Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του The White Lotus

Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του ‘The White Lotus’ Facebook Twitter
Η σειρά που έμοιαζε να σαρκάζει και να ασκεί έντονη κριτική στον πολυτελή τουρισμό λειτούργησε και ως λαμπερή διαφήμισή του.
0


ΟΤΑΝ ΕΚΑΝΕ ΠΡΕΜΙΕΡΑ το 2021, το The White Lotus ήταν μια αιχμηρή ταξική σάτιρα που διακωμωδούσε τον high-end τουρισμό και όσους ήταν πρόθυμους να ξοδέψουν γύρω στα δέκα χιλιάδες δολάρια τη βραδιά για να χαλαρώσουν σ’ ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Σε σενάριο και σκηνοθεσία του Μάικ Γουάιτ, η σειρά ακολουθούσε τους προνομιούχους επισκέπτες και τους ταλαιπωρημένους υπαλλήλους ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στο Μάουι της Χαβάης κατά τη διάρκεια μιας ολοένα και πιο τεταμένης εβδομάδας.

Ένας προορισμός που υποτίθεται ότι θα αποτελούσε καταφύγιο από τα προβλήματα και τις τριβές του πραγματικού κόσμου, έγινε αντ’ αυτού ένας μικρόκοσμος των τριβών αυτών, ένας τόπος όπου το ταξικό χάσμα και η κληρονομιά του αμερικανικού ιμπεριαλισμού ήταν διαρκώς εμφανή. Η σειρά, ο πρώτος κύκλος της οποίας γυρίστηκε στο Four Seasons του Μάουι, έκανε με κάποιο τρόπο ένα πολυτελές θέρετρο να μοιάζει με τοξική χύτρα ταχύτητας. Το να δουλεύεις εκεί δεν ήταν απλώς ψυχοφθόρο, μπορούσε ακόμη και να σε σκοτώσει.

Παρά τη συχνά σκοτεινή θεματολογία και την κυνική αντίληψή της, η σειρά έχει σαφώς καταστεί ένα φιλόδοξο όχημα μάρκετινγκ για μάρκες από ολόκληρο το εμπορικό φάσμα.

Ο δεύτερος κύκλος μετέφερε τη δράση σε ένα πανέμορφο παραθαλάσσιο θέρετρο της ίδιας αλυσίδας στη Σικελία, εξετάζοντας το τρίπολο σεξ, χρήμα και εξουσία. Και οι δύο κύκλοι διακωμωδούσαν τα ήθη των πλουσίων απεικονίζοντας συγχρόνως ανθρώπους να πεθαίνουν κάτω από τραγικές συνθήκες σε γραφικές και πανέμορφες τοποθεσίες. Και οι δύο κύκλοι επίσης, σε αντίφαση ίσως με το πνεύμα της σειράς, οδήγησαν σε τουριστική έκρηξη στις τοποθεσίες που γυρίστηκαν. Με κάποιο τρόπο, μια σειρά που έμοιαζε να σαρκάζει και να ασκεί έντονη κριτική στον πολυτελή τουρισμό λειτούργησε και ως λαμπερή διαφήμισή του.

Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του ‘The White Lotus’ Facebook Twitter
Ένας προορισμός που υποτίθεται ότι θα αποτελούσε καταφύγιο από τα προβλήματα και τις τριβές του πραγματικού κόσμου, έγινε αντ’ αυτού ένας μικρόκοσμος των τριβών αυτών, ένας τόπος όπου το ταξικό χάσμα και η κληρονομιά του αμερικανικού ιμπεριαλισμού ήταν διαρκώς εμφανή.

Αυτή η αντίφαση είναι ακόμη πιο έντονη στον τρίτο κύκλο του The White Lotus, που έκανε πρεμιέρα στο HBO τον περασμένο μήνα και διαδραματίζεται στο νησί Koh Samui της Ταϊλάνδης εξερευνώντας νέα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της σύγκρουσης μεταξύ του δυτικού υλισμού και του ανατολικού πνευματισμού, ιδίως του βουδισμού. Το θέρετρο αυτού του κύκλου είναι διάσημο για το πρόγραμμα ευεξίας του και οι επισκέπτες ενθαρρύνονται να αφήσουν στην άκρη τα τηλέφωνά τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους και να επωφεληθούν από τις συνεδρίες γιόγκα, διαλογισμού και μασάζ.

Ο τρέχον κύκλος πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού της Ταϊλάνδης και την αλυσίδα Four Seasons, που λειτούργησε και πάλι ως σκηνικό της σειράς, ενώ η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης προσέφερε γενναιόδωρες φορολογικές απαλλαγές στην παραγωγή. Επίσης, το HBO προχώρησε σε εμπορικές συνεργασίες με μια σειρά από επώνυμες φίρμες για να δημιουργήσει μια σειρά από προϊόντα που είναι εμπνευσμένα από τη σειρά και φέρουν το όνομά της, όπως αρωματικά κεριά, αντηλιακά, τσάντες διανυκτέρευσης, φορέματα, αρωματικές κρέμες και καφέδες. Παρά τη συχνά σκοτεινή θεματολογία και την κυνική αντίληψή της, η σειρά έχει σαφώς καταστεί ένα φιλόδοξο όχημα μάρκετινγκ για μάρκες από ολόκληρο το εμπορικό φάσμα.

Δεδομένης της μεγάλης επιτυχίας και της ισχυρής θέσης που έχει κατακτήσει η σειρά στη σύγχρονη ποπ κουλτούρα, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί ως μια «προσωρινή λύση», ως μια παραγωγή που θα μπορούσε να γυριστεί γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια σε μια απομονωμένη τοποθεσία κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, όταν το HBO είχε απεγνωσμένα ανάγκη από νέο πρόγραμμα.

Το αρχικό σχέδιο ήταν να γυριστεί στην Αυστραλία, όπου τα αυστηρά μέτρα συνέβαλαν στον έλεγχο της πανδημίας. Όταν αυτό αποδείχθηκε πολύ δύσκολο, η Χαβάη έγινε η προφανής επιλογή. Το σκηνικό προσέφερε εκπληκτική φυσική ομορφιά αλλά και πλούσια θέματα προς διερεύνηση, ιδίως την αμερικανική αποικιοκρατία και τη δυσχερή θέση των αυτόχθονων κατοίκων. Αντιστοίχως, ο δεύτερος κύκλος παραλίγο να γυριστεί στη Γαλλία, κατέληξε όμως στη Σικελία μετά από ένα αναγνωριστικό ταξίδι στην Ταορμίνα.

Η βαθιά αντίφαση στην καρδιά του ‘The White Lotus’ Facebook Twitter
Ο τρίτος κύκλος εξαρχής ήταν προορισμένος να αποτελέσει «εξερεύνηση της ανατολικής έναντι της δυτικής φιλοσοφίας».

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους για την παραγωγή της σειράς, ο τρίτος κύκλος εξαρχής ήταν προορισμένος να αποτελέσει «εξερεύνηση της ανατολικής έναντι της δυτικής φιλοσοφίας». Η αρχική πρόθεση ήταν να γίνουν τα γυρίσματα στην Ιαπωνία, μια χώρα στην οποία το HBO ήθελε να κάνουν κάτι εδώ και χρόνια, προτιμήθηκε όμως τελικά η Ταϊλάνδη.

Για το Four Seasons, το “The White Lotus” υπήρξε αναμφισβήτητα ένα πανίσχυρο εργαλείο μάρκετινγκ, παρά τις ακρότητες, την έκλυτη συμπεριφορά, τα δυστυχήματα και τους θανάτους που συμβαίνουν στα πολυτελή θέρετρα της σειράς. Η επίσημη συνεργασία, που ξεκίνησε λίγο πριν από τον τρίτο κύκλο, σημαίνει ότι η αλυσίδα μπορεί να χρησιμοποιεί την ετικέτα της σειράς σε διάφορα events και πάρτι που διοργανώνει στα θέρετρά της ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επίσης την διοργάνωση μιας 20ήμερη εκδρομή κατά την οποία οι επισκέπτες θα ταξιδέψουν με το ιδιωτικό τζετ της εταιρείας στις τρεις τοποθεσίες γυρισμάτων της σειράς.

«Όλοι γνωρίζουν ότι πρόκειται προφανώς για μυθοπλασία –  το White Lotus δεν είναι το Four Seasons, αυτό καθαυτό», δηλώνει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων εμπορικός σύμβουλος του Four Seasons, Mαρκ Σπάιχερτ, ο οποίος μας πληροφορεί ότι το θέρετρο της εταιρείας στο Koh Samui παρουσιάζει από πέρσι αύξηση της τάξεως του 600% στο ενδιαφέρον των επισκεπτών, όπως καταγράφεται στο site του.

Με στοιχεία από The Los Angeles Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ