Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Μελίνα Μερκούρη και Άντονι Πέρκινς στην Ύδρα.

Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη «Φαίδρα» και τη Μελίνα

0

Το καλοκαίρι του 1961 το «Ποτέ την Κυριακή» παίζεται ακόμη με τεράστια επιτυχία στην Αμερική και τον υπόλοιπο κόσμο. Τον Μάιο στα βραβεία Όσκαρ η ταινία είναι υποψήφια για πέντε βραβεία και φεύγει με το Όσκαρ τραγουδιού για τα »Παιδιά του Πειραιά» του Μάνου. Με τα φώτα της δημοσιότητας στραμμένα πάνω τους η Μελίνα και ο Ντασέν έχουν ξεκινήσει μια νέα ταινία: τη «Φαίδρα». Τα γυρίσματα ξεκινούν τον Ιούλιο 1961  στο Λονδίνο και συνεχίζουν στην Ελλάδα.

Τη Δευτέρα 17 Ιουλίου 1961, ο Ντασέν με τον Πέρκινς, τη Μελίνα και τον Ραφ Βαλόνε φτάνουν στην Ελλάδα. Το κλίμα είναι εύθυμο.

«Καλέ, μην τον ρωτάτε Αγγλικά. Ρωτήστε τον Ελληνικά. Τον έμαθα», λέει η Μελίνα στους δημοσιογράφους που τους περίμεναν στο αεροδρόμιο.

«Ντεν είναι αλήτεια» απαντά ο Πέρκινς. 

O Πέρκινς, 29 ετών, δεν το γνωρίζει αλλά βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του. Μόλις έχει πρωταγωνιστήσει στο Ψυχώ του Χίτσκοκ, που καθορίζει την καριέρα του. Γυρίζει στο Παρίσι μαζί με την Ίνγκριντ Μπέργκμαν και τον Ιβ Μοντάν την ταινία Σας αρέσει ο Μπράμς  που θα του χαρίσει τον Μάϊο 1961 το βραβείο ερμηνείας στις Κάννες. 

Η Μελίνα στη «Φαίδρα» είναι μια κοσμική βασίλισσα της Αθήνας και του διεθνούς jet set, με εξουσία, δύναμη και γοητεία. Πρωταγωνιστεί στις δεξιώσεις, ντύνεται στου Dior, κατοικεί στο George V, γλεντά με τον Αγά Χαν και τα σπάει με τον Ωνάση. Οι χώροι της Φαίδρας είναι οι δικοί της χώροι. Τους γνωρίζει και τους καθορίζει, με την τρέλα της, την αυθεντικότητά της, το φλερτ και την εξυπνάδα της.

 «Στο “Ψυχώ”, ψυχούλα μου, ήσουνα μούρλια» λέει ο Ζαμπέτας στον Περκινς ο οποίος τη νύχτα τριγυρνά στην Αθήνα με την παρέα της Μελίνας. «Χωρίς να θέλω να κολακεύσω τους δύο εξαίρετους καλλιτέχνες σας, προτιμώ, περισσότερο από τον Μπραμς, τον Μανώλη Χιώτη και τη Μαίρη Λίντα!» δηλώνει με αυθάδεια ο νεαρός Αμερικάνος.

Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Το 1961, στην Ελλάδα, ο ηθοποιός Άντονι Πέρκινς ποζάρει στην Ακρόπολη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Φαίδρα».

Στην Ύδρα πηγαίνουν το Σάββατο 5 Αυγούστου για τα εξωτερικά.

«Η Ύδρα είναι ένα απ’τα ωραιότερα ελληνικά νησιά και ζούσαμε και δουλεύαμε στο ωραιότερο σπίτι της Ύδρας» αναφέρει η Μελίνα. Τα γυρίσματα γίνονται στο αρχοντικό Μπουντούρη ή «Παλατάκι» όπως το έλεγαν οι παλαιοί Υδραίοι καθώς φιλοξένησε στο παρελθόν μέλη της βασιλικής οικογένειας. Στον κήπο, υπάρχει το εκκλησάκι της Αγίας Άννας και ένα μικρό οικογενειακό κοιμητήριο. Έξι δωμάτια, όλα άσπρα: ταβάνια, τοίχοι και πατώματα, επιπλωμένα με σκαλιστά σκούρα έπιπλα. Τρία επίπεδα ταράτσες με όμορφα δένδρα και φυτά και απίστευτη θέα στη θάλασσα.

Ο αμερικανικός Τύπος φιλοξενεί εκτενείς ανταποκρίσεις. Οι εφημερίδες και τα περιοδικά δείχνουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα γυρίσματα της ταινίας στην Ελλάδα, καθώς έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την πατρίδα της πρωταγωνίστριας του Ποτέ την Κυριακή. To Cosmopolitan εντυπωσιάζεται από τα γυρίσματα στο νησί και την περίφημη σκηνή με τη Μελίνα να περνάει ανάμεσα στις μαυροντυμένες χήρες των πνιγμένων ναυτικών. Το Life με εξώφυλλο την Ελίζαμπεθ Τέηλορ ντυμένη Κλεοπάτρα, δημοσιεύει φωτογραφίες της Μελίνας με τον Πέρκινς στην Ύδρα και μιλά για την εκρηκτική προσωπικότητα της Ελληνίδας ηθοποιού. 

phaedra Facebook Twitter
To Cosmopolitan εντυπωσιάζεται από τα γυρίσματα στο νησί και την περίφημη σκηνή με τη Μελίνα να περνάει ανάμεσα στις μαυροντυμένες χήρες των πνιγμένων ναυτικών. Φωτ.: Lopert Pictures/Getty Images/Ideal Image

Η ανταπόκριση αναφέρεται στην εμμονή του Ντασέν να πετύχει την καλύτερη λήψη. Σαράντα φορές η νεαρή ηθοποιός Elizabeth Ercy φωνάζει «Φαίδρα» και σαράντα φορές ο Πέρκινς της λέει «μην τη φωνάζεις», ενώ ο κόσμος τους παρακολουθεί κρεμασμένος από τα βράχια. 

Οι NY Times ξεκινούν την ανταπόκριση από τα γυρίσματα, από το θέατρο του Διονύσου στην Αθήνα, όπου η Μελίνα, ο Ραφ Βαλόνε και ο Άντονυ Πέρκινς, κάνουν φωτογράφιση για την προώθηση της ταινίας και επευφημούνται από τους τουρίστες. Το άρθρο αναφέρεται εκτενώς στην υπόθεση και στο κάστινγκ της ταινίας, όπου η Μελίνα υποδύεται τη «σέξι και φλογερή Φαίδρα», και περιγράφει τις δύσκολες συνθήκες γυρισμάτων στην Ύδρα. Οι συνθήκες διαμονής στο νησί χαρακτηρίζονται «πρωτόγονες». Για πλύσιμο χρησιμοποιείται νερό των πηγαδιών, για την ψύξη παγοκολόνες, ενώ ρεύμα υπάρχει μόνο μετά τις εφτά το βράδυ.

Άλλοι ανταποκριτές γευματίζουν με τη Μελίνα που καταφθάνει καθυστερημένη καθώς κάνει πρόβα τα λόγια της. Δηλώνει δεσμευμένη για τα δύο επόμενα χρόνια σε ταινίες και θεατρικά και ότι επιθυμεί να ερμηνεύσει την Κλεοπάτρα στα ελληνικά. O Lloyd Shearer γνωστός αρθρογράφος διασημοτήτων είναι επίσης εκεί και γράφει έναν διθύραμβο για τη Μελίνα και προβλέπει ότι το Ποτέ την Κυριακή θα τελειώσει με πάνω από 10 εκατ. δολάρια εισπράξεις. Στην ερώτηση αν θα εγκατασταθούν στο Χόλιγουντ, η απάντηση είναι «Δεν ξέρω καθώς στο Χόλιγουντ σε αγνοούν αν δεν φέρεις έσοδα ενώ στην Ευρώπη τουλάχιστον αναγνωρίζουν την προσπάθεια». O Erskine Johnson και η διάσημη στήλη του Hollywood today, ακόμη ένας κουτσομπόλης του Χόλιγουντ είναι και αυτός στην Ύδρα. Μιλά με τη Μελίνα και περιγράφει τους μπίτνικ που έχουν κατακλίσει το νησί και συμμετέχουν στα γυρίσματα ως κομπάρσοι.

Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Η σκηνή στη «Λαγουδέρα».
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter

Η σκηνή με το κλαμπ στο νησί όπου γίνεται το προξενιό γυρίζεται στη «Λαγουδέρα». Για μια ακόμη φορά τα απρόοπτα είναι πολλά. Ένα ξαφνικό μπουρίνι προκαλεί σημαντικές βλάβες στο το κότερο της Καλλιγά. Ο Ντασσέν σπάει ένα δάκτυλο και μια μηχανή προβολής πέφτει πάνω στον Πέρκινς τραυματίζοντάς τον ελαφρά.

Στο πάρτι για το τέλος των γυρισμάτων μια νεαρή Αμερικανίδα 21 ετών που επισκέπτεται την Ελλάδα, παίζει κιθάρα και μαγεύει όλους με το τραγούδι της. Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους δίνει μια soldout συναυλία στη Νέα Υόρκη και ξεκινά την εκπληκτική της καριέρα. Είναι η Τζόαν Μπαέζ την οποία ο Ντασέν και η Μελίνα συναντούν λίγα χρόνια αργότερα στις ΗΠΑ.

Τα εσωτερικά γυρίζονται στο Παρίσι, στα στούντιο της Βουλώνης. Για τα εσωτερικά στο διαμέρισμα της «Φαίδρας» στο Παρίσι χρησιμοποιείται το μυθικό διαμέρισμα των 15 δωματίων του Αριστοτέλη Ωνάση στο νούμερο 88 της Avenue Foch με την εκπληκτική θέα στην Αψίδα του Θριάμβου και τον Πύργο του Άιφελ.

Η «Φαίδρα» του Ντασέν και της Λυμπεράκη, συμπληρώνει το παζλ απεικόνισης της Μελίνας που ξεκίνησε ο Καμπανέλης στη «Στέλλα» και συνέχισε ο Ντασέν στο «Ποτέ την Κυριακή». Η Μελίνα στη «Φαίδρα» είναι μια κοσμική βασίλισσα της Αθήνας και του διεθνούς jet set, με εξουσία, δύναμη και γοητεία. Πρωταγωνιστεί στις δεξιώσεις, ντύνεται στου Dior, κατοικεί στο George V, γλεντά με τον Αγά Χαν και τα σπάει με τον Ωνάση. Οι χώροι της «Φαίδρας» είναι οι δικοί της χώροι. Τους γνωρίζει και τους καθορίζει, με την τρέλα της, την αυθεντικότητά της, το φλερτ και την εξυπνάδα της.

Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Μελίνα Μερκούρη και Ραφ Βαλόνε.

Η πρεμιέρα γίνεται στο Παρίσι την Παρασκευή 31 Αυγούστου ακολουθεί το Βερολίνο, το Αμβούργο, η Στοκχόλμη, η Κολωνία, το Μανχαίμ, το Ντίσελντορφ, το Μιλάνο, η Κοπεγχάγη, οι Βρυξέλλες, το Λονδίνο και η Ζυρίχη.

Η πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη γίνεται την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 1962, στα γενέθλια της Μελίνας και δύο χρόνια ακριβώς μετά την πρεμιέρα του Ποτέ την Κυριακή. Ο Ντασέν και η Μελίνα φτάνουν στην πόλη με το κρουαζιερόπλοιο Queen Mary. Στην άφιξη ένα ελικόπτερο πετάει ροδοπέταλα στο πλοίο αντιγράφοντας την αντίστοιχη σκηνή της ταινίας. Η ταινία παίζεται στο Plaza και σε ακόμη 15 σινεμά της ευρύτερης περιοχής. Στο Λος Άντζελες μένουν στο διάσημο ξενοδοχείο Μπέβερλυ Χιλλς. Η επίσημη προβολή στο Χόλυγουντ γίνεται με μεγάλη επισημότητα και πλήθος ηθοποιών. Κάνουν επαφές για ταινίες και η Μελίνα δίνει συνεντεύξεις.

mancini phaedraΗ κάλυψη του τύπου είναι τεράστια. Το όνομα του Ντασέν μαζί με αυτό της Μελίνας δημοσιεύεται σε κάθε εφημερίδα της χώρας. «Η Μελίνα είναι το ιδανικό κορίτσι για τις πολιτιστικές ανταλλαγές» είναι ο τίτλος άρθρου που αναφέρεται στην επίσκεψη της Μελίνας στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ. «Η Ελληνίδα δέχεται την αγάπη των Αμερικανών και ένα θερμό καλωσόρισμα από όσους την αναγνωρίζουν καθώς κάνει περίπατο στους δρόμους μας» αναφέρει άλλο δημοσίευμα.

Το αμερικανικό μουσικό περιοδικό Billboard στην κριτική του για τον δίσκο με τη μουσική της «αυστηρώς ακατάλληλης», όπως αναφέρει, ταινίας, χαρακτηρίζει τη φωνή της Μελίνας ως μεσογειακή εκδοχή της φωνής της Μάρλεν Ντίτριχ, με μια επιπλέον γήινη και αισθησιακή χάρη. Η μουσική της «Φαίδρας» εμπνέει διάσημους και λιγότερο διάσημους μουσικούς. Ο Χένρι Μαντσίνι διασκευάζει τη μουσική του Θεοδωράκη ενώ ο τζαζίστας Oliver Nelson κυκλοφορεί το άλμπουμ «Εντυπώσεις από τη Φαίδρα» με το εκπληκτικό εξώφυλλο.

Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Τα γυρίσματα γίνονται στο αρχοντικό Μπουντούρη ή «Παλατάκι» όπως το έλεγαν οι παλαιοί Υδραίοι καθώς φιλοξένησε στο παρελθόν μέλη της βασιλικής οικογένειας.

H Μελίνα είναι υποψήφια για τις Χρυσές Σφαίρες μαζί με την Μπέτυ Ντέιβις και την Καθριν Χεπμπορν. Χάνει από την Τζεραπλιν Πέιτζ για την ερμηνεία της στο Γλυκό Πουλί της Νιότης.

Στα 16α βρετανικά βραβεία BAFTA η« Φαίδρα» είναι υποψήφια για το Βραβείο καλύτερης ταινίας. Το χάνει από τον «Λώρενς της Αραβίας». Η Μελίνα είναι επίσης υποψήφια για το βραβείο ερμηνείας. Το κερδίζει η Αν Μπανκροφτ για τον «Miracle Maker». Η ταινία στέκεται πιο τυχερή στα Ιταλικά Όσκαρ. Στο Taormina International Film Festival 1962 ο Ντασέν κερδίζει το βραβείο σκηνοθεσίας.

Η ταινία κάνει εισπράξεις 2 εκ. δολάρια σε εισιτήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, Μόνο από την Αμερική, τα έσοδα είναι υπερδιπλάσια από το κόστος παραγωγής των 900.000 δολαρίων. Με δεδομένο ότι η ταινία πήγε πολύ καλύτερα στην Ευρώπη, τα κέρδη του Ντασσέν και της Μελίνας από τα ποσοστά επί των εσόδων είναι σημαντικά. Ο Ντασσέν δικαιώνεται. Η μεγάλη καμπάνια προώθησης με τη Μελίνα σε πρώτο πλάνο πετυχαίνει το στόχο της. Τα κέρδη είναι ικανοποιητικά και κυρίως η Μελίνα γίνεται γνωστή σε ένα ευρύτερο κοινό. Μπορεί να μην είναι η μεγάλη  επιτυχία του Ποτέ την Κυριακή, συμβάλει ωστόσο στην καθιέρωση του Ντασσέν και της Μελίνας. Ένα χρόνο μετά θα ακολουθήσει η τεράστια επιτυχία του Τοπ Καπί που θα εδραιώσει τη θέση τους στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα.

ΔΕΙΤΕ 15 ΑΚΟΜΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Στα γυρίσματα στην Ύδρα.
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Στη «Λαγουδέρα».
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Ο Ραφ Βαλόνε με τη Λίλη Παπαγιάννη.
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Η Μελίνα στη «Φαίδρα» είναι μια κοσμική βασίλισσα της Αθήνας και του διεθνούς jet set, με εξουσία, δύναμη και γοητεία.
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter
Καλοκαίρι στην Ύδρα με τη Φαίδρα και τη Μελίνα Facebook Twitter

Το κείμενο αποτελεί προδημοσίευση βιβλίου για το έργο του Ντασσέν που θα κυκλοφορήσει τον χειμώνα από τις εκδόσεις Πατάκη.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ιστορίες από κινηματογραφικές μουσικές του Χατζιδάκι που ίσως δεν ξέρετε

Μουσική / Ιστορίες από κινηματογραφικές μουσικές του Χατζιδάκι που ίσως δεν ξέρετε

Ο Ιωάννης Μπότσας μάζεψε σε ένα βιβλίο ό,τι αφορά τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι για το σινεμά και αποκαλύπτει άγνωστες πληροφορίες και λεπτομέρειες για δέκα ταινίες, γνωστές ή σπάνιες.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ