Η γυμνή αλήθεια για τα '60s

Facebook Twitter
0

Πες μου λίγα λόγια για την ταινία. Για τι ακριβώς πρόκειται;
Είναι μια ταινία που ο αγγλικός τίτλος της είναι 8 Miles High και αφορά μια γυναίκα που τη δεκαετία του ‘60 ήταν πολύ διάσημο μοντέλο. Ήταν πολύ διάσημη στη Γερμανία από τις φωτογραφίσεις της. Ήταν επίσης γνωστή για τις σχέσεις της με τον Mick Jagger, τον Keith Richards και τον Jimmy Hendrix - η ταινία αναφέρεται στη ζωή και στους έρωτές της. Είναι μια ερωτική ιστορία για την αγάπη για ζωή στις δεκαετίες του ‘60 και του ’70, που διαδραματίζεται στο Μεξικό, στην Ινδία, στη Γερμανία και παρουσιάζει τρεις περιόδους της ζωής της: τη νεότητά της και τη σχέση της με μια διάσημη πολιτική ομάδα που ονομαζόταν Kommune 1. Ζούσαν όλοι μαζί σε ένα πολύ μεγάλο δωμάτιο, κοιμόνταν σε ένα μεγάλο στρώμα και συζητούσαν για πολιτική και για επανάσταση. Η τρίτη περίοδος είναι ο πιο μεγάλος της έρωτας, η σχέση της με τον Dieter Bockhorn. Έφτιαξε ένα λεωφορείο για χάρη της, για να της δείξει πόσο την αγαπούσε και στη συνέχεια ταξίδεψαν παντού στον κόσμο, κάτι που σήμερα είναι αρκετά συνηθισμένο, αλλά τη δεκαετία του ‘60 το να ταξιδεύεις στο Μεξικό, στην Τουρκία και στην Ινδία ήταν κάτι πολύ ξεχωριστό.

Ποια πιστεύεις ότι είναι τα στοιχεία που κάνουν την ιστορία της Uschi Obermaier ενδιαφέρουσα 40 χρόνια μιετά και τι είναι αυτό που συντηρεί το μύθο της; Για ποιο λόγο να πάει κάποιος να δει μια ταινία γι' αυτή;
Στην Ελλάδα δεν είναι τόσο εύκολο να πάει κάποιος όσο είναι στη Γερμανία, επειδή οι Γερμανοί γνωρίζουν ποια είναι. Οι Έλληνες θα μπορούσαν να πάνε να τη δουν επειδή είναι μια ωραία ερωτική ιστορία. Περιέχει τόσα πολλά στοιχεία, δείχνει ολόκληρο τον κόσμο, όλα τα ταξίδια της, όλες τις άσχημες καταστάσεις που είχε να ξεπεράσει, για παράδειγμα το χαμό του παιδιού της ή τις εμπειρίες της με τα ναρκωτικά, τη μουσική. Οι άνθρωποι, ειδικά η γενιά μας -είμαι 27-, μπορούν να πάρουν μια ιδέα για το πώς ήταν τα πράγματα στη δεκαετία του ‘60. Πόσο εύκολα ήταν. Ο χίπικος τρόπος ζωής και η φιλοσοφία της μουσικής, το ότι προσπαθούσαν να τα δοκιμάσουν όλα, χωρίς την πίεση του σχολείου ή της δουλειάς. Όλα ήταν τόσο όμορφα και εύκολα. Σήμερα δεν είναι.

Πέρασε από τόσες κακουχίες, υπάρχει κάποιο μάθημα μετά από όλα αυτά;
Υπάρχει.
Είναι μια πολύ δυνατή γυναίκα. Σήμερα είναι 60 χρονών και στην ταινία την παρακολουθούμε από τα 18 ως τα 35 της. Έχει χάσει κάποιον. Κάποιος πέθανε. Δεν θέλω να πω ποιον, πρέπει να πάτε να δείτε την ταινία, έχασε δυο σημαντικά για τη ζωή της πρόσωπα. Έχει σχέση με τον έρωτα. Το να μην μπορείς να αποφασίσεις ανάμεσα σε τρία πρόσωπα που αγαπάς ποιο να επιλέξεις. Βλέπεις απλά πόσο ελεύθερη γυναίκα ήταν, πόσο δυνατή.

Εκτός από τις ανθρώπινες απώλειες, πιστεύεις ότι έχασε ή κέρδισε εν τέλει από όλες αυτές τις σχέσεις;
Φυσικά και έχασε. Πρώτα απ’ όλα, με τη σχέση της με τον πολιτικοποιημένο τύπο έχασε τον εαυτό της επειδή δεν είχε καμία σχέση με την πολιτική. Όταν πήγε, ένα απλό κοριτσάκι, σε εκείνους τους ανθρώπους που ήταν πολύ πνευματικοί και έξυπνοι, έπρεπε να παλέψει πολύ σκληρά για να αποδείξει ότι δεν ήταν ανόητη -παρ’ όλο που δεν ήταν και τόσο έξυπνη- και έμαθε πολλά από τις σχέσεις της και όλες τις αποφάσεις που έχει πάρει. Ίσως ειδικά για τις γυναίκες θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δουν πώς μπορεί να γίνει το όνειρο μιας πολύ δυνατής γυναίκας πραγματικότητα. Όλα όσα ονειρεύεσαι μπορούν να πραγματοποιηθούν εάν τα πιστέψεις πραγματικά και αυτό είναι και το μήνυμα της ταινίας.

Πιστεύεις ότι γίνεται κάτι ανάλογο με την Kommune 1 σήμερα στην τηλεόραση των reality; Όπως δείχνει η ταινία, είναι ένα μέρος που δεν υπάρχουν πόρτες ούτε ρούχα.
Νομίζω ότι δεν ήθελαν να χάσουν τα όριά τους. Δεν ήθελαν να έχουν τη σχέση των δυο ανθρώπων επειδή τα πάντα ήταν ανοιχτά. Έμεναν σε ένα μεγάλο δωμάτιο και έπρεπε να μιλάς για τα προβλήματά σου, έπρεπε να τα εκθέτεις μπροστά σε όλους. Έπρεπε να μοιράζεσαι τα πάντα και αυτό δεν είναι εύκολο. Σήμερα με το θέμα του Big Brother είναι σχεδόν το ίδιο. Έχεις μια κάμερα και υπάρχουν άνθρωποι που εκτίθενται, βλέπεις τα προβλήματά τους, αλλά το θέμα δεν είναι πολιτικό. Είχαν πολιτικές δραστηριότητες στην Kommune 1.

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις του γερμανικού κοινού; Τους άρεσε η ταινία;
Ήταν πολύ αντιφατικές. Σε μερικούς άρεσε πάρα πολύ. Στη γενιά του ‘60 άρεσε. Η νέα γενιά που δεν ήξερε αυτή τη γυναίκα ήταν δύσκολο να καταλάβει τα πάντα.

Ποιος είναι ο πιο μεγάλος σου φόβος για τις αντιδράσεις που θα προκαλέσει η ταινία;
Δεν έχω φόβους. Καθόλου, επειδή ο πιο σκληρός κριτής ήταν η ίδια η Uschi και μου είπε ότι της άρεσε. Βλέπει τον εαυτό της σε μένα και στον τρόπο που την υποδύομαι στην ταινία. Δεν μπορούν να μου πουν οι άλλοι ότι δεν έχω σχέση με την Uschi, επειδή μου το έχει πει η ίδια.

Υπάρχει κανένα στοιχείο στον χαρακτήρα που υποδύεσαι που μοιάζει με το δικό σου;
Μοιραζόμαστε την ίδια δίψα και αγάπη για ζωή, μας αρέσουν τα ζώα, έχουμε κι οι δυο την ίδια αίσθηση του χιούμορ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ