Χρυσές Σφαίρες 2020: Χιούμορ, γυναίκες και politics

Χρυσές Σφαίρες 2020: Χιούμορ, γυναίκες και politics Facebook Twitter
O Ρίκι Τζερβέις στη φετινή απονομή, επανήλθε για πέμπτη φορά και όταν είπε πως θα ήταν και η τελευταία του, κανείς δεν τον πίστεψε. Φωτο: Getty Images/Ideal Image
3

Λίγο πριν τις Χρυσές Σφαίρες, συζήτηση άρχισε να γίνεται, όχι τόσο για το ποια ταινία θα επικρατήσει, ή κατά πόσο οι γυναίκες θα αντιδράσουν για την απουσία τους σε οποιαδήποτε κατηγορία δεν εμπίπτει σε female βραβείο, αλλά για την επιστροφή του Ρίκι Τζερβέις στο ρόλο του οικοδεσπότη. Ιστορικά, η τελετή που σκαρώνουν εδώ και δεκαετίες οι ανταποκριτές ξένου τύπου στο Χόλιγουντ, και μοιάζει με κατηγορία comedy ή musical συγκρινόμενη με το drama των Όσκαρ, είναι πάντα η πιο χαλαρή, ευδιάθετη και πλακατζίδικη από όλες, εκεί όπου οι προσκεκλημένοι ψιλομεθούν ανάμεσα στα αυτοσυγχαρίκια και μοιράζουν πειράγματα, όσο εύκολα τα δέχονται.


Με τις βιτριολικές επιθέσεις του σε πρόσωπα και καταστάσεις που άπτονται άμεσα της βιομηχανίας του θεάματος, ο Βρετανός ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης έφτιαξε όνομα κοροϊδεύοντας πασίγνωστους σταρ, ισχυρούς παράγοντες, ακόμη και τους ανθρώπους που τον πληρώνουν πλουσιοπάροχα, όπως δήλωσε, σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσει το ξενέρωτο στιλ παρουσίασης και ξερής εισαγωγής στα βραβεία. Και το κατάφερε. Στη φετινή απονομή, επανήλθε για πέμπτη φορά και όταν είπε πως θα ήταν και η τελευταία του, κανείς δεν τον πίστεψε. Διότι ο Τζερβέις είναι, πάνω από όλα, κωμικός και γράφει αστεία που τα εκτελεί καλύτερα ο ίδιος. Δεν έχει αποστολή να κάψει συθέμελα το Χόλιγουντ, ούτε να αυτοεξοριστεί από μια κοινότητα που τον έχει αγκαλιάσει, βραβεύσει και προικίσει με πολλούς τρόπους- χαζός είναι; Τη διάκριση ανάμεσα στην προσωπική επίθεση και την άσκηση του επαγγέλματός του τόνισε σε μια μεγάλη συνέντευξη που έδωσε στο Hollywood Reporter πριν από μερικές ημέρες και το στοίχημα ήταν αν, σε μια εποχή ανησυχητικής άμβλυνσης της κωμικής αιχμής, για πάρα πολλούς λόγους, ο Τζερβέις θα ήταν ικανός να κρατήσει χαρακτήρα- εκτός από τον χαρακτήρα του, που έχει αποδείξει πως δεν τον αλλάζει με τίποτα.

Το να σχολιάζει τον αιώνιο μοντελοπνίχτη Λιονάρντο ντι Κάπριο φάνηκε ξεπερασμένο, ειδικά μπροστά στο έξυπνο σχόλιο του νικητή στην κατηγορία δεύτερου ανδρικού ρόλου, Μπραντ Πιτ, ο οποίος, λούζοντας με κοσμητικά τον φίλο και συμπρωταγωνιστή του LDC στο Κάποτε στο Χόλιγουντ, έκλεισε λέγοντας, "εγώ πάντως θα μοιραζόμουν τη σχεδία (του Τιτανικού) μαζί σου".


Έχοντας στο μυαλό του πως, σαν τους πρωταθλητές στίβου, που πλέον η IAAF τιμωρεί ακόμη και με την πάροδο δεκαετίας, ελέγχοντας αναδρομικά δείγμα από τα ούρα τους, έτσι κι εκείνος έπρεπε να προσέξει πώς θα σταθούν τα δικά του αστεία με ορίζοντα τουλάχιστον το 2030, μετά το πάθημα των παλιών tweets του Κέβιν Χαρτ, δεν κόμπιασε και προσάρμοσε τη ρουτίνα του στα πρόσωπα που "τρέχουν", ζωντανά, ή νεκρά, όπως ο Έπσταϊν, τον οποίο χαρακτήρισε φίλο των περισσότερων από τους παριστάμενους στο Beverly Hilton. Αυτό ήταν και το πιο χοντρό από τα χωρατά του, καθώς τα υπόλοιπα ήταν αναμενόμενα, είτε έφτασαν στους παραλήπτες, ή έσκασαν μπροστά του, πριν προλάβουν να απογειωθούν. Το να σχολιάζει τον αιώνιο μοντελοπνίχτη Λιονάρντο ντι Κάπριο φάνηκε ξεπερασμένο, ειδικά μπροστά στο έξυπνο σχόλιο του νικητή στην κατηγορία δεύτερου ανδρικού ρόλου, Μπραντ Πιτ, ο οποίος, λούζοντας με κοσμητικά τον φίλο και συμπρωταγωνιστή του LDC στο Κάποτε στο Χόλιγουντ, έκλεισε λέγοντας, "εγώ πάντως θα μοιραζόμουν τη σχεδία (του Τιτανικού) μαζί σου".

Χρυσές Σφαίρες 2020: Χιούμορ, γυναίκες και politics Facebook Twitter
O Χοακίν Φίνιξ υπενθύμισε, εκτός από το ότι ήταν ο πρώτος vegan στη γειτονιά του, πως η δική του παράσταση ως Joker, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Φωτο: Getty Images/Ideal Image


Αυτή είναι η μοίρα της καινοτομίας: κάποτε θα ξεφτίσει. Ωστόσο, ο Τζερβέις, ως συχνός επισκέπτης από έναν άλλο σύμπαν, κι όχι κουρασμένος από την επαναλαμβανόμενη λιτανεία των Αμερικανών stand up comedians και παρουσιαστών, που συνήθως αναλαμβάνουν πιο κρύα χρέη τελετάρχη, προσθέτει λίγο πιο τσουχτερό μπρίο στο καλοντυμένο κλίμα με τα φιλάκια και τη θετική ενέργεια- η κυνική και βαρύθυμη βρετανική ούγια του παραμένει ανεξίτηλα ραμμένη στο λόγο του. Το «ευχαριστείστε τον ατζέντη και τον Θεό σας και άντε γα——-είτε», ήταν από τα πιο πετυχημένα της βραδιάς, γιατί γείωσε μια μεγάλη παρέα που γνωρίζει πως η αγάπη τους για το σινεμά και την τηλεόραση δεν έχει και μεγάλη σχέση με τα βραβεία και τα εκατομμύρια που παίρνουν, και ταυτόχρονα προπαγανδίζει τον φανατικό αθεϊσμό του- ο Τομ Χανκς, ως χριστιανός ορθόδοξος, κατσούφιασε διαφωνώντας, αλλά έχει το κωμικό timing να μην επιτρέπει σε συναδελφικές ατάκες να του χαλάσουν μια μεγάλη βραδιά, όπου τιμήθηκε για το έργο του.


Σε κάποια άλλη στιγμή, κατά την προσφιλή του συνήθεια, ο Τζερβέις προώθησε εκτεταμένα το δικό του Afterlife για λογαριασμό του Netflix, αν και οι ψηφοφόροι είχαν εντελώς διαφορετική γνώμη για το κανάλι που απέσπασε πολλαπλές υποψηφιότητες. Ο Ιρλανδός έχασε σε όποια κατηγορία προτάθηκε και η Ιστορία Γάμου περιορίστηκε στον δεύτερο γυναικείο ρόλο, για την εντυπωσιακή ερμηνεία της Λόρα Ντερν ως δικηγόρος που τα θέλει όλα, με ασίγαστη αυτοπεποίθηση. Μήπως τελικά το Netflix έχει προκαλέσει αντίδραση για τις επιθετικές τακτικές του; Και οι άνθρωποι του σινεμά επιλέγουν να τραβήξουν μια γραμμή στο συγκεχυμένο αλισιβερίσι; Πάντως ο Μπονγκ Τζουν Χο, που τα Παράσιτα του φυσιολογικά κέρδισαν στην διεθνή κατηγορία, προέτρεψε, τους Αμερικανούς περισσότερο, να βλέπουν περισσότερες ταινίες που δεν μιλάνε αγγλικά, θεωρώντας το εμπόδιο πάχους ενάμιση εκατοστού, που είναι οι υπότιτλοι, ανάξιο λόγου.

Χρυσές Σφαίρες 2020: Χιούμορ, γυναίκες και politics Facebook Twitter
Μπραντ Πιτ και Λιονάρντο ντι Κάπριο στη σκηνή. Φωτο: Getty Images/Ideal Image
Χρυσές Σφαίρες 2020: Χιούμορ, γυναίκες και politics Facebook Twitter
Η Ιστορία Γάμου περιορίστηκε στον δεύτερο γυναικείο ρόλο, για την εντυπωσιακή ερμηνεία της Λόρα Ντερν ως δικηγόρος που τα θέλει όλα, με ασίγαστη αυτοπεποίθηση. Φωτο: Getty Images/Ideal Image


Οι ταινίες που ξεχώρισαν στην απονομή είναι το Κάποτε στο Χόλιγουντ, με βραβεία για το σενάριο και και την ταινία, εκτός από εκείνο του Μπραντ Πιτ, και τον Κουέντιν Ταραντίνο να συγχαίρει τον εαυτό του, γιατί δεν συνεργάστηκε με κανέναν άλλο στη συγγραφή- θα πρέπει αν το πάρει απόφαση, πως οι απανταχού κριτικοί και σινεφίλ τον θεωρούν auteur, και τα Όσκαρ και οι Σφαίρες, πρωτίστως, σεναριογράφο! Στην κατηγορία για καλύτερο δράμα, η ταινία και η σκηνοθεσία κατέληξε στο 1917, στην περίτεχνη ελεγειακή περιπέτεια με πρωταγωνιστές δυο αγγελιοφόρους/στρατιώτες στον Μεγάλο Πόλεμο. Κανείς δε μπορεί να προβλέψει με σιγουριά αν η ταινία του Σαμ Μέντες, ο οποίος έκανε έκκληση στο κοινό να στηρίξει στις αίθουσες μια ακριβή ταινία χωρίς πρώτα ονόματα μπροστά από την κάμερα, θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο στα Όσκαρ, πέρα από το δεδομένο πλασάρισμα της στις μεγάλες κατηγορίες, ή αν θα πρωταγωνιστήσει στις τεχνικές κατηγορίες που λείπουν από τις Χρυσές Σφαίρες, όπως τα σκηνικά, η μουσική, ο ήχος και η φωτογραφία του κορυφαίου Ρότζερ Ντίκινς, επαναλαμβάνοντας το μοτίβο της νικήτριας στο HFPA ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε, Aviator, που στα Όσκαρ ξεκίνησε με 5 βραβεία και μπλόκαρε στα μεγάλα του φινάλε.


Κι αν οι ενώσεις κριτικών απέκλεισαν τη Ρενέ Ζελβέγκερ και τον Χοακίν Φίνιξ, προτείνοντας άλλους αντ' αυτών, οι ανταποκριτές του Χόλιγουντ έδειξαν την κεντρική λεωφόρο αντί για εναλλακτικά μονοπάτια. Η Ζελβέγκερ περισσότερο χάρηκε που ξαναείδε την παλιά της "οικογένεια" μετά από αποχή που διήρκησε περισσότερο από 10 χρόνια, και ο Φίνιξ υπενθύμισε, εκτός από το ότι ήταν ο πρώτος vegan στη γειτονιά του (και κάποτε τον χλεύαζαν για τα οικολογικά του παπούτσια και τις χίπικες δηλώσεις του), πως η δική του παράσταση ως Joker, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη.

Χρυσές Σφαίρες 2020: Χιούμορ, γυναίκες και politics Facebook Twitter
Η Ζελβέγκερ περισσότερο χάρηκε που ξαναείδε την παλιά της "οικογένεια" μετά από αποχή που διήρκησε περισσότερο από 10 χρόνια. Φωτο: Getty Images/Ideal Image


Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, ο οποίος φέτος απουσιάζει από όλες τις πεντάδες, και έδωσε το παρών, δεν είχε την ευκαιρία να μιλήσει και να βρίσει τον Τραμπ, ο οποίος φέτος δεν χρειάστηκε να μπει στο στόχαστρο, γιατί ενδεχομένως το πολεμικό κλίμα είναι αρκετά επικίνδυνο για δηλώσεις από άμβωνος, και επίσης γιατί προτεραιότητα είχαν οι γυναίκες, με τη Μισέλ Γουίλιαμς, νικήτρια για το ρόλο της ως Γκουέν Βέρντον στο παραγνωρισμένο Fosse/Verdon, να μιλάει δυναμικά για την ελευθερία επιλογής, και η Αυστραλία, που δέχτηκε ολόψυχη υποστήριξη για την πύρινη τραγωδία που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, και τον Ράσελ Κρόου να στέλνει μήνυμα βοηθείας και αφύπνισης. Χωρίς να το θέλουν, όσοι ανέβηκαν στη σκηνή, προτίμησαν να μιλήσουν για επείγουσα οικολογία και αυξημένο empowerment, σα να υπάκουσαν τον Τζερβέις όταν τους πρόσταξε να μην ασχολούνται με πολιτικά ζητήματα, γιατί έχουν ξοδέψει λιγότερες ώρες στα σχολεία τους ακόμη κι από την Γκρέτα Τούνμπεργκ!

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Είμαι πλούσιος, μπορώ να πάω όποτε θέλω στην Ελλάδα…»: Ο Τομ Χανκς διαφημίζει τη χώρα και στις Χρυσές Σφαίρες

Culture / «Είμαι πλούσιος, μπορώ να πάω όποτε θέλω στην Ελλάδα…»: Ο Τομ Χανκς διαφημίζει τη χώρα και στις Χρυσές Σφαίρες

Στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο Τομ Χανκς από το βήμα των Χρυσών Σφαιρών, αστειευόμενος πως είναι τόσο πλούσιος που μπορεί να έρθει στη χώρα μας όποτε το θελήσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ