Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μόλις είδε το πρώτο αριστούργημα του 74ου φεστιβάλ Βενετίας

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μόλις είδε το πρώτο αριστούργημα του 74ου φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Ο Γούντι Χάρελσον και η Φράνσις Μακντόρμαντ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
0

Το Downsizing είναι μεγάλη ταινία, ένα σχεδόν άριστο έργο, φιλόδοξο και πρωτότυπο, επεισοδιακό στην ανέλιξη της πλοκής και σταθερά γοητευτικό μέσα στις ατέλειές του, όπως η ίδια η ζωή- τυπικό χαρακτηριστικό στο πλούσιο έργο του Αλεξάντερ Πέιν, και ταυτόχρονα μια υπέρβαση στην κλίμακα, με εύρος και εκπλήξεις. Ωστόσο, η πιο συνεκτική, διασκεδαστική, συγκινητική, και απολαυστική ταινία που έχω μέχρι στιγμής δει στο 74ο Φεστιβάλ Βενετίας, είναι χωρίς φόβο, αλλά με πολύ πάθος, το Three Billboards outside Ebbing, Missouri, του Μάρτιν Μακντόνα, αυτού του ευφάνταστου γλωσσοπλάστη που μας κατέπληξε στον θεατρικό Πουπουλένιο και μας παρέσυρε στην κινηματογραφική Αποστολή στην Μπριζ, και που εδώ βρίσκει τις κατάλληλες λέξεις, τις πιο αληθινές αντιδράσεις και τις πιο αβίαστες εικόνες για να καταδείξει τον ρατσισμό σε μια ιστορία προσωπικής, από καρδιάς εκδίκησης, στην προσπάθεια μιας μητέρας να αποκαλυφθεί ο βιαστής και δολοφόνος της κόρης της. Η ιδέα της είναι να πληρώσει μια ασήμαντη διαφημιστική εταιρεία για να αναρτηθούν τρεις γιγαντοαφίσες, κοντά στο σημείο που βρέθηκε το απανθρακωμένο πτώμα του παιδιού της στην κωμόπολη που ζει, ουσιαστικά υπενθυμίζοντας με το περιεχόμενό τους, στον "σερίφη" πως δεν έχει κάνει τη δουλειά του, επτά μήνες μετά το τραγικό περιστατικό, και ο δολοφόνος κυκλοφορεί προκλητικά ασύλληπτος και, φυσικά, ατιμώρητος. Οι αλυσιδωτές παρενέργειες των κατακόκκινων πόστερ στη μέση ενός επαρχιακού δρόμου πυροδοτούν μια σειρά από εκρήξεις χαρακτήρων, που τόσο καιρό λουφάζουν στην αδράνεια, αλλά δεν παύουν να σωρεύονται, την ίδια στιγμή που η μάνα, η Μίλντρεντ Χέιζ, επελαύνει αποφασισμένη να βγάλει από το οπτικό της πεδίο τον οίκτο, τη σακατεμένη σχέση με το θυμωμένο γιό και τον πρώην σύζυγο που την έδερνε και τώρα τα έχει με μια άσχετη 19χρονη, για να συγκεντρωθεί αποκλειστικά στον σκοπό της- και να ησυχάσει, ή τουλάχιστον έτσι ελπίζει. Η Φράνσις Μακντόρμαντ είναι μια δύναμη της φύσης: υιοθετεί την τραγικοκωμική, no nonsense ευθύτητα της εγκύου από το Φάργκο και μια μαγευτική ανθρωπιά, που ξεπερνά τα στεγανά του αμερικάνικου χωριού, αλλά και τα κλισέ της γυναίκας που δρα ανδρικά και παίρνει τον νόμο στα χέρια της (όπως είχαμε δει να το κάνει η Τζόντι Φόστερ) και γίνεται μια μοντέρνα, μπρούτα τιμωρός σε συνεχή επικοινωνία με τα αισθήματα της, αν δεν τολμά να ξεμπροστιάσει κανένα από αυτά. Εκτός από μερικές στιγμές, που διαρκούν ελάχιστα και δείχνουν την αυθεντική της εκτίμηση στους ανθρώπους που έχει απέναντί της, και που περιμένει να γίνουν από απλά υποκείμενα, πλάσματα με κατανόηση σε μια τραγική εκκρεμότητα. Ο Μακντόνα μεταμορφώνει την Χέιζ σε ένα ασυνήθιστο στοιχείο, και μάλιστα το κάνει με το καλημέρα, όταν βάζει τη γυναίκα αυτή, που δεν δείχνει κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό στο ισοπεδωμένο περιβάλλον της ανώνυμης, με το όνομα Έμπινγκ, κωμόπολης, να χρησιμοποιεί λέξεις όπως betwixt, και να εμμένει στη σημασία του ρήματος beget, μόνο και μόνο για να βεβαιωθεί πόση γνώση έχει αυτή που προφανώς το παπαγάλισε.

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μόλις είδε το πρώτο αριστούργημα του 74ου φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Μάρτιν Μακντόνα με τους πρωταγωνιστές της ταινίας στο φεστιβάλ Βενετίας.
Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μόλις είδε το πρώτο αριστούργημα του 74ου φεστιβάλ Βενετίας Facebook Twitter
Φράνσις Μακντόρμαντ


Η ηθελημένη προσποίηση του Μακντόνα του βγαίνει σε καλό, μιας και οικοδομεί δραματική ρήξη, μια κατάμαυρα κωμική κόντρα στο βαρύ πέπλο σωματικής βίας που ελλοχεύει σε μια περιοχή παραδοσιακά και αμετάκλητα βουτηγμένη στις φυλετικές και σεξιστικές διακρίσεις και τον πνευματικό σκοταδισμό. Κανένας χαρακτήρας δεν μένει αναλλοίωτος στην ξεχωριστή, καυτή σάτιρα του Ιρλανδικής καταγωγής συγγραφέα και σκηνοθέτη. Όλοι αδειάζουν τα μπαγκάζια τους, ακόμη κι αυτός που ακούει το Τσικιτίτα (;) των Άμπα στα ακουστικά του, και καταλήγουν σε έναν απρόσμενα αίσιο προορισμό, που αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι, το μελό και τον διδακτισμό. Ο Μακντόνα εφευρίσκει μια δική του αίσθηση του κυνισμού, σε μια ζώνη ανάμεσα στο επιθανάτιο χιούμορ και το αστυνομικό δράμα, παίρνοντας τις αποστάσεις του από τις πρώιμες δόσεις ταραντινισμού, και διατηρώντας το πνεύμα ενός θεατρικού ιδιώματος, αλλά άπλετα τοποθετημένο σε κινηματογραφικές διαστάσεις χώρου και χρόνου. Υπολογίστε τη μέγιστη Φράνσις Μακντόρμαντ για πάσης φύσεως βραβεία στη συνέχεια της χρονιάς.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ