Με τη Λυδία Παπαϊωάννου στο Horse House

Με τη Λυδία Παπαϊωάννου στο Horse House Facebook Twitter
Η Λυδία συνεχίζει. Μιλάει ακατάπαυστα. Σαν να έχει πατήσει τέρμα το γκάζι στο αυτόματο τζιπ και διασχίζει τη μια πολιτεία μετά την άλλη. Βζιιιιιιν. Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


Η ΟΔΟΣ ΑΥΛΗΤΩΝ είναι ένα μικρό στενάκι στου Ψυρρή γεμάτο tags και γκράφιτι, ένα που γράφει «Ilisia», ένα γυναικείο πορτρέτο του Sok, ενώ ένα καταπληκτικό νεοκλασικό κτίριο με γύψινα αετώματα στέκει εκεί, παρατημένο στα συντρίμμια κάποιου κλαμπ που κάποτε διέπρεψε στο σημείο αυτό (έχω την αμυδρή εντύπωση ότι στις αρχές των ’00s βρισκόταν κάποιο hip κλαμπ εκεί...). Το Horse House είναι σύμφωνα με το μότο του «η πρώτη τσέχικη μπιραρία της Αθήνας» και το μέρος «όπου δεν πίνετε μόνοι σας την μπίρα σας» (sic), ό,τι κι αν σημαίνει αυτό (το μόνο σίγουρο είναι ότι έχει την πιο φτηνή μπίρα στην πόλη).

Στους τοίχους υπάρχουν κρεμασμένες καουμπόικες μπότες, κουρελούδες και κάδρα με pin up girls, σακιά με σανό είναι σκορπισμένα παντού, οι πελάτες κάθονται σε ξύλινους πάγκους ντυμένους και ακουμπούν τις μπίρες τους πάνω σε ξύλινα τραπέζια, ενώ από τα ηχεία ακούγεται ένα απροσδιόριστο κράμα από indie, μέταλ και eurotrash επιτυχιών. Δηλαδή, είναι ακριβώς το μέρος που θα αποκαλούσες «σαλούν» και σε καμία περίπτωση «τσέχικη μπιραρία».

«Δεν είχαμε χαράξει συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά είχαμε μπει στο Google Earth και είχαμε επιλέξει χαλαρά τα μέρη που μας είχαν κάνει εντύπωση, είτε ως τοπία είτε ως ονομασίες. Για παράδειγμα, θέλαμε να πάμε στο Αλμπουκέρκι, γιατί μας είχε φανεί αστείο το όνομα, ή στο Όστιν, γιατί από κει είναι οι Kings of Leon».

Η Λυδία έχει μόλις γυρίσει από ένα μεγάλο road trip στην Αμερική, όπου με δυο φίλες της πήδηξαν μέσα σε ένα τζιπ και διέσχισαν οριζόντια τη χώρα, από το Σαν Φρανσίσκο μέχρι το Νάσβιλ. Σκηνές από γουέστερν, white trash, μαζορέτες, γουακαμόλε, ένα κομμάτι του Έλβις να παίζει στο repeat στο αυτοκίνητο, βρόμικα μοτέλ, grassroot, η έρημος, οι καουμπόηδες, όλη η μυθολογία του τυχοδιωκτικού ταξιδιού παντού ζωντανή, κάπως σαν τα ουρλιαχτά από ένα ντεκαποτάμπλ αμάξι με τρεις γυναίκες, όπως το είδαμε στο Death Proof του Ταραντίνο.

«Δεν είχαμε χαράξει συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά είχαμε μπει στο Google Earth και είχαμε επιλέξει χαλαρά τα μέρη που μας είχαν κάνει εντύπωση, είτε ως τοπία είτε ως ονομασίες. Για παράδειγμα, θέλαμε να πάμε στο Αλμπουκέρκι, γιατί μας είχε φανεί αστείο το όνομα, ή στο Όστιν, γιατί από κει είναι οι Kings of Leon. Αλλά ο βασικός στόχος ήταν να πάμε στο Μέμφις για να επισκεφθούμε την Graceland -το σπίτι του Έλβις- και στο Νάσβιλ για να βγάλουμε φωτογραφίες ντυμένες μπάτμαν μπροστά από το ομοίωμα του Παρθενώνα που υπάρχει εκεί. Γιατί, ως γνωστόν, δεν μπορείς να πας στον αθηναϊκό Παρθενώνα και να βγάλεις φωτογραφίες ντυμένος μπάτμαν. Απαγορεύεται από τον νόμο».

Φαντάζομαι τα τρία κορίτσια μέσα σε αυτό το τζιπ να γυρνοβολάνε στη Route 66, να ουρλιάζουν από ενθουσιασμό σε κάθε χαζομάρα που συναντούν στο διάβα τους και να τρομάζουν μπροστά στο άγνωστο ενός αχανούς τοπίου γεμάτου ξερό χώμα, κάκτους και ινδιάνους Ναβάχο «που τελικά πουλάνε πλαστικά δεινοσαυράκια έξω από τους καταυλισμούς τους σαν να είναι στο Μοναστηράκι». Και ύστερα μου μιλάει για τις υπόλοιπες περιπέτειές της κατά μήκος των αμερικανικών πολιτειών.

Για το Λας Βέγκας, που της φάνηκε σαν μια υπερμεγέθη μακέτα («ή σαν το Ντουμπάι»), για τα τεράστια billboards που διαφήμιζαν την επιστροφή της Σελίν Ντιόν στο πάλκο του Ceasar’s ύστερα από τη λοχεία της, για τη λίμνη Τάχο («που έχει το πιο ωραίο μπλε που έχεις δει στη ζωή σου»), για κάτι παρακμιακά ξενοδοχεία στα σύνορα της Καλιφόρνιας με τη Νεβάδα («που μύριζαν γεροντίλα»), για το εντυπωσιακό Γκραντ Κάνιον και το απολιθωμένο δάσος και για το New Mexico που έχει το προσωνύμιο «the land of enchantment» και «με το που περνάς στα σύνορά του αισθάνεσαι μια απίστευτη ευφορία, σαν να έχεις καταπιεί ένα μπουκαλάκι μεσκαλίνη και να αγαπάς όλο τον κόσμο».

Ιστορίες δρόμου, ιστορίες βουτηγμένες στις αναφορές που έχει ο καθένας από τις δεκάδες αντίστοιχες ταινίες που έχει στο μυαλό του (μια teen movie από δω, ένα γουέστερν από κει, λίγο Θέλμα και Λουίζ, Φρανκ Κάπρα και το εμβληματικό Vanishing Point του Richard Sarafian) και σκάνε σαν πυροτεχνήματα όταν συναντήσεις μια φάτσα που σου θυμίζει κάτι, ένα τοπίο, μια εικόνα που επιστρέφει σαν déjà vu.

Και η Λυδία συνεχίζει. Μιλάει ακατάπαυστα. Σαν να έχει πατήσει τέρμα το γκάζι στο αυτόματο τζιπ και διασχίζει τη μια πολιτεία μετά την άλλη. Βζιιιιιιν. Μου λέει για τον μπάτσο που μιλούσε σαν να βγήκε από το No country for old men και τους σταμάτησε επειδή περάσαν παράτυπα ένα stop (μιμείται τέλεια την τεξανή προφορά), για έναν διαγωνισμό με μαζορέτες, για ένα κυριακάτικο μεσημέρι σε μια εκκλησία στο Ντάλας «όπου εγκλωβιστήκαμε ανάμεσα σε άπειρες ιδρωμένες γιαγιάδες και έναν πάστορα που μας έλεγε ότι το προηγούμενο βράδυ έκανε κοιλιακούς ακούγοντας έναν ψαλμό για την ανάσταση του Λαζάρου» και για έναν διαγωνισμό μουστακιού στο Όστιν «όπου ένας είχε ενώσει τις τρίχες του μουστακιού του με αυτές του στήθους του» και για ένα κορεάτικο καραόκε στο Λος Άντζελες, όπου έπιναν μπίρες μέχρι το πρωί τραγουδώντας το «Here I go again on my own» των Whitesnake. Και τότε σταματάει για λίγο να μιλάει, σηκώνει την μπλούζα της και μου δείχνει το τατουάζ που έκανε στο δεξί της πλευρό: «I will grow back like a Starfish».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Λυδία Παπαϊωάννου γουστάρει που διευθύνει το ελληνικό Cosmopolitan

Διάφορα / Η Λυδία Παπαϊωάννου γουστάρει που διευθύνει το ελληνικό Cosmopolitan

Η διευθύντρια του ελληνικού «Cosmopolitan» επαναπροσδιορίζει καθημερινά με τη δουλειά της την έννοια του «μεταφεμινισμού», εξακολουθώντας να μην παίρνει ούτε λεπτό τον εαυτό της στα σοβαρά.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑ
Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

Οθόνες / Με το Φώτη Σεργουλόπουλο στο Shamone

«Θυμάμαι πάντα τον Φώτη Σεργουλόπουλο ως έναν τύπο που, παρόλο που βρισκόταν υπερεκτεθειμένος και τσουρουφλισμένος από τα φώτα της δημοσιότητας, ήταν ένας από εμάς, στην πρώτη γραμμή των συναυλιών του Ρόδον, του Gagarin και του Λυκαβηττού, στην πίστα των κλαμπ τις καλές εποχές της αθηναϊκής νύχτας, παντού».
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ