Ο Μάρτιν Σκορτσέζε

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε Facebook Twitter
0
Αντιμετωπίσατε πολλές προκλήσεις όταν γυρίζατε τον Hugo. Ήταν η πρώτη φορά στην καριέρα σας που γυρίσατε ταινία σε 3D, τα γυρίσματα ήταν πολύπλοκα, δύο από τους πρωταγωνιστές σας ήταν νέοι… Ήταν, λοιπόν, η διαδικασία διασκέδαση ή πονοκέφαλος;

Ήταν πολύ διασκεδαστικά και ήταν και πονοκέφαλος. (γελάει) Ήταν ένας πολύ διασκεδαστικός πονοκέφαλος. Ο Μπομπ Ρίτσαρντσον (διευθυντής φωτογραφίας), ο Ντάντε Φερέτι (σχεδιαστής παραγωγής), η Θέλμα Σκουνμέικερ (μοντάζ) και ο Χάουαρντ Σορ (μουσική) θα σου έλεγαν ότι κάθε γύρισμα ήταν και μια ανακάλυψη. Κάθε έννοια που αφορούσε τη σχεδίαση εικόνας και κάθε όψη της ήταν μια επανεξέταση του τρόπου που φτιάχνουμε εικόνες. Φυσικά, αυτό έχει να κάνει με το 3D στοιχείο αλλά και με την αναδημιουργία της μνήμης ενός παιδιού και τον τρόπο που δημιουργείς μια αυθεντική απεικόνιση του Παρισιού της περιόδου 1929-30. Όλα αυτά συνδέθηκαν σε διαφορετικές όψεις. Ήταν επίπονο, αλλά πολύ διασκεδαστικό.

Γιατί θελήσατε να γυρίσετε μια τόσο μεγάλη ταινία σε 3D;

Ήθελα να δοκιμάσω τα όριά μου και να διαπιστώσω πόσο μακριά θα μπορούσα να φτάσω. Το 3D είναι συναρπαστικό. Επίσης, απαιτεί σεβασμό. Η αλήθεια είναι ότι πάντα με συνέπαιρνε κι αισθάνθηκα πως το Hugo ήταν μια ιδανική ευκαιρία να το εξερευνήσω. Βέβαια, κάποιες φορές ήταν αρκετά περιοριστικό. Το βάθος έγινε πολύ σημαντικό και κάθε λήψη άλλαξε. Έπρεπε να τοποθετήσουμε τους ηθοποιούς σε διαφορετικές θέσεις. Οι ερμηνείες τους έπρεπε να είναι διαφορετικές. Χρειάστηκαν πράγματα για το προσκήνιο και πράγματα για το φόντο. Ήταν δύσκολο, ιδιαίτερα τις πρώτες εβδομάδες, αλλά μετά από λίγο μπήκαμε στον ρυθμό και τελικά το 3D αποδείχτηκε ένα φανταστικό αφηγηματικό εργαλείο.

Το Hugo μοιάζει να είναι η τέλεια ταινία για εσάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι, αλλά ταυτόχρονα εμβαθύνει στις πρώτες ταινίες που δημιούργησε ο σπουδαίος Γάλλος κινηματογραφιστής Ζόρζ Μελιέ, κάτι που πρέπει να σας ενθουσίασε, όντας εραστής της ιστορίας του κινηματογράφου. Μπορείτε να μας πείτε τι είναι αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με τη συγκεκριμένη ιστορία;

Όταν έλαβα το υλικό από τον (παραγωγό) Γκράχαμ Κινγκ, το διάβασε η γυναίκα μου. Της άρεσε και μου το έδωσε και σε μένα να το διαβάσω. Ήταν από ένα πανέμορφο βιβλίο του Μπράιαν Σέλζνικ. Κατά μία έννοια, έμοιαζε με graphic novel. Eκτός όμως από αυτό, έχω και μια μικρή κόρη. Υποθέτω ότι όλη η ιστορία έμοιαζε με δύο τρένα που ταξιδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Ήμουν με την κόρη μου κάθε μέρα και ξαφνικά άρχισα να βλέπω τα πράγματα διαφορετικά και ν’ αντικρίζω τη ζωή και τον κόσμο μέσα από τα μάτια και τη φαντασία ενός παιδιού, τη δημιουργικότητά του, τις σκέψεις και την αφηγηματική του ικανότητα. Οπότε, έμοιαζε αυτή η ιστορία με μια χαρούμενη σύμπτωση, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και το γεγονός πως η ιστορία εκτυλίσσεται από μόνη της μέσα από τη συσκευή κινουμένων σχεδίων. Ο Γκράχαμ Κινγκ μου είπε: «Μάρτι, αυτό είναι εσύ. Πρέπει να το κάνεις». Έτσι ξεκίνησε η ιστορία.

Μπορείτε να μας μιλήσετε για την πρώτη φορά που διαβάσατε το βιβλίο του Μπράιαν Σέλζνικ, Η εφεύρεση του Ούγκο Καμπρέ;

Είναι σαν αυτές τις ιστορίες που ακούς συχνά. Μου έδωσαν το βιβλίο πριν από τέσσερα χρόνια και το διάβασα ολόκληρο μονομιάς. Ταυτίστηκα με την ιστορία σχεδόν αμέσως. Όταν το διάβαζα δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι ο άνθρωπος στο κατάστημα παιχνιδιών ήταν ο Ζορζ Μελιέ. Τότε ανακάλυψα ότι επρόκειτο για αληθινή ιστορία. Δούλευε στο κατάστημα αυτό για 16 χρόνια επειδή δεν είχε χρήματα και κάποιος όντως τον ανακάλυψε μετά.

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η επόμενη επανάσταση στον χώρο του σινεμά;

Αν όλα εξελιχθούν όπως πρέπει και δεν έχουμε μεγάλες καταστροφές, οδηγούμαστε προς τα ολογράμματα. Γιατί να μην έχουμε έναν τρισδιάστατο Άμλετ; Να έρχεται μπροστά στο κοινό και ν’ αναρωτιέται «Να ζει κανείς ή να μη ζει»; Εννοώ ότι το κάνουν αυτό στο θέατρο. Ο ηθοποιός έρχεται ακριβώς στο κέντρο. Γιατί να μην έχεις κάτι τέτοιο στον κινηματογράφο; Πρέπει να σκέφτεσαι με αυτό τον τρόπο. Nα μην αφήνεις τα οικονομικά και τη μόδα της εποχής να αναστέλλουν τη δημιουργικότητά σου.

                                                                                                

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ