O σκηνοθέτης Νίκος Παναγιωτόπουλος μέσα από τις συνεντεύξεις του

O σκηνοθέτης Νίκος Παναγιωτόπουλος μέσα από τις συνεντεύξεις του Facebook Twitter
Νίκος Παναγιωτόπουλος (πηγή: Το Τέταρτο, #21, 1/1987)
0

1.

Ο κινηματογράφος δεν είναι σκοποβολή για να έχει στόχους.

— Τι είναι λοιπόν ο κινηματογράφος;
Όταν γύριζα τα Χρώματα της Ίριδας προσπάθησα να καταλάβω αυτό ακριβώς. Τι νόημα έχει ο κινηματογράφος; Σήμερα νομίζω ότι έχω κάνει ένα βήμα πιο πέρα. Κατάλαβα πως ο κινηματογράφος είναι σαν τη ζωή. Έχει το νόημα που του δίνουμε. Εκείνο όμως που μένει ακόμα να βρούμε είναι: τι νόημα πρέπει να του δώσουμε, και δεν είναι από τα πιο εύκολα πράγματα. Πιστέψτε με!!

TEMPELIDES— Και για το σενάριο των Τεμπέληδων της Εύφορης Κοιλάδας;
Το σενάριο αυτό είναι μια συμβολική απόπειρα αντιμετώπισης της κρίσης της σύγχρονης κοινωνίας με θέμα την οκνηρία και τη χαλαρότητα που έχει διαβρώσει όλες τις βαθμίδες, τα μέλη μιας αλληγορικά προσδιορισμένης οικογένειας, για την οποία η τεμπελιά όχι μόνο δεν θεωρείται ελάττωμα, αλλά αντίθετα καλλιεργείται σαν ένα φυτό, σπάνιο και πολύτιμο. Προχωρώντας βαθύτερα θίγει δομικά προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας, αποκαλύπτοντας και τις ευθύνες κάθε κοινωνικού στρώματος.

— Ο καίριος προσανατολισμός είναι σαφώς πολιτικός…
Αν δει κανείς έτσι το πράγμα πρέπει να δει ότι ο ύπνος, δηλαδή η τέλεια απραξία, εκφράζει στην ταινία την πιο δραστήρια τάξη της ιστορίας. Γιατί όχι; Είναι διασκεδαστικό σαν ιδέα, και είναι και σωστό: η δραστηριότητα της αστικής τάξης είναι μια τρύπα.

Ο Γκοντάρ έχει πει κάτι σπουδαίο: ότι ο κινηματογράφος φιλμάρει το θάνατο στη δουλειά του. Γι' αυτό ο κινηματογράφος είναι και θα παραμείνει η Τέχνη των Νέων. Βλέπουμε ότι μόνο νέοι πάνε πια στον κινηματογράφο, άνθρωποι δηλαδή, που δεν έχουν το γλοιώδη πανικό μπροστά στο Χρόνο. Όσο λοιπόν ο κινηματογράφος κερδίζει σε σοβαρότητα, τόσο χάνει σε σεβάσμιους θεατές.

— Τι μπορεί να θέλει να πει ο Παναγιωτόπουλος μ’ αυτή την ταινία;
Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας είναι μια πολιτική ταινία, που προτιμάει, από το ν’ ανεμίζει κόκκινες σημαίες, να βάλει μπροστά στις ευθύνες τους τούς θεατές, να τους στριμώξει, να μην τους δώσει το δικαίωμα για χειροκροτήματα. Όσο λιγότερο χειροκροτεί ο θεατής τόσο περισσότερο σκέφτεται. Άλλωστε, προσωπικά νομίζω πως δεν υπάρχουν περιθώρια για ενθουσιαστικές ταινίες, αν θέλουμε να είμαστε έντιμοι. Οι λύσεις που προσφέρονται στις οθόνες του κινηματογράφου είναι σαν τα φιλμαρισμένα φρούτα. Έχουν καλύτερη όψη από τα πραγματικά, αλλά δεν τρώγονται.

Από συζήτηση του Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Γιάννη Σολδάτο, έτσι όπως καταγράφεται στο βιβλίο με το σενάριο της ταινίας Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας [Νεφέλη, Αθήνα 1978;] 

2.

— Πώς βρεθήκατε στον κινηματογράφο κύριε Παναγιωτόπουλε;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήθελα να γίνω σκηνοθέτης. Δεν ξέρω για ποιο λόγο, αλλά ήθελα να γίνω σκηνοθέτης.

— Ξέροντας τι σημαίνει;
Ξέροντας. Νομίζω μάλιστα ότι με επηρέασε πάρα πολύ ο Κουν με κάποιες παραστάσεις του που είχα δει μαθητής. Αυτή η μαγεία του Θεάτρου Τέχνης σίγουρα πρέπει να ’παιξε κάποιο ρόλο. Κάποιο ρόλο επίσης έπαιξε και ο Κούνδουρος. Είχε ένα τζιπ, ήταν κι ωραίος, και τον έβλεπα να περιφέρεται με το ανοιχτό τζιπ στην Αθήνα. Αυτή η εικόνα ήταν ένα ερέθισμα για μένα.

— Σ’ αυτή σας την επιθυμία οι ταινίες δεν έπαιξαν κανένα ρόλο;
Δεν νομίζω, στην αρχή τουλάχιστον. Μάλλον από τεμπελιά έγινα σκηνοθέτης. Νόμιζα ότι είναι ένα επάγγελμα που δεν χρειάζεται να ξυπνάς κάθε πρωί να πας στη δουλειά σου. 

— Πότε μπήκατε «επισήμως» στο κινηματογραφικό παιχνίδι;
Ήταν τόσο πρώιμη αυτή η επιθυμία, που γράφτηκα στη σχολή του Ιωαννίδη, ενώ πήγαινα ακόμη στην Εβδόμη Γυμνασίου. Είχα ένα φίλο καθηγητή εκεί. Τότε υπήρχαν δύο σχολές. Η Ανωτέρα Σχολή του Σταυράκου και η Ανωτάτη του Ιωαννίδη. Εγώ φυσικά γράφτηκα στην Ανωτάτη. Τελείωσα το Γυμνάσιο και τη Σχολή ταυτόχρονα. Παράλληλα άρχισα να δουλεύω στον κινηματογράφο ως βοηθός σκηνοθέτης.

TETARTO— Μιλάμε για ποια χρονιά;
Μιλάμε για το ’59-’60. Απ’ το ’58 είχα αρχίσει να δουλεύω στον Κινηματογράφο και το ’60 τέλειωσα της Σχολή. Ήμουν βοηθός σκηνοθέτη σε κάτι τρομακτικές ταινίες. Φουστανέλες και λοιπά.

(…)

— Μετά φύγατε στη Γαλλία για να συνεχίσετε τις σπουδές σας;
Ναι, υποτίθεται πως πήγα να σπουδάσω κι έκανα την προπαιδευτική της IDHEC. Δεν μ’ ενδιέφερε καθόλου όμως. Τα ήξερα ήδη από δω αυτά τα πράγματα και θεώρησα ότι θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον να σπουδάσω Φιλμολογία του Κινηματογράφου. Πήγα λοιπόν στη Σορβόνη, στο Ινστιτούτο Φιλμολογίας, όπου δίδασκε ο Σαντούλ, αλλά κι αυτά αδιάφορα μου φαίνονταν. Έμεινα όμως στο Παρίσι γιατί μου άρεσε, και γιατί μπόρεσα να συμπληρώσω την κινηματογραφική μου παιδεία πηγαίνοντας καθημερινά στη Γαλλική Ταινιοθήκη. Εκεί μέσα μπορείς να μελετήσεις σε δυο-τρία χρόνια ολόκληρη την Ιστορία του Κινηματογράφου. Τότε πραγματικά άρχισα να αγαπώ τα κινηματογραφικά έργα.

— Στη Γαλλία κάνατε την πρώτη σας ταινία μικρού μήκους;
Όχι. Την έκανα στην Ελλάδα. Στο Παρίσι έμεινα συνολικά 12 χρόνια, με μια διακοπή. Γύρισα, έκανα Στρατό και μια ταινία μικρού μήκους, την Κυριακή.

— Κάνατε όμως και στη Γαλλία άλλες δυο ταινίες μικρού μήκους…
Ναι. Στη Γαλλία συνδέθηκα μ’ όλο αυτό τον κόσμο της γενιάς του ’63. Τον Αγγελόπουλο, το Λιαρόπουλο, τον Κωνστανταράκο, τη Μαρκετάκη. Είχαμε δημιουργήσει μια παρέα και ξημεροβραδιαζόμασταν να συζητάμε για κινηματογράφο, σε μια εποχή τελείως άγονη για την Ελλάδα. Ήταν η εποχή της Φίνος Φιλμ. Αλλά μια εποχή υπέροχη για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Έβγαιναν ένας Αντονιόνι, ένας Φελλίνι, ένας Γκοντάρ – κι αυτό το «μπουμ» της δεκαετίας του ’60 με σημάδεψε.

(…)

— Θεωρείται τον εαυτό σας ερασιτέχνη κινηματογραφιστή;
Φυσικά, και θα σας εξηγήσω γιατί. Οι επαγγελματίες εξαργυρώνουν την τέχνη τους και το ταλέντο τους, και μ’ αυτή την έννοια εγώ δεν είμαι επαγγελματίας, γιατί δεν έχω εξαργυρώσει τίποτα. Τίποτα δηλαδή απ’ αυτά που ξέρω για το πώς φτιάχνεται μια ταινία. Γιατί, για μένα, η ταινία είναι μια περιπλάνηση που δεν ξέρω που θα με βγάλει. Κι είναι και μια πλάνη, γιατί ως τώρα με πάει πάντα αλλού από κει που θα ’θελα. Γι’ αυτό και ξαναρχίζω μια άλλη ταινία. Για να σας δώσω το στίγμα μου: νομίζω πως είμαι κάποιος που θέλει να κάνει κάτι στον κινηματογράφο, χωρίς να ξέρω ούτε τι ακριβώς θέλω να κάνω, ούτε πώς να το κάνω.

(…)

— Είχατε πει κάποτε ότι προτιμάτε σενάρια που γίνονται για ένα τράβελινγκ, παρά σενάρια που διηγούνται μια ιστορία…
Αυτό που λέμε κινηματογραφικότητα τι είναι; Είναι η μεταμόρφωση του κόσμου σε κινηματογραφικό γεγονός. Γιατί ο κινηματογράφος δεν είναι Ο κόσμος – ο κινηματογράφος είναι ΕΝΑΣ κόσμος. Δεν ξέρω πώς γίνεται αυτή η μεταμόρφωση, πώς συντελείται. Μπορώ όμως να την αναγνωρίζω όπου τη βρίσκω και μπορώ να σας πω ότι απεχθάνομαι τις ταινίες όπου αυτή η μεταμόρφωση δεν υπάρχει. Και απ’ αυτή την άποψη είμαι υπέρ της κινηματογραφικότητας στον κινηματογράφο, υπέρ της θεατρικότητας στο θέατρο, της μουσικότητας στη μουσική κ.λπ.

— Ποια είναι όμως η ιδιαιτερότητα του κινηματογράφου; Τι ακριβώς είναι αυτή η περιβόητη κινηματογραφικότητα;
Είναι η μεταμόρφωση του κόσμου σε κινηματογραφικό γεγονός, το ξαναλέω.

— Ο κινηματογράφος είναι η κατ’ εξοχήν τέχνη του Χρόνου – να η ιδιαιτερότητά του…
Ναι, έχει μια αποκλειστική σχέση με το Χρόνο, που δεν την έχουν οι άλλες Τέχνες και είναι πολύ βασικό αυτό. Ο Γκοντάρ έχει πει κάτι σπουδαίο: ότι ο κινηματογράφος φιλμάρει το θάνατο στη δουλειά του. Γι’ αυτό ο κινηματογράφος είναι και θα παραμείνει η Τέχνη των Νέων. Βλέπουμε ότι μόνο νέοι πάνε πια στον κινηματογράφο, άνθρωποι δηλαδή, που δεν έχουν το γλοιώδη πανικό μπροστά στο Χρόνο. Όσο λοιπόν ο κινηματογράφος κερδίζει σε σοβαρότητα, τόσο χάνει σε σεβάσμιους θεατές.

(…)

Από συζήτηση του Νίκου Παναγιωτόπουλου με τους Νίκο Γραμματικό και Αχιλλέα Κυριακίδη για το περιοδικό Το Τέταρτο, τεύχος 21, Ιανουάριος 1987

3.

Αυτό που έχω πει πολλές φορές όταν με ρωτάνε είναι ότι δεν έχω μια σταθερή σχέση και άποψη για τον κινηματογράφο και αυτό οφείλεται στο ότι δεν έχω μια σταθερή και σίγουρη άποψη για τη ζωή. Όταν με ρωτάνε τι είναι ο κινηματογράφος απαντώ ρωτώντας: «τι είναι η ζωή;». Αν κάποιος ξέρει τι είναι η ζωή, τότε μπορεί να ξέρει τι είναι ο κινηματογράφος, είναι απλό. Αν όλοι αυτοί, όπως οι μαρξιστές ας πούμε, γνωρίζουνε τι είναι ο κινηματογράφος, αυτό οφείλεται στο ότι γνωρίζουν τι είναι η ζωή. Επίσης οι χριστιανοί. Οι χριστιανοί ξέρουν τι είναι η ζωή, επομένως ξέρουν τι είναι ο κινηματογράφος. Γι’ αυτό και η χριστιανική τέχνη είναι μια μεγάλη τέχνη, γιατί στηρίζεται με σιγουριά στις «αλήθειες» της.(…)

Σε τελευταία ανάλυση σκέφτομαι ότι δεν θέλω να εκφραστώ μέσα από τις ταινίες μου και μπορώ να σας πω ότι εκνευρίζομαι με όλους αυτούς τους καλλιτέχνες που έχουν ανάγκη για έκφραση. Εγώ δεν θέλω να εκφράσω τίποτα. Απλώς θέλω να εντυπώσω μέσα στις ταινίες μου πράγματα που με εντυπωσιάζουν, πράγματα περίεργα, όπως ένας άνθρωπος που μπαίνει στο σαλόνι, φορώντας ένα καπέλο, και λέει: «καλημέρα, τι κάνετε;».(…)

OΘΟΝΕΣΕίναι αλήθεια ότι ο κόσμος στον οποίο ζούμε είναι λογοκρατούμενος, λεξικρατούμενος, λογοκεντρικός. Όμως έχουμε μπει στην εποχή της εικόνας και φαίνεται ότι ελάχιστοι μόνο το έχουν συνειδητοποιήσει.

Έπειτα το νόημα μιας ταινίας, ενσαρκώνεται στις εικόνες της – πώς αλλιώς θα μπορούσε να είναι; Διαφορετικά θα έπρεπε να έχουμε από πριν ένα νόημα και να το σκηνοθετούμε. Ο μόνος τρόπος που νομίζω ότι ταιριάζει στον κινηματογράφο είναι η απόπειρα τού δημιουργού να παράγει από τις ίδιες τις εικόνες ένα νόημα. Ένα νόημα που δεν το ξέρω όταν αρχίζω να φτιάχνω εικόνες. Τελικώς, δεν θα μ’ ενδιέφερε να σκηνοθετήσω ένα νόημα, θα μ’ ενδιέφερε όμως να παραχθεί μέσα από τις εικόνες ένα νόημα. Γι’ αυτό, αν δεν πίστευα στην τύχη, δεν θ’ άρχιζα ποτέ μια ταινία. Πάντα πιστεύω ότι κάτι θα γίνει στο δρόμο. Με άλλα λόγια δεν έχω όλα τα στοιχεία για να κάνω μια ταινία. Έχω μόνο μερικές ιδέες και πηγαίνω στο γύρισμα πιστεύοντας ότι θα βρω κι άλλες ιδέες. Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι δεν μπορώ να κάνω μια ταινία για κάτι που ξέρω.(…)

Πάντα με απασχολούσε και με απασχολεί ακόμη το ζήτημα της μουσικής στον κινηματογράφο. Πιστεύω ότι μία κεκτημένη ταχύτητα από την εποχή του βωβού κινηματογράφου επέβαλε αυτή τη μορφή της μουσικής επένδυσης που επιβιώνει μέχρι σήμερα. Όλο το κακό ξεκίνησε από τους πρώτους αιθουσάρχες, που καθιέρωσαν την παρουσία ενός πιανίστα κατά τη διάρκεια της προβολής ταινιών. Από ’κει και πέρα διαμορφώθηκε η αντίληψη ότι όλα τα φιλμ πρέπει να έχουν μουσική. Μια μουσική υπόκρουση εν είδει μουσικής γέφυρας. Για παράδειγμα… μεταξύ δύο σκηνών ο πρωταγωνιστής διασχίζει ένα δρόμο. Αυτή η κίνηση συνοδεύεται με μουσική και είναι κάτι που δεν κατάλαβα ποτέ μου. Αλλά και γενικότερα δεν ξέρω τι σημαίνει η μουσική για τον κινηματογράφο – ίσως να είναι περιττή. Προσωπικά επιχειρώ να φιλμάρω την ίδια τη μουσική στην υλικότητά της αν είναι δυνατόν, σαν να είναι κι αυτή ένας πρωταγωνιστής της ταινίας. Τελικά, μέσα σε μια ταινία, δίνω στη μουσική το ρόλο της.

Από συζήτηση του Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Μηνά Ταταλίδη στο περιοδικό Οθόνη, τεύχος 33, Ιούνιος 1988

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ