Η γενοκτονία στην Καμπότζη εμπνέει μια συναρπαστική VR ταινία

«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο του»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Το νέο δημιούργημα της Victoria Boussis, το «Stay Alive, My Son», αποτελεί ένα έργο τέχνης που έχει έναν και μόνο σκοπό: Να σε βγάλει από το σκοτάδι και να αναζητήσεις την αλήθεια. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Υπάρχει μια αυταπόδεικτη αλήθεια. Τα τελευταία χρόνια, όσο και αν θεωρείς τον εαυτό σου γνώστη της τεχνολογίας, ο καλπασμός της σε ξεπερνάει. Αυτός ο αγώνας ταχύτητας περιλαμβάνει δύο ειδών παίκτες: αυτούς που τη δοξάζουν και αυτούς που την αναθεματίζουν. Και όλα αυτά εν μέσω της τρομολαγνείας για την επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας. 

Υπάρχει και μια ακόμη αλήθεια. Έχει σημασία σε ποια χέρια θα πέσει το επόμενο τεχνολογικό επίτευγμα. Από την ατομική βόμβα μέχρι την εικονική πραγματικότητα και από τα smartphones μέχρι τα social media, πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα αξιοποιούν τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα με σκοπό είτε να ραδιουργήσουν είτε να μεγαλουργήσουν. 

Η Victoria Bousis ξεκίνησε την καριέρα της ως εισαγγελέας στο Ιλινόι και στη συνέχεια πέρασε στον χώρο του παραδοσιακού κινηματογράφου ως παραγωγός ταινιών, κάνοντας αργότερα τη μετάβαση στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας.

Για να ακριβολογούμε, δεν πρόκειται για παιχνίδι, αλλά για μια ολόκληρη ταινία με αρχή, μέση και τέλος. Με άγχος, συγκίνηση και κάθαρση. Με τη μόνη διαφορά ότι εσύ ο ίδιος είσαι ο πρωταγωνιστής.

Το νέο της δημιούργημα, όμως, το «Stay Alive, My Son» («SAMS») αποτελεί ένα έργο τέχνης που έχει έναν και μόνο σκοπό: Να σε βγάλει από το σκοτάδι και να αναζητήσεις την αλήθεια, όπως ο Pin Yathay αναζητά το παιδί του. 

«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Περιπλανιέσαι σε εικόνες που θυμίζουν σκηνή από την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» ή μια σκοτεινή πίστα από το «Last of Us». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Η Victoria Bousis έπεσε πάνω στο βιβλίο του Yathay κατά τη διάρκεια ενός αεροπορικού ταξιδιού.

Πρόκειται για τα απομνημονεύματά του που περιγράφουν με τρομερή λεπτομέρεια τη ζωή στα πρώτα χρόνια του καθεστώτος των Ερυθρών Χμερ και τη γενοκτονία της Καμπότζης. Το βιβλίο ακολουθεί τα βήματα του Pin που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον γιο του, ώστε ο δεύτερος να έχει περισσότερες πιθανότητες να ζήσει, όσο ο ίδιος έγινε πρόσφυγας και ζήτησε βοήθεια από τη διεθνή κοινότητα για να ενώσει την οικογένειά του. 

Όταν προσγειώθηκε το αεροπλάνο, μια φωνή μέσα της τής ψιθύρισε ότι αυτή η ιστορία πρέπει να ειπωθεί. Αλλά όχι με τον συμβατικό τρόπο. Είχε στα χέρια της κάτι ατόφιο. Έπρεπε το νέο της έργο να είναι τόσο ξεχωριστό όσο αυτή η ιστορία. Πλέον, με αυτήν τη σκέψη, ως XR Director και Creative Technologist, έχει δημιουργήσει τη δική της εταιρεία παραγωγής (UME studios) που πρωτοπορεί στην αφήγηση ιστοριών σε διάφορα μέσα, χρησιμοποιώντας εικονική παραγωγή, τεχνητή νοημοσύνη, web 3.0 και εμπειρίες XR.  

Μετά από προσπάθειες δύο ετών, αμέτρητες συναντήσεις με ειδικούς, ταξίδια και εμμονική εστίαση στη λεπτομέρεια, η Victoria Bousis πέρασε το κατώφλι της LiFO για να μας παρουσιάσει –για την ακρίβεια, για να παίξω εγώ– το οσκαρικών προδιαγραφών VR παιχνίδι της και να γίνω ο ίδιος ο Pin Yathay, που αναζητά το παιδί του εδώ και δεκαετίες. 

«Stay Alive, My Son»: Ένα εικονικό ταξίδι στο παρελθόν με «φάρο» το μέλλον

Για να ακριβολογούμε, δεν πρόκειται για παιχνίδι, αλλά για μια ολόκληρη ταινία με αρχή, μέση και τέλος. Με άγχος, συγκίνηση και κάθαρση. Με τη μόνη διαφορά ότι εσύ ο ίδιος είσαι ο πρωταγωνιστής. Περιπλανιέσαι σε εικόνες που θυμίζουν σκηνή από την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» ή μια σκοτεινή πίστα από το «Last of Us». 

Η ταινία δεν προσπαθεί να σου αυξήσει την ντοπαμίνη για να παίξεις κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο. Σου ξυπνά αναμνήσεις και συναισθήματα. Και όλα ξεκινάνε όταν, ως φίλος, επισκέπτεσαι τον Yathay, που είναι πια 80 ετών. 

«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από την ταινία.
«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από την ταινία.

Εκείνος, λοιπόν, σε υποδέχεται. Σου ανοίγει το σπιτικό του. Εσύ έχεις μια συστολή. Να μπεις ή να μην μπεις; Μήπως δεν ήταν καλή ιδέα που χτύπησες το κουδούνι μετά από τόσα χρόνια; Εκείνος, όμως, ευγενικός και καλότροπος – πιστή αντιγραφή του πραγματικού τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά– σε καλοδέχεται. Και σου θυμίζει την ιστορία του. 

Ένα τελετουργικό, όμως, που θα κάνει μπροστά στα μάτια σου θα κάνει εσένα τον απόλυτο πρωταγωνιστή της ιστορίας του. Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο του. Και το ταξίδι ξεκινά.

Προσγειώνεσαι μέσα στις αναμνήσεις από τα βασανιστήρια που υπέστησαν γυναίκες και παιδιά στην Καμπότζη. Μαθαίνουμε έτσι την ιστορία της χώρας μέσα από τις τύψεις με τις οποίες ζει τόσα χρόνια ο Yathay. Αντιμετωπίζουμε ένα παρελθόν που ο πρωταγωνιστής κουβαλά στην ψυχή του εδώ και σχεδόν 50 χρόνια. 

Αν υπήρχε η δυνατότητα της όσφρησης μέσω της εικονικής πραγματικότητας, θα μύριζες τη δυσοσμία από τα πτώματα και το αίμα και τη μούχλα στην ατμόσφαιρα. Άλλωστε, περιηγούμαστε σε ένα ζωντανό μαυσωλείο.

Στην περιπλάνηση θα βρεθούν κάποια στιγμή μπροστά σου, κολλημένες σε τοίχους, οι φωτογραφίες όλων των παιδιών που σκοτώθηκαν. Θυμίζει Άουσβιτς. 

Η Victoria Bousis κατάφερε να ενσωματώσει στο παιχνίδι της κάθε μικρή λεπτομέρεια της ιστορίας. Από φωτογραφίες και ζωγραφιές του εξαφανισμένου παιδιού μέχρι και την αγαπημένη του χάρτινη σαΐτα που του είχε μάθει να φτιάχνει ο πατέρας του. Κι εσύ γίνεσαι όλο και πιο έντονα αυτός ο πατέρας. 

Μέχρι που φτάνεις λίγο πριν το τέλος, σε μία από τις πιο ανατριχιαστικές στιγμές του παιχνιδιού. Εκεί που η ελπίδα αυξάνει όντως την ντοπαμίνη. Με ένα κλαδί, ο παίκτης μεταφέρεται σε μια σκιασμένη καρδιά, που αναπαρίσταται μεταφορικά από τον θαυμαστό ναό του Angkor Wat για να αναζητήσει τη σωτηρία. Τελικά, ο παίκτης συνειδητοποιεί ότι η θέληση του Yathay να αντέξει το αφάνταστο τροφοδότησε τον βαθύτερο σκοπό να ανακτήσει όλα όσα έχασε ζώντας.

«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Η Victoria Bousis κατάφερε να ενσωματώσει στο παιχνίδι της κάθε μικρή λεπτομέρεια της ιστορίας.

Δεν χρειάζεται να πούμε τι γίνεται στη συνέχεια. Η επιστροφή στον εαυτό μας μάς κάνει να βλέπουμε το καθαρό πρόσωπο του Yathay την ώρα που πετάει μια σαΐτα από το παράθυρο, περιμένοντας να φτάσει στο παιδί του. 

Η ταινία καθηλώνει τον παίκτη-θεατή με τα γεγονότα που έχουν μεσολαβήσει στην Καμπότζη από τότε μέχρι σήμερα. Όσο ήταν στην εξουσία το καθεστώς των Ερυθρών Χμερ λειτούργησαν στην Καμπότζη 196 φυλακές, σε μια εκ των οποίων, τη Φυλακή Ασφαλείας 21, φυλακίστηκαν 20.000 άνθρωποι, από τους οποίους επέζησαν μόνο 7. Οι κρατούμενοι μεταφέρονταν στα λεγόμενα Χωράφια του Θανάτου, όπου εκτελούνταν, συχνά με αξίνες για να μην ξοδεύονται σφαίρες, και θάβονταν σε μαζικούς τάφους.

Στις 2 Ιανουαρίου 2001 η κυβέρνηση της Καμπότζης προχώρησε στη σύσταση του Δικαστηρίου των Ερυθρών Χμερ και δίκασε μέλη του καθεστώτος που ήταν υπεύθυνα για τη γενοκτονία. Στις 7 Αυγούστου 2014 ο Nuon Chea και ο Khieu Samphan καταδικάστηκαν σε ισόβια για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Μέχρι το 2009 το Κέντρο Τεκμηρίωσης της Καμπότζης (Documentation Center of Cambodia) είχε χαρτογραφήσει 23.745 σημεία όπου υπήρχαν μαζικοί τάφοι, οι οποίοι περιείχαν τις σορούς τουλάχιστον 1,3 εκατομμυρίων θυμάτων.

«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Η επιστροφή στην πραγματική ζωή 

Και κάπως έτσι έβγαλα τα VR γυαλιά και συνάντησα για πρώτη φορά τη Victoria Bousis. Δεν ήθελε να πούμε τίποτα πιο πριν, ήθελε να ζήσω πρώτα αυτήν τη μοναδική εμπειρία που κατάφερε να μου δείξει σημαντικές λεπτομέρειες από την ιστορία της γενοκτονίας στην Καμπότζη μέσα σε λιγότερο από μια ώρα. 

Να σημειωθεί ότι η Victoria συνεργάζεται με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες και το Ελληνικό Συμβούλιο Προσφύγων, με στόχο την υποστήριξη της αξιοπρέπειας των προσφύγων αλλά και τη διατήρηση/επανένωση οικογενειών προσφύγων.

«Ήθελα να αξιοποιήσω την τεχνολογία για να σπάσω τους κανόνες της παραδοσιακής αφήγησης, εκπαιδεύοντας παράλληλα το κοινό πάνω στην ιστορία της Καμπότζης» επισημαίνει η σκηνοθέτις. 

«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από την ταινία.

«Αυτού του τύπου η αφήγηση έχει βαθύτερο αντίκτυπο επειδή ενισχύει τις αισθήσεις του παίκτη και προκαλεί πολύπλοκα συναισθήματα χαράς, θλίψης, ενοχής (σ.σ. αναφέρεται στις τύψεις του πατέρα που νιώθει ότι παράτησε το παιδί του). Αλληλεπιδρώντας με μια ηλικιωμένη ψηφιακή αναπαράσταση του Yathay σήμερα, επιδίωξα να εξανθρωπίσω την εμπειρία και να εμβαθύνω στη σύνδεση με τον παίκτη, πριν τον αντικαταστήσουμε εμείς».

Στη συνέχεια, μου δείχνει φωτογραφίες, εξηγώντας πώς κατάφεραν να αναπαραστήσουν τόσο πιστά τη μορφή του 80χρονου άνδρα. Δεν διαφέρει ούτε καν η όψη των χεριών του. H UME πρωτοστάτησε, αποτυπώνοντας την εμφάνιση και την κίνηση πραγματικών ανθρώπων μέσα σε εικονικά περιβάλλοντα. 

Η απόδοση του πραγματικού κόσμου στον εικονικό 

Για να ψηφιοποιήσουν τον Yathay σε Metahuman, οι καλλιτέχνες χαρακτήρων στα UME Studios χρησιμοποίησαν περίπου 240.000 polygons, μαζί με ένα πολύπλοκο σύστημα rigging με 891 οστά για το κεφάλι και 321 οστά για το σώμα. Η ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια δόθηκε και στα ρούχα.

Ωστόσο, σημασία έχει να μεταφέρει στον χρήστη το βίωμα του ξεριζωμού από την οικογένεια. Από ό,τι φαίνεται, το έχει καταφέρει. «Μια πρόσφυγας από την Αιθιοπία, σε μια εκδήλωση των Ηνωμένων Εθνών, έφτασε στη μέση του παιχνιδιού και άρχισε να κλαίει. Όταν τη ρώτησα τι συνέβη, μου είπε "ένα από τα παιδιά μου πέθανε όταν περπατούσαμε στην έρημο". Ένα κορίτσι από το Αφγανιστάν ήρθε και μου είπε κλαίγοντας ότι εδώ και 15 χρόνια ψάχνει την αγκαλιά του πατέρα της. Την αναζητά σε κάθε ξένο άνθρωπο που συναντά» συμπληρώνει η Bousis. 

Επιπλέον, υπόσχεται ότι θα βάλει και τον Yathay να παίξει, την άνοιξη του 2024. Θα είναι μια μοναδική στιγμή. «Δεν θα φάω για πέντε μέρες από την αγωνία» σχολιάζει. Και εξηγεί για τον πατέρα που στα 80 του περιμένει ακόμα τον γιο του να φανεί στην πόρτα: «Ακόμα και αν εντοπιστεί σήμερα, η διαδικασία επανένωσης είναι αναποτελεσματική, αφήνοντας γονείς και παιδιά απομονωμένους, αβοήθητους και τραυματισμένους από την απώλεια». 

«Stay Alive, My Son»: «Γίνεσαι ο πατέρας που αναζητά τον γιο σου»- Παίξαμε την πρώτη VR ταινία με «ελληνικό» άρωμα Facebook Twitter
Αυτού του τύπου η αφήγηση έχει βαθύτερο αντίκτυπο επειδή ενισχύει τις αισθήσεις του παίκτη και προκαλεί πολύπλοκα συναισθήματα χαράς, θλίψης, ενοχής. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τους επόμενους μήνες, η Ελληνοαμερικανίδα δημιουργός θα κλείσει συμφωνία με διανομέα για να παρουσιαστεί το project σε διάφορες πλατφόρμες. Ακόμη, συζητιέται η αξιοποίησή του σε μουσεία και cultural spaces παγκοσμίως. Ευελπιστεί ότι κάποια στιγμή θα είναι διαθέσιμη και μια εκδοχή του σε 2D, γιατί σκοπός της είναι το «SAMS» να γίνει προσβάσιμο σε όλους.

Το επόμενο βήμα της είναι να παρευρεθεί στο Global Refugee Forum στη Γενεύη την επόμενη εβδομάδα. Στις αρχές του νέου έτους την έχουν καλέσει να δώσει ένα masterclass στη Venice Film Academy, που είναι μέρος της Biennale. Παράλληλα δουλεύει ένα immersive project σε συνεργασία με ένα πολύ μεγάλο fashion brand.

Το «Stay Alive, My Son» είναι μια εμπνευσμένη ιστορία για τον άρρηκτο δεσμό μεταξύ γονέα και παιδιού και το αξιοσημείωτο θάρρος των απλών ανθρώπων, που θριαμβεύουν πάνω από τις αντιξοότητες. Ενισχυμένες από την τεχνολογία, ιστορίες όπως αυτή μας υπενθυμίζουν τη δύναμη που έχουμε να υπερβαίνουμε τις αντιξοότητες και να γινόμαστε φάροι ελπίδας για τους άλλους.

Το 2024 είναι η χρονιά της Victoria Boussis. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς οι γεννήτριες εικόνων AI προωθούν ρατσιστικά στερεότυπα;

Τech & Science / Πώς οι γεννήτριες εικόνων AI προωθούν ρατσιστικά στερεότυπα

Καθώς οι τεχνητές εικόνες που δημιουργούνται με χρήση AI καταλαμβάνουν τον κυβερνοχώρο με ταχύτατο ρυθμό, ένα κύμα αναβίωσης ξεπερασμένων και προσβλητικών στερεοτύπων βρίσκεται προ των πυλών
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Οθόνες / «Είδα το "Nymphomaniac" σαν φεμινιστικό ύμνο»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Νικίτα Μιχάλκοφ, Ανιές Βαρντά, Μπέργκμαν, αλλά και «Love Story», «Against all odds»: Η σχέση της δημοσιογράφου Τζούλης Αγοράκη με το σινεμά εδραιώθηκε μέσα από πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Οθόνες / Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του που δημοσιεύτηκε στην Wall Street Journal, ο ηθοποιός Τζος Μπρόλιν εξηγεί πώς η «ζόρικη αγάπη» της συζύγου του πατέρα του τον έκανε να κόψει οριστικά τη συνήθεια που του είχε ρημάξει τη ζωή.
THE LIFO TEAM
Μιγκέλ Γκόμες

Οθόνες / «Θέλω το σινεμά να μοιάζει με σινεμά κι όχι με κάτι που προσποιείται την πραγματική ζωή»

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης του «Tabu» Μιγκέλ Γκόμες επιστρέφει με το «Grand Tour» που απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, μια ταινία για τη δειλία των αντρών και το πείσμα των γυναικών. Μιλά στη LiFO με αφορμή την προβολή της στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ως ταινία έναρξης του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM