Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα»

Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα» Facebook Twitter
Mατ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ, το πρωταγωνιστικό δίδυμο της ταινίας «Κόντρα σε όλα».
0

Οι βραβευμένοι με Όσκαρ Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ πρωταγωνιστούν στο «Κόντρα σε όλα» που είναι βασισμένο στην αληθινή ιστορία του οραματιστή Αμερικανού σχεδιαστή αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι (Ντέιμον) και του ατρόμητου Βρετανού οδηγού Κεν Μάιλς (Μπέιλ), οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να κατασκευάσουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για την εταιρεία Ford Motor και να αναμετρηθούν με τα πανίσχυρα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Έντσο Φεράρι στο 24ωρο πρωτάθλημα του Λε Μαν στη Γαλλία το 1966.

 

— Πρόκειται για τη συναρπαστική ιστορία μιας απίθανης φιλίας, με τα πάνω της και τα κάτω της, αλλά και με δεσμούς αλληλοϋποστήριξης. Τι γνωρίζατε για την ιστορία και τους χαρακτήρες σας προτού ξεκινήσετε τα γυρίσματα;

Κρίστιαν Μπέιλ: Δεν ήξερα τίποτα για τον χαρακτήρα μου, όπως συμβαίνει συνήθως με όλους, πιστεύω. Είναι εν πολλοίς ένας άγνωστος ήρωας της αυτοκινητοβιομηχανίας με καταγωγή από τα Μίντλαντς της Μεγάλης Βρετανίας. Κατά τη γνώμη μου, ήταν πολύ Εγγλέζος. Πριν από τους αγώνες ταχύτητας, ήταν στρατιωτικός σε δεξαμενόπλοιο. Συμμετείχε στην απόβαση στη Νορμανδία και στη συνέχεια πέρασε στην Ευρώπη. Βρέθηκε στην απελευθέρωση του στρατοπέδου συγκέντρωσης Μπέργκεν-Μπέλσεν. Έπειτα έγινε ο απόλυτος αγωνιστής, ο κορυφαίος των κορυφαίων, πολύ δυνατός και απίστευτα παθιασμένος με αυτό που έκανε. Στο κύκλωμα των αυτοκινητιστικών αγώνων ακούγονται πολλές ιστορίες γι' αυτόν, για τον διάσημο αγώνα του '66, αλλά εγώ δεν είχα ακούσει τίποτα.


Ματ Ντέιμον: Σε ένα διάστημα περίπου 10 χρόνων υπήρξαν διάφορες βερσιόν αυτού του έργου, οπότε ήμουν εξοικειωμένος με την ιστορία. Αλλά αυτή η εκδοχή, με τη συγκεκριμένη ομάδα συντελεστών, τον Τζέιμς (σ.σ. Μάνγκολντ) και τον Κρίστιαν, ήταν διαφορετική. Έτσι, λοιπόν, άρχισα να παρακολουθώ ντοκιμαντέρ για τον Σέλμπι και να διαβάζω γι' αυτόν. Επίσης, μίλησα με πολλούς ανθρώπους που έτυχε να τον γνωρίζουν – υπήρξε αρκετά γνωστό πρόσωπο εδώ, στο Λος Άντζελες! Πολλοί μού τον περιέγραψαν ως τον άνθρωπο που θα μπορούσε να σου πουλήσει οτιδήποτε.

Αυτοί οι δύο τύποι ήταν πολύ διαφορετικοί, αλλά είχαν τις ίδιες ανησυχίες, έτσι συνδέθηκαν με έναν τρόπο που τους επέτρεψε να υπερβούν εαυτόν. Πάλεψαν σαν αδέρφια, τρέλαιναν ο ένας τον άλλον, κάτι που νομίζω ότι συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους, αλλά συνεργάστηκαν για να πετύχουν κάτι πραγματικά σπουδαίο.


— Τι ήταν διαφορετικό σε αυτή την εκδοχή της ιστορίας που σας κίνησε το ενδιαφέρον;

Μ.Ν.: Είναι μια εκπληκτική ιστορία, αλλά καμία από τις προηγούμενες εκδοχές δεν την απέδιδε με ενδιαφέροντα τρόπο. Υπήρξαν ορισμένες που έδιναν έμφαση σε ολόκληρη την ομάδα των οδηγών και των μηχανικών και άλλες που είχαν απλωθεί σε 10 και πλέον τηλεοπτικά επεισόδια. Αλλά μέχρι τώρα δεν είχα δει σενάριο που να έχει πιάσει την ουσία αυτής της απίστευτης ιστορίας, και μάλιστα για μια ταινία διάρκειας δυόμισι ωρών που να χωρίζεται σε τρεις πράξεις. Αυτή η καταγραφή της ιστορίας των δύο παιδιών, της φιλίας του Μάιλς και του Σέλμπι, ήταν τέλεια. Είναι μια κλασική ιστορία αουτσάιντερ. Αυτοί οι δύο τύποι ήταν πολύ διαφορετικοί, αλλά είχαν τις ίδιες ανησυχίες, έτσι συνδέθηκαν με έναν τρόπο που τους επέτρεψε να υπερβούν εαυτόν. Πάλεψαν σαν αδέρφια, τρέλαιναν ο ένας τον άλλον, κάτι που νομίζω ότι συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους, αλλά συνεργάστηκαν για να πετύχουν κάτι πραγματικά σπουδαίο.

Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα» Facebook Twitter
Κάνω το ίδιο πράγμα επί 30 χρόνια και ακόμα δεν έχω καταλάβει πώς ακριβώς λειτουργούν τα πράγματα. Δεν έχω γίνει ούτε ελάχιστα σοφότερος επ' αυτού. Αλήθεια!


— Κρίστιαν, είσαι περήφανος που κάνεις γνωστή την ιστορία του Μάιλς στο πλατύ κοινό;

Κ.Μ.: Ναι, αν και δεν νομίζω ότι αυτός ο άνθρωπος νοιαζόταν για τη φήμη του και πιστεύω ότι οι δρομείς γι' αυτό τον θαύμαζαν, επειδή τα κίνητρα ήταν αγνά, χωρίς υστεροβουλία. Ήταν ήδη γνωστός και νομίζω ότι το γεγονός πως ο αγωνιστικός χώρος τον γνώριζε τον χαροποιούσε πολύ. Έτσι υποψιάζομαι ότι αισθάνθηκε όταν ήρθε η αναγνώριση. Κατά τη γνώμη μου, δεν ήθελε κάτι περισσότερο.


— Ο χαρακτήρας σου, Ματ, ρισκάρει τα πάντα για έναν φίλο. Πώς δουλέψατε για να φτάσετε σε αυτό το επίπεδο εμπιστοσύνης στην οθόνη;

Μ.Ν.: Κοίτα, ο Κρίστιαν είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς που έχω δει ποτέ. Έτσι, ήταν εύκολο να καταλάβει κανείς πως ο Σέλμπι νοιαζόταν για τον Μάιλς, επειδή πολύ απλά τον θεωρούσε τον καλύτερο μηχανικό και οδηγό που είχε δει ποτέ. Ο Κρίστιαν αφοσιώνεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο στη δουλειά του. Όσο τον αφορά, δεν χρειάζεται να γνωρίζει κανείς πόσο σκληρά δουλεύει, τι δίνει ή ποιες θυσίες κάνει. Αυτό τον χαρακτηρίζει, η τεράστια αφοσίωση στο έργο του. Ο Κεν Μάιλς ήταν ακριβώς έτσι. Δεν ήταν κανένας τυχαίος. Ήταν πολύ σοβαρός τύπος. Ο Κρίστιαν του μοιάζει πολύ. Αντιμετωπίζει με πολλή σοβαρότητα αυτό που κάνει. Υπ' αυτή την έννοια, η δική μου δουλειά ήταν πιο εύκολη τελικά!

Κ.Μ.: Κάνω το ίδιο πράγμα επί 30 χρόνια και ακόμα δεν έχω καταλάβει πώς ακριβώς λειτουργούν τα πράγματα. Δεν έχω γίνει ούτε ελάχιστα σοφότερος επ' αυτού. Αλήθεια! Μερικές φορές λειτουργούν, κάποιες άλλες όχι. Γιατί; Πραγματικά, δεν ξέρω. Αισθάνομαι ότι αυτήν τη φορά μού βγήκε. Ο Ματ είναι ένας σπουδαίος ηθοποιός. Επίσης, γνωρίζει από φωτογραφικές μηχανές, από φακούς. Η προσέγγισή του είναι εντελώς διαφορετική από τη δική μου, πιθανώς πληρέστερη και ευφυέστερη. Νομίζω ότι κάποια στιγμή θα γίνει ένας πραγματικά καλός σκηνοθέτης. Ο τρόπος που προσεγγίσαμε τη δράση ακολούθησε τις διαφορές των χαρακτήρων μας. Ο Σέλμπι είναι ένας καταπληκτικός αγωνιστής, αλλά έχει περισσότερη στρατηγική και κατανόηση των πραγμάτων, σε αντίθεση με τον Μάιλς, ο οποίος κάνει ακριβώς το αντίθετο, προκαλεί ρήξεις και δημιουργεί εντάσεις, επειδή αυτός είναι ο μόνος τρόπος που ξέρει να αντιδρά. Αυτό το πράγμα είναι το μόνο που ξέρω πώς να πετυχαίνω στην υποκριτική –αν και πολλοί θα διαφωνούσαν–, ενώ ο Ματ είναι πολύ ταλαντούχος.

Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ: Μια φιλία που άλλαξε την Ιστορία, «Κόντρα σε όλα» Facebook Twitter
Στο κύκλωμα των αυτοκινητιστικών αγώνων ακούγονται πολλές ιστορίες γι' αυτόν, για τον διάσημο αγώνα του '66, αλλά εγώ δεν είχα ακούσει τίποτα.


— Υπό μία έννοια, αυτή η ταινία μιλάει για την αναζήτηση της τελειότητας. Την έχετε πετύχει ποτέ;

Κ.Μ.: Δεν θα το έλεγα, όχι. Αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι η επίτευξη της τελειότητας είναι πραγματικά ο στόχος, παρότι θα μπορούσε. Πιστεύω πως το να προσπαθείς να πετύχεις την τελειότητα είναι διασκεδαστικό. Πρόκειται για μια πρόκληση κι αυτό χρειάζεται πάντα για να διατηρείς τον ενθουσιασμό σου. Βέβαια, υπάρχει το μεγάλο ερώτημα: «Τι είναι η τελειότητα;». Κατά τη γνώμη μου, κάτι αφηρημένο. Υποψιάζομαι ότι η τελειότητα είναι εντελώς ανέφικτη και η προσπάθεια να την κατακτήσουμε φέρνει την ποιότητα στη ζωή μας.


Μ.Ν.: Νομίζω ότι η τελειότητα είναι κάτι αδύνατο, κι αυτή είναι η ομορφιά της. Δεν είναι κάτι στο οποίο πρέπει να παραδοθεί κανείς αλλά ούτε και να το κυνηγήσει, γιατί μπορεί να σε οδηγήσει στην τρέλα. Είμαι ακόμα σε αναζήτηση της τέλειας ταινίας και μου αρέσει αυτό. Ξέρετε, η ζωή μου είναι πολύ διαφορετική τώρα απ' ό,τι όταν ξεκίνησα, πλέον έχω πολλές και διαφορετικές προτεραιότητες κι αυτό μου αρέσει πολύ. Δεν υπάρχει το τέλειο σχέδιο, επαγγελματικά. Προσπαθώ απλώς να φτιάξω κάθε φορά μια υπέροχη ταινία. Είναι τόσο δύσκολο να κάνεις μια καλή ταινία, πόσο μάλλον μια σπουδαία ταινία. Ενώ είναι πραγματικά πολύ εύκολο να κάνεις μια κακή ταινία. Δεν σκέφτομαι τίποτε άλλο πέρα από αυτό. Για μένα, το θέμα είναι να εκτιμάς αυτό το ταξίδι και μέσω αυτού να αποκτάς περισσότερη γνώση γι' αυτό που αγαπάς τόσο πολύ.

 

Κόντρα σε όλα

Ιnfo

Η ταινία «Κόντρα σε όλα» του Τζέιμς Μάνγκολντ έρχεται στους κινηματογράφους από 14 Νοεμβρίου σε διανομή της ODEON.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / «Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Toντ Μπράουνινγκ, Ντέιβιντ Λιντς, Σαμπρόλ, Μιγιαζάκι, Κρόνενμπεργκ και Σπάικ Τζόνζι: Οι ταινίες που θα διερευνήσουν και θα διευρύνουν την έννοια του «τέρατος» στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Pulp Fiction / Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Το αφήγημα και η αφήγηση μιας πολύπλοκης τραγωδίας στην πρώτη τηλεοπτική σκηνοθεσία, αν και ευτυχώς κινηματογραφικής προσέγγισης, του βραβευμένου με Όσκαρ Μεξικανού σκηνοθέτη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Οθόνες / «Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Άλλο ένα prequel εμβληματικής ταινίας τρόμου, αυτήν τη φορά του πολυσήμαντου «Μωρού της Ρόζμαρι», με τις Τζούλια Γκάρνερ και Νταϊάν Γουίστ σε ερμηνευτική φόρμα, αλλά το αποτέλεσμα να κινείται σε ρηχά νερά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Pulp Fiction / Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Η διάσημη φωτογράφος ξεχωρίζει μία από τις πιο αγαπημένες της ταινίες, το The naked kiss του Σάμιουελ Φούλερ, ένα σκανδαλώδες, παραγνωρισμένο, αλλά πάντα μοντέρνο κοινωνικό νουάρ από το 1964.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα μου έμαθε η καθηγήτρια Μακγκόναγκαλ

Οθόνες / Όλα όσα μου έμαθε η καθηγήτρια Μακγκόναγκαλ

Η Μάγκι Σμιθ πέρασε στην αιωνιότητα, αφήνοντας πίσω της ένα έργο μνημειώδες και μια κληρονομιά αδιασάλευτη, τόσο θεατρικά όσο και κινηματογραφικά. Ως φόρο τιμής, επιλέγω τρεις αγαπημένες στιγμές από τον ρόλο που με σύστησε σε αυτή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
MAGGIE SMITH

Απώλειες / Μάγκι Σμιθ (1934-2024): Μια ηθοποιός καθηλωτική στη διακριτική της διαδρομή

Οι κυρίες τη θαύμασαν στο «Downton Abbey», τα παιδιά τη λάτρεψαν στον Χάρι Πότερ, το θέατρο και το σινεμά έχασαν τη βασίλισσα της ένρινης ειρωνείας και έναν εθνικό θησαυρό της Αγγλίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΩΣ ΤΙΣ 21:00 Νύχτες Πρεμιέρας: 20 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε

Οθόνες / Νύχτες Πρεμιέρας 2024: Είκοσι ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε

Ο νέος Αλμοδόβαρ, η ταινία τρόμου της χρονιάς, λιγότερο γνωστά αριστουργήματα του Κουροσάβα, κορυφαία βρετανικά φιλμ των '80s και πολλές ακόμα προτάσεις από το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ