Για την Anita Ekberg

Για την Anita Ekberg Facebook Twitter
0

 

Σκηνή ανθολογίας του παγκόσμιου κινηματογράφου. Είναι η καλλονή Anita Ekberg στην περίφημη Fontana di Trevi με τον Marcello Mastroianni συμπρωταγωνιστή της. Η Sylvia και ο Marcello, ζευγάρι απ' τα σπάνια της 7ης Τέχνης, με την κουμπαριά του Federico Fellini.

1960, 55 χρόνια πίσω, και το τρίωρο ασπρόμαυρο ''La Dolce Vita'' κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες, λατρεύεται από τη διεθνή κριτική και αλλάζει πραγματικά τον ρουν της ιστορίας του κινηματογράφου.

Ο Fellini δε θα μπορούσε να βρει καλύτερη ονειρική γυναίκα απ' το θεσπέσιο πλάσμα που ακούει στο όνομα Anita Ekberg, που γεννήθηκε το 1931 στο Malmo της Σουηδίας, που ανακηρύχθηκε Μις Υφήλιος στα καλλιστεία των ΗΠΑ του 1951 και που μέχρι να εμφανιστεί στο ''La Dolce Vita'', είχε παίξει στον κινηματογράφο δίπλα στους Tyrone Power, τον Rock Hudson, τον John Wayne, τη Lauren Bacall, την Audrey Hepburn, μέχρι και τους Abbott and Costello.

Επί μία εβδομάδα μεσ' στο χειμώνα γυριζόταν η σκηνή αυτή στη Fontana di Trevi με την Ekberg στα νερά, μόνο με το χαρακτηριστικό πια μαύρο strapless φόρεμα και τον Mastroianni να ξεπαγιάζει από το κρύο, βρίσκοντας παρηγοριά στη βότκα.

Μία μεγάλη καριέρα στις ΗΠΑ για το κορίτσι που δεν μιλάει ακόμη καλά αγγλικά και στέλνεται από την Universal να δουλέψει στην Ιταλία. Εκεί επιλέγεται από τον Fellini για ένα ρόλο και μία ολόκληρη sequence στην πιο γνωστή και αγαπημένη ever δημιουργία του.

Η ιστορία λέει πως ο Fellini πήρε μία πανέμορφη ηθοποιό ταινιών της αμερικανικής βιομηχανίας και την έκανε Sylvia Rank, συγχέοντας τελικά τα όρια ρεαλισμού και μύθου γύρω από την προσωπικότητα της.

Επί μία εβδομάδα μεσ' στο χειμώνα γυριζόταν η σκηνή αυτή στη Fontana di Trevi με την Ekberg στα νερά, μόνο με το χαρακτηριστικό πια μαύρο strapless φόρεμα και τον Mastroianni να ξεπαγιάζει από το κρύο, βρίσκοντας παρηγοριά στη βότκα. Κι όταν το Βατικανό άστραψε και βρόντηξε για τον απροκάλυπτο ερωτισμό της σκηνής, η Anita είπε τη φοβερή ατάκα: ''Είμαι περήφανη για τα στήθη μου, όπως κάθε γυναίκα θα έπρεπε να είναι''!

Για την Anita Ekberg Facebook Twitter
Όταν το Βατικανό άστραψε και βρόντηξε για τον απροκάλυπτο ερωτισμό της σκηνής στο συντριβάνι, η Anita είπε τη φοβερή ατάκα: ''Είμαι περήφανη για τα στήθη μου, όπως κάθε γυναίκα θα έπρεπε να είναι''!

Κι αν η ιστορία επίσης λέει πως ο Fellini έκανε την Anita Ekberg γυναίκα - σύμβολο της πιο άρτιας κινηματογραφικής τέχνης, η ίδια θα δήλωνε στους ''New York Times'', το 1999, πώς εκείνη στην ουσία επέβαλλε τον Federico ως σκηνοθέτη και πως δεν αντέχει άλλο να βλέπει τον εαυτό της ως βρεγμένη Sylvia στη Fontana di Trevi! Γινάτια, πείσματα μιας αυθεντικής ντίβας που τρία χρόνια πριν είχε σταματήσει η παρουσία της στη μεγάλη οθόνη.

Τα προβλήματα υγείας θα ξεκινούσαν το καλοκαίρι του 2009. Ένα από τα αγαπημένα της κατοικίδια, ένας σκύλος Γερμανικός Μολοσσός, την είχε ρίξει κάτω με αποτέλεσμα να σπάσει το ισχίο της και να περνάει πολύ χρόνο καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι.

Πρόσφατα δημοσιεύματα παρουσίαζαν μία γυναίκα πάμφτωχη που είχε χάσει όλη της την περιουσία σε πυρκαγιά πριν από μερικά χρόνια και παρ' όλα αυτά συνέχισε να εργάζεται έστω και σαν σκιά του ένδοξου παρελθόντος της, ταυτισμένη πάντα με το έργο του Fellini.

Η 83χρονη Anita Ekberg πέθανε χθες, Κυριακή 11 Ιανουαρίου, σε κλινική της Ρώμης όπου νοσηλευόταν από τα Χριστούγεννα. Το πιο πιθανό είναι, σύμφωνα με επιθυμία της, να ταφεί στη Σουηδία, τη γενέτειρα της, την οποία ελάχιστες φορές είχε επισκεφτεί τα τελευταία εξήντα χρόνια.

Κι αν έβρισκε την Κόλαση πιο συναρπαστική από τον Παράδεισο εν αναμονή της αναχώρησης της, σίγουρα η Ζωή δεν της φάνηκε ιδιαίτερα Γλυκιά στα στερνά της.

Για την Anita Ekberg Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Η λίστα / Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Ζητήσαμε από τέσσερις επαγγελματίες του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης αλλά και από έναν ακαδημαϊκό να ψηφίσουν τις καλύτερες ταινίες της εποχής της ελληνικής αθωότητας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ