Τον James Bond τον σεβάστηκα, τον εκτίμησα, τον αγάπησα και δεν τον έκρινα ποτέ Facebook Twitter
Ο Ντάνιελ Κρεγκ δεν πίστευε ποτέ πως θα πάρει τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ απλώς γιατί δεν θεωρούσε πως ταίριαζε με τον εμβληματικό χαρακτήρα.

Ντάνιελ Κρεγκ στη LiFO: «Τον Τζέιμς Μποντ τον σεβάστηκα, τον αγάπησα και δεν τον έκρινα ποτέ»

0

«Αν πρέπει να ξεχωρίσω μια σκηνή ή μια στιγμή από τη διαδρομή μου ως James Bond, από τις χιλιάδες που μου έρχονται στο μυαλό, αυτή θα είναι το Casino Royale. Χωρίς να υποτιμώ καθόλου το No time to die, όπου είχαμε πολλές ωραίες σκηνές και, προσωπικά, είχα τη χαρά να εργαστώ στην Τζαμάικα, που σημαίνει τόσο πολλά για τον χαρακτήρα που έπλασε ο Ίαν Φλέμινγκ, το γεγονός ότι καταφέραμε να το γυρίσουμε τότε, το φτιάξαμε όπως το θέλαμε, δούλεψε τόσο καλά και άρεσε σε όλους, ήταν ευτύχημα. Ήσουν εκεί, καταλαβαίνεις τι λέω», μου απαντά ο εξαιρετικά ευδιάθετος Ντάνιελ Κρεγκ, αφού πρώτα του είπα πως ήμουν από τους πρώτους φαν μιας επιλογής που αντιμετωπίστηκε με τρομερή δυσπιστία, καθώς και παρών στην εμβληματική σεκάνς του πόκερ που γυρίστηκε στα στούντιο της Πράγας πριν από δεκαπέντε χρόνια.

Ένας ειδικός στην τοποθέτηση των χεριών, στη σημειολογία της μπλόφας και στον επαγγελματικό χειρισμό των χαρτιών στην τσόχα επέβλεπε τις λεπτομέρειες και από μια γωνία, στο προκαθορισμένο set visit, τον έβλεπα να παρατηρεί τις κινήσεις και σε κάθε πλάνο να διορθώνει ανεπαίσθητα τα «χτυπήματα» των παικτών στο τραπέζι, με τον Κρεγκ ολύμπια υπομονετικό σε μια σκηνή που μου φάνηκε να διαρκεί αιώνες και έμεινε στο τελικό μοντάζ για λίγα, υπέροχα λεπτά 

Σταθερό, αποφασιστικό, αλλά γειωμένο στην πραγματικότητα και όχι στη σφαίρα της φανταστικής απόδρασης μέσω των γκάτζετ και των εξωφρενικών σεναριακών ανατροπών, ο ξανθός 007 θα σηματοδοτούσε την επαφή με έναν κόσμο που δεν θεωρεί τους κατασκόπους προνομιούχους γόητες αλλά επαγγελματίες που οφείλουν να συνυπολογίσουν τις συνέπειες, να μετρήσουν τα λόγια τους και να εμπιστευτούν κανονικούς ανθρώπους ‒ και τις γυναίκες, που μέχρις ενός σημείου, αντιμετώπιζαν ως αξεσουάρ. 

Ήταν ασυνήθιστο να επισκέπτεσαι ένα James Bond film και να μη βλέπεις κάτι που να περιέχει δράση, γυναίκες, μαρτίνι, αυτοκίνητα (έστω τον Q) ή μία φράση από εκείνες που παραπέμπουν στη μυθολογία του κατασκόπου που επέζησε μισό και πλέον αιώνα, βλέποντας την επίσημη λήξη του Ψυχρού Πολέμου αλλά και τη γενικότερη αλλαγή κλίματος στην κοινωνία.

Ακόμη κι έτσι διέκρινα τον πιθανό λόγο του αμφισβητούμενου κάστινγκ στο πρόσωπο ενός ηθοποιού που εμείς «οι υπόλοιποι» είχαμε προσέξει σε ταινίες όπως το Layer Cake ή το Enduring Love, αλλά ο κόσμος στραβοκοιτούσε, απλώς γιατί δεν έμοιαζε με κανέναν απ’ όσους είχαν προηγηθεί: ο νέος Μποντ έδειχνε τις προθέσεις του μέσα από το βλέμμα του Κρεγκ. Σταθερό, αποφασιστικό, αλλά γειωμένο στην πραγματικότητα και όχι στη σφαίρα της φανταστικής απόδρασης μέσω των γκάτζετ και των εξωφρενικών σεναριακών ανατροπών, ο ξανθός 007 θα σηματοδοτούσε την επαφή με έναν κόσμο που δεν θεωρεί τους κατασκόπους προνομιούχους γόητες αλλά επαγγελματίες που οφείλουν να συνυπολογίσουν τις συνέπειες, να μετρήσουν τα λόγια τους και να εμπιστευτούν κανονικούς ανθρώπους ‒ και τις γυναίκες, που μέχρις ενός σημείου, αντιμετώπιζαν ως αξεσουάρ.

Τον James Bond τον σεβάστηκα, τον εκτίμησα, τον αγάπησα και δεν τον έκρινα ποτέ Facebook Twitter
Ο Ντάνιελ Κρεγκ μετά το γύρισμα μιας σκηνής του «Casino Royale».

«Καλώς ή κακώς, οι ταινίες πάντα αντανακλούν την εποχή τους», εξηγεί ο Κάρι Φουκουνάγκα, σκηνοθέτης του No time to die, όταν του θέτω το ζήτημα της προσαρμογής της σειράς στα νέα δεδομένα με αφορμή τα γεγονότα σχετικά με τον Τζορτζ Φλόιντ και το κίνημα ΜeΤoo, συνεχίζοντας: «Μεγάλωσα στο Όκλαντ της Καλιφόρνια, σε μια κοινότητα πολυπολιτισμική και συμπεριληπτική, σε μια φούσκα, όπου μέχρι την εφηβεία μου πίστευα πως έτσι είναι ο κόσμος. Γρήγορα συνειδητοποίησα πως δεν είναι ακριβώς ρόδινα τα πράγματα εκεί έξω και όσον αφορά τον Μποντ πολύ γρήγορα κάναμε γόνιμες συζητήσεις με τους παραγωγούς και τους σεναριογράφους για να εμπλουτίσουμε την ταινία με στοιχεία που έβγαζαν πλέον νόημα και ήταν αναγκαίες, χωρίς φυσικά να πειράξουμε το DNA του ήρωα».

Ακολουθώντας απαρέγκλιτα τις απαγορευτικές οδηγίες για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με την υπόθεση της ταινίας, ο σκηνοθέτης αρκέστηκε να πει πως τουλάχιστον 3-4 σκηνές θα συζητηθούν, ενώ ο Ντάνιελ Κρεγκ και η Λασάνα Λιντς, η νέα, αγνώστου background και σκοπού πράκτωρ 00, χωρίς τελικό ψηφίο, δεν έχουν ακόμη δει την ταινία ή, τουλάχιστον έτσι λένε, για να μπουν στον πειρασμό των σπόιλερ.

«Το τι θα γίνει στη συνέχεια είναι ένα ερώτημα για όλους», προσθέτει χαμογελώντας ο Κρεγκ, ενώ η 34χρονη Βρετανο-τζαμαϊκανή Λιντς, η πιλότος Μαρία Ραμπό από το Captain Marvel, συστήνεται δυναμικά, χωρίς νευρικότητα και με αυτοπεποίθηση: «Είμαι η φωνή των γυναικών με τις οποίες μεγάλωσα, γνωρίζω και θαυμάζω από μικρή μαύρες γυναίκες, Λονδρέζες, που προχώρησαν στη ζωή τους. Παίζω ένα ανθρώπινο πλάσμα που επιστρέφει στον εαυτό του και στη δύναμή του όποτε νιώθει να βάλλεται και να αμφισβητείται, όχι μια μηχανική πράκτορα. Είναι μοντέρνα και πιο φρέσκια στο παιχνίδι, συνεπώς αδράχνει τις ευκαιρίες και εξελίσσεται!». 

Τον James Bond τον σεβάστηκα, τον εκτίμησα, τον αγάπησα και δεν τον έκρινα ποτέ Facebook Twitter
H Λασάνα Λιντς υποδύεται τη νέα, αγνώστου background και σκοπού πράκτωρ 00 χωρίς τελικό ψηφίο.

Ο Ντάνιελ Κρεγκ δεν πίστευε ποτέ πως θα πάρει τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ απλώς γιατί δεν θεωρούσε πως ταίριαζε με τον εμβληματικό χαρακτήρα. Ωστόσο, το στοίχημα που έβαλαν οι παραγωγοί Μπάρμπαρα Μπρόκολι και Μάικλ Γουίλσον με τον εαυτό τους, μια σειρά ταινιών αξίας δισεκατομμυρίων και, φυσικά, τους φανατικούς, που είχαν ισχυρή άποψη για τον διάδοχο του Πιρς Μπρόσναν, δεν ήταν τόσο παράτολμο όσο ακουγόταν.

Ο 53χρονος ηθοποιός δεν ήταν τόσο άγνωστος στη χώρα του, στους σινεφίλ και όσους παρακολουθούν καλή τηλεόραση. Ξεκίνησε στις θεατρικές σκηνές του Λονδίνου και ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 τράβηξε την προσοχή με την εμφάνισή του στο Our friends in the North. Ήταν ο Τζόρντι Πίκοκ, ένας από τους τέσσερις φίλους στο δράμα του BBC που διατρέχει το δεύτερο μισό του εικοού αιώνα στη Μεγάλη Βρετανία και συγκαταλέγεται στα πιο δημοφιλή και άρτια της βρετανικής τηλεόρασης.

Στο Elizabeth του Σέικαρ Καπούρ υποδύθηκε έναν ιερέα που αποπειράθηκε να δολοφονήσει τη βασίλισσα Ελισάβετ. Το διαπεραστικό του βλέμμα και η ικανότητά του να δείχνει αναστατωμένος χωρίς περιττές κινήσεις φάνηκε στο Tomb Raider. Ο Άλεξ Γουέστ του Ντάνιελ Κρεγκ στάθηκε ισάξιος συνοδοιπόρος της Λάρα Κροφτ και πυροδότησε την αχίλλειο πτέρνα της ερωτικής επιθυμίας μίας από τις πιο σκληρές ηρωίδες της μεγάλης οθόνης και των video games. Εκεί έδειξε επίσης πως μπορεί να μετατρέπει τον θυμό και την οργή σε εμπιστοσύνη, παραμένοντας μυστηριώδης.

Τον James Bond τον σεβάστηκα, τον εκτίμησα, τον αγάπησα και δεν τον έκρινα ποτέ Facebook Twitter
Mε τη Λέα Σεϊντού στα γυρίσματα.

Το ουσιαστικό πρόκριμα για την καριέρα του Μποντ ήταν το Layer Cake. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μάθιου Βον, που στην Ελλάδα προβλήθηκε με τον τίτλο Χάπια, σφαίρες και 2 εκατομμύρια λίρες, έγινε ερήμην του, η άτυπη οντισιόν που χρησίμευσε στα άμεσα σχέδια της Μπρόκολι και του Γουίλσον για την ανανέωση του πιο κερδοφόρου και πολυετούς κινηματογραφικού franchise όλων των εποχών.

Γι’ αυτούς δεν ήταν θέμα ονόματος αλλά αλλαγής πλεύσης μιας σειράς που έδειχνε να ξεστρατίζει προς φανταστικές και αναληθοφανείς περιπέτειες, και επιθυμούσαν η δράση να συνάδει με την εποχή και ο ηθοποιός που θα την κουβαλήσει να φέρει ρεαλισμό, τον απαιτούμενο κυνισμό και προσγειωμένη ισορροπία μεταξύ της περιγραφής του Ίαν Φλέμινγκ και της διασκέδασης που αναζητούσε ένα νεότερο κοινό.

Στο Layer Cake ο πρωταγωνιστής θέλει να ξεφύγει από το κύκλωμα του υποκόσμου και παραμένει ανώνυμος και απειλητικός, ένας άνδρας που φλερτάρει με τα όρια και τα παίζει όλα για όλα. Με άλλα λόγια, ένας πράκτορας γεννήθηκε από σύμπτωση. Και ο Κρεγκ έτυχε να είναι εκείνος που τον υποδύθηκε καταπληκτικά.

Είχαν προηγηθεί εμφανίσεις του σε ενδιαφέρουσες ταινίες. Το Road to Perdition του Σαμ Μέντες, με τον οποίο η μοίρα τον έφερε μαζί στη συνέχεια, στο Skyfall και το Spectre. Το ευαίσθητο Mother του Ρότζερ Μισέλ, στον ρόλο του ξυλουργού που ερωτεύεται τη μητέρα της ερωμένης του. Η Σίλβια, στο πλευρό της διάσημης και βασανισμένης ποιήτριας που ενσάρκωσε η Γκουίνεθ Πάλτροου. Το Infamous, όπου έπαιζε τον κατάδικο Πέρι Σμιθ που είχε μια επινοημένη σεξουαλική συνεύρεση με τον συγγραφέα Τρούμαν Καπότε. Το φιλοδοξο ασυνήθιστο ψυχολογικό θρίλερ Enduring Love με τον Ρις Ίφανς, και πάλι σε σκηνοθεσία του Ρότζερ Μισέλ. Και ως μέλος του πολυπρόσωπου καστ του εξαιρετικού Μονάχου, του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Ο σκηνοθέτης Κάρι Φουκουνάγκα μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.

«Βοηθά πολύ στην κατανόηση της διάστασης του ρόλου μου το ότι ο Ντάνιελ έχει ανθρώπινες ευαισθησίες ως ηθοποιός και έδωσε σάρκα σε έναν χαρακτήρα που μέχρι τώρα είχε μόνο περίγραμμα», λέει η Λέα Σεϊντού, η οποία επιστρέφει ως Μάντλιν Σουάν. «Σίγουρα υπάρχει κομμάτι του εαυτού μου στη Μάντλιν, όπως σε κάθε ρόλο που έχω παίξει, και αντίστοιχα του Ντάνιελ στον πιο τρωτό και ευάλωτο 007, αλλά στο No time to die προσπάθησα να την πλησιάσω με αλήθεια και ρεαλισμό, να την κάνω απτή και αγνή ‒ να αποκτήσω μαζί της σε ένα πιο αφτιασίδωτο πορτρέτο».

Όταν ο Κρεγκ έκανε την κανονική του ακρόαση για τον ρόλο του 007 δεν τα πήγε και πολύ καλά, φαινόταν μπλαζέ και αδιάφορος στα πλάνα όπου άνοιγε μια πόρτα και δοκίμαζε κάποιες στάνταρ ατάκες, όπως είχαμε το προνόμιο να δούμε σε κλειστό κύκλωμα σε ένα 45λεπτο, εγκάρδιο και εξομολογητικό αφιέρωμα στον Ντάνιελ Κρεγκ που ετοίμασε η MGM (μια μικρή παρηγοριά για την ταινία που αποφάσισαν να μην προβάλουν πριν από τις συνεντεύξεις), αλλά η Μπρόκολι θυμάται, με τον πρωταγωνιστή της ακριβώς δίπλα να σκάει στα γέλια, πως στα μάτια του διέκρινε τη λαχτάρα του να πάρει τον ρόλο.

Όταν του ανακοινώθηκαν από τηλεφώνου τα καλά νέα, ήξερε πως η ζωή του είχε αλλάξει ανεπιστρεπτί. Στα επίσημα «αποκαλυπτήρια», οι σκληροπυρηνικοί δυσανασχέτησαν και το βροντοφώναξαν. Ο Κρεγκ δεν έδωσε σημασία αρχικά, αλλά όταν έψαξε στο διαδίκτυο τι του έσουρναν οι ορκισμένοι αρνητές, πείσμωσε περισσότερο και έκανε τη δουλειά του ακόμη πιο σκληρά, τιμώντας τους δεκάδες συνεργάτες που εμπλέκονταν στην παραγωγή του Casino Royale.

Αρκούσε η διάσημη φωτογραφία του με το μαγιό για να ανατραπεί το κακό κλίμα και ως διά μαγείας ο αναδυόμενος από τα νερά της Καραϊβικής φρέσκος Μποντ, ο μέχρι πρότινος άσχετος ξανθός με το παγωμένο βλέμμα και το μηδενικό sex appeal συζητήθηκε ως ο πιο «καυτός» αναμενόμενος σταρ της χρονιάς από τα media και τα forum.

Τον James Bond τον σεβάστηκα, τον εκτίμησα, τον αγάπησα και δεν τον έκρινα ποτέ Facebook Twitter
Αρκούσε η διάσημη φωτογραφία του με το μαγιό για να ανατραπεί το κακό κλίμα και ως διά μαγείας ο αναδυόμενος από τα νερά της Καραϊβικής φρέσκος Μποντ, ο μέχρι πρότινος άσχετος ξανθός με το παγωμένο βλέμμα και το μηδενικό sex appeal συζητήθηκε ως ο πιο «καυτός» αναμενόμενος σταρ της χρονιάς από τα media και τα forum.

Τελικά η επιλογή ήταν εμπνευσμένη, το Casino Royale έγινε τεράστια επιτυχία, ίσως είναι η καλύτερη ταινία James Bond που γυρίστηκε ποτέ. Η σεκάνς στο Μαυροβούνιο με την αγωνιώδη παρτίδα πόκερ, το βασανιστήριο από τον Μαντς Μίκελσεν που δακρύζει αίμα και η σκηνή του Κρεγκ με την Έβα Γκριν ως Βέσπερ Λιντ στο ντους, με τα ρούχα τους, αλλά γυμνοί από την πανοπλία των ρόλων και τα προσωπεία τους τοποθετούνται στην ανθολογία όχι μόνο της σειράς αλλά και του καλού σινεμά γενικότερα ‒ είναι η περίπτωση που οι παλιοί fans και όσοι δεν έχουν ιδέα για το ποιόν και την καταγωγή του Bond ή επιμένουν να θεωρούν το Skyfall μια φροϊδική παράκαμψη που θα τάραζε τον άγιο Φλέμινγκ ή συγκλίνουν πανηγυρικά.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, που ολοκληρώνεται με τα εξ αναβολής εγκαίνια του No time to die και την ειλημμένη απόφαση του Κρεγκ να πάρει οριστική συνταξιοδότηση από τα κεντρικά γραφεία της βρετανικής κατασκοπείας, μετά από πρόσκαιρες διακυμάνσεις και αμφιβολίες επί του θέματος, και τη χαρακτηριστική του απάντηση στο ερώτημα για το ποιος θα είναι ο ή η διάδοχος: «Δεν ξέρω και, για να είμαι ειλικρινής, δεν είναι δικό μου πρόβλημα».

Στο μεταξύ, όπως και οι προκάτοχοί του, έκανε τις μικρές ή και λίγο μεγαλύτερες «παρασπονδίες» του σε σχέση με τον ρόλο που κράτησε 15 χρόνια, χωρίς θεαματικά αποτελέσματα όμως. Το Golden Compass με συμπρωταγωνίστρια τη Νικόλ Κίντμαν ήταν μια φαντεζί, δαπανηρή αποτυχία χωρίς συνέχεια. Το Cowboys and Aliens με τον Χάρισον Φορντ, ένα επίσης πανάκριβο φιάσκο. Οι Περιπέτειες του Τεν Τεν δεν χρεώνονται σε αυτόν αλλά στο πάθος για τον Βέλγο ήρωα και στη δεδομένη δεξιοτεχνία του Σπίλμπεργκ.

Η περιπέτεια μυστηρίου Στα Μαχαίρια είναι η πιο πρόσφατη, έξυπνη και επιτυχημένη του απόπειρα απόδρασης σε ένα διαφορετικό σύμπαν και ο ήρωας που πλάθει, ο άλλου τύπου ντεντέκτιβ Μπενουά Μπλαν, δείχνει, εκτός από την αιχμή και την αντίληψη, και μια αίσθηση του χιούμορ που ο Μποντ τού είχε ψαλιδίσει δραστικά, λόγω του ρεαλιστικού του προσανατολισμού. 

Το τρέιλερ της ταινίας

Το δεύτερο μέρος γυρίστηκε πρόσφατα στο Πόρτο Χέλι και στις Σπέτσες («ήρθα για πρώτη φορά στην Ελλάδα», εξομολογείται ο Κρεγκ, «έκανε πολλή ζέστη, αλλά ήταν ωραία και δουλέψαμε πολύ για να βγάλουμε, πιστεύω, ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα») και ο Ντάνιελ από το Τσέστερ, στα σύνορα της ψύχραιμης Αγγλίας με την πιο θερμόαιμη Ουαλία, ξεκινά ελεύθερος και χωρίς οικονομικές έγνοιες το επόμενο κεφάλαιο της ωριμότερης καριέρας του, έχοντας κερδίσει τα παράσημα της MI6 και μπόνους στο βιογραφικό του ότι είχε κοινή σκηνή με τη βασίλισσα Ελισάβετ στον μοναδικό της ρόλο μπροστά στην κάμερα.

Αφήνει πίσω του έναν ανανεωμένο, διαφορετικό Bond που όταν τον ρωτώ αν τελικά τον αγάπησε, τον εκτίμησε ή τον σεβάστηκε περισσότερο, σκέφτεται λίγο και, χαμηλόφωνα, απαντά: «Και τα τρία νομίζω. Ποτέ δεν έπαιξα έναν σκέτο ρόλο, γιατί δεν γίνεται να κρίνω τον Μποντ ή οποιονδήποτε χαρακτήρα, όσο κακός κι αν είναι. Είχα τα πάνω μου και τα κάτω μου, μοχθούσα κάποιες φορές, κουράστηκα, αλλά οι διακυμάνσεις ποτέ δεν σχετίζονταν με καλλιτεχνικές αιτίες. Δημιουργικά, ήταν ένα συναρπαστικό ταξίδι και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη διαδρομή αποτελούν μέρος της συλλογικής μας απόλαυσης να τα κατανοήσουμε, να τα λύσουμε και να τα κατακτήσουμε».

Τον James Bond τον σεβάστηκα, τον εκτίμησα, τον αγάπησα και δεν τον έκρινα ποτέ Facebook Twitter
O Nτάνιελ Κρεγκ συγκινημένος στο τελευταίο γύρισμα της ταινίας.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT