Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά

Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά Facebook Twitter
Γιάννης και Γιάνης
2

 

Από το «Ζ» και τον Γρηγόρη Λαμπράκη, μέσα από ένα άλμα ακριβώς 50 ετών, ο Κώστας Γαβράς στρέφει και πάλι το βλέμμα του σε μια εκρηκτική, καθοριστική στιγμή της ελληνικής πολιτικής ιστορίας, εστιάζοντας αυτή την φορά στον Γιάνη Βαρουφάκη και την ελληνική κρίση.

 

Την κρίση όπως την κατέγραψε ο ίδιος, ο πρώτος υπουργός Οικονομικών της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα και όπως την ερμήνευσε, καταλήγοντας σε αυτό το πρωτοφανές σε επίπεδο δημόσιου λόγου μπαράζ αντεγκλήσεων με τις Βρυξέλλες που για τον ίδιο οφειλόταν σε μια «μηχανή προπαγάνδας των Βρυξελλών η οποία δούλευε σε βάρος του Βαρουφάκη».

 

Η είδηση όμως δεν είναι ότι ο Γαβράς θα μεταφέρει στον κινηματογράφο το βιβλίο «Ανίκητοι Ηττημένοι». Την επιθυμία αυτή την εξέφρασε ήδη από τον Οκτώβριο του 2017.

 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της LIFO ο Γαβράς επιθυμεί ο ηθοποιός που θα υποδυθεί τον Γιάνη Βαρουφάκη να είναι ο Γιάννης Στάνκογλου. Πηγές μας αναφέρουν ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξαιρετικά προχωρημένο στάδιο, και οι δυο πλευρές το επιθυμούν σφόδρα, όμως απομένει μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ως την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου να καθοριστούν οι τελικές αλλά καθοριστικές παράμετροι της συμφωνίας για να μπουν οι υπογραφές και να αρχίσουν τα γυρίσματα τον Μάρτιο. Και όταν αναφερόμαστε σε «παραμέτρους» εννοούμε βέβαια την οικονομική συμφωνία.

 

Η αλήθεια είναι ότι ο Κώστας Γαβράς νιώθει ανασφαλής ακόμα όσον αφορά στην χρηματοδότηση της παραγωγής, αφού δεν έχουν εξευρεθεί όλα τα κεφάλαια που επιθυμεί για αυτή την φιλόδοξη παραγωγή που θα κινηθεί μεταξύ Αθήνας, Βρυξελλών, Βερολίνου και Λονδίνου.

 

Μάλιστα δεν κρύβει την επιθυμία του να επωφεληθεί από το περίφημο πλαίσιο κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και απομένει να ενεργοποιηθεί.

 

Πάντως αντιλαμβανόμαστε πλήρως γιατί βλέπει στον ηθοποιό-χαμαιλέοντα Γιάννη Στάνκογλου την αμφιλεγόμενη μορφή του Βαρουφάκη: από το φιζίκ, το έντονο πρόσωπο, ως την αγάπη για τις μεγάλες μηχανές, η εικόνα μοιάζει πλήρης…

 

Ρόλο έκπληξή όμως αναμένεται να έχει στην ταινία και ο Δημήτρης Τάρλοου, ο οποίος επίσης βρίσκεται στην ίδια φάση αναμονής πριν την τελική συμφωνία. Ετσι, θα βρεθεί ως συμπρωταγωνιστής πλάι στον Γιάννη Στάνκογλου τον οποίο σκηνοθετεί αυτή την εποχή στην ήδη sold out παράσταση «Γιούγκερμαν» στο θέατρο Πορεία.

 

Σύμφωνα με το έργο του Μ. Καραγάτση, ο Γιούγκερμαν (που ερμηνεύει ο Στάνκογλου) είναι ένας  τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, δαιμόνιος, αδίστακτος. Ερχεται στην Ελλάδα και ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μια σημαντική θέση σε τράπεζα. Όπως έχει δηλώσει ο  Στάνκογλου, «ο Γιούγκερμαν έχει κάτι το μαγικό, κάτι το αλανιάρικο κοσμοπολίτικο και αλήτικο». Χαρακτηριστικά που πολλοί αποδίδουν στον Γιάνη Βαρουφάκη.

 

Ακόμη και ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς όταν του επισημαίνουν τις έντονα αντιφατικές απόψεις για τον πρώην υπουργό Οικονομικών, παίρνει αποστάσεις και λέει ότι τα συμπεράσματά του τα βγάζει μόνο μετά από εξαντλητική μελέτη των στοιχείων από όλες τις κατευθύνσεις.

 

Το σενάριο είναι έτοιμο, ο Γαβράς μελέτησε όχι μόνο το βιβλίο και δημοσιεύματα της εποχής, αλλά και χειρόγραφες σημειώσεις που του έδωσε ο ίδιος ο Γιάνης Βαρουφάκης.  Ο πρώην υπουργός είχε δηλώσει ότι δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ για όσα έγιναν το 2015 μετά από την έκδοση του βιβλίου του «Ανίκητοι ηττημένοι». Προφανώς τον τελευταίο λόγο θα τον έχει η ταινία.

 

Από την εισβολή του φαντεζί καθηγητή Οικονομικών που  μπήκε στη Βουλή με ρεκόρ σταυρών, ως το wow στην χειραψία-λαβή με τον Ντάισελμπλουμ και το δημοψήφισμα, το υλικό υπάρχει και έχει ξεκάθαρα μυθιστορηματικά στοιχεία –όσο και αν κάποιοι επιμένουν ότι στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη έχει βασικά στοιχεία μυθοπλαστικά.

Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Για γέλια ή για κλάματα;Χωρίς να θέλω να προδικάσω τίποτα, ειδικά από τη στιγμή που η ταινία δεν έχει αρχίσει να γυρίζεται, απορώ βαθιά με το τι ακριβώς κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά ώστε να μεταφέρει μια ιστορία ντροπής στη μεγάλη οθόνη και κατά συνέπεια, να ηρωοποιήσει (και ωραιοποιήσει;) το 6μηνο φροντιστήριο της κυβέρνησης Τσίπρα μέχρι να μάθει να κυβερνά με σεβασμό στους Ευρωπαικούς θεσμούς κ να κυβερνά γενικώς (εις μάτην...)Ελπίζω μόνο ο κύριος Βαρουφάκης στην ταινία του Γαβρά να μην παρουσιάζεται ως ο Δον Κιχώτης με τη Harley. Και τώρα ας ξεκινήσουν τα σχόλια από τα ένδοξα Συριζοτρολς σε 3 2 1...
Από Συριζοτρολς μην περιμένετε σχόλια. Απορώ πώς είναι δυνατόν να περιμένετε κάτι τέτοιο από τη στιγμή που το βιβλίο Βαρουφάακη δεν είναι στη γραμμή ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε άλλο μάλιστα. Ακόμα περισσότερο απορώ βέβαια για το πώς είναι δυνατόν στην εποχή της τόσο μεγάλης δυνατότητας πρόσβασης στην πληροφορία δεν γνωρίζετε τι είναι αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά, ώστε να μεταφέρει το βιβλίο του Βαρουφάκη στον κινηματογράφο. Την απάντηση την έχει δώσει ο ίδιος ο Γαβράς με την επιστολή που έστειλε για να αναγνωσθεί στην παρουσίαση του βιβλίου και έγκειται κυρίως στο με κεφαλαία απόσπασμα: "Όταν ξεκίνησε η κρίση, η τραγωδία που βιώνει ο λαός της Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να κατανοήσω τους λόγους και τους ανθρώπους άρχισα να συλλέγω λογιών-λογιών πληροφορίες και υλικό – γραπτό, κινηματογραφικό και προφορικό. Όμως μου διέφευγαν τα γεγονότα κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ των αντιπροσώπων της Ένωσης και των αντιπροσώπων του ελληνικού λαού. Στις 16 Ιουλίου, λίγο μετά την παραίτησή του, έστειλα γραπτό μήνυμα στον Γιάνη Βαρουφάκη, τον οποίο δεν γνώριζα. Σε αυτό έγραφα: «Διαβάζοντάς την συνέντευξή σας στο New Statesman νομίζω ότι βρήκα εκείνο που έψαχνα για πολύ καιρό: το θέμα μιας ταινίας, ενός έργου, που αφορά μιαν Ευρώπη κυβερνώμενη από ομάδα κυνικών ανθρώπων αποκομμένων από ανθρώπινες, πολιτικές και πολιτιστικές αγωνίες, με εμμονές για συγκεκριμένα μόνο νούμερα.» Κάπως έτσι κανονίσαμε με την Μισέλ, την σύζυγό μου, να βρεθούμε με τον Γιάνη και την Δανάη στην Ελλάδα μερικές βδομάδες μετά. Στο μεταξύ διάβασα τα βιβλία του, Παγκόσμιος Μινώταυρος και Η Αρπαγή της Ευρώπης. Εντυπωσιάστηκα από την ποιότητα και την πρωτοτυπία του περιεχομένου τους, καθώς και από την γραφή. Όταν συναντηθήκαμε, είχαμε μακρές συζητήσεις και μου είπε ότι έγραφε βιβλίο για τις εμπειρίες του από την περίοδο που διατέλεσε υπουργός οικονομικών, ως ένας outsider της πολιτικής, για τις διαπραγματεύσεις στο Eurogroup – το μη νομιμοποιημένο αλλά πανίσχυρο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Του ζήτησα να διαβάσω το χειρόγραφο. Δέχθηκε και μου το έστελνε κεφάλαιο-κεφάλαιο, καθώς το έγραφε. ΑΜΕΣΩΣ ΠΕΙΣΤΗΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ. Λυπόμουν και συχνά θύμωνα, εξοργιζόμουν με την βία και την αδιαφορία των μελών του Eurogroup, ιδίως της γερμανικής πλευράς απέναντι στο δράμα και στην μη βιώσιμη κατάσταση στην οποία ο λαός της Ελλάδας αναγκαζόταν να ζει. Αποφάσισα να γυρίσω ταινία για αυτή την τραγωδία. Ο Γιάνης Βαρουφάκης μου έδωσε τα δικαιώματα του βιβλίου και την απόλυτη ελευθερία προσαρμογής του. Κώστας Γαβράς Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017" Με την ελπίδα ότι θα αναζητείτε την πληροφόρηση από αυθεντικές πηγές και όχι από μέσα που παραπληροφορούν μη σεβόμενα το λειτούργημα τους και την ανάγκη του πολίτη για πληροφόρηση χωρίς σκοπιμότητες.