντι με σύγχρονη ευαισθησία, που τραγουδάει το όνειρο στο διηνεκές.


Τόνι Έρντμαν

Μάρεν Άντε

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Η κωμωδία της Γερμανίδας ξεφυτρώνει άβολα, αλλά εκρηκτικά μέσα από την ανατροπή των οικογενειακών ρόλων και προκαλεί συγκίνηση

Η Μάρεν Άντε χρησιμοποίησε, ως έναν βαθμό, τον πλακατζή πατέρα της ως μοντέλο για τον αξέχαστο ρόλο του Πέτερ Σιμόνιτσεκ, του συνταξιούχου καθηγητή που δοκιμάζει τα όρια του καλού γούστου και της ανοχής των ανύποπτων επισκεπτών, των γειτόνων και κυρίως της κόρης του, που υποδύεται μοναδικά η Σάντρα Χίλερ. Μονίμως στρεσαρισμένη, στέλεχος πολυεθνικής και εκτός έδρας, η Ινές βρίσκεται έτη φωτός μακριά από την εκκεντρική, παλαιοχίπικη νοοτροπία του Γουίνφριντ Κονράντι και η δουλειά της Άντε είναι να φέρει τους δύο κόσμους σε σύγκλιση, όταν εκείνος την επισκέπτεται στο Βουκουρέστι με το ψευδώνυμο Τόνι Έρντμαν και την κάνει ρεζίλι σε κρίσιμα meetings. Η κωμωδία της Γερμανίδας, που είναι η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία, ξεφυτρώνει άβολα, αλλά εκρηκτικά μέσα από την ανατροπή των οικογενειακών ρόλων και προκαλεί συγκίνηση αλλά και τη βαθιά αίσθηση ανθρωπιάς που αφήνει μόνο το αυθεντικό δράμα εμπεριστατωμένων χαρακτήρων.


Στην αγκαλιά του φιδιού

Σίρο Γκουέρα

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Το «Στην αγκαλιά του φιδιού» τρύπωσε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών και απογειώθηκε παγκοσμίως

Διαφεύγοντας την προσοχή του επίσημου Διαγωνιστικού στο Φεστιβάλ Καννών, το «Στην αγκαλιά του φιδιού» τρύπωσε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών και απογειώθηκε παγκοσμίως ως μια αξιοσημείωτη αποκάλυψη. Ανάμεσα στους δύο ερευνητές, έναν Γερμανό εθνογράφο κι έναν Αμερικανό βοτανολόγο, και τα 30 χρόνια διαφοράς που χωρίζουν το ταξίδι τους στον Αμαζόνιο, αρχές του 20ού αιώνα, δεσπόζει η ζωντανή μνήμη και ο τελευταίος διασωθείς της φυλής του, ο σαμάνος Καραμακάτε, μια μυστικιστική μορφή, κανονικό ανθρώπινο στοιχειό, ξεναγός στα βάσανα και την καλλονή του τόπου του. Μπορεί ο Κολομβιανός σκηνοθέτης Σίρο Γκουέρα να ήθελε να εφαρμόσει τον χωροχρόνο του μαθηματικού Μινκόφσκι στο σινεμά, αλλά το θεωρητικό υπόστρωμα των προσθέσεων στο σενάριό του ουδόλως επηρέασε τη συναρπαστική διαδρομή της πλοκής και την ασπρόμαυρη ομορφιά της εκτέλεσης. Εκεί που Τζόζεφ Κόνραντ συναντά τον Βέρνερ Χέρτσογκ, ο Γκουέρα προβιβάζεται σε σκηνοθέτη μεγάλων δυνατοτήτων και το επερχόμενο αμερικανικό ντεμπούτο του με ένα γκανγκστερικό δράμα «αλλιώτικο από τα άλλα» αυξάνει την προσμονή.


Η καρδιά του σκύλου

Λόρι Άντερσον

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ένα freestyle πολιτικό ποίημα με υπέροχες μουσικές φράσεις και υπνωτική αφήγηση

Ο θάνατος της Λόλαμπελ ή, όπως θέλει να πιστεύει η Βουδίστρια Λόρι Άντερσον, το πέρασμά της στη μεταβατική κατάσταση bardo στέκεται αφορμή για την πολυπράγμονα visual artist να ανασυνθέσει μνήμες από την κοινή τους ζωή, χρησιμοποιώντας υλικό από βίντεο, να μας γνωρίσει τους γείτονές της, να αναπολήσει χωρίς εμφανές πένθος και από κει να ξεδιπλώσει τις σκέψεις της για τη μετά-9/11 Αμερική σε ένα freestyle πολιτικό ποίημα με υπέροχες μουσικές φράσεις και την υπνωτική της αφήγηση. Το προσωπικό γίνεται συλλογικό, η θιβετιανή της ψυχή ανησυχεί αριστερά και προβληματίζεται πολιτισμένα, ολοκληρώνοντας έτσι ένα ιδιότυπο ντοκιμαντέρ που, ενώ είναι τόσο εγκάρδιο που δεν μπορείς με τίποτε να το χαρακτηρίσεις πειραματικό, αποποιείται με χάρη και φωτεινές ιδέες, κατασκευασμένες φόρμουλες και οικείες φόρμες.

 
Φωτιά στη θάλασσα

Φραντσέσκο Ρόζι

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Ρόζι εξάγει από την καθημερινότητα τον μηχανισμό του μεταναστευτικού ζητήματος, αντικαθρεφτίζοντάς τον στους ζωντανούς κατοίκους του νησιού

Μετά τον μεθοδικό, παρατηρητικό τεμαχισμό της ανθρώπινης ζωής στον περιφερειακό της Ρώμης, στο «Sacro GRA» (Χρυσός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας), ο Φραντσέσκο Ρόζι αλλάζει πρόσωπο και από φυσιοδίφης κινηματογραφιστής μεταμορφώνεται σε συμμετοχικό ντοκιμαντερίστα στο «Φωτιά στη Θάλασσα (Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου). Παρακολουθώντας ένα αγόρι στη Λαμπεντούζα, καταγράφοντας λεπτομερώς τις μικρές του συνήθειες και φτάνοντας μέχρι το, παράδοξο για την ηλικία του, αλλά όχι και αναίτιο, υπαρξιακό του άγχος, ο Ρόζι εξάγει από την καθημερινότητα τον μηχανισμό του μεταναστευτικού ζητήματος, αντικαθρεφτίζοντάς τον στους ζωντανούς κατοίκους του νησιού, τους ταπεινούς Σικελούς ψαράδες που έγιναν ευγενικοί υποδοχείς (χρονικά οι πρώτοι στην Ευρώπη), πέρα από το στάνταρ τηλεοπτικό ρεπορτάζ, πιάνοντας αθόρυβα τον μίτο της ντροπής και του πραγματικού προβλήματος από κει που σβήνουν τα φώτα της κάμερας.


Εκείνη

Πολ Βερχόβεν

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Πολ Βερχόβεν και η Ιζαμπέλ Ιπέρ βρίσκονται στην καλύτερη και ωριμότερη στιγμή της καριέρας τους

Ο τρόπος με τον οποίο πραγματεύεται το Σύνδρομο της Στοκχόλμης (με βιαστή στη θέση του απαγωγέα) ο Πολ Βερχόβεν δείχνει θάρρος, κοντρόλ και σοβαρότητα, με ακέραιο το χιούμορ και το στοιχείο του θρίλερ στην καρδιά του ψυχολογικού δράματος «Εκείνη». Ο Ολλανδός σκηνοθέτης και η Ιζαμπέλ Ιπέρ βρίσκονται στην καλύτερη και ωριμότερη στιγμή της καριέρας τους και μαζί συνθέτουν το καθηλωτικό πορτρέτο μιας γυναίκας που απεχθάνεται την υποταγή, είτε προέρχεται από την αδυναμία των ανδρών είτε από τη δολιότητα των γυναικών, με μοναδική εξαίρεση αυτήν που επιλέγει για συντροφιά στο φινάλε − μια αναπάντεχη πνευματική σύμμαχο. Η Μισέλ Λεμπλάν δοκιμάζεται εσωτερικά όσο επεξεργάζεται το επώδυνο τραύμα του δολοφόνου πατέρα και τον ξεπερνά με δικαιολογημένη καθυστέρηση. Είναι μια συνειδητοποιημένη και ρεαλιστική εξέλιξη της ατρόμητης Κάθριν Τρεμέλ, με οικογένεια, παρελθόν, ευθύνες και κανονική δουλειά, χωρίς τις χιτσκοκικές κορόνες, τα χοντροκομμένα λεσβιακά σχόλια του Τζο Έστερχαζ ή το λούστρο του Βερχόβεν που θέλησε να εντυπωσιάσει δεξιοτεχνικά στο «Βασικό Ένστικτο». Τρώει τους άντρες για πρωινό. Δεν χρειάζεται να τους σκοτώσει. Έχει pepper spray.


Χαίρε Καίσαρ

Τζόελ και Ίθαν Κόεν

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Το "Χαίρε Καίσαρ" είναι γεμάτο σπαρταριστές στιγμές μιας τρυφερής επιστολής στο παλιό Χόλιγουντ που δαγκώνει και διασκεδάζει

Όσοι πιστεύουν, άλογα και πρόχειρα, πως οι αδελφοί Κόεν μισούν το Χόλιγουντ επειδή τόσα χρόνια ακολουθούν μια ανάδελφη πορεία στην καρδιά, αλλά και στο περιθώριο, του indie cinema, μάλλον θα μπερδευτούν ακόμη περισσότερο από το «Χαίρε Καίσαρ», μια πολυεπίπεδη, πανάκριβη νοσταλγική παρωδία που εκφράζει ανάγλυφα και μεγαλόπρεπα την απεριόριστη λατρεία τους στο μεταπολεμικό σινεμά των στούντιο. Ωστόσο, ο Τζόελ και ο Ίθαν Κόεν είναι πάνω απ' όλα τεράστιοι σατιρικοί καλλιτέχνες, με βαθιά ριζωμένη τη ματαιότητα στο έργο τους. Διασχίζουν τα είδη, αλλά δεν αλλάζουν μυαλό: το «Χαίρε Καίσαρ» κάνει πλάκα σε όλους τους εμπλεκόμενους στη μηχανή ονείρων, στους παραγωγούς (που δεν απέχουν πολύ από τον Μάικλ Λέρνερ του «Μπάρτον Φινκ»), στους αγράμματους ηθοποιούς που σαν βλαχάκια θέλουν να λάμψουν στη Μέκκα του θεάματος, στους ψωνισμένους, άσχετους σταρ, στους διανοούμενους, κυνηγημένους, λιμάρηδες σεναριογράφους με αριστερή ιδεολογία και αμίμητη αφέλεια. Τα μουσικοχορευτικά νούμερα με τον Τσάνινγκ Τέιτουμ, η λαϊκή τραχύτητα της τεχνητής σειρήνας Σκάρλετ Τζοχάνσον, οι χαοτικοί μονόλογοι του Τζορτζ Κλούνι αλλά και η σκηνή με τους ιερείς των διαφόρων θρησκειών είναι μερικές μόνο από τις απολαυστικές, συχνά σπαρταριστές στιγμές μιας τρυφερής επιστολής στο παλιό Χόλιγουντ που δαγκώνει και διασκεδάζει.


Από μακριά

Λορέντσο Βίγιας

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
To "Aπό Μακρυά" βραβεύτηκε με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας του 2015

Ο ήρωας στο «Από Μακριά» πάσχει από το άγνωστο, αλλά υπαρκτό παρθενικό σύνδρομο: παρακολουθεί τους συντρόφους που ψαρεύει, τους ζητάει να γδυθούν και αρκείται στη διαδικασία της μηχανικής παρουσίας τους, χωρίς να επιθυμεί ερωτική ολοκλήρωση. Βασικά, δεν επιθυμεί τίποτε και κανέναν. Το τραύμα που προφανώς συνέβη στην κρίσιμη ηλικία της σεξουαλικής αφύπνισης τον έχει αφήσει έρημο και σκοτεινό. Δυστυχώς για τον νεαρό που βρήκε για να αντικαταστήσει την πατρική φιγούρα που έψαχνε απελπισμένα και άγρια, ο πρωταγωνιστής του δράματος του Λορέντσο Βίγιας εξαπολύει, ήρεμα και ψυχρά, την απωθημένη εκδικητικότητα για τον δικό του απόντα πατέρα. Βραβευμένη με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας του 2015, η ταινία προβλήθηκε τον Δεκαπενταύγουστο στην Αθήνα και πέρασε στα ψιλά με συνοπτικές διαδικασίες.


Theeb: Ο λύκος της ερήμου

Νάτζι Αμπού Νοουάρ

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο μικρός ορφανός βεδουίνος Theeb, σωστό λιοντάρι, ενάντια στα προγνωστικά, υπερβαίνει τα εμπόδια...

Σε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο, ο Ιορδανός Νάτζι Αμπού Νοουάρ, που βραβεύτηκε στα BAFTA και πλασαρίστηκε στην πεντάδα των ξενόγλωσσων Όσκαρ, έστησε το καλύτερο γουέστερν της χρονιάς, όχι πολύ μακριά από τις μαγευτικές φυσικές τοποθεσίες του «Λόρενς της Αραβίας». Ο μικρός ορφανός βεδουίνος Theeb, σωστό λιοντάρι, ενάντια στα προγνωστικά, υπερβαίνει τα εμπόδια και τους κακούς για να επιβιώσει σε μια καταδίωξη ανάμεσα στους γρανιτένιους βράχους και τις αχανείς πεδιάδες του Wadi Rum, στριμωγμένος άθελά του στις παρυφές της αραβικής εξέγερσης απέναντι στην οθωμανική κυριαρχία και στα αγγλικά συμφέροντα κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Με δύο παρακμάζουσες αυτοκρατορίες να καταρρέουν, το αδάμαστο πνεύμα ενός Δαβίδ μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι στον χρόνο που μοιάζει με χολιγουντιανό παραμύθι, φτιαγμένο, ωστόσο, από ανθρώπους που κουβαλάνε το DNA του τόπου.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ