Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
3
Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
H αλήστου μνήμης ανάθεση της 61ης απονομής στον Άλαν Καρ έχει στιγματίσει τα Όσκαρ: ποτέ άλλοτε δεν απειλήθηκαν μηνύσεις έτσι ώστε η Ακαδημία να βγάλει αυστηρή ανακοίνωση, τηρώντας αποστάσεις από την τελετή που τεχνικά διοργάνωσε η ίδια.

Οι γνώμες διίστανται για το ποιος είναι ο πιο επιτυχημένος παρουσιαστής της τελετής απονομής των Όσκαρ. Για να τηρήσει πολιτική ίσων αποστάσεων και να σεβαστεί την ιεραρχία, η Ακαδημία, αν πρέπει να απαντήσει, θα δείξει προς τη μεριά του Μπομπ Χόουπ, ο οποίος το πήρε πατριωτικά, όπως έκανε σε όλη την προσοδοφόρα καριέρα του, και επιτέλεσε τον ρόλο του οικοδεσπότη 18 χρονιές, ανοίγοντας τον δρόμο στη μονοπρόσωπη παρουσίαση, που εξελίχθηκε σε θέσφατο στη σύγχρονη ιστορία του θεσμού. Ως καλός στρατιώτης, ο Χόουπ μάλλον δεν αρνήθηκε ποτέ στη σχεδόν ετήσια πρόταση, παρέλαβε αρκετά τιμητικά Όσκαρ για τις υπηρεσίες του στη βιομηχανία και, τουλάχιστον στο διεθνές κοινό, έμεινε στη μνήμη ακριβώς γι' αυτή την παραλλαγή του όποιου ερμηνευτικού του ταλέντου. Εισήγαγε τη σαλονάτη άνεση, σε αντίθεση με την ξύλινη διεκπεραίωση των προκατόχων του, που δεν ήταν καθαυτοί showmen αλλά εντεταλμένοι για την απονομή βραβείων, συνήθως ηθοποιοί και στελέχη της Ακαδημίας. Βέβαια, αν ξαναδούμε το περιεχόμενο της παρουσίασης, ο Χόουπ αναλωνόταν συνήθως σε προετοιμασμένα, κρύα αστεία, δεν υπήρξε ποτέ αυθόρμητος, πόζαρε πιο βασιλικός και από τον βασιλιά και η περιορισμένη του αιχμή απευθυνόταν στους παρευρισκόμενους, δίκην εσωτερικού χωρατού – με μοναδική εξαίρεση την επαναλαμβανόμενη διακωμώδηση της αδυναμίας του να κερδίσει ένα διαγωνιστικό Όσκαρ.


Η δοκιμή με τους πολλούς παρουσιαστές ποτέ δεν άφησε καλές εντυπώσεις κι έτσι η Ακαδημία κατέληξε στο ελεγχόμενο σχήμα του ενός. Αναγνωρίζοντας τα συντεχνιακά στεγανά των «βαρετών» βραβείων, δηλαδή των μικρών κατηγοριών, χωρίς σταρ και ταινίες με απήχηση, που όμως επιβάλλεται πάντα να παρελάσουν ισότιμα τη βραδιά της απονομής, ο εκάστοτε παρουσιαστής έχει στη διάθεσή του το μεγάλο εισαγωγικό νούμερο για να δείξει τι αξίζει. Μια μονταζιακή εξτραβαγκάντζα που προηγείται της στατικής, περίπου δεκάλεπτης stand up εισαγωγής ενισχύει την πρώτη εντύπωση και σχεδιάζεται για να προσκαλέσει το τηλεοπτικό κοινό, άσχετα αν είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο πως δεν είναι ικανή να το κρατήσει μέχρι τέλους. Ο Μπίλι Κρίσταλ είναι εκείνος που γεφύρωσε την κλασική δομή με μια πιο ανάλαφρη, μιουζικαλίστικη προσέγγιση του κοινού που παρακολουθούσε στην αίθουσα και των τηλεθεατών. Κατέβηκε στην πλατεία, καθιέρωσε ένα πειραγμένο medley αφηγούμενος χιουμοριστικά τις υποψήφιες ταινίες, έκανε σκληρότερη πλάκα με σχετική επαφή με την επικαιρότητα. Ήταν ο άρχοντας των '90s και συνέχισε σποραδικά, αποδεχόμενος προσκλήσεις όταν κάποιοι άλλοι αρνούνταν – λόγω φόρτου εργασίας ή από τον φόβο της έκθεσης. Ας μην ξεχνάμε πως κανείς δεν πληρώθηκε πέρα από το βασικό ημερομίσθιο για την πολυτελή αγγαρεία και το ταλέντο της Ακαδημίας ήταν πάντα να φλερτάρει όσους δεν παρακαλούσαν να την αναλάβουν.

Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Μπομπ Χόουπ επιτέλεσε τον ρόλο του οικοδεσπότη 18 χρονιές.


Τον επίσημο τόνο της τελετής επιχείρησε να σπάσει η Έλεν ΝτεΤζένερις, μπολιάζοντας την αίσθηση της οικειότητας που απέκτησε από την τηλεοπτική τριβή στον άνισο ρυθμό της βραδιάς. Εκεί που ο εσωστρεφής Ντέιβ Λέτερμαν απέτυχε οικτρά με το σκυλάκι που κυνηγούσε την ουρά του και την αδόκιμη παρήχηση της Ούμα με την Όπρα, η Έλεν κατάλαβε πως δεν γινόταν να κοπιάρει την εκπομπή και τα τερτίπια της αλλά ότι έπρεπε να μεταδώσει τη διπλή προσωπικότητά της, την καλή τηλεοπτική και την πιο edgy, που υιοθετεί στις κωμικές παραστάσεις της – γι' αυτό και η Λάιζα Μινέλι έπεσε θύμα της σατιρικής βολής της. Φέτος, ο Τζίμι Κίμελ καλείται να ακολουθήσει τα χνάρια της, αν και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να επιβληθεί, ελλείψει ευρείας αποδοχής – είναι η μιντιακή συγγένεια του ίδιου δικτύου που φιλοξενεί τα Όσκαρ και τη δική του βραδινή εκπομπή...


Όποτε ήρθε η ώρα των ηθοποιών, τα αποτελέσματα ήταν ανάμεικτα. Η Γούπι Γκόλντμπεργκ είχε καλές στιγμές (μασκαρεμένη λευκή Βασίλισσα της Αφρικής, για παράδειγμα), ο Σεθ Μακφάρλεν αποδείχθηκε ελαφρύς, αν και όχι όσο ο Νιλ Πάτρικ Χάρις, που ταιριάζει απόλυτα στα βραβεία Tony, ενώ ο Κρις Ροκ έγινε ως και αγενής, υπερβάλλοντας με κόντρα ρατσιστικό ζήλο την πρώτη φορά. Ενδεχομένως, το χειρότερο ντουέτο ήταν ο νυσταγμένος, κομπλαρισμένος, εκτός τόπου και χρόνου Τζέιμς Φράνκο με τη σχεδόν υστερική Αν Χάθαγουεϊ, και ο καλύτερος, πιο κινητικός, τζέντλεμαν και αεράτος, ο Χιου Τζάκμαν, που έδειχνε να το διασκεδάζει και εντυπωσίασε με τα μουσικοχορευτικά του προσόντα όσους δεν ήξεραν πως, εκτός από βλοσυρός και πονεμένος Γούλβεριν, έχει αριστεύσει πλειστάκις στα μιούζικαλ.

Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
O Χιου Τζάκμαν ως παρουσιαστής των Όσκαρ έδειχνε να το διασκεδάζει και εντυπωσίασε με τα μουσικοχορευτικά του προσόντα


Ωστόσο, η αλήστου μνήμης ανάθεση της 61ης απονομής στον Άλαν Καρ έχει στιγματίσει τα Όσκαρ: ποτέ άλλοτε δεν απειλήθηκαν μηνύσεις έτσι ώστε η Ακαδημία να βγάλει αυστηρή ανακοίνωση, τηρώντας αποστάσεις από την τελετή που τεχνικά διοργάνωσε η ίδια. Ο Καρ ήταν παραγωγός που είχε στο ενεργητικό δύο μεγάλες επιτυχίες, το «Grease» στο σινεμά και το «Κλουβί με τις τρελές» στο Μπρόντγουεϊ, και πολλές ακόμη παραγωγές που ξεχάστηκαν ή βυθίστηκαν «αύτανδρες». Η Ακαδημία είχε τη φαεινή ιδέα να αναθέσει εν λευκώ την επιμέλεια του κουρασμένου show στον φαντεζί ιμπρεσάριο και παραγωγό. Ο Καρ, που συνήθιζε να κυκλοφορεί με καφτάνια και ρόμπες, έμενε σε μια έπαυλη με πισίνα γεμάτη ροζ νερό και από τον ενθουσιασμό του για την αναβάθμισή του σε ένα κοινό που ενδεχομένως δεν τον είχε ακούσει ποτέ έστησε ένα ψεύτικο άγαλμα Όσκαρ τριών μέτρων έξω από την πόρτα του. Επειδή όμως ειδικευόταν σε πάρτι καλλιτεχνικού ξεφαντώματος μεγάλης κλίμακας και στις δημόσιες σχέσεις, ίσως αναζωογονούσε μια τελετή που είχε στερέψει από νέες ιδέες. Και ποια ήταν η φρέσκια σύλληψή του; Ένας ρετρό φόρος τιμής στο παλιό Χόλιγουντ, αλλά με μια ανάλαφρη διάθεση, που θα μεταμόρφωνε τη σκηνή του Shrine Auditorium σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, αντλώντας έμπνευση από ένα περιθωριακό σόου που του άρεσε πολύ, με τον τίτλο «Beach Blanket Babylon». Ξεκίνησε προσλαμβάνοντας μια άγνωστη ηθοποιό ονόματι Αϊλίν Μπάουμαν, για να μπει στο θέατρο ντυμένη Χιονάτη, και να τραγουδήσει τσιριχτά μερικές από τις χειρότερες μελωδίες που συνέθεσε ο τρις κάτοχος Όσκαρ Μάρβιν Χάμλις. Αφού κατέβηκε στην πλατεία και συγχρωτίστηκε χωρίς εμφανή ανταπόκριση με μερικούς από τους αποσβολωμένους ηθοποιούς, κάλεσε στη σκηνή, σαν να έχει ραντεβού μαζί του, τον Ρομπ Λόου, ο οποίος, χωρίς καμία πείρα, τραγούδησε μαζί της, εντελώς παράφωνα, μια παράφραση του «Proud Mary» της Τίνα Τέρνερ – keep the cameras rolling... Από τη σκηνή παρέλασαν παλιές δόξες του αμερικανικού σινεμά, όπως ο Ρόι Ρότζερς, ο Βίνσεντ Πράις και η Ντόροθι Λαμούρ, χωρίς να δοθεί ο σεβασμός που άρμοζε στο παρελθόν και την ηλικία τους, και μετά από αλλόκοτα χορευτικά με αναποδογυρισμένα τραπεζάκια και καρύδες αλά Κάρμεν Μιράντα και Coconut Grove, έκαναν το ντεμπούτο τους αγόρια και κορίτσια, φιλόδοξοι ηθοποιοί ειδικά επιλεγμένοι για τη βραδιά, που σήμερα κανείς δεν θυμάται, με εξαίρεση τον Κρίστιαν Σλέιτερ και τον Πάτρικ Ντέμπσι, που με τίποτε δεν λογίζονται ως μελλοντικό Oscar material. Στιγμιαίες αντιδράσεις ηθοποιών όπως ο Τομ Χανκς, η Μισέλ Φάιφερ και ο Ρόμπερτ Ντάουνι, ο οποίος πιθανώς να αναρωτήθηκε αν ήπιε κάτι εντελώς χαλασμένο, αποτυπώνουν βλέμματα τρόμου και αηδίας, σαν να ήταν στο Studio 54 αλλά να έβλεπαν φτηνό καμπαρέ για εξωγήινους υπερήλικες.

Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Ρομπ Λόου τραγουδάει παράφωνα μαζί με την Αϊλίν Μπάουμαν που είναι ντυμένη Χιονάτη.
Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Ρίτσαρντ Ντρέιφους με τον Άλαν Καρ στο Governor's Ball μετά την τελετή των Όσκαρ του 1989


Όταν ρωτήθηκε αργότερα, ο Ρομπ Λόου ισχυρίστηκε πως έπραξε το καθήκον του ως καλός στρατιώτης του θεάματος. Μόλις τελείωσε το νούμερο-φιάσκο, η Μπάουμαν πήγε ανακουφισμένη στα καμαρίνια κι έπεσε πάνω στο είδωλό της, την Ολίβια Νιούτον Τζον, η οποία δανείστηκε το ρουζ της και της είπε έκπληκτη, «μα, πώς δέχτηκες να το κάνεις αυτό, πώς σου ήρθε να πεις "ναι"»; Η Ακαδημία, απολογητική και μετανιωμένη, έβγαλε Δελτίο Τύπου που συνυπέγραφαν 17 επιφανή μέλη της, διαχωρίζοντας τη θέση της από τις επιλογές του Άλαν Καρ, χαρακτηρίζοντας την τελετή ντροπή για έναν οργανισμό που τιμά σοβαρά επιτεύγματα. Η Disney έκανε μήνυση στην Ακαδημία για χρήση της Χιονάτης χωρίς την έγκρισή της, σαν να ήταν αντιποίηση αρχής. Και, φυσικά, οι δημοσιογράφοι κατακεραύνωσαν την πανηγυρτζίδικη τελετή, την παρομοίασαν με γκέι εκδοχή εβραϊκής τελετής ενηλικίωσης και προέβλεψαν ορθώς πως είχε εξασφαλίσει ήδη τη θέση της ως η χειρότερη στα χρονικά.

Η συνέχεια ήταν εξίσου σκούρα για τους πρωταγωνιστές της βραδιάς. Ο Ρομπ Λόου θα εμπλεκόταν σε ένα σκάνδαλο με βιντεοσκοπημένα ερωτικά στιγμιότυπα που διέρρευσαν και αμαύρωσαν την κολαριστή εικόνα του. Χρειάστηκαν χρόνια για να επανέλθει με επιτυχία – στην τηλεόραση. Η Μπάουμαν δεν έκανε τίποτε σημαντικό και σήμερα ζει στο Σαν Ντιέγκο, δουλεύοντας σε τοπικές θεατρικές παραγωγές. Ο Άλαν Καρ έγινε αυτόματα το μαύρο πρόβατο της πόλης. Κανείς δεν τον συναναστρεφόταν έκτοτε και οι λιγοστές δουλειές που του προέκυψαν αργότερα πέρασαν απαρατήρητες. Σβησμένος, απογοητευμένος και απομονωμένος, βυθίστηκε στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και πέθανε μερικά χρόνια αργότερα από καρκίνο του ήπατος. Ελάχιστοι θυμούνται τρεις καινοτομίες του εκείνη τη βραδιά, οι οποίες μάλιστα διατηρούνται μέχρι σήμερα. Άλλαξε το τζογαδόρικο «and the winner is» με το πιο ευγενικό «και το βραβείο πηγαίνει στον...». Προσέλαβε ενδυματολόγο για να ντύνει τους υποψήφιους και τους παρουσιαστές. Και επέμεινε στη σημασία της υποχρεωτικής στάσης στο κόκκινο χαλί, δίνοντας χώρο για συνεντεύξεις και πόζες.

Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
H Τζόντι Φόστερ κέρδισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία "Η Κατηγορούμενη".
Η χειρότερη απονομή στην ιστορία των Όσκαρ. Aπό τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Ντάστιν Χόφμαν κέρδισε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία "Ο Άνθρωπος της Βροχής'. Εδώ με τον συμπρωταγωνιστή του Τομ Κρουζ.


Τι κι αν κέρδισαν ο «Άνθρωπος της Βροχής», ο Ντάστιν Χόφμαν, ο Κέβιν Κλάιν και η Τζόντι Φόστερ, και εμφανίστηκε η Λουσίλ Μπολ για να δώσει βραβείο; Η καθόλου ζηλευτή δόξα ανήκει ολοκληρωτικά στον Καρ, ο οποίος παρεξήγησε την ελευθερία που του δόθηκε, άρπαξε από τα μαλλιά τη μοναδική ευκαιρία αυτοπροβολής σαν να μην υπήρχε αύριο, καβάλησε την (πολύ) λεπτή γραμμή ανάμεσα στο show και την business και μετέτρεψε μια τελετή που πάντα κινείται στα όρια της ευπρέπειας και των αυτο-συγχαρητηρίων σε revue πίστας.

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ