Ηeretic: Γνωρίστε τους Έλληνες που βραβεύτηκαν από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου

Ηeretic: Γνωρίστε τους Έλληνες που βραβεύτηκαν από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου Facebook Twitter
Οι Γιώργος Καρναβάς και Κωνσταντίνος Κοντοβράκης.
0

Στα ευρωπαϊκά βραβεία κινηματογράφου που δόθηκαν το βράδυ του Σαββάτου στη Σεβίλλη ξεχώρισε η καθαρή νίκη του Πάβελ Παβλικόφσκι, με τον Ψυχρό Πόλεμο, όπως και το τιμητικό βραβείο της χρονιάς που έδωσε ο Βιμ Βέντερς στον Κώστα Γαβρά που συγκινημένος τον ευχαρίστησε και με έναν μικρό, συμπαγή λόγο μίλησε για την ανάγκη της αποδοχής και της ένωσης διαφορετικών κουλτουρών στη σημερινή Ευρώπη.


Υπήρξε όμως και μια άλλη ξεχωριστή στιγμή. Το πρώτο βραβείο της βραδιάς, το Eurimages Co-Production Award, δίνεται σε εταιρίες παραγωγής που κοπιάζουν γι' αυτή ακριβώς την ένωση που τόσοι ανέφεραν αργότερα, δημιουργώντας και συντονίζοντας ευρωπαϊκές συμπαραγωγές που προκύπτουν μέσα από φεστιβάλ και κινηματογραφικές αγορές.

Το φετινό βραβείο κέρδισαν 2 Έλληνες, οι Γιώργος Καρναβάς και Κωνσταντίνος Κοντοβράκης και η εταιρεία τους Heretic που από το 2013 αναλαμβάνει την υποστήριξη μιας σειράς ταινιών που διακρίνονται για τον διεθνή και ενωτικό χαρακτήρα τους, κρατώντας αποστάσεις από της έννοια της εθνικής κινηματογραφίας.

Οι δυο τους παρέλαβαν το βραβείο από την Ισπανίδα ηθοποιό Έμα Σουάρεζ, με την οποία συνεργάστηκαν πρόσφατα στα γυρίσματα της ταινίας Sumendia που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα στη Νίσυρο.


Οι δυο τους παρέλαβαν το βραβείο από την Ισπανίδα ηθοποιό Έμα Σουάρεζ, με την οποία συνεργάστηκαν πρόσφατα στα γυρίσματα της ταινίας Sumendia που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα στη Νίσυρο.

Στον ευχαριστήριο λόγο τους ανέφεραν: «Ευχαριστούμε την Ακαδημία γι' αυτήν την έκπληξη, δεν ξέραμε ότι θα παραλάβουμε το βραβείο από εσένα Έμα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρισκόμαστε στη σκηνή μπροστά στους ανθρώπους που κάνετε ταινίες και υπήρξατε έμπνευση για εμάς. Κάτι τέτοιο μας κάνει να νιώθουμε σημαντικοί.

Είναι επίσης σημαντικό ότι αυτό το βραβείο το μοιραζόμαστε δύο άτομα. Το να μοιράζεσαι είναι μία από τις μεγαλύτερες αξίες στη ζωή και μας κάνει να ισορροπούμε τον εγωισμό μας και να αισθανόμαστε χρήσιμοι και ολοκληρωμένοι. Θέλουμε να αφιερώσουμε αυτό το βραβείο στους άλλους, σε όλους εκείνους που δουλέψαμε μαζί όλο αυτό τον καιρό. Στους συμπαραγωγούς που είναι μαζί μας σε καλές και κακές εποχές, στους χρηματοδότες που τους αγαπάμε και αγαπάμε να παραπονιόμαστε γι' αυτούς, σε όλους τους ηθοποιούς, σκηνοθέτες και κινηματογραφικά συνεργεία, στο all-female team της Heretic, στις οικογένειες και τους συντρόφους μας που είναι πάντα μαζί μας.»

 

«Ο Γιος της Σοφίας» (Son of Sofia) είναι μεταξύ των συμπαραγωγών της Heretic


Η Heretic ιδρύθηκε το 2013 από τους δύο συνεργάτες και έχει ως βάση της την Αθήνα. Μεταξύ των συμπαραγωγών της βρίσκονται μερικές από τις πιο σημαντικές ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων, όπως ο Γιος της Σοφίας, το Αγόρι που Τρώει το Φαγητό του Πουλιού, το Copa-Loca και η πρόσφατη ταινία του Άγγελου Φραντζή, Still River.

Παράλληλα, η εταιρία έχει επεκτείνει το πεδίο δράσης της, μέσω των Heretic Outreach και Heretic Asterisk, λειτουργώντας ως sales agent στα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου, αλλά και ως σύμβουλος για παραγωγούς από όλο τον κόσμο.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ