Η κατάρα των κάτω των 30

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter
Άντον Γιέλτσιν: Ξεκινώντας ως παιδί από τις Καρδιές στην Ατλαντίδα (2001), πήρε τον πρώτο του καλό ρόλο ως έφηβος στο Alpha Dog του Νικ Κασσαβέτη (2006), πρωταγωνίστησε στο Like Crazy που θριάμβευσε στο Sundance το 2011, την ίδια χρονιά που είχε βασικό ρόλο στο remake της Νύχτας Τρόμου, ενώ αργότερα συνεργάστηκε με σκηνοθέτες-μύθους όπως ο Τζιμ Τζάρμους, ο Πολ Σρέιντερ και ο Τζό Ντάντε.
1

Ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του, ευρισκόμενος στο μεταβατικό στάδιο που πιθανά να τον έβαζε στην πρώτη γραμμή μετατρέποντάς τον σε πρωταγωνιστή μεγάλων παραγωγών, βρέθηκε νεκρός τον Ιούνιο του 2016, σε ένα δυστύχημα-μυστήριο. Ο Άντον Γιέλτσιν άφησε τον κόσμο μας μόλις στα 27 έχοντας υπάρξει παραγωγικότατος, μια γνώριμη φυσιογνωμία που έκανε σινεμά από τα 12 του, έπαιξε σε 40 περίπου φιλμ, τέσσερα εκ των οποίων θα τα δούμε στο προσεχές μέλλον αφού τα γυρίσματά τους έχουν ολοκληρωθεί.

Όλα σχεδόν τα άρθρα που ανέφεραν την είδηση, χρησιμοποίησαν τη φράση «πρωταγωνιστής του Star Trek», κάτι που είναι λογικό αφού οι άνθρωποι που έχουν δει τις 2 πρόσφατες ταινίες Star Trek πρέπει να είναι περισσότεροι από αυτούς που έχουν δει όλα τα υπόλοιπα φιλμ του, αλλά σίγουρα αυτή η περιγραφή αφήνει απ’ έξω τους πολυποίκιλους ρόλους που είχε επιλέξει όλα αυτά τα χρόνια. Ξεκινώντας ως παιδί από τις Καρδιές στην Ατλαντίδα (2001), πήρε τον πρώτο του καλό ρόλο ως έφηβος στο Alpha Dog του Νικ Κασσαβέτη (2006), πρωταγωνίστησε στο Like Crazy που θριάμβευσε στο Sundance το 2011, την ίδια χρονιά που είχε βασικό ρόλο στο remake της Νύχτας Τρόμου, ενώ αργότερα συνεργάστηκε με σκηνοθέτες-μύθους όπως ο Τζιμ Τζάρμους, ο Πολ Σρέιντερ και ο Τζό Ντάντε.

Ο θάνατος του τον βάζει σε μια μικρή και δυσάρεστη λίστα, αυτή των ηθοποιών, ανδρών και γυναικών, που έφυγαν από τη ζωή πριν από τα 30 τους. Αναγνωρισμένοι ήδη ως τότε, άφησαν πίσω τους μερικές αλησμόνητες ερμηνείες αλλά και την απορία για το ποια θα ήταν η εξέλιξή τους στο μέλλον, πόσα βραβεία και διακρίσεις θα μάζευαν και κυρίως πόσο διαφορετικό ρόλο θα είχαν στην ιστορία του σινεμά από αυτόν που τελικά πήραν, δηλαδή του πρόωρα χαμένου ταλέντου. Οι επτά σημαντικότερες απώλειες παρουσιάζονται στην παρακάτω λίστα.

Τζιν Χάρλοου (1911-1937)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Η διάσημη ξανθιά της πρώτης εποχής του ομιλούντος σινεμά, πρώιμο σύμβολο του σεξ αφού ευτύχησε να πρωταγωνιστεί λίγα χρόνια πριν την εμφάνιση του Κώδικα Χέιζ που πιθανά να απαγόρευε πολλές από τις σκηνές της. Ενσάρκωσε τη δυναμική γυναίκα που δεν είχε όμως πρόβλημα να εκμεταλλευτεί τα κάλλη της, πέθανε μόλις στα 26 της από νεφρική ανεπάρκεια στα γυρίσματα της ταινίας Σαρατόγκα, που ολοκληρώθηκε τελικά με μια σωσία της.

 

Τζέιμς Ντιν (1931-1955)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Ίνδαλμα μιας ολόκληρης γενιάς, σύμβολο του επαναστάτη, αντικομφορμιστή νέου, εις μνήμη του οποίου δημιουργήθηκε η φράση «Ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος» που κυριάρχησε αργότερα στη ροκ κουλτούρα. Ό,τι έκανε στην καριέρα του το έκανε σε τέσσερα χρόνια, τα πρώτα τρία κυρίως σε μικρούς ρόλους και περάσματα από την τηλεόραση, και τον τελευταίο με τρεις εμβληματικούς ρόλους, στο Ανατολικά της Εδέμ (1955) του Καζάν, τον Επαναστάτη Χωρίς Αιτία (1955) που ταυτίστηκε με την εικόνα του και τον Γίγα (1956) που προβλήθηκε μετά τον θάνατό του. Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα που στοίχησε τη ζωή του αναπαραστάθηκε με κάθε λεπτομέρεια στο Crash (1996) του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

 

Σάρον Τέιτ (1943-1969)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

 

Ξεκινώντας ως μοντέλο, γνώρισε στην πορεία τον Ρομάν Πολάνσκι, πήρε ρόλο σε μία ταινία του, τη Νύχτα των Βρυκολάκων (1967) και έπαιξε αμέσως μετά στην αξέχαστη Κοιλάδα με τις Κούκλες (1968) του Μαρκ Ρόμπσον. Ο γάμος με τον Πολάνσκι και η επερχόμενη εγκυμοσύνη έφεραν το ερώτημα αν η υποσχόμενη καριέρα της συνεχίζονταν ή αν θα γινόταν θυσία για μια πιο ήσυχη οικογενειακή ζωή. Δε θα μάθουμε ποτέ, αφού ο Τσαρλς Μάνσον και η συμμορία του τη δολοφόνησαν στο σπίτι της το 1969, λίγο πριν γεννήσει.

Μπράντον Λι (1965-1993)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Έχασε τον διάσημο πατέρα του στα οκτώ του χρόνια, προσπάθησε να χτίσει τη δική του καριέρα στις ταινίες πολεμικών τεχνών, ταυτόχρονα όμως έγινε εμμονικός με την ιδέα του θανάτου. Στα γυρίσματα της ταινίας Το Κοράκι, μια σκηνή με πυροβολισμούς, που είχε γυριστεί άψογα στις πρόβες, πήγε στραβά με τον ίδιο να σωριάζεται από τα πυρά και το συνεργείο να μην καταλαβαίνει για αρκετή ώρα τί ακριβώς έχει συμβεί.

 

Ρίβερ Φίνιξ (1970-1993)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Παιδί-θαύμα της γενιάς του, βρέθηκε σε νεαρή ηλικία στους Εξερευνητές (1985) και στο Στάσου Πλάι μου (1986), την ίδια χρονιά δίπλα στον Χάρισον Φορντ στην Ακτή του Κουνουπιού (1986) του Πίτερ Γουίαρ και 3 χρόνια αργότερα ως νεαρή μορφή του Φορντ και του Ιντιάνα Τζόουνς στην Τελευταία Σταυροφορία. Ταλαντούχος, έδειχνε έτοιμος για μεγαλύτερο εύρος ρόλων μετά το Δικό μου Αϊντάχο (1991) του Γκας Βαν Σαντ, αλλά δυο χρόνια αργότερα τα όνειρα σταμάτησαν όταν βρέθηκε νεκρός μέσα στο κλαμπ του Τζόνι Ντεπ από υπερβολική δόση ναρκωτικών.

 

Μπραντ Ρένφρο (1982-2008)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Είχε την τύχη να ξεκινήσει καριέρα στα 12 του, όταν έπαιξε στον Πελάτη (1994) του Τζόελ Σουμάχερ, πήρε και σημαντικούς ρόλους τα επόμενα χρόνια, στο Sleepers (1996) και το Apt Pupil (1998), την ταινία που έκανε ο Μπράιαν Σίνγκερ μετά τους Συνήθεις Υπόπτους. Ακολούθησαν σκαμπανεβάσματα αλλά και διάφορες συλλήψεις και μπλεξίματα με ναρκωτικά. Συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως ο Λάρι Κλαρκ και ο Τέρι Ζουίγκοφ, άρχισε να ωριμάζει ερμηνευτικά αλλά δεν έλυσε ποτέ το πρόβλημά του. Πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης το 2008.

 

Χιθ Λέτζερ (1979-2008)

Η κατάρα των κάτω των 30 Facebook Twitter

Από τις πιο τραγικές απώλειες καλλιτεχνών μέσα στον 21ο αιώνα, ο Αυστραλός που είχε δείξει λίγα χρόνια πριν πεθάνει πως διέθετε το ανάλογο εκτόπισμα ώστε να γίνει ένας από σημαντικότερους ηθοποιούς της εποχής μας. Στο Brokeback Mountain δόθηκαν τα διαπιστευτήρια, αμέσως μετά ήρθε ένας ακόμη σπουδαίος δραματικός ρόλος στο Candy (2006) για να φτάσουμε στην εκκωφαντική ερμηνεία του Τζόκερ στον Σκοτεινό Ιππότη του Κρίστοφερ Νόλαν που δεν πρόλαβε να δει τελειωμένο στη μεγάλη οθόνη. Τα παρατεταμένα προβλήματα υγείας του τον οδήγησαν σε υπερβολές και τελικά πέθανε από ταυτόχρονη κατανάλωση πολλών διαφορετικών χαπιών.  

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ή Τζιν Χαρλοου πέθανε από νεφρική ανεπάρκεια...! Μεγάλα ταλέντα παντως όλοι τους...επειδή δε είμαι της γενιάς Ρίβερ Φοίνιξ, προσφατα βλέποντας ενα ντοκιμαντέρ για τον θάνατο του, αναρωτιωμουν για την εξέλιξη του...τόσες φοβερές ερμηνείες-βαθειες κ συναισθηματικες- κ με παρουσιαστικό τόσο υπέροχο...