O Σταν Λόρελ απαντούσε σχεδόν εμμονικά σε όλα τα γράμματα των θαυμαστών του

O Σταν Λόρελ απαντούσε σχεδόν εμμονικά σε όλα τα γράμματα των θαυμαστών του Facebook Twitter
O Σταν Λόρελ υπήρξε ένας από τους ελάχιστους διάσημους ηθοποιούς της εποχής του που με έναν εμμονικό τρόπο προσπάθησε να διατηρήσει προσωπική επαφή με τους θαυμαστές του, απαντώντας ο ίδιος σε όσο το δυνατόν περισσότερα γράμματα μπορούσε.
0

«Κρύβεσαι πίσω από μια γραφομηχανή» λέει σε μια σκηνή λεκτικής διαμάχης στην ταινία «Χοντρός και Λιγνός» ο Όλιβερ Χάρντι στον Σταν Λόρελ, σχετικά με την προσωπική προσφορά του καθενός στο κωμικό δίδυμο που έχτισαν. Ο πρώτος ήταν ένας τέλειος εκτελεστής, όμως ο Λόρελ ήταν ουσιαστικά ο εγκέφαλος του διδύμου, καθώς έγραφε και μετά επέβλεπε τη σκηνοθεσία όλων σχεδόν των σκετς που το έκανε διάσημο. Και όντως έγραψε πολλές χιλιάδες λέξεις στη γραφομηχανή του για να φτιάξει αυτή την καριέρα, όμως δεν ήταν ο μοναδικός λόγος που τον κρατούσε αμέτρητες ώρες στο γραφείο του.


«Αν ακολουθούσα άλλη καριέρα στη ζωή μου και δεν γινόμουν ηθοποιός, θα ήθελα να έχω ένα κατάστημα με είδη γραφικής ύλης και να το τρέχω μόνος μου. Δε ξέρω γιατί, αλλά η αγαπημένη μου συνήθεια έξω από τη δουλειά μου είναι να επισκέπτομαι τέτοια καταστήματα» είπε κάποια στιγμή ο Λόρελ στον άνθρωπο που έγραψε την πρώτη βιογραφία των boys, τον Τζον ΜακΚέιμπ.

Ο ίδιος υπήρξε ένας από τους ελάχιστους διάσημους ηθοποιούς της εποχής του που με έναν εμμονικό τρόπο προσπάθησε να διατηρήσει προσωπική επαφή με τους θαυμαστές του, απαντώντας ο ίδιος σε όσο το δυνατόν περισσότερα γράμματα μπορούσε. Η συνήθεια αυτή δεν ήταν απλά ένας τρόπος να ξοδεύει τις ώρες του όταν πια η καριέρα του τελείωσε, αλλά ξεκίνησε από τα πρώτα του βήματα στο Χόλιγουντ λόγω της αγάπης του για το γράψιμο και την εξ αποστάσεως επικοινωνία.

Η ευγένεια της γραφής του Λόρελ και η φροντίδα του για την τυπικότητα κάθε απάντησης αποκαλύπτει ένα σχεδόν γαλήνιο μυαλό που είχε ανάγει τη γραπτή επικοινωνία σε ένα είδος προσωπικής θεραπείας.


Μετά τον θάνατό του, το 1965, άρχισαν να κυκλοφορούν σε αγορές για συλλέκτες γράμματα που έστελνε σε θαυμαστές του, τα οποία δεν είχαν την αντίστοιχη ταρίφα σε σχέση με άλλους ηθοποιούς της εποχής του, καθώς μόνο σπάνια δεν τα έλεγε κάποιος.

Στη δεκαετία του '80, ένας Αμερικανός που μεγάλωσε με τις ταινίες τους και μάζευε ήδη memorabilia από την καριέρα τους, ο Μπέρνι Χότζι, είχε εντυπωσιαστεί από την ευκολία με την οποία έβρισκε γράμματα του Λόρελ και η συλλογή του μεγάλωσε σχετικά γρήγορα. Πριν από 10 χρόνια περίπου, έχοντας πλέον μια ισχυρή βάση, προχώρησε στη δημιουργία του lettersfromstan.com, με σκοπό να συνεχίσει μέσω διαδικτύου αυτό που είχε ξεκινήσει προσωπικά, να συλλέξει δηλαδή όσο περισσότερα γράμματα μπορούσε και να τα ταξινομήσει χρονικά, δημιουργώντας ένα είδος εναλλακτικής αυτοβιογραφίας του Λόρελ.


Το site σήμερα ένωσε τους οπαδούς των δύο κωμικών σε όλο τον κόσμο και το αποτέλεσμά του είναι μια συλλογή με πάνω από 1.700 απαντήσεις του Λόρελ σε γράμματα φίλων και θαυμαστών του, αρχειοθετημένες χρονολογικά, με υπομνήματα και πληροφορίες για τη ζωή του ηθοποιού σε κάθε περίοδο, ώστε να γίνονται περισσότερο κατανοητά. Η ευγένεια της γραφής του Λόρελ και η φροντίδα του για την τυπικότητα κάθε απάντησης αποκαλύπτει ένα σχεδόν γαλήνιο μυαλό που είχε αναγάγει τη γραπτή επικοινωνία σε ένα είδος προσωπικής θεραπείας.

O Σταν Λόρελ απαντούσε σχεδόν εμμονικά σε όλα τα γράμματα των θαυμαστών του Facebook Twitter
Γράμμα του Λόρελ, 1957.
O Σταν Λόρελ απαντούσε σχεδόν εμμονικά σε όλα τα γράμματα των θαυμαστών του Facebook Twitter
Υπογεγραμμένη φωτογραφία του Λόρελ από το 1965.

Μέσα στη βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε υπάρχουν βιογραφικά των ανθρώπων με τους οποίους επικοινωνούσε περισσότερο, από συναδέλφους του των πρώτων χρόνων του στην κινηματογραφική βιομηχανία ως μια νέα φουρνιά κωμικών με τους οποίους είχε επαφή από τη δεκαετία του 50 και έπειτα.

Η πιο συναισθηματικά φορτισμένη περίοδος τον Αύγουστο του 1957 και έπειτα, τη στιγμή δηλαδή που πεθαίνει ο Όλιβερ Χάρντι, με πολλά συλλυπητήρια γράμματα θαυμαστών να καταφθάνουν και τον Λόρελ να μιλά με γλυκά συναισθήματα για τον επί χρόνια φίλο και συνεργάτη του.


Βρήκαμε τον συλλέκτη και δημιουργό του project, Μπέρνι Χότζι, ο οποίος μιλά για τις απαρχές αυτής της ιδέας, την αγάπη του για το δίδυμο Λόρελ-Χάρντι με τις ταινίες του οποίου μεγάλωσε αλλά και τη γνώμη του για την ταινία «Χοντρός και Λιγνός» που κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους.

— Πότε μάθατε για πρώτη φορά αυτή την εμμονή του Λόρελ με την αλληλογραφία και πως αποφασίσατε να ξεκινήσετε αυτό το project;

Είμαι φανατικός των Λόρελ και Χάρντι σχεδόν σε όλη μου τη ζωή και μάζευα αντίγραφα αλλά και αυθεντικά γράμματά του Λόρελ για πάρα πολύ καιρό. Άρχισα να μαζεύω αντίγραφα πριν από 4 δεκαετίες, πολύ πριν από την εποχή του Ίντερνετ, όπου μπορούσες να βρεις κάτι τέτοιο μόνο σε καταλόγους δημοπρασιών, σε λίστες από εμπόρους αυτογράφων ή σε events που σχετίζονταν με κινηματογραφικά memorabilia. Τότε ήταν που παρατήρησα ότι ο Λόρελ έγραφε πραγματικά πολλά γράμματα. Και τονίζω τη λέξη πολλά!


Πριν μερικά χρόνια, άνοιξα το Αρχείο Αλληλογραφίας του Σταν Λόρελ, στη διεύθυνση www.lettersfromstan.com και είχα πολύ μεγάλη υποστήριξη από φίλους και θαυμαστές του. Η ιδέα ήταν να συλλέξω και να ταξινομήσω χρονικά την αλληλογραφία του Λόρελ, καθώς είχα πλέον αντιληφθεί πως απαντούσε σχεδόν σε κάθε γράμμα που λάμβανε.

Ήταν ένας αξιόλογος άνθρωπος και το site είναι ένας φόρος τιμής στη ζωή και το κωμικό του μεγαλείο, αλλά και το δώρο μου στον ίδιο για τα τόσα χρόνια γέλιου και ψυχαγωγίας που μου έχει χαρίσει.

O Σταν Λόρελ απαντούσε σχεδόν εμμονικά σε όλα τα γράμματα των θαυμαστών του Facebook Twitter
Το 1961 ο Λόρελ βραβεύτηκε με τιμητικό Όσκαρ.

— Διαβάζοντας κάποιος τα γράμματα, πιστεύετε πως μπορεί να γνωρίσει καλύτερα τον Λόρελ; Θεωρείτε δηλαδή πως όλο το υλικό που έχει μαζευτεί μοιάζει με ένα είδος εναλλακτικής αυτοβιογραφίας;

Ο Λόρελ δεν έγραψε ποτέ την αυτοβιογραφία του, οπότε αν κάποιος σήμερα θέλει να μάθει λεπτομέρειες της ζωής και της καριέρας του θα πρέπει να βασιστεί σε γνώμες τρίτων. Τα γράμματά του όμως είναι ένας μοναδικός τρόπος να διαβάσουμε ένα μέρος της ζωής του με βάση τις δικές του λέξεις. Συχνά τοποθετούσε αστεία, μιλούσε για την πολιτική αλλά και τις αναμνήσεις του από το παλιό Χόλιγουντ, με έναν τρόπο που κανείς ως σήμερα που ασχολήθηκε με τη ζωή του δεν θα μπορούσε να γράψει.

— Υπάρχει κάποιο από τα γράμματα της συλλογής σας που δεν δημοσιεύσατε ποτέ επειδή περιέχει πολύ προσωπικές πληροφορίες;

Υπάρχουν μερικά γράμματα που επέλεξα να μην τα δημοσιεύσω. Αρχικά δε μου είχε περάσει από το μυαλό κάτι τέτοιο, όμως με τα χρόνια βρήκα κάποια που τα θεωρώ πολύ προσωπικά ώστε να βρίσκονται σε ένα ανοιχτό αρχείο. Τα έχω ψηφιοποιήσει και αυτά, αλλά τα κρατώ σε έναν προστατευμένο χώρο του site.

— Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο γράμμα που έχει ιδιαίτερη συναισθηματική αξία για σας;

Υπάρχουν 1.775 γράμματα αυτήν τη στιγμή στο αρχείο και είναι δύσκολο να χαρακτηρίσω κάποιο ως αγαπημένο. Με συγκινούν όμως περισσότερο αυτά στα οποία μιλά για τον Χάρντι και εκφράζουν την αγάπη που είχε για τον συνεργάτη του.

Για παράδειγμα, στις 29 Απριλίου του 1961, λίγο μετά τη βράβευση του Λόρελ με τιμητικό Όσκαρ, απάντησε σε ένα γράμμα φίλου που ήθελε να τον συγχαρεί λέγοντας «δεν χρειάζεται να σου πω πόσο ενθουσιασμένος είμαι για μια τόσο μεγάλη τιμή (το Όσκαρ), μόνο που θα ήθελα να ήταν μαζί μου ο Μπέιμπ (το χαϊδευτικό του Χάρντι) και να το μοιραζόμασταν, μια που βοήθησε τόσο γι' αυτό.»

O Σταν Λόρελ απαντούσε σχεδόν εμμονικά σε όλα τα γράμματα των θαυμαστών του Facebook Twitter
Γράμμα του Λόρελ, 1961.
O Σταν Λόρελ απαντούσε σχεδόν εμμονικά σε όλα τα γράμματα των θαυμαστών του Facebook Twitter
Γράμμα του Λόρελ από το 1928.

— Ποια είναι η δική σας σχέση με τις ταινίες των Λόρελ και Χάρντι; Θεωρείτε πως η αγάπη που υπάρχει ως σήμερα γι' αυτές μπορεί να μεταφερθεί στη νεότερη γενιά;

Έχω όλες τις ταινίες τους στη συλλογή μου και κατά καιρούς τις ξαναβλέπω, όποτε βρίσκομαι στην ανάλογη διάθεση. Για μένα, οποιοδήποτε φιλμ τους υπερτερεί σε σύγκριση με ό,τι άλλο θα μπορούσα να δω. Έγινα φανατικός των δύο μέσω του πατέρα μου, που τους έβλεπε μαζί μου όταν ήμουν παιδί. Κόλλησα από την αρχή και η αγάπη μου γι' αυτούς παραμένει ως σήμερα. Έχω δύο παιδιά τα οποία μεγάλωσαν και αυτά βλέποντας τις ταινίες τους μαζί μου, αλλά δεν μπορώ να πω πως βλέπω ανάμεσά μας την ίδια ατμόσφαιρα που υπήρχε μεταξύ εμού και του πατέρα μου. Υποθέτω πως είναι θέμα της γενιάς τους. Ελπίζω πως η ταινία Stan & Ollie να το αλλάξει λίγο αυτό.

— Ποια είναι η γνώμη σας για την ταινία;

Νομίζω πως ήταν πολύ συγκινητική. Αν και ανησυχούσα για μια πιθανή διαστρέβλωση των αληθινών γεγονότων, κατέληξα να τη βλέπω και να μη θέλω να τελειώσει. Για τις ερμηνείες, κάποια στιγμή πραγματικά ξέχασα πως υπήρχε ηθοποιός που έπαιζε τον Όλι, ο Τζον Σι Ράιλι ήταν τόσο καλός. Ο Κούγκαν ήταν μεν εξαιρετικός ως Λόρελ εκτός σκηνής, όταν όμως έπρεπε να μιμηθεί τις κινήσεις του πάνω στη σκηνή, δεν ήταν τόσο πειστικός.

Υπάρχουν κάποια σημεία όπως η σκηνή με τα αυγά στο σκετς του County Hospital, με την οποία γελάω όποτε την βλέπω, όμως στην ταινία δεν μπορούσα να γελάσω. Ίσως κάτι να τέτοιο να δείχνει το πόσο σπουδαιότερος κωμικός ήταν ο Λόρελ σε σύγκριση με τον Κούγκαν. Το φιλμ πάντως ήταν ένα σπουδαίο επίτευγμα και ελπίζω ότι θα γνωρίσει σε πολλούς τις ταινίες του διδύμου. Χάρηκα πολύ που είδα τους τίτλους τέλους να συνοδεύονται από clips και φωτογραφίες τους.

 

Το τρέιλερ της ταινίας «Stan & Ollie»

 

Info

Το περιεχόμενο του lettersfromstan.com είναι δωρεάν διαθέσιμο προς το κοινό.

Σε περίπτωση που κάποιος έχει στην κατοχή του κάποιο γράμμα του Σταν Λόρελ, μπορεί να επικοινωνήσει στο [email protected].

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ