Ο Μάρτιν Σκορτσέζε

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε Facebook Twitter
0
Αντιμετωπίσατε πολλές προκλήσεις όταν γυρίζατε τον Hugo. Ήταν η πρώτη φορά στην καριέρα σας που γυρίσατε ταινία σε 3D, τα γυρίσματα ήταν πολύπλοκα, δύο από τους πρωταγωνιστές σας ήταν νέοι… Ήταν, λοιπόν, η διαδικασία διασκέδαση ή πονοκέφαλος;

Ήταν πολύ διασκεδαστικά και ήταν και πονοκέφαλος. (γελάει) Ήταν ένας πολύ διασκεδαστικός πονοκέφαλος. Ο Μπομπ Ρίτσαρντσον (διευθυντής φωτογραφίας), ο Ντάντε Φερέτι (σχεδιαστής παραγωγής), η Θέλμα Σκουνμέικερ (μοντάζ) και ο Χάουαρντ Σορ (μουσική) θα σου έλεγαν ότι κάθε γύρισμα ήταν και μια ανακάλυψη. Κάθε έννοια που αφορούσε τη σχεδίαση εικόνας και κάθε όψη της ήταν μια επανεξέταση του τρόπου που φτιάχνουμε εικόνες. Φυσικά, αυτό έχει να κάνει με το 3D στοιχείο αλλά και με την αναδημιουργία της μνήμης ενός παιδιού και τον τρόπο που δημιουργείς μια αυθεντική απεικόνιση του Παρισιού της περιόδου 1929-30. Όλα αυτά συνδέθηκαν σε διαφορετικές όψεις. Ήταν επίπονο, αλλά πολύ διασκεδαστικό.

Γιατί θελήσατε να γυρίσετε μια τόσο μεγάλη ταινία σε 3D;

Ήθελα να δοκιμάσω τα όριά μου και να διαπιστώσω πόσο μακριά θα μπορούσα να φτάσω. Το 3D είναι συναρπαστικό. Επίσης, απαιτεί σεβασμό. Η αλήθεια είναι ότι πάντα με συνέπαιρνε κι αισθάνθηκα πως το Hugo ήταν μια ιδανική ευκαιρία να το εξερευνήσω. Βέβαια, κάποιες φορές ήταν αρκετά περιοριστικό. Το βάθος έγινε πολύ σημαντικό και κάθε λήψη άλλαξε. Έπρεπε να τοποθετήσουμε τους ηθοποιούς σε διαφορετικές θέσεις. Οι ερμηνείες τους έπρεπε να είναι διαφορετικές. Χρειάστηκαν πράγματα για το προσκήνιο και πράγματα για το φόντο. Ήταν δύσκολο, ιδιαίτερα τις πρώτες εβδομάδες, αλλά μετά από λίγο μπήκαμε στον ρυθμό και τελικά το 3D αποδείχτηκε ένα φανταστικό αφηγηματικό εργαλείο.

Το Hugo μοιάζει να είναι η τέλεια ταινία για εσάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι, αλλά ταυτόχρονα εμβαθύνει στις πρώτες ταινίες που δημιούργησε ο σπουδαίος Γάλλος κινηματογραφιστής Ζόρζ Μελιέ, κάτι που πρέπει να σας ενθουσίασε, όντας εραστής της ιστορίας του κινηματογράφου. Μπορείτε να μας πείτε τι είναι αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με τη συγκεκριμένη ιστορία;

Όταν έλαβα το υλικό από τον (παραγωγό) Γκράχαμ Κινγκ, το διάβασε η γυναίκα μου. Της άρεσε και μου το έδωσε και σε μένα να το διαβάσω. Ήταν από ένα πανέμορφο βιβλίο του Μπράιαν Σέλζνικ. Κατά μία έννοια, έμοιαζε με graphic novel. Eκτός όμως από αυτό, έχω και μια μικρή κόρη. Υποθέτω ότι όλη η ιστορία έμοιαζε με δύο τρένα που ταξιδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Ήμουν με την κόρη μου κάθε μέρα και ξαφνικά άρχισα να βλέπω τα πράγματα διαφορετικά και ν’ αντικρίζω τη ζωή και τον κόσμο μέσα από τα μάτια και τη φαντασία ενός παιδιού, τη δημιουργικότητά του, τις σκέψεις και την αφηγηματική του ικανότητα. Οπότε, έμοιαζε αυτή η ιστορία με μια χαρούμενη σύμπτωση, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και το γεγονός πως η ιστορία εκτυλίσσεται από μόνη της μέσα από τη συσκευή κινουμένων σχεδίων. Ο Γκράχαμ Κινγκ μου είπε: «Μάρτι, αυτό είναι εσύ. Πρέπει να το κάνεις». Έτσι ξεκίνησε η ιστορία.

Μπορείτε να μας μιλήσετε για την πρώτη φορά που διαβάσατε το βιβλίο του Μπράιαν Σέλζνικ, Η εφεύρεση του Ούγκο Καμπρέ;

Είναι σαν αυτές τις ιστορίες που ακούς συχνά. Μου έδωσαν το βιβλίο πριν από τέσσερα χρόνια και το διάβασα ολόκληρο μονομιάς. Ταυτίστηκα με την ιστορία σχεδόν αμέσως. Όταν το διάβαζα δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι ο άνθρωπος στο κατάστημα παιχνιδιών ήταν ο Ζορζ Μελιέ. Τότε ανακάλυψα ότι επρόκειτο για αληθινή ιστορία. Δούλευε στο κατάστημα αυτό για 16 χρόνια επειδή δεν είχε χρήματα και κάποιος όντως τον ανακάλυψε μετά.

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η επόμενη επανάσταση στον χώρο του σινεμά;

Αν όλα εξελιχθούν όπως πρέπει και δεν έχουμε μεγάλες καταστροφές, οδηγούμαστε προς τα ολογράμματα. Γιατί να μην έχουμε έναν τρισδιάστατο Άμλετ; Να έρχεται μπροστά στο κοινό και ν’ αναρωτιέται «Να ζει κανείς ή να μη ζει»; Εννοώ ότι το κάνουν αυτό στο θέατρο. Ο ηθοποιός έρχεται ακριβώς στο κέντρο. Γιατί να μην έχεις κάτι τέτοιο στον κινηματογράφο; Πρέπει να σκέφτεσαι με αυτό τον τρόπο. Nα μην αφήνεις τα οικονομικά και τη μόδα της εποχής να αναστέλλουν τη δημιουργικότητά σου.

                                                                                                

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ