Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του The White Lotus

Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του ‘The White Lotus’ Facebook Twitter
Η σειρά που έμοιαζε να σαρκάζει και να ασκεί έντονη κριτική στον πολυτελή τουρισμό λειτούργησε και ως λαμπερή διαφήμισή του.
0


ΟΤΑΝ ΕΚΑΝΕ ΠΡΕΜΙΕΡΑ το 2021, το The White Lotus ήταν μια αιχμηρή ταξική σάτιρα που διακωμωδούσε τον high-end τουρισμό και όσους ήταν πρόθυμους να ξοδέψουν γύρω στα δέκα χιλιάδες δολάρια τη βραδιά για να χαλαρώσουν σ’ ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Σε σενάριο και σκηνοθεσία του Μάικ Γουάιτ, η σειρά ακολουθούσε τους προνομιούχους επισκέπτες και τους ταλαιπωρημένους υπαλλήλους ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στο Μάουι της Χαβάης κατά τη διάρκεια μιας ολοένα και πιο τεταμένης εβδομάδας.

Ένας προορισμός που υποτίθεται ότι θα αποτελούσε καταφύγιο από τα προβλήματα και τις τριβές του πραγματικού κόσμου, έγινε αντ’ αυτού ένας μικρόκοσμος των τριβών αυτών, ένας τόπος όπου το ταξικό χάσμα και η κληρονομιά του αμερικανικού ιμπεριαλισμού ήταν διαρκώς εμφανή. Η σειρά, ο πρώτος κύκλος της οποίας γυρίστηκε στο Four Seasons του Μάουι, έκανε με κάποιο τρόπο ένα πολυτελές θέρετρο να μοιάζει με τοξική χύτρα ταχύτητας. Το να δουλεύεις εκεί δεν ήταν απλώς ψυχοφθόρο, μπορούσε ακόμη και να σε σκοτώσει.

Παρά τη συχνά σκοτεινή θεματολογία και την κυνική αντίληψή της, η σειρά έχει σαφώς καταστεί ένα φιλόδοξο όχημα μάρκετινγκ για μάρκες από ολόκληρο το εμπορικό φάσμα.

Ο δεύτερος κύκλος μετέφερε τη δράση σε ένα πανέμορφο παραθαλάσσιο θέρετρο της ίδιας αλυσίδας στη Σικελία, εξετάζοντας το τρίπολο σεξ, χρήμα και εξουσία. Και οι δύο κύκλοι διακωμωδούσαν τα ήθη των πλουσίων απεικονίζοντας συγχρόνως ανθρώπους να πεθαίνουν κάτω από τραγικές συνθήκες σε γραφικές και πανέμορφες τοποθεσίες. Και οι δύο κύκλοι επίσης, σε αντίφαση ίσως με το πνεύμα της σειράς, οδήγησαν σε τουριστική έκρηξη στις τοποθεσίες που γυρίστηκαν. Με κάποιο τρόπο, μια σειρά που έμοιαζε να σαρκάζει και να ασκεί έντονη κριτική στον πολυτελή τουρισμό λειτούργησε και ως λαμπερή διαφήμισή του.

Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του ‘The White Lotus’ Facebook Twitter
Ένας προορισμός που υποτίθεται ότι θα αποτελούσε καταφύγιο από τα προβλήματα και τις τριβές του πραγματικού κόσμου, έγινε αντ’ αυτού ένας μικρόκοσμος των τριβών αυτών, ένας τόπος όπου το ταξικό χάσμα και η κληρονομιά του αμερικανικού ιμπεριαλισμού ήταν διαρκώς εμφανή.

Αυτή η αντίφαση είναι ακόμη πιο έντονη στον τρίτο κύκλο του The White Lotus, που έκανε πρεμιέρα στο HBO τον περασμένο μήνα και διαδραματίζεται στο νησί Koh Samui της Ταϊλάνδης εξερευνώντας νέα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της σύγκρουσης μεταξύ του δυτικού υλισμού και του ανατολικού πνευματισμού, ιδίως του βουδισμού. Το θέρετρο αυτού του κύκλου είναι διάσημο για το πρόγραμμα ευεξίας του και οι επισκέπτες ενθαρρύνονται να αφήσουν στην άκρη τα τηλέφωνά τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους και να επωφεληθούν από τις συνεδρίες γιόγκα, διαλογισμού και μασάζ.

Ο τρέχον κύκλος πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού της Ταϊλάνδης και την αλυσίδα Four Seasons, που λειτούργησε και πάλι ως σκηνικό της σειράς, ενώ η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης προσέφερε γενναιόδωρες φορολογικές απαλλαγές στην παραγωγή. Επίσης, το HBO προχώρησε σε εμπορικές συνεργασίες με μια σειρά από επώνυμες φίρμες για να δημιουργήσει μια σειρά από προϊόντα που είναι εμπνευσμένα από τη σειρά και φέρουν το όνομά της, όπως αρωματικά κεριά, αντηλιακά, τσάντες διανυκτέρευσης, φορέματα, αρωματικές κρέμες και καφέδες. Παρά τη συχνά σκοτεινή θεματολογία και την κυνική αντίληψή της, η σειρά έχει σαφώς καταστεί ένα φιλόδοξο όχημα μάρκετινγκ για μάρκες από ολόκληρο το εμπορικό φάσμα.

Δεδομένης της μεγάλης επιτυχίας και της ισχυρής θέσης που έχει κατακτήσει η σειρά στη σύγχρονη ποπ κουλτούρα, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί ως μια «προσωρινή λύση», ως μια παραγωγή που θα μπορούσε να γυριστεί γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια σε μια απομονωμένη τοποθεσία κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, όταν το HBO είχε απεγνωσμένα ανάγκη από νέο πρόγραμμα.

Το αρχικό σχέδιο ήταν να γυριστεί στην Αυστραλία, όπου τα αυστηρά μέτρα συνέβαλαν στον έλεγχο της πανδημίας. Όταν αυτό αποδείχθηκε πολύ δύσκολο, η Χαβάη έγινε η προφανής επιλογή. Το σκηνικό προσέφερε εκπληκτική φυσική ομορφιά αλλά και πλούσια θέματα προς διερεύνηση, ιδίως την αμερικανική αποικιοκρατία και τη δυσχερή θέση των αυτόχθονων κατοίκων. Αντιστοίχως, ο δεύτερος κύκλος παραλίγο να γυριστεί στη Γαλλία, κατέληξε όμως στη Σικελία μετά από ένα αναγνωριστικό ταξίδι στην Ταορμίνα.

Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του ‘The White Lotus’ Facebook Twitter
Ο τρίτος κύκλος εξαρχής ήταν προορισμένος να αποτελέσει «εξερεύνηση της ανατολικής έναντι της δυτικής φιλοσοφίας».

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους για την παραγωγή της σειράς, ο τρίτος κύκλος εξαρχής ήταν προορισμένος να αποτελέσει «εξερεύνηση της ανατολικής έναντι της δυτικής φιλοσοφίας». Η αρχική πρόθεση ήταν να γίνουν τα γυρίσματα στην Ιαπωνία, μια χώρα στην οποία το HBO ήθελε να κάνουν κάτι εδώ και χρόνια, προτιμήθηκε όμως τελικά η Ταϊλάνδη.

Για το Four Seasons, το “The White Lotus” υπήρξε αναμφισβήτητα ένα πανίσχυρο εργαλείο μάρκετινγκ, παρά τις ακρότητες, την έκλυτη συμπεριφορά, τα δυστυχήματα και τους θανάτους που συμβαίνουν στα πολυτελή θέρετρα της σειράς. Η επίσημη συνεργασία, που ξεκίνησε λίγο πριν από τον τρίτο κύκλο, σημαίνει ότι η αλυσίδα μπορεί να χρησιμοποιεί την ετικέτα της σειράς σε διάφορα events και πάρτι που διοργανώνει στα θέρετρά της ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επίσης την διοργάνωση μιας 20ήμερη εκδρομή κατά την οποία οι επισκέπτες θα ταξιδέψουν με το ιδιωτικό τζετ της εταιρείας στις τρεις τοποθεσίες γυρισμάτων της σειράς.

«Όλοι γνωρίζουν ότι πρόκειται προφανώς για μυθοπλασία –  το White Lotus δεν είναι το Four Seasons, αυτό καθαυτό», δηλώνει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων εμπορικός σύμβουλος του Four Seasons, Mαρκ Σπάιχερτ, ο οποίος μας πληροφορεί ότι το θέρετρο της εταιρείας στο Koh Samui παρουσιάζει από πέρσι αύξηση της τάξεως του 600% στο ενδιαφέρον των επισκεπτών, όπως καταγράφεται στο site του.

Με στοιχεία από The Los Angeles Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ